Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tundi09 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 1141

Sziasztok, 

egy hónapja vásároltunk egy 2008-ás évjáratú 1.2-es Aveot. Olyan problémánk van, hogy indulás előtt (kézifék használata nélkül) jelzi mintha be lenne húzva a fék, többszöri lefulladás után pedig random elindul… ezt általában egy piros lampanal való megallaskor produkálja, és nem indul.
Nem tudom valaki tapasztalt-e már hasonlot?! Ket szerelő nézte át náluk pont nem jelentkezett a hiba, nem mutatott semmilyen problemat az átvizsgálás.  Az ABS-re gyanakodtak de azt rendben találtak. Van valakinek tippje mi lehet a gond?

 Köszönöm szépen előre is! 😊

ismeretlen00 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 1140

Üdv!

 

Aveo tulajoktól kérdezem, hogy üzemmeleg állapotban mennyire szokott kemény lenni a hűtőrendszer csöve? Illetve a motor hideg állapotához képest mennyire szokott keményedni? Új csövet vettem, de már maga a cső is keményebb kialakítású, mint más autóknál, így hiába mérem keménységét más autóéhoz. Köszi a választ!

Stefan49 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 1139

Üdv mindenkinek, új vagyok, most lettem Chevrolet Aveo tulajdonos! Olyan problémám van vele, hogy a központi zár nyit, de nem zár, csak valami kattanó hangokat ad! A másik bajom meg az, hogy jobb oldalon fel megy az ablak, de le nem! A motorral nincsen baj, mert a vezető oldalról kapcsolva működik! Köszönöm, ha valaki válaszol és ad tanácsot!(nem azt, hogy menjek szervizbe)

máása Creative Commons License 2021.03.25 0 0 1138

Üdvözlök Mindenkit!

Szeretném mindenkinek segítségét, javaslatát kérni, akár szakember, akár amatőr.

Az alábbiakban jelzett hibajelenség esetén ki milyen, illetve melyik alkatrész hibájára tippelne?

Tapasztalt-e már valaki ilyen hibát, illetve fordultak-e már valaki ilyen hibával Önökhöz?

 

Van egy CHEVROLET AVEO 1.2 LT Plus (2013) sedan típusú autó.

 

Az alábbi hibák együtt, és rövidebb, hosszabb út megtétele után jelentkeznek, és egy kis idő elteltével meg is szűnnek. Ennek az időtartama változó. Volt olyan, hogy 130 km után sem jött elő, de volt olyan, hogy 20 km-en belül is jelentkezett.

 

-          A rádióadás elhallgat, sötét lesz a képernyő (minden esetben ezzel kezdődik)

 

-          Index belül nem jelez vissza egyáltalán, vagy csak néha-néha felvillan (kívülről tökéletesen működik)

 

-          Ilyenkor a km óra és fordulatszámláló össze-vissza ugrál (nem tudni pontosan, hogy éppen mennyivel megyek, és ez zavaró)

 

-          Műszerfal pulzál (elhalványul, majd ismét normálisan világit)

 

-          Sárga hibajelző (sárga tengeralattjáró) és egy csúszkáló autó is  felvillan, de nem marad égve. Száraz úton is van ez a jelenség. Voltan szerelőnél, de a hibakiolvasó semmilyen hibát nem jelez.

 

-          Ilyenkor a műszerfalon, ahol az ablakfűtést és a visszapillantó fűtését lehet bekapcsolni, sem világítanak a visszajelzők

 

-          Eközben az autó normálisan működik.

 

Előre is köszönök mindent!

Alex_82 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 1137

Szia! Sajnos Nyíregyháza nekem kicsit messze lenne (Bp.), de köszi szépen mégegyszer a segítséget és az infókat.

