Hűtőrendszert mivel lehetne teljesen koszmentessé tenni?
Cseréltem termosztátot meg hőfok jeladót. Kiszedtem a régi termosztátot, hát az kegyetlenül nézett ki..
Olyan vastag retek állt a műanyag házba hogy nem hittem el!
Kapott új fagyállót az autó és új kiegyenlítő tartályt is! Illetve legalább 3-4x átmostam deszt. vízzel, és azt hittem hogy csak tisztul a rendszer ettől.
Hát ez volt 2 napja! Most az új fagyálló tartály oldalfalán körbe egy fekete csík, ugye a retek... És persze úszkálnak pici darabok a fagyállóban is.
Ezt leeresztettem, átszűrtem, visszatöltöttem, dehát továbbra is a kis darabkák valahonnan felúsznak..
Itt maga a radiátor ami az autó elején van, abba van ez a sok retkedék?
Azt esetleg slaggal érdemes lehet átmosni?
Olvastam a korábbi hozzászólásokat, hogy RO55-el valaki átmosatta az autót, én azért azt első körben szeretném elkerülni.
Esetleg más megoldás létezhet? Olvastam más fórumokon a trisót is, de hát én nem tudom, ennyire nem érzem magam bátornak. :S
Illetve ha valaki reagál az üzenetemre, és ő már tisztított át ilyen hűtőrendszert, azt is megírná hogy neki a tisztítás után teljesen tiszta lett a rendszer és nem úszott fel a tartályba további lerakódás?
Mindenképp ez lenne a célom, hogy úgy kitisztítani a rendszert, hogy további kosz akkor már egyáltalán ne legyen benne.
Szia! Nyáron inkább 100c°-hoz közeli, városban pedig kapcsolni kell a ventilátornak az pedig 110c° ezek már "meleg" motorok. A régi 100-120-as azért volt alacsonyabb hőfokon mert elöl volt a hűtő és mire megfordult a víz addigra a motor már hátul 90c° körül volt a 82c° "gyári" termosztáttal is. Elöl meg 95c°-nál kapcsolta a ventilátort amikor már hátul 110c° fölött volt a víz! Sajna azoknál már becsukott szemmel ment a hengerfej tömítés csere ~2 óra volt a csúcs de akkor kellett azonnal az autó. Sajna ott csak a beépített hőgomba áthidaló kapcsoló segített. Viszont ilyen miatt egyik felinél sem volt gondom, pedig ragadtam be dugóba 35c° város, és araszoltam 15km-t határig kb ugyanilyen melegben egy busz mögött! Ott nincs védelem olyan meleget nyom ki hátul, hogy 10m-en belül hullámzik a levegő. Lemaradni sem lehet, mert a hátad mögött sorban állók ledudálják a hajadat!
Jó a 92c°-on nyitó. Arra kell figyelni, hogy ne legyen a fagyálló túlhígítva! Mert a víz már 80c°-nál buborékosodik és a buborék miatt elvész a hőleadó felület. A tömény fagyálló +150c°-ot is kibír forrás nélkül(elméletben!)
75 foktól 92(?)-ig lehet kapni ha jól emlékszem. Én nyáron az enyémnél a kb 95 fokot sokallom, ezért nézegettem a választékot. (tudom sokak szerint ok a 95...) :)
Érdeklődnék hogy ebben a jelenlegi időben mennyi lenne az elfogadható üzemi hőfok?
Eddig annyira nem nézegettem, viszont most mentünk egy 60km-es távot és a 70 fok után van az első "csík" az kb 75 fok-ot jelenthet, na annál tovább nem nagyon mászott fel a hőmérséklet a műszerfalon leolvasható érték szerint.
Lehet hogy termosztátot kellene cserélni? Régebben nem nézegettem. Egyébként kinyit a termosztát és van fűtés, de gondolom ez nem függ azért össze.
A csere nem bonyolult, a csatlakozók ugyanazok mindegyiknél, 5-6 csavar, a fekete műszerfalrész kiszedés, utána csak ki kell cserélni egyik műszeregységet a másikra. Amire viszont figyelni kell, hogy a dízelbe csak a dízel, az 1,3-hoz meg az 1,3-as jó, mert mások a fordulatszámmérő osztások.
Mellesleg: csináltam ilyet, de a vízhőfokmérő a régi órásban működött, műszerfalcsere után pedig nem.
By deepL:
La sostituzione non è complicata, i connettori sono uguali per tutti, 5-6 viti, si rimuove la parte nera del cruscotto, poi basta sostituire un quadro strumenti con l'altro. Ma bisogna fare attenzione che solo il diesel va bene per il diesel, e il 1.3 va bene per il 1.3, perché le divisioni del contagiri sono diverse.
A proposito: io ho fatto così, ma il termometro dell'acqua funzionava con il vecchio orologio, ma non dopo la sostituzione del cruscotto.
Ciao, per caso qualcuno di ha lo schema elettrico del contachilometri della Felicia del 1997? Siccome la mia Felicia monta il contachilometri con l'orologio e al posto di quello vorrei montare quello con il contagiri, volevo capire se nel cablaggio è già di serie il cavo che lo alimenta oppure lo devo inserire . Qualcuno ha già apportato questa modifica?
