Keresés

Részletes keresés

kisharsány Creative Commons License 2010.04.03 0 0 324

 

 Köszönöm a figyelemfelhívást. Nekem kiadása óta megvan. Hasznos, öszecseng az egyéb adatokkal.

Előzmény: Mirdad (322)
abani Creative Commons License 2010.04.03 0 0 323
A könyv a magyarok ősi hitéről, a Pilisről és a Pálosok történetéről szól.

http://data.hu/get/2407229/Piliscsillag_Napcsillag_nyomtathato.doc.html
Mirdad Creative Commons License 2010.03.22 0 0 322
Előzmény: kisharsány (320)
Mirdad Creative Commons License 2010.03.22 0 0 321

 

  "Egy csodás könyv: Szabó Mária: A magyarok csillagai (Cheiron studio 2005)"

 

  Kössz! Tudnál belőle esetleg idézni, mesélni valamit?

Előzmény: kisharsány (320)
kisharsány Creative Commons License 2010.03.15 0 0 320

 

 

  Mithrász-szentélyek (pl. Aquincum, Fertőrákos), Izisz-szentély (Szombathely),

Pécsi Ókeresztény Mauzóleum (mely nem kifejezetten Mithrász-szentély, de ókeresztény

emlék a római időkből, érezhetően gnosztikus erőhely.)

 

  Egy csodás könyv: Szabó Mária: A magyarok csillagai (Cheiron studio 2005)

Előzmény: Mirdad (317)
kisharsány Creative Commons License 2010.03.15 0 0 319

 

 Ezt a Bunyevácz könyvet Gavrielnek is szeretettel ajánolom. Ha látja e bejegyzést, és érdekeli a fontossága (mert sok olyan van benne, mit látom, hogy nem ösmér): szívesen beszerzem, és megküldöm Neked.

Előzmény: Mirdad (318)
Mirdad Creative Commons License 2010.03.13 0 0 318

 

  A nagyszentmiklósi kincs

 

 Bunyevácz Zsuzsa (többek között a Grálról szóló kiváló könyv szerzője)

kérdezi Pap Gábor művészettörténészt:

 

  http://www.youtube.com/watch?v=za4IehTtV9A&feature=PlayList&p=62B9D58F2FD2BAF2&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

Mirdad Creative Commons License 2010.01.27 0 0 317

 

  És hogy mennyire élő (és nem holt betű) ez a szellemi őshagyomány, bizonyítja,

a hazai misztérium-vallások szentélyeinek máig ható atmoszférája!

 

  Mithrász-szentélyek (pl. Aquincum, Fertőrákos), Izisz-szentély (Szombathely),

Pécsi Ókeresztény Mauzóleum (mely nem kifejezetten Mithrász-szentély, de ókeresztény

emlék a római időkből, érezhetően gnosztikus erőhely.)

Előzmény: Mirdad (316)
Mirdad Creative Commons License 2010.01.27 0 0 316

 

  "Nézzük meg pl. a manicheizmust. A keresztény egyház sokat tud róla, mégis mindig üldözték e hit részvevőit....."

  Nagyon jó leírás.

 

  Ahogyan minden korok belső-keresztény, gnosztikus irányzatait félve-féltékenyen

üldözte a hivatalos "kereszténység": a 7.szd-i manicheusokat, középkori katárokat ("tiszták"), délszláv bogumilokat, rózsakereszteseket, stb. egyszóval a "földalatti kereszténységet".

 

  Az már más kérdés, hogy mindíg csak a formát tudták kifacsarni, az életet adó impulzust, a Gnózist, a belső tudást soha nem tudták tetten érni. Így nem is tudták azt meghamisítani, miként az egyiptomi (Nag Hammadi) sivatag homokjába rejtett gnosztikus apokrif evangéliumok is érintetlenek maradtak - a megnyírbált ("kanonizált") Bibliával ellentétben ;)

Előzmény: ELLobo (311)
kisharsány Creative Commons License 2010.01.15 0 0 315

 

 igazás=igazán

Előzmény: kisharsány (314)
kisharsány Creative Commons License 2010.01.15 0 0 314

 

 Mani a kinyilatkoztatás tartóedénye vagy kelyhe (Grál-kehely), amely befogadja, majd továbbadja a Krisztus-impulzust

 

 Igen, innentől igazás szép a történet.