Előzmény: peetoh (1136)
peetoh Creative Commons License 2021.01.27 0 0 1136

Szia! A Szerviz Opel-Csősz Nyíregyháza, Kosbor utca, körforgalomnál szemben a Teszkóval. Úgy tűnik, hogy minden alkatrészt tudnak biztosítani, sőt választhatsz is, hogy eredeti vagy utángyártott. Pl. az ABS szenzornál 16000 volt az eredeti, és két nap múlva tudták volna lehozni, az utángyártott 9000-ért ott volt a raktárukban, gyári csomagolásban. Az utóbbit választottam, tökéletesen működik. Mikor a Chevrolet kivonult Európából, kaptam egy e-mailt, hogy továbbra is változatlanul szervizelik a márkát, és az alkatrészeket is biztosítják. Ezzel azóta sem volt semmi probléma. A szokásos dolgokra érdemes rákérdezni, mint minden más kocsinál. Egyedül a lámpabúrák mattulása tud aggasztó lenni. De az látszik is. A tavalyi vizsga előtt átkentem a Lidl-ben vásárolt lámpabúra polírozó készlettel, azóta sem láttam ilyet náluk, de nem volt probléma a vizsgán, 0 hibaponttal átment. Egy ismerősöm Kalosában (3évvel korábbi évjárat, de ugyan az a gép nagyjából) a szakadozó egyik gyertyakábel okozott gondokat, de cserével ez is megszűnt. Érdekes hogy az ő lámpabúrája nem mattul, igaz garázsban tartja. Az elektrotanya.hu lapon valakinek a lámpamozgató motorja állt be. Még annyit hogy a Blaupunkt gyári rádió kontakhibás lett, egyszer majd megjavítom. Találtam egy videót a Yutubon róla, hogy hogy kell kivenni. Az időmérő óra is elhalálozott, kivetettem a szervizben, egy diódát cseréltem a táp áramkörben, azóta hibátlan. Összességében nagyon megbízható kis gép. Szivárgásokat a motortérben sehol nem látni, tiszta, mint új korában.

Előzmény: Alex_82 (1135)
Alex_82 Creative Commons License 2021.01.26 0 0 1135

Szia! Köszönöm szíves válaszod és hogy megosztottad tapasztalataidat. Örülök, hogy Neked is pozitív tapasztalataid vannak. Látom, szüleimhez hasonlóan Te is nagyon kíméled az autót, jó is hallani az ilyesmit, mert sajnos elég sokat látok, akik "gyilkolják" az autójukat.

A hivatalos szerviz, amit említettél, nagy segítség lehet, ha egyszer sikerül a vásárlás, nem is gondoltam, hogy létezik még hivatalos Chevrolet szerviz, mióta már nem forgalmazzák ezeket a szerintem ár/érték arányban nagyszerű kisautókat (szüleimhez közel csak kisebb/családi szervizek vannak, így ők egy ismerős kisszervizébe szokták vinni)

De hátha használtan is sikerülhet kifogni egy egész jó állapotút, csak sajnos még 100 ezer km alattit sem olyan könnyű találni, ahogy néztem.

Talán február-március környékén lesz lehetőségünk vásárlásra. Ha találok eladót (és remélhetőleg van vezetett szervizkönyve), ezekre mindenképp ránézek, amiket említettél.

Volt esetleg bármelyiknek valamilyen meghibásodási jele, ami segíthet kiszürni 1-2 hibát, illetve lenne tapasztalatból eredő javaslatod, mi(k)re lenne érdemes soron kívül rákérdezni?

Illetve ha publikus, meg tudnád esetleg adni a szerviz elérhetőségét? Ha aktuális lesz és nincsenek nagyon messze, felkeresném őket. Köszönöm előre is.

Előzmény: peetoh (1134)
peetoh Creative Commons License 2021.01.25 0 0 1134

Szia! szintén 2006-os 1,2-es 5 ajtós Aveóm van. Szalonból vettem, és azóta is ott szervizelik, és vizsgáztatják. Garanciálisan egy ablak tömítést cseréltek, a jobb első ajtóban, mert begyűrődött. Szavatosságiban ingyen egy légzsák panelt, és fizetősben egy ABS szenzort a jobb első kerékben, és 2x stabilizátor rudat az első futóműben. 14 éve csak olajat, fékolajat, és hűtővizet, pollen, és légszűrőt, akksit, gumit, és egy vezérszíjat cseréltettem. 55000km van benne. A rozsdásodás nem jellemző, pedig fedelet csak a szervizben láthatott. Ami nem tetszik, hogy kanyarodásnál hajlamos a billegésre, és az első fényszórók üvegei lassan az átlátszatlanra mattulnak. Igazi megbízható kocsi, a motorja teljesíti az elvárásaimat, nem szoktam nagyon gyorsítani. A klíma hibátlan, eddig csak tisztítani kellett.  A motor csendes menet közben. Az akkumulátor méretei elég egzotikusak, a szervíz 2-3nap alatt tudja beszerezni. Ahova hordom, eredetileg is Chevrolet szerviz, az eszközeik és a tudásuk megvan a márkához. Nagyon megvagyok vele elégedve.