Úgy néz ki megoldódott a probléma megpucoltam a csatlakozást az önindítónál azóta nem rángatta a relét.Köszönöm a segítségeteket rettentő idegesítő volt mondjuk annyi haszna volt ,hogy minden át lett nézve a gyújtáskapcsoló relék biztosítékok kapcsoló a biztosíték tábla még az önindítót is rendbe kaptam ha már ott jártam. Nemhiába 24 év 24 év.
Pont valamikor év elején kínlódtam hasonló problémával. Villogó fényszóró, mint a Mikulásnak, szakaszos működés fűtőmotornál, ablaktörlőnél, érezhető rángatás stb. Hallgattam, nálam berregett az 'X' relé, mint egy csengő, elinduláskor, ill. bizonyos fordulatoknál, gondolom a fellépő rezonanciakor.
Nekem, pontosan, ahogy előttem írták az önindítón a vezeték saruja gyengén volt az érintkezőn.
Rögzítettem megint rendesen, azóta semmi probléma ezzel. Reméljük nálad is csak ennyi lesz.
Jól írja a kolléga előttem! De inkább cseréld le a sarut és tegyél rá zsugorcsövet védelemnek!
Az a vezeték két funkciós egyrészt negatív kapcsolatot ad a behúzó tekercsen keresztül több relének
jellemzően nagy fogyasztású dolgok. Indítózáskor pedig pozitív polaritása lesz a kapcsoló állása miatt és mivel a fent említett relék mindkét végén pozitív feszültség lesz ezért elengednek vagyis indítózáskor nem lesz túlterhelt az akkumulátor. Viszont annak tényleg jól kell érintkezni a behúzótekercsnél. Valamint érdemes megnézni/megmérni, bármilyen "hihetetlen" dolognak tűnik azt, hogy az önindító rendesen testel/fémesen érintkezik a motorblokkal! Már volt nálam is ilyen hiba.
Elektromos problémával kapcsolatban kérnék segítséget hátha járt már így valaki. Több alkalommal véletlenszerűen villog vagy elmegy a világítás a fűtőmotorral együtt ilyenkor lehet hallani ,hogy rángatja ki be a 18 számú szürke relét valamint ilyenkor van ,hogy nem is indít. A relé kiszerelve működik szépen. Merre induljak a hibakereséssel szerintetek?
Ok. Értem. Annyit kiderítettem, hogy kompletten kell cserélni a belső csukló miatt. Azt angoloknál találtam csak. Behozatal, vám, adó + külső csukló már nem sokkal kevesebb a kpl. skf-től sem. Hogy melyik lesz, majd megálmodom, mert egzakt minőség tapasztalatot ilyen típusú alkatrészekről nem találtam. Egyébként érdekes, hogy ár szempontjából pl. a berlingóhoz a ridex 70 az skf 30. Feliciánál pont fordítva. Mindegy, ez van.
2004 Fabia I combim nem indult el. Azt vettem észre, hogy az üzemanyag szivattyú nem kapcsol be ajtónyitásra és gyújtásra sem. Bizti jó volt. Majd pár óra múlva mikor megint kinyitottam az ajtót felbúgott és elindult! Gondolom a szivattyú rosszalkodik már. Ki szeretném cserélni, milyen szivattyút javasoltok?
SVGyula, még nem válaszoltam, most köszönöm a lengéscsillapító infókat.
Illetve újabb kérdés hozzád, mindenkihez, aki cserélt már: féltengely csere lesz szükséges, jelek alapján kompletten kellene, mert a belső csillag is "elfáradt". Ha csak csillag van cserélve belül megoldás? vagy pár ezer km-es tűzoltás? Házat hozzá nem találtam újat, hogy párban legyen. Csak kompletten féltengelyeket.
Szóval néztem, az sem lenne elvetendő, ha mindent részenként összeadok. Van valakinek tapasztalat melyik márkát NE! De ilyennel, hogy Ridex, Stark, Maxgear, GSP, JP-parts, Cromaxnál valami sorea eai-t is találtam. Ilyeneket találok mindenhol. 26-40e között. Ezek közül valamelyik jobb? Vagy mind ugyanolyan jó / szar? Mert akkor a pénztárca hamar dönt.
Ez egyértelműen a hőgomba hibája. Hidegen rossz értéket küld a vezérlőnek->nincs dúsítás. Melegen ugyanez, akkor is kellene az indításhoz dúsabb keverék. Elméletileg úgy működik helyesen, hogy hidegindításkor felugrik a fordulat 1000-1200f/min utána ahogy melegszik(kapja az infót a hőmérsékletről!!) olyan 60-70c° körül átvált lambda vezérlésre ilyenkor a fordulat is visszaesik 7-800f/min-re. A másik ami mutatja a hibát ha hidegen indításkor ráteszed a lábad a gázpedálra (nem nyomod!!) kell érezni, hogy a pillangószelepet megmozdítja az alapjárati motor befele.