Előzmény: ELLobo (311)
ELLobo Creative Commons License 2010.01.15 0 0 313
Böngészésre egy nagyon jó oldal: http://www.esinislam.com/Middle_East_Directories/Awqaf_Africa_Middle_East_Directories_Copyright_Popular_Search_Words.htm#poverty
ELLobo Creative Commons License 2010.01.15 0 0 312
Mani Jézus tanításainak befejezője abban az értelemben is, hogy őutána már nem jelenik meg több Fény-Küldött Üdvhozóként. Mani többször a próféták pecsétjének nevezi magát, mondván ő a nagy tanítók sorában az utolsó, a zárókő!

Mani az Üdvhozók közül kétségtelenül Jézust tekinti a legnagyobbnak, akiről így ír:

„Lejött Jézus és megnyilatkozott a világban a zsidók szektájában. Kiválasztotta a tizenkettőt és a hetvenkettőt, és teljesítette az Atya akaratát, aki őt a világba küldte. A Sátán belement Iskarióti Júdásba, Jézus tizenkettőjének egyikébe. Ez bevádolta őt a zsidók szektájánál, csókja által átadta őt a zsidók kezébe és a katonáknak. A zsidók a maguk részéről megragadták Isten Fiát, ítéletet tartottak felette törvénytelenül egyik gyűlésükön, és elítélték őt igazságtalanul, noha semmit sem vétkezett. Felemelték őt a keresztfára, rablókkal együtt feszítették meg őt a kereszten. Levették a keresztről, és elhelyezték a sírba, ám három nap múltán feltámadott a holtak közül, és eljött tanítványaihoz, megjelent nekik, és felöltöztette őket Erővel, és beléjük lehelte az ő Szent Szellemét, kiküldte őket az egész világba, hogy prédikáljanak a Nagyságáról. Ő maga pedig felemelkedett az égbe.”

Ebből alakult később a rózsakeresztes irányzat!

Az emberi szellemre és a fizikai síkra a szellemi entitások több csoportja is hat. Az egyik ilyen a Formaszellemek (Exusai) csoportja, amely az ember feletti negyedik angyali hierarchiát képviseli. Az atlantiszi vízkatasztrófa akkor következett be, amikor a Formaszellemek az emberi szellemre minimális, de a fizikai síkra maximális hatást gyakoroltak. Ennek egyfajta ellenpólusaként értelmezhetjük a XIII. sz. közepének eseményeit. Ebben az időszakban a Formaszellemek hatása minimális volt a fizikai síkra, ám maximális az emberi szellemre. A Formaszellemek ezen impulzusaiból született meg a rózsakeresztes szellemtudomány. Kinek legnagyobb képviselője: Rózsakereszt Krisztián.
Előzmény: ELLobo (311)
ELLobo Creative Commons License 2010.01.15 0 0 311
Nézzük meg pl. a manicheizmust. A keresztény egyház sokat tud róla, mégis mindig üldözték e hit részvevőit. Mit is tudunk róla?