Előzmény: Alex_82 (1133)
Alex_82 Creative Commons License 2021.01.25 0 0 1133

Sziasztok! Szüleimnek van egy 2006-os, 1.2-es, 5-ajtós Aveoja, melynek megbízhatósága, fogyasztása és kezessége az évek során annyira meggyőzött, hogy a feleségemmel eldöntöttük, hogy amint sikerül, ilyen autót szeretnénk vásárolni magunknak is, persze használtan. (Annyi csak, hogy egy nagyon kicsit lehetne erősebb, így lehet, hogy 1.4-es lenne a cél.)

Mivel azzal az autóval még soha semmi gond nem volt (garázsban tartott, megkímélt és mintaszerűen szervizeltetett), így vezetésével kapcsolatban van csak tapasztalatom és esetleges hibáiról/típushibalehetőségeiről nem sok fogalmam van, így nagyon megköszönném, ha esetleg adnátok pár tippet, hogy mire kellene nagyon figyelni és esetleg mi lenne ajánlott/nem ajánlott. Akár műszakilag, akár egyéb szempontból (km óra állás/műszaki állapotról tapasztalat, stb.). Magánszemélytől/autókereskedésből eredő vásárlási tapasztalatoknak is örülnék, mert szerelőt sajnos valószínűleg nem tudunk vinni magunkkal, nekem pedig nincs autószerelési tapasztalatom.

Válaszaitokat előre is köszönöm. Üdv: Alex

Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.07 0 0 1132

Elektromos gázpedál és környéke adta meg magát. Az a szívás, hogy tök más hibakódokat ír az autó, mint a tényleges hiba. Tudok olyan szerelőt mondani Fváron, aki már javított meg ilyet. Ha kell a cím, dobj egy mélt. :)

Előzmény: 75István (1127)
Taliga007 Creative Commons License 2020.12.11 0 0 1131

Sziasztok,

Aveo (sedan) 2011. májusi, ebben már kell CAN-BUS elektronika a vonóhoroghoz?

Előzmény: sebike05 (1130)
sebike05 Creative Commons License 2020.11.27 0 0 1130

kellene keresni egy másik szerelőt....

Előzmény: 75István (1127)
sebike05 Creative Commons License 2020.11.27 0 0 1129

bal első ajtóba kell motort tenni és ki kell vezetékelni azt megvezérelve  ár működik is...

Előzmény: Szaszi i (1128)
Szaszi i Creative Commons License 2020.11.24 0 0 1128

Sziasztok! Tulaja lettem egy Aveo sedán 2009. 1.2-es benzin, 72 le, 16815km -es  :-) autónak. Van benne központizár, csak nem távirányítós. Szeretném megcsinálni, hogy lehessen távirányítóval is vezérelni. Ha van valakinek ötlete, tapasztalata, hogy milyet vegyek hozzá ami vezérelné , szívesen fogadnám. 

75István Creative Commons License 2020.11.07 0 0 1127

Üdvözletem, tanácsot szeretnék kérni, egy 3 éve tartó problémára.

Van egy Aveo 1,4 2008-as gépjárművem. kb 3 éve kezdődött a probléma amit itt részletesen leírok. Indokolatlanul megnőtt az alapjárat, kezdetben csak 1500 - 2000 fordulatra. Ez az eset általában menet közben jelentkezett első időben 5-10 perc után helyreállt. Ez eltartott kb 1 évig havonta 2 havonta egy egy alkalommal. Ezek után erőszakosabb lett a probléma. Arra figyeltem fel, hogy már indítás után azonnal elkezdett 2000 ren forogni a motor, amit úgy tudtam lecsökkenteni, hogy leállítottam, és beindítottam újra, kb 3-4 indítás után helyreállt. A jó állapot tartott kb 1 hétig, majd újra kezdte. Elvittem autó szerelőhöz. Kicserélte az alapjárati motort. kb 1 napig jó is volt de kezdődött elölről, ismét 2000 az alapjárat, visszavittem, azt mondta egy utángyártottat tett bele kicseréli hátha..... Kicserélte ismét jónak tűnt. 1 hétig talán jó is volt de a hiba 1 hét után ismét jelentkezett. Miután az autót napi szinten használom, és a munkahelyemtől 150km re lakom, nehezemre esik állandóan leadni az autót javíttatni. Közben jött a nyár és mint ha nem jelentkezett volna a hiba 2 hónapig. De sajnos csak hiú remény volt, hazafelé tartottam az M3 mason ahol baleset volt, ez miatt le kellett állni menet közben, ekkor kaptam frászt, ugyanis az alapjárat 4500 on forgott.

