Keresés

Részletes keresés

UltraCap1 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 8611

Én nem mondtam, hogy nem :) csakazt, hogy nem holnapután. Sok idő telt elde kell még a szűk projektnyi :)

Azértén is drukkolok neki, még ha nem is úgy tűnik.

Mik a hírek? Senkinek nincs ismerőse a 99-es viszonylatosok között? Anno a 86-osok szépen leírták a jót is és a rosszat is.

Előzmény: sszu (8610)
sszu Creative Commons License 2013.01.02 0 0 8610

Nem tudom hol olvastad, de ilyen határidő sose volt

 

Azt hiszem, ogy Dávid egyik interjújában hangzott el ez a dátum.

 

Azért reménykedjünk a legjobban, hátha mégis működni fog egyszer. :)

Előzmény: UltraCap1 (8609)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 8609

Nem tudom hol olvastad, de ilyen határidő sose volt, persze nem hivatalos lehetett, de az sem jöttbe, az csak találgatás. Azt meg én is tudok. 2013-ban csak kudarccal érhet véget, eseleg karácsonyra hozhatja a Jézuska. De lehe 2014 tavasz vagy nyár, persze csak ha lecserélik a kivitelezőt :) 

Előzmény: sszu (8608)
sszu Creative Commons License 2013.01.01 0 0 8608

Vagy már akkor tudta, hogy mikor fejeződik be a project. :) Végülis ő van a legközelebb a tűzhöz...

 

Kicsit visszaolvastam, 1 éve még 2012 vége volt a nem hivatalos határidő, azóta kicsit csúszott.

Előzmény: UltraCap1 (8606)
nemeza Creative Commons License 2013.01.01 0 0 8607

Reméljük idén újult erőre kap a projekt. 2012-ben kb ez lehetett a logója, nem?

http://vecto.rs/1024/vector-of-a-cartoon-tired-tortoise-walking-in-a-race-outlined-coloring-page-by-ron-leishman-24622.jpg

Előzmény: UltraCap1 (8606)
UltraCap1 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8606

Novemberben még abban reménykedett, hogy 2013 tavaszára meg lesz... kis naív...

Előzmény: sszu (8605)
sszu Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8605

Dávid előadása, FUTÁR is van benne:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123069313&t=9008229

nemeza Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8604

Szerintem nagyobb kihívás lesz a sok "elektronikás" buszhoz illeszteni. Főleg a használtaknál van rengeteg féle kijelző..

Nem tudom, most mi a helyzet, de poén lenne / lett volna az ex-IBIS-es kocsikon kicserélni az U, S stb logókat HÉV, metró, vasút, Volán logókra. :)

Előzmény: fberci (8603)
fberci Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8603

melyik fórumról van az infó?

A BKV buszairól általában - Nyitott topi

 

finomhangolni??? :)) Ha csak ennyi lenne.

Hát, előtte nyilván el kell készíteni, utána lehet finomhangolni. :) Viccet félretéve az IVU-s szoftver eléggé késznek tűnik, úgyhogy az egyedi fejlesztésű részegységektől eltekintve, nem tudom mennyi csiszolás várható rajta.

 

A hangszóró a régi és ha jól rémlik akkor az mp3-ak a 86-on is jól szóltak, csak a bemondással voltak eleinte problémák.

Én úgy emlékszem, hogy ebben a topikban szerepeltek régen olyan beírások, amik arról panaszkodtak, hogy rossz minőségű a műnéni (halk/hangos/recseg), baj van az erősítővel stb. Emiatt értékeltem sikerként, hogy sikerült jól csatlakozni az Ik260-osok rendszeréhez.

Előzmény: UltraCap1 (8602)
UltraCap1 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 8602

"Csak a fórumról tájékozódom, ez alapján 5 kocsiba van beszerelve, amik a 99-esen mennek." - melyik fórumról van az infó?

