Jesszusom, tudod, mi az also??? Jo, nyilvan tudod, ha megvan otthon.... A harmadik negativ "kedvencem", Dennis