Kievickéltem a pályáról, és közben leállítottam, majd újra indítottam az autót, közben gurultam, és a kuplungot visszaengedtem sebességben leállított motor mellett. Ekkor vettem észre hogy az így keletkezett gondolom vákum jótékonyan visszahozta a motorom alapjáratárt 800ra. Gondoltam ezt a dolgot megcsinálom a következő emelkedett alapjáratnál is. Nem kellet sokat várni a következő 2500 as alapjáratra. Motor leállít autó gurul, kuplung fel, gázpedál tövig nyom, és amikor már épp hogy gurul az autó, gyújtás visszakapcsolása. Ez a módszer kb 3 alkalommal ismételve beigazítja az alapjáratot gyári kb 650 - 800 as értékre. Visszavittem ismét szerelőhöz, mert idő közben az alapjárat már 5000 ren őrjöngött, azt hittem elszáll az autóm. Szerelgették de semmit nem találtak, a hibakiolvasó számítógép semmilyen hibát nem írt ki. Vicces de ismét kicserélték az alapjárati motort. Jelenleg ott tartunk, hogy amint beindítom, azonnal 3000 ren forog, elindulok vele és a már említett menet közbeni leállításra kb a 3. alkalomra helyreáll, de csak a következő újraindításig, azaz már nem merem leállítani mert tuti hogy minimum 3000 ren fog tombolni. Amit még észrevettem az az, hogy pl esős időben kevésbé jön elő ez a tünetegyüttes, volt hogy egyáltalán nem is jelentkezett amíg szakadt az eső...... Tud valaki erre valami okosat mondai, mert eddig nem sikerült megfejteni a szerelőknek, de hozzáteszem 4 különböző helyen voltam vele, szakszervizben is.

pityuapu62 Creative Commons License 2020.10.12 0 0 1126

Megoldódott már a probléma? Időnként érdemes a vákuumcsöveket kitisztítani pl. EGR tisztító sprayjel és kifúvatni sűrített levegővel. Van a rendszerben egy visszacsapó szelep, azt nem szabad fordítva beszerelni. Ha a csöveken nincs repedés és jó a tömítettség, akkor a vákkumdobbal lehet probléma(pl. membrán szakadás). Szerintem!

Előzmény: Levi1982 (1125)
Levi1982 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 1125

Igen jàró motornàl jelentkezik a hiba.

peetoh Creative Commons License 2020.09.13 0 0 1124

Kérdés, hogy jár-e a motor közben. Mert a hidraulikus fékrásegítő csak akkor működhet. Olyat már tapasztaltam, hogy leállított motornál felkeményedik, de ha beindítom, vissza áll a rendes üzemmódba.

Előzmény: Levi1982 (1123)
Levi1982 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 1123

Kedves Aveo Tulajdonosok!

 

Egy 2011es 1.4es aveoval kapcsolatban szeretnék tanàcsot kérni.

A következő hibàt tapasztalom. Parkolàskor néha felkeményedik a fék, alig van fékerő. Ha felengedem a pedàlt és újra lenyomom megszűnik a hiba. Szerelő nem talàlt mechanikus hibàt ill. hibakódot sem.

Esetleg valakinek volt màr hasonló hiba?

Vàlaszokat előre is köszönöm!

usercctt Creative Commons License 2020.08.28 0 0 1122

Sziasztok,

 

2011-es benzines Aveo esetében előjön a 84-es hibakód. De változó, hogy mikor jön elő, mert van, hogy hetekig nem. Ilyenkor motorteljesítmény csökkenés figyelhető meg. 

 

Márkaszervízben 10 000 HUF-ért nem tudták megmondani mi baja.

Majd egyszer egy szervíznél kijött, akkor megpróbálták kiolvasni de nem tudták megállapítani, mert ez a "legáltalánosabb hibakód". Volt egy olyan megérzésük, hogy gázadásnál elektronikai probléma lehet (de ehhez nem értenek!?) és lehet ott vezeték probléma. 

 

Ötlet/javaslat melyik szervíz foglalkozhat ilyen esettel vagy bárkinél hasonló tapasztalat ?

 

Köszi bármi infot!

Törölt nick Creative Commons License 2020.07.02 0 0 1121

Sziasztok!                                                                                                                                                                                                                                                        Van egy 1.4 16v 2007 aveom.Menet közben világítani kezdet az olaj nyomás a chek lámpa es a tőltésvisszajelző egyszerre.Leállítottam az autót újraindításkor minden rendben volt azóta is jó.Mi lehetett a probléma?Eőre is köszönöm a válaszokat!

pur5uit Creative Commons License 2020.06.24 0 0 1120

Sziasztok!