"a szoftvert folyamatosan lehet majd finomhangolni" - finomhangolni??? :)) Ha csak ennyi lenne.

"Jó hír, hogy vannak bíztató jelek (lásd hangszóró jól működik..."- A hangszóró a régi és ha jól rémlik akkor az mp3-ak a 86-on is jól szóltak, csak a bemondással voltak eleinte problémák.

"Kérdés viszont, hogy akkor a Synergonnak pontosan mi is a feladatköre ebben a projektben?"

Rosszmáj ON

Hogylassítsa és nehezítse az előrehaladást :)

Rosszmáj OFF

Előzmény: fberci (8587)
sszu Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8601

HC Linear Kft.

Előzmény: D. Belloq (8598)
sszu Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8600

Miért szállt volna ki a Synergon? Ő a fővállalkozó.

 

"A BKV Futár projekt megvalósítása során, több alkalommal a Synergon fővállalkozói minőségében változtatott a projekten. A társaság célja, hogy a szerződéses kötelezettségeinek megfeleljen, és a meghatározott határidőket alvállalkozóival együtt be tudja tartani. Ennek keretében a Synergon több készletezett eszköz átadását és cseréjét kezdeményezte, melynek beépítése, valamint kifizetése a vártakkal szemben későbbre tolódik. A csúszás a projekt véghatáridejét nem, de a negyedév üzleti teljesítményét jelentősen befolyásolta."

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/komoly_bevetelcsokkenes_a_synergonnal.176523.html

Előzmény: nemeza (8599)
nemeza Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8599

Ez egy tipp. Én kívülálló vagyok, és nincsenek belső infóim. Lehet, hogy a Synergon nagyon is benne van a fejlesztésben. De szerintem nem.

Előzmény: fberci (8595)
D. Belloq Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8598

On topic: Ki csinálta a 86-os busz vonalán az okosmegállókat?

D. Belloq Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8597

BKV. - poén

 

Közbeszerzés. - a csúnya valóság

Előzmény: fberci (8595)
fberci Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8596

Egyetértek, ezért mondtam is, hogy a GUI jelenleg nem elsődleges. Azért említettem meg, mert ez egy kész termék, ami bár nálunk még teszt alatt van, máshol már ugyanez végleges verzióban működik.

Előzmény: Darhon (8594)
fberci Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8595

Azt nem tudtam, hogy ennyire kiszállt belőle a Synergon. Minendesetre én már az elején sem értettem, hogy hogy lehet olcsóbb egy teljesen új rendszert 0-ról kifejleszteni, mint egy már beváltat megvenni. Most már csak az a kérdés, hogy a Synergon által beleölt (sikertelen) munka költséget ki fogja megfizetni. Ha ennyivel (plusz a késedelmes szállításból adódó nyilvánvaló kötbérekkel) kevesebbet kap az IVU, akkor vajon miért a Synergont választották eredetileg, ha volt olcsóbb, nem kísérleti stádiumban lévő megoldás.

Előzmény: nemeza (8588)
Darhon Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8594

Szinen azért könnyen lehet változtatni.

Előzmény: fberci (8593)
fberci Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8593

Az ergonómikusságnak csak egy követelménye, hogy ne legyenek kicsik a kattintható felületek, de sajnos ez sem teljesül mindenhol, ahogy a színeket is sikerült úgy megválasztani, hogy világosszürke hátteren fehér szöveg szerepeljen.

Előzmény: D. Belloq (8590)
Darhon Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8592

Egyszerűbb, mint német tanfolyásra küldeni az állományt! :-)

Előzmény: nemeza (8591)
nemeza Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8591

Azért gondolom lefordították magyarra  a felületet. :)

Előzmény: Darhon (8589)
D. Belloq Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8590

Lehet, hogy ronda, de biztosan ergonómikus, hogy nem kis pilincka cuccokat kell körömmel tapicskolni. Menetközben sokkal jobb, főleg, ha nagyujjú az egyén.