DE! Lehet még egy hozzáadódó másik hiba a fojtószelep(pillangószelep) elkoszolódása! Ilyenkor a vezérlő nem talál pozíciót az alapjárathoz! Sajna ennek van egy hátulütője, ha nagyon koszos, és ki van tisztítva nem fog visszaállni és üvölteni fog alapjáraton! Kell egy szoftveres gyári állapotba visszaállítás! Ezt a saját bőrömön tapasztaltam. Az autóvillamossági szerelő haverom nem tudott a hiper-szuper Boch rendszerével semmit kiolvasni/javítani. Azt mondta vegyek új fojtószelepet! :-)) De sikerült egy fórumtárstól megkapni a működő VAG-COM programot és fél óra alatt vissza tudtam állítani mindent alaphelyzetbe. Nyilván kell a laptop és a kábel is! Azóta minden rendben.
1.3 MPI 50 Kw-os Felim gyengélkedik. Hidegen indul, de nagyon alacsony az alapjárat, dadog, fél perc alatt emeli 800-ig nagy nehezen, majdnem lefullad. De ahogy melegszik, elindul, nem áll le menet közben.
Viszont leállítás után, melegen nagyon nehezen indul be, hosszas köszörülés, gázpedálnyomkodás stb. után csak. A gyertyák benzinesek ilyenkor.
(Nem mostanában, de trafó, üzemanyagszivattyú, termosztát, hőgomba, hallszenzor cserélve....)
Szia! Csak egy megjegyzés az ODB csatlakozóval kapcsolatban. Semmilyen ODB II kiolvasó nem jó hozzá! Ezeknek van saját csatlakozójuk a VAG-COM rendszerhez. Ez a VW technológia a "hőskorból" amikor minden gyártó saját vezérlő rendszert használt és ehhez eladták a sok milliós kiolvasó berendezéseket a szervizeknek. :-) Lehet kapni csatlakozót pár ezresért.
De ami fontos kell hozzá PC/laptop. Ami még fontosabb ennél is a hiba törlése semmit nem old meg! A hiba javítása/megszüntetése, majd alaphelyzetbe állítás a sorrend.
A csehek csináltak hozzá egy "egy gombos" szoftvert ami elméletileg azonnal megcsinálja a visszaállítást, de ezt én nem tudtam beüzemelni.
A VAG-COM is úgy működik, hogy először hiba feltárás, mechanikai javítás/csere, aztán a "gyári visszaállítás. Bármi más mókolás nem ér semmit! Ja! Ha esetleg arra gondoltál, hogy wifi, Bluetooth, jeladót raksz be->felesleges köröket futsz vele. Azok mind az ODB II szabvány szerint működnek.
Szia! ezt több dolog is okozhatja. Az egyik az alacsony üzemanyag nyomás! Sajna nem egyformák az üzemanyag szivattyúk!
Az MPI motorhoz kell a 3,5-4Bar! Alatta csak pisál befele és nincs erő nem pörög fel rendesen a motor, terhelés alatt dadog-rángat.
A másik ok, hogy megvan az üzemanyag nyomás csak az injektorokban sok a lerakodás és nem megy át megfelelő mennyiségű üzemanyag!
A harmadik a nyomósor végén lévő túlnyomás szelep nem zár rendesen.
Azért a motor mechanikus részén sem ártana körülnézni! Úgy mint szelephézag ellenőrzés, gyertyák hézag ellenőrzése. Itt megjegyezném, hogy a "kiveszem a dobozból és berakom a motorba" nos ez egy nagy oktalanság! Ugyanis ez egy új gyertyánál is okoz gondot! A hézagot minden esetben be kell állítani és a 0,6mm csak és kizárólag az új autónál volt jó érték! Egy használt elektromos rendszer már koránt sem annyira hatékony! A 0,5mm adja a megfelelő intenzitású joule energiát az üzemanyag begyújtásához! Ezt a három pólusú gyertyánál is be kell állítani! Ami ráadásul ajánlott az MPI motorhoz.
Nos a kitérő után. Sajna még gond lehet az üzemanyag szivattyú műanyag házának rejtett repedése is ami nem engedi a megfelelő nyomást a motorhoz. Nemrég egy ismerősöm kínlódott ezzel. Ott azért egyszerűbb volt a megoldás mert fél tank alatt sorozatosan leállt az ac pumpa csere(betét) után is!
Aztán lehet gond a fojtószelep koszolódása ami miatt a pillangószelep állás nem jó. Persze ezt alapjáraton is lehet érezni ha liftezik, fennakad az alapjárat. Egy alapbeállítás sem biztos, hogy ártana! A hibakód kiolvasás és a törlés semmilyen hatással nincs!!!! ezeknél kell az alapbeállítás!
Sziasztok! Volna nekem egy 1996-os MPI skoda felícia Combi-m. És érdekelne,hogy mi okozhatja menetközben sebességtől és sebességi fokozattól függetlenül az autó dadogását? Az ézrzés menetközben olyan,mintha nem kapna üzemanyagot,de már bolti új szivattyúm van. És minden ami apró érzékelő és relé ki lett cserélve. Válaszokat előre köszönöm.