„A manicheizmus látszólag heterogén elemei ellenére egy nagyszabású és eredeti alkotás belső egységességét mutatja.”
Mani Kr. u. 216. április 14-én született Mardinuban (ez Babilónia egy kis helysége). Mani párthus származású, méghozzá az uralkodói Arszakida családból. (A párthusokat nem szabad a perzsákkal összekeverni!)
Mani nevének egyik magyarázata a szanszkrit
nyelvből nyerhető. Mani jelentése: gyöngy, ékszer
vagy drágakő. (lásd az ősi mantrát: OM MANI PADME HUM, melynek jelentése: „Ó, te drágakő a lótuszban”.)
A kínai források Mo-mo-ni név alatt említik Manit. A Lao- Cére vonatkozó hagyomány szerint az Öreg Mester megjósolta, hogy egyik inkarnációja Csou-lin tartományban fog megszületni, 450 évvel őutána, és Mo-moni lesz a neve. Bár ez az időpont nem egyezik pontosan, mégis Lao-Ce sok követője tekintette Manit a Mester utolsó inkarnációjának.


Mani neve levezethető az arámi „man” szóból is, amely edényt jelent. A név azt jelezte, hogy Mani a kinyilatkoztatás tartóedénye vagy kelyhe (Grál-kehely), amely befogadja, majd továbbadja a Krisztus-impulzust. Az arámi értelmezés mellett szól, hogy Mani és első követői kétségtelenül az arámi nyelvet használták. Ha nem nyelvészeti, hanem szellemi szempontból vizsgáljuk Mani nevét, akkor azt mondhatjuk, hogy Mani jelentése: Manasz hordozó. (A manasz az ember szellemi ÉN-je, amely az asztráltest által hordozott akarat, érzelem és gondolkodás megtisztítása és harmóniába hozatala által bontakozik ki az emberben.)
Mani édesapja Patak (vagy Patik) egy transzcendens élményt követően csatlakozik egy gnosztikus társasághoz, a mandeusokhoz. Mani gyermekkora ebben a mandeus közösségben telik. Az itt hallott keresztény tanítások nagy hatással voltak rá.
A manda jelentése: tudás, megismerés. A mandeusok a megszabadító tudást keresték.


A mandeusok alapítójuknak Keresztelő Szent Jánost tartották. (Később János-keresztényeknek is hívták őket.) Ami az arab szomszédokat illeti, ők a mandeusokat szábeusnak (merülők) nevezték a keresztelő szertartásuk miatt. Keresztelő Szent János az esszénus közösségből kiszakadva végezte keresztelői tevékenységét. (Az esszénusoknál a keresztelés többszöri és titkos szertartás volt, míg János keresztelője egyszeri és nyilvános.) A keresztelés lényege az volt, hogy víz alá nyomva az embert egy olyan megváltozott tudatállapotot élt át, melynek révén megtapasztalhatta az érzékfeletti szférák realitását. A keresztelésen átesett embert úgy is nevezhetnénk, hogy ő a szellemi világ tanúja. A keresztelés volt tehát az egyik fő szertartása a mandeusoknak, ahol Mani az élete első szakaszát töltötte. A mandeusok főistene Mana, a forma nélküli legfőbb egész, az abszolút „fénykirály”, aki a sötétség birodalma fölött is székel. Alaptanításuk, hogy az emberi lélek az égi fényvilágból származik, de itt az anyag sötétségébe van száműzve, ahonnan a kinyilatkoztatott tudás révén szabadulhat meg.
Előzmény: ELLobo (310)
ELLobo Creative Commons License 2010.01.14 0 0 310
Köszönöm szavaid, én is keresem a tudást, a megértést és az igazságot.

Nagyon nincsenek rendben a magyarok vallása és történelme, kéne valaki aki összerakja a mozaikkockákat. De addig míg magyarellenes "kutatók" trónolnak az MTA székeiben addig nemigen jutunk előbbre.:(((
Előzmény: kisharsány (309)
kisharsány Creative Commons License 2010.01.14 0 0 309

 

 Ez az idézet számomra jellegzetes. Tisztelem a tudást. Üdvözöllek.

 

 Egyúttal emlékeztetném a többi olvasót, hogy Ügyek-Álmos udvara szintén e manicheus vallás követője volt. A Kiev első "temploma" is ennek az eredménye. Gellért rk.püspök, valamin t még az inkvizitorok is - úgy a dominikánusok, mint a ferencesek - sokat "küzdöttek e hit eltaposásáért.