 

Van egy 2008-as ,1.2-es,84 lovas 5 ajtós aveom. Az van vele,hogy egyik nyitásról a másikra, a kulcson a led csak villan egy párat , és nem müködik a távirányító funkció.Elemcsere után is ezt csinálja.Csak kulccsal tudom nyitni az ajtókat.Tud valaki ebben a problémában segíteni?Mi lehet a kulcs baja?

asok5 Creative Commons License 2020.06.23 0 0 1119

Kedves Aveo tulajok!


Tanácsot szeretnék kérni.  Szüleimnek van egy 2008-as, 1.2-es, 5 ajtós Aveója, amin a bal oldali visszapillantó nem állítható.  Sem a bovdenes(?) tekerővel, sem pedig kézzel (pár milliméter játéka van összesen), lényegében meg van akadva egy nagyjából lefelé néző helyzetben.  Tud valaki valami ügyes szakit Budapesten vagy a környékén, aki ezt gyorsan megcsinálja?  Egyáltalán javítható az ilyesmi?  Vagy ha cserélni kell, akkor hová érdemes vinni?

 

Előre is köszi a segítséget!

peetoh Creative Commons License 2020.02.16 0 0 1118

Szervíz! A futómű nem játék.

Előzmény: Kamikaze75 (1117)
Kamikaze75 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 1117

Kedves aveo tulajok !

 

Van egy 2008-as aveo 5-ajtós 1.4-es 16 szelepes autón amit tavaly vásároltunk.

Végig garázsban tartva,hiba nélkül.

Egy borzalmas hiba jött elő.

Induláskor a bal első kerék blokkol lehetetlen elindulni,mozgásképtelen az autó, kézifék többször is ki lett próbálva de a kontroll lámpa a műszerfalon semmilyen hibát nem jelez.

Hiba,féktárcsa,féknyereg,fékbetét,ABS?

Ötlet valakinek?

Válaszokat előre is köszönöm.

Rosep Creative Commons License 2020.02.07 0 0 1116

Sziasztok

Van itt valakinek (tapasztalata) 1.3 dízel Aveo-val?

Mert lenne pár kérdésem.

peetoh Creative Commons License 2020.01.19 0 0 1115

Pont ilyen AVEO-m van, 2006-os a szalonból, 8 szelepes, 1,2-es motorral. Majdnem 60ezer km van benne, 90% városi 6-8-12 kilométeres utakkal. A szokásos szervízen kívül még soha nem volt semmi baj a motorral, előírt olaj, hűtővíz csere. Megy mint az óramű, gond nélkül. Ez egy Opel motor az okosok szerint, megbízható, nem egy sportos alkat. Fogyasztása átlagos. Szivárgás semmi, hidegen is azonnal indul. 15000-él a négy gyertyát, 30000-nél a vezérműszíjat cseréltettem, de csak elővigyázatosságból. Csendes, nyugodt, megbízható motorblokk.

Előzmény: maradok tisztelettel: (1114)
maradok tisztelettel: Creative Commons License 2020.01.17 0 0 1114

Kedves Aveo Tulajok!  Van egy talán kedvező vételre esélyem, egy kollégám eladja 2006-os 1.2 8 szelepes aveoját, és alig van benn kilométer... Elkezdtem olvasni a fórumot, és meglepetéssel olvasom, hogy bár ez a régi motor nem közvetlen befecskendezéses, mégis sok a  szelepelkormolódás , és csere. Nekem azt mondták, hogy az 1.4-es kipuffszelepje szokott elmenni, de itt 1.2-esekről is olvastam. Akkor most mi a valóság? A kolléga kocsija amúgy már volt szelepcserén, akkor ez már tartósabb, mint az eredeti? köszönöm válaszotokat!!  U.I.:Vannak még típushibái ennek a járgánynak?

peetoh Creative Commons License 2020.01.01 0 0 1113

A lista szerint a2006-tól gyártott AVEO-k immunisak.

Előzmény: makoto san (1112)
makoto san Creative Commons License 2019.12.30 0 0 1112

Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne. Nekem egy 2007 es aveo sedanom van. 1.2 75 ló. Ez az új e10 jelű 95 ös benzin nem árt neki? Illetve van e olyan aki már tankolt bele ilyet, vett e észre külömbséget, valamint hibát okozott e nála. Köszi szépen a választ. Sziasztok Boldog Új évet kívánok nektek 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!