A topik is, az ötleted is. A tiéd megvalósítható még, ha nem tévedek. Az enyém sajnos nem. Pedig szerintem jó lehetne: (Salgótarján)-Kisterenye-Kál-Kápolna-Kisújszállás.
Lenti- Zalaegerszeg- Székesfehérvár -Budapest-Déli. Odaútban a 950-es Lentiből (vagy Rédicsről) indulna, vissza meg 906/9511 lejönne Rédixre. A szerelvény előző nap a 39011-ként lejönne, másnap a 950 Iklódbördőce, Csömödér-Páka, Ortaháza, Gutorfölde, Tófej megállással menne Zeg-ig, onnan pedig a jól ismert módon tovább. (Azért ezek a megállások, mert ezekről van hivatásforgalom) A 9511 másnap a 39020-as iskolás vonattal visszajutna Zeg-re. A szerelvényt azért kell így forgatni, mert csak Zeg-en tudnak takarítani. Elegendő 2-3 kocsi. A menetidő annyi kb (a jelenlegi helyzetben) mint a Lenti-Zeg-Bp busz, viszont közvetlen napi(!) eljutást biztosít a 20-as vonalon fekvő városokba! Várom a véleményeket! István Gyuri, remélem te is olvasod!
Nem pont erről van szó, ha lekapcsolnák a miskolci gyors egy-két kocsiját és hozzákapcsolnák a gyöngyösi vonathoz, az a két kocsi tele lenne vasútbaráttal, ami jó kihasználtságnak tekinthető.
És szépen kivitelezhatő lenne, ha az egri gyors utolsó egységét Vámosgyörkön lecsatolnák/visszacsatolnák. A közbeeső órában meg a Szolnok-Vámosgyörk vonatokat lehetne beforgatni, így az Alföldről érkezők spóroltak egy átszállást.
Eurégiós vonat: Balassagyarmat- Losonc (Lucenec)- Fülek (Filakovo)- Salgótarján és vissza, kb 2 órás ütemben Magyar és Szlovák szerelvényekkel vegyesen.
Ötleteim: - Szolnok-Szeged gyors a 130/135-ön. Ha usgyiból állna, nem kellene Hmvhelyen fordítani. De az itt leírt Makó-Somoskőújfalu vonatot is el tudnék képzelni :) - Kkfháza-Szentes-Oháza-Bcsaba - (Cegléd)-Szolnok-Hatvan-Miskolc járat, mivel aki a D-alföldről utazna Miskolc fele nincs nagyon lehetősége, ha nem akar pesten átszállni, vagy IC helyjegyet venni a körIC-kre.
Szemelőtt tartva a Kormányzati negyed építése miatt kialakuló Nyugatis káoszt, mi lenne ha a szegedi vonatok Kőb-Kisp-Fc-Kelenföld-Győr útvonalon érintenék a fővárost, az 1-es és a 140-es vonal ütemezését összedolgozva???...
Még a '60-as évek környékén volt ilyen, ha jól emlékszem Kisvárda-Nyíregy-Debrecen-Füzesabony-Hatvan-Bp éjszakai (gondolom) munkásvonat, vasárnap illetve hétfő hajnalban :-)) Persze volt rá csatlakozás Ohaton meg Tiszafüreden is, így gondolom a 108-as vonal utasai legalább félig megtöltötték...
A másik ötlet:
Tavaly lehetett volna Szilvás-Eger-Füzesabony-Egyek közvetlen vonat is esténként, hiszen a Bézikének ez volt a fordája, és gyakorlatilag egyik helyen sem állt fél óránál többet. Kárpótlásul idén lett egy pár Ohat-Pusztakócs-Eger reggeli vonat....
Eseti jellegő lenne szerintem a Szilvsáváradi verzió, főként ünnepnapokon és nyáron. A felvetésemhez pedig; nem a debreceni utasokra kellene számítani, hanem a 108-on belüliekre. Balmazújváros és utána következő állomásokról, Horobágy, Egyek, Tiszafüred, Poroszló stb... Ugye itt is megvan a átszállási lehetőség mind Debrecen mind Füzesabonyba az IC-re vagy az egyéb vonatokra. Azért biztosan kellemesebb lenne ha nem kellene átszálni.