 

 Höhö...küzdöttek, küzdöttek, majd jöttek a bogumilok, a patarenusok, az albigensek,etc., akik mind-mind ezt vitték tovább. Búvópatakként is láthatnók, ha akarnánk, az emberi eszmét a nememberi eszmével szemben.

 

 Ennyit tehát a magyarok "pogányságáról", melynek jegyében sokkal több magyart végeztek ki, mint a nagy háborúk - kezdve az ausburgi vereségtől, és bezárva az 1956-os magyargyilkolással - együttvéve.

Előzmény: ELLobo (307)
ELLobo Creative Commons License 2010.01.14 0 0 307
És érdekes módon, már megint a a Mani-kus vallásnál tartunk akik egyistenhitnek a képviselői voltak, akik az Apa-Anya-Fiú háromszentségét hirdették. Tagadták viszont a
római zsidó-keresztény egyház Paulinus tanait és az ősi napisteni erkölcsöket vallották. Éppen ezért eretneknek minősültek, akiket a katolikus egyház V. századi győzelme után Ázsia- és Európa-szerte üldöztek és gyilkoltak. Ez volt az oka annak, hogy Egyiptomban is a föld alá kényszerültek.

"Ez idő tájt égettek fel az ősi könyvtárakat, így az alexandriait is, hogy megsemmisítsék az ősi napisteni vallási iratokat, és a Krisztus tevékenységével kapcsolatos egyiptomi és arameus okmányokat.) Tulajdonképpen itt jutottunk el a lényeghez. A feltételezhető királysír egyik termében volt ezeknek az elsı Krisztus-hitűeknek az egyik temploma. Ebben a templomban szerepel egy rendkívül fontos jelkép, a
Pantokrátor-kép, ami tulajdonképpen Krisztus-Istent jeleníti meg, nevezetesen a partus-avar keleti ornamentikával. Ennek a thébai Pantokátornak azonban van egy nagy baja: azonos a magyar korona felső Isten-Pantokrátorával. Mindketten egy díszes trónuson ülnek, egyazon kultikus pózban. Jobb kezüket parthus módra üdvözlésre emelik, bal kezükkel a Könyvet (a Törvénytáblát) tartják. Fejük körül
glória látható, melynek egyaránt három belső sugárnyalábja van."
Előzmény: kisharsány (306)
kisharsány Creative Commons License 2010.01.13 0 0 306

 

 Egyet feltétlenül nem szabad elfeledni:

 

   A "pálosok" nem véletlenül "pálosok", nem véletlenül thébai Remete Szent Pál a védszentjük, s érdekes módon Veress Győző a thébai Thot hegyen talált Pantokrator képpel is, nem véletlenül aratott. Ez a kép van a Magyar Szent Koronán is. 

Előzmény: ELLobo (304)
kisharsány Creative Commons License 2010.01.13 0 0 305

 

 "Több dolgok vannak egen és földön/ó Horatio...."

Előzmény: Mirdad (302)
ELLobo Creative Commons License 2010.01.13 0 0 304
Nagyon érdekes történet, lehet, hogy megtalálták Boldog Özséb sírjának darabját?
Előzmény: Mirdad (302)
ELLobo Creative Commons License 2010.01.13 0 0 303
A hitvilág, hogy nagyon régen a földet behálózta egy mindent összekötő alagútrendszer, aminek van sok valóságalapja.

Az Agartha a földalatt lakók társadalmának legmegszokottabb
elnevezése, melynek fővárosa Shambhala. Ennek az információnak a
forrása a Norvég vitorlázó, Olaf Jansen, A Füstös Isten című
biográfiája.

