Nem tudom hol olvastad, de ilyen határidő sose volt, persze nem hivatalos lehetett, de az sem jöttbe, az csak találgatás. Azt meg én is tudok. 2013-ban csak kudarccal érhet véget, eseleg karácsonyra hozhatja a Jézuska. De lehe 2014 tavasz vagy nyár, persze csak ha lecserélik a kivitelezőt :)
Hát, előtte nyilván el kell készíteni, utána lehet finomhangolni. :) Viccet félretéve az IVU-s szoftver eléggé késznek tűnik, úgyhogy az egyedi fejlesztésű részegységektől eltekintve, nem tudom mennyi csiszolás várható rajta.
A hangszóró a régi és ha jól rémlik akkor az mp3-ak a 86-on is jól szóltak, csak a bemondással voltak eleinte problémák.
Én úgy emlékszem, hogy ebben a topikban szerepeltek régen olyan beírások, amik arról panaszkodtak, hogy rossz minőségű a műnéni (halk/hangos/recseg), baj van az erősítővel stb. Emiatt értékeltem sikerként, hogy sikerült jól csatlakozni az Ik260-osok rendszeréhez.
"Csak a fórumról tájékozódom, ez alapján 5 kocsiba van beszerelve, amik a 99-esen mennek." - melyik fórumról van az infó?
"a szoftvert folyamatosan lehet majd finomhangolni" - finomhangolni??? :)) Ha csak ennyi lenne.
"Jó hír, hogy vannak bíztató jelek (lásd hangszóró jól működik..."- A hangszóró a régi és ha jól rémlik akkor az mp3-ak a 86-on is jól szóltak, csak a bemondással voltak eleinte problémák.
"Kérdés viszont, hogy akkor a Synergonnak pontosan mi is a feladatköre ebben a projektben?"
Miért szállt volna ki a Synergon? Ő a fővállalkozó.
"A BKV Futár projekt megvalósítása során, több alkalommal a Synergon fővállalkozói minőségében változtatott a projekten. A társaság célja, hogy a szerződéses kötelezettségeinek megfeleljen, és a meghatározott határidőket alvállalkozóival együtt be tudja tartani. Ennek keretében a Synergon több készletezett eszköz átadását és cseréjét kezdeményezte, melynek beépítése, valamint kifizetése a vártakkal szemben későbbre tolódik. A csúszás a projekt véghatáridejét nem, de a negyedév üzleti teljesítményét jelentősen befolyásolta."
Egyetértek, ezért mondtam is, hogy a GUI jelenleg nem elsődleges. Azért említettem meg, mert ez egy kész termék, ami bár nálunk még teszt alatt van, máshol már ugyanez végleges verzióban működik.
Azt nem tudtam, hogy ennyire kiszállt belőle a Synergon. Minendesetre én már az elején sem értettem, hogy hogy lehet olcsóbb egy teljesen új rendszert 0-ról kifejleszteni, mint egy már beváltat megvenni. Most már csak az a kérdés, hogy a Synergon által beleölt (sikertelen) munka költséget ki fogja megfizetni. Ha ennyivel (plusz a késedelmes szállításból adódó nyilvánvaló kötbérekkel) kevesebbet kap az IVU, akkor vajon miért a Synergont választották eredetileg, ha volt olcsóbb, nem kísérleti stádiumban lévő megoldás.
Az ergonómikusságnak csak egy követelménye, hogy ne legyenek kicsik a kattintható felületek, de sajnos ez sem teljesül mindenhol, ahogy a színeket is sikerült úgy megválasztani, hogy világosszürke hátteren fehér szöveg szerepeljen.
Lehet, hogy ronda, de biztosan ergonómikus, hogy nem kis pilincka cuccokat kell körömmel tapicskolni. Menetközben sokkal jobb, főleg, ha nagyujjú az egyén.
A Synergonnak szerintem annyi, hogy ne kelljen új tendert kiírni stb. Ezzel biztos rengeteg időt nyertek, és részemről rendben is van. Illetve ők gazdagabbak néhány tapasztalattal, amit tudtak szerintem az IVU-val kapcsolatban kamatoztatni.
Gondolom azért 260-asokkal kezdték, nem a Volvo csuklósokon (mint eddig), mert 260-asokba szerintem jóval egyszerűbb lehet illeszteni - kevesebb funkció is fog élni bennük. (hangbemondás + jvez-diszpécser kommunikáció, esetleg jvez támogató funkció, ha végül került bele ilyen. Gondolok az útvonal mutatására, ami terelésnél, útvonalváltozásnál, pótlásnál jól jöhet.)
Csak a fórumról tájékozódom, ez alapján 5 kocsiba van beszerelve, amik a 99-esen mennek. A GUI-n az jelent meg, hogy "GSM/adat" kapcsolat van (ill. GPS), azt sajnos nem tudom, hogy a központban is látják-e rendesen a kocsikat (valaki?). Mi a helyzet a rádióval egyébként, a tornyok már működnek, él a hálózat?
Szerintem jelen pillanatban a legfontosabb a hardver, pl. a perifériák illesztése, a hálózat működésre bírása. Ha ott valamit most elszúrnak, azt később már senki meg nem javítja, míg a szoftvert folyamatosan lehet majd finomhangolni. Jó hír, hogy vannak bíztató jelek (lásd hangszóró jól működik, a szerelés viszonylag igényes), gondolom a hardver részt nagyrészt átvette az IVU, és hozta a bevált/kipróbált eszközeit.
UI.: A szoftver megegyezik egy az egyben az IVU oldalán találhatóval. Nem gondoltam volna, hogy ennyire ronda / ergonómiát nélkülöző termékük van. Kérdés viszont, hogy akkor a Synergonnak pontosan mi is a feladatköre ebben a projektben?
99-esen van néhány Futáros kocsi. Ahogy néztem, jól működik, a berendezések ezúttal igényesen voltak felszerelve, a hangos utastájékoztatás hangjának minősége pedig kíváló volt, annak ellenére, hogy egy Ikarus 260-assal utaztam. Kijelzők Ik260-on nyilván nincsenek, és nem is lesznek, tehát arról nincs tapasztalatom, illetve az OBU GUI-ján szerintem lehetne még fejleszteni, de igaz hogy most nem ez a legfontosabb.
Kimondottan FUTÁR-os fórum nincs? Csak mert most ha jól hallottam elindult valami, vagy legalábbis kellett volna, de nem a 86-on. Tudtok erről valamit? Nem zavarja a fórumlakókat, hogy az utóbbi időben futár-os társfórummá lett a 86?