Előzmény: fberci (8587)
Darhon Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8589

Nem sok csicsát raktak bele :-) Lényeg hogy működjön végre valami.

Előzmény: fberci (8587)
nemeza Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8588

A Synergonnak szerintem annyi, hogy ne kelljen új tendert kiírni stb. Ezzel biztos rengeteg időt nyertek, és részemről rendben is van. Illetve ők gazdagabbak néhány tapasztalattal, amit tudtak szerintem az IVU-val kapcsolatban kamatoztatni.

Gondolom azért 260-asokkal kezdték, nem a Volvo csuklósokon (mint eddig), mert 260-asokba szerintem jóval egyszerűbb lehet illeszteni - kevesebb funkció is fog élni bennük. (hangbemondás + jvez-diszpécser kommunikáció, esetleg jvez támogató funkció, ha végül került bele ilyen. Gondolok az útvonal mutatására, ami terelésnél, útvonalváltozásnál, pótlásnál jól jöhet.)

Előzmény: fberci (8587)
fberci Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8587

Csak a fórumról tájékozódom, ez alapján 5 kocsiba van beszerelve, amik a 99-esen mennek. A GUI-n az jelent meg, hogy "GSM/adat" kapcsolat van (ill. GPS), azt sajnos nem tudom, hogy a központban is látják-e rendesen a kocsikat (valaki?). Mi a helyzet a rádióval egyébként, a tornyok már működnek, él a hálózat?

 

Szerintem jelen pillanatban a legfontosabb a hardver, pl. a perifériák illesztése, a hálózat működésre bírása. Ha ott valamit most elszúrnak, azt később már senki meg nem javítja, míg a szoftvert folyamatosan lehet majd finomhangolni. Jó hír, hogy vannak bíztató jelek (lásd hangszóró jól működik, a szerelés viszonylag igényes), gondolom a hardver részt nagyrészt átvette az IVU, és hozta a bevált/kipróbált eszközeit.

 

UI.: A szoftver megegyezik egy az egyben az IVU oldalán találhatóval. Nem gondoltam volna, hogy ennyire ronda / ergonómiát nélkülöző termékük van. Kérdés viszont, hogy akkor a Synergonnak pontosan mi is a feladatköre ebben a projektben?

Előzmény: UltraCap1 (8586)
UltraCap1 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8586

Köszi!

Kommunikációról és a diszpécsri oldalról is tudtok valamit? Ill. hogy szerinted mi a fontos, vagy a legfontosabb.

Hány kocsiról tudsz? Csak a 99-en mennek?

Előzmény: fberci (8585)
fberci Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8585

99-esen van néhány Futáros kocsi. Ahogy néztem, jól működik, a berendezések ezúttal igényesen voltak felszerelve, a hangos utastájékoztatás hangjának minősége pedig kíváló volt, annak ellenére, hogy egy Ikarus 260-assal utaztam. Kijelzők Ik260-on nyilván nincsenek, és nem is lesznek, tehát arról nincs tapasztalatom, illetve az OBU GUI-ján szerintem lehetne még fejleszteni, de igaz hogy most nem ez a legfontosabb.

Előzmény: UltraCap1 (8584)
UltraCap1 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8584

Kimondottan FUTÁR-os fórum nincs? Csak mert most ha jól hallottam elindult valami, vagy legalábbis kellett volna, de nem a 86-on. Tudtok erről valamit? Nem zavarja a fórumlakókat, hogy az utóbbi időben futár-os társfórummá lett a 86?

UltraCap1 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8583

"Nem érdekelne privátban sem kicsit bővebb lére eresztve.. ;)"

De, nyugodtan küldhettek bár mit.

Előzmény: nemeza (8582)
nemeza Creative Commons License 2012.12.11 0 0 8582

Nem érdekelne privátban sem kicsit bővebb lére eresztve.. ;)

Előzmény: UltraCap1 (8581)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!