Agartha - A Földalatti Városok Titkai Willis Emersontól
elmagyarázza, hogyan vitorlázott át Jansen az Északi Póluson, a Föld
belsejének bejáratán. Jansen két éven át az Agartha Hálózat lakóival
élt együtt, akik Emerson írása alapján, 12 láb magasak és világukat
egy "Füstös" központi nap világítja. Kisebb Shamballa a kolóniák
egyike, ahol a hálózat kormányzata ülésezik. Míg Kisebb Shamballa
egy belső kontinens, a szatelit kolóniák kisebb körülkerített
ökoszisztémákat helyeztek el a földkéreg alatt és a hegyek
belsejében.

A sok kataklizma és a háborúk, amelyek a felszínen történtek, az
embereket a föld alá kényszerítették. Az Atlantiszi-Lemúriai háborúk
és a termonukleáris fegyverzet végül elsüllyesztette és lerombolta
ezeket a magasan fejlett civilizációkat. A Szahara, a Góbi sivatag,
az Ausztráliai Isten háta mögötti vadon és az Egyesült Államok
sivatagai csak egy pár példa a pusztítás eredményét illetően. A
földalatti városokat menedékként alkották az emberek számára,
valamint biztonságos helynek szánták őket a szent feljegyzéseik, a
tanításaik és a technológiájuk megőrzése számára, melyeket ezek az
ókori kultúrák ápoltak.
************************************
Az Agartha hálózat állítólagos bejáratai:

Néhány planetáris rácspont - ahol az energiák ki és be áramolnak

Kentucky Mammut Barlang, dél-közép Kentucky, Egyesült Államok

Manaus, Brazilia

Mato Grosso, Brazilia - POSID földalatti városhoz kapcsolódik

Igua Vízesések, Brazil és Argentín határ

Epomero-hegy, Olaszország

Himalája Hegység, Tibet - SHONSHE földalatti város bejárata,
melyet állítólag hindu szerzetesek őriznek

Mongólia és Kína határa - SHINGWA földalatti városához kapcsolódik

Rama, India - ez alatt a felszíni város alatt van egy hosszú
elveszett földalatti város, melyről azt mondják, hogy a neve
szintén RAMA

Gízai Nagy Piramis, Egyiptom

Salamon Király Bányái, Afrika

Északi és Déli Pólusok

Shasta-hegy, Kalifornia, Egyesült Államok - TELOS városa, mely
állítólag a hegy alatt létezik

Dero Barlangok - az Atlantiszi kapcsolat
**************************************************************
Földi Mennyország A Vimanák

A Brazil Teozófusok vezetője, De Souza professzor évekig
tanulmányozta az Agartha legendát és többször meglátogatta a
földalatti birodalmat és a hálózat alagútjait. Milyen elképzelhető,
hogy bárki használhatná azokat, de szállítási eszközök hiányában
sokan arra következtetnek, hogy a repülő csészealjak lehetnek a
megoldás. Mivel a föld alatt lakók kétség kívül fejlettebb
embereknek látszottak, képesek voltak élni és szaporodni is a Föld
felszíne alatt, miért ne fejleszthettek volna ki egy olyan
szállítási formát, mely jóval kifinomultabb, mint bármely
technológia a Földön.
A forma, az irányíthatóság és sebesség segítségével, melyekkel
mesterkednek, megvalósították a hálózat földalatti birodalmaiba
vezető alagutjain történő utazás ideális szállítási eszközét.

1957-ben De Souza és Paul Strauss ötleteit gondosan megvizsgálták O.
C. Huguenin író, A Földalatti Világból az Égre: Repülő Csészealjak
című írása által. Miután kijelentették, hogy az extraszárazföldi
repülő csészealjak eredetének hipotézise nem látszik elfogadhatónak,
Huguenin azt írta, hogy: Figyelembe kell vennünk a legújabb
teóriákat a repülő csészealjak eredetéről, egy nagy Földalatti Világ
létezését számtalan várossal és milliós lakossággal. Ez a másfajta
emberiség, egy nagyon magasszintű civilizációval rendelkezik
gazdasági, társadalmi, kultúrális és szellemi fejlődés tekintetében
egy különös tudományos előrehaladással együtt, és összehasonlítva
velük a Föld felszínén élők, talán barbár fajnak mondhatók.

A Paulo Strauss parancsnok által szolgáltatott információ szerint, a
Földalatti Világ nem korlátozódik barlangokra és elég terjedelmes,
ahol egy homorú belső Föld nagy mezőkkel és városokkal létezik, ahol
emberek és állatok élnek, melyek fizikai szerkezete hasonlít a
felszínen élőkhöz.
Huguenin leírta, hogy ezek az emberek messze előrehaladottak az
emberiség háramaradt részéhez képest és tudományos fejlődésük
alapján olyan gépeket szerkesztettek, melyeket Vimanáknak hívnak,
hogy képesek legyenek velük repülni az égen és közlekedni az
alagutakban, mint egy olyan repülővel, mely a működéséhez szükséges
energiát közvetlenül az atmoszférából nyeri. Ők azt mondták, hogy
ezek a szerkezetek megegyeznek azzal, amit mi Repülő Csészealjaknak
nevezünk."
Előzmény: ELLobo (301)
Mirdad Creative Commons License 2010.01.13 0 0 302

 

  A pilisszántói "Kereszteskő":

a Nemzeti Múzeum régésze szerint is egyedülálló lelet, teljesen ismeretlen motívu-

mok, elképzelése sincs, mely korszakból származik:

 

  http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=video&v=1032

 

 

ELLobo Creative Commons License 2010.01.10 0 0 301
A hagyomány szerint Nagy Sándor egyiptomi hódításai idején egy régi sírkamrát
fedeztek fel. A sírkamrában Nagy Sándor Hermesz Triszmegisztosznak az Isten és az emberek közti követnek a bebalzsamozott múmiájára lelt. A múmia smaragdtáblát tartott a kezében, amelyre a világmindenség törvényeit vésték.A smaragdtáblán a következő írás volt olvasható: „Ami lent van, ugyanaz, mint ami fent van: és ami fent van, ugyanaz, mint ami lent van. Így vihető végbe az Egyetlen csodálatos műve.“
A mondat világosan kifejezte mikrokozmosz és a makrokozmosz egybetartozásának
tanát, amelyet szimbolikusan ugyanúgy kifejezett a magyar ősvallás három szintre épülő világfája. Az ősi magyar hit világfája tehát az emberi lét misztériumainak legalapvetőbb tételét fejezte ki, amely összekapcsolta és közös rendszerbe foglalta az Istent és az embert, a mikrokozmoszt és a makrokozmoszt képező világmindenség egészével. A Világfa jelképrendszere a nappali és az éjszakai ég megújulásához kapcsolta az élet állandó változásainak dualisztikus törvényét, amelyhez hozzátette még az égi, a földi és a föld alatti világ hierarchikus kapcsolatát, végeredményben sokkal frappánsabb és vallásfilozófiailag mélyre hatóbban elemezhető harmóniamodellt állított fel, mint a kínai jin-jang szimbolikája.
AZ ŐSMAGYAR VALLÁS VILÁGFÁJA TEHÁT, EGY TÖKÉLETES HARMÓNIÁBAN MŰKÖDŐ
VILÁGMINDENSÉGET KÉPZETT, amelyben ugyanúgy benne volt Isten, az Ég Ura, a Boldogasszony, mint a szellemek, az emberek, az állatok, a madarak, a növények, az égitestek, az elemek, a föld, a víz, a tűz, a levegő, a fa és a fém.
Mirdad Creative Commons License 2010.01.06 0 0 300

 

  "Ha gondoljátok hozok rá szó- és szólás példákat. Ősi népi bölcseleteket.
Pl. Szerintetek hogyan kapcsolódik a Keresztény vallásokhoz, "a három a magyar igazság" szólás?"

 

  Na, ezekben van a spiritusz, az ilyen észrevételekben :) Részemről nagyon

kíváncsi vagyok rájuk, Kedves mociga, vannak ilyenek.

 

  Pap Gábor asztrál-mitológikus nyelvnek nevezi a magyart.

Előzmény: mociga (299)
mociga Creative Commons License 2010.01.05 0 0 299
Így vagy úgy megkaptuk az írást (Mózes) és szerintem a civillizációs hatást is, az idegen, eltérő és különböző egymással a területért, élethelyért örök harcban álló fajon belüli falkák határait áttörni képes közérthető nagyközösségeket (civillizációkat) építő és éltető nyelvmagot is. A nyelvet, a nyelveket. A harc ugyan megmaradt, csak egy magasabb társas társadalmi szinten. Mégpedig nem csak a harc (vívva la vívva), hanem alternatívaként a szövetségkötési lehetőségekkel. Ehhez persze szót is kell érteni, azaz kommunikálni egymással. A nyelvben él a vallás is. S mivel ez a nyelv is természettudás gyökerű, és nem csak az ismeretlentől val(l)ó félelmekre, természetnemismerésre alapozó, mint az ősvallások, ezért ez egy nagy adomány vagy előrelépést jelentő saját találmány volt. Pl. Indiát a hindu vallás tartotta egyben, majd jött a nyelv a gyarmatosítók által az angol, mely azután nyelvében él a nemzet alapon is egy viszonylag egységes nemzetközösséget, országot kovácsolt össze, egymás- és csoportokközti hidat vervén, a 300-400 egymás számára érthetetlen idegen nyelv, vagy jobbik esetben nyelvjárás lánc között. Mellesleg a magyar nyelv kódja tartalmazza a tudás- és természetalapú egyistenhitet is, azt a bizonyos magyar ősvallást. Benne van a Hinduizmus, a Budhizmus a Kereszténység gyökere, maga magja is. Ha gondoljátok hozok rá szó- és szólás példákat. Ősi népi bölcseleteket.
Pl. Szerintetek hogyan kapcsolódik a Keresztény vallásokhoz, "a három a magyar igazság" szólás?
Előzmény: enuma elis (297)
In Surena We Trust Creative Commons License 2010.01.04 0 0 298
A történelembe csak a legritkább esetekben érdemes érzelmeket belevinni. Nagyobb szükség van rájuk a jelenben, épp elég ilyen természeti nép szenved pl Amazóniában...
Előzmény: enuma elis (297)
enuma elis Creative Commons License 2010.01.04 0 0 297

#Unalmas lenne még mindig a barlangrajzokat bökködni a dárdákkal....#

 

Unalmas is lenne a világ, ha nem irtottak volna ki ősi kultúrákat, őslakosokat

a "nem-barlangrajzoló fene civilizált" népek...

 

Ahogyan tették ezt a vallási, törzsi hagyományok szintjén is.

Előzmény: In Surena We Trust (296)
In Surena We Trust Creative Commons License 2010.01.04 0 0 296
És ez folytatódjék is így amíg világ a világ. Unalmas lenne még mindig a barlangrajzokat bökködni a dárdákkal....
Előzmény: enuma elis (295)
enuma elis Creative Commons License 2010.01.04 0 0 295

#a "korai vallások" a saját idejükben akkori vallások, ergo senkinek sem volt/nincs joga azokat minősíteni. #

 

Teljesen egyetértek! Ami történt a kultuszokkal, kezdeti vallásokal az nagyban ugyanaz, mint ami később történt az "elhajlókkal", "pogány" "eretnekekkel".

 

El lettek tüntetve: beolvasztás (Divide et Impera), megfélemlítés, vagy egyéb trükkökkel lettek elhalgattatva.

Előzmény: kisharsány (292)
Theologosz Creative Commons License 2010.01.03 0 0 294
<a href="http://magyartheologia.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1072713" target="_blank">Fogd meg a kezét, Uram!</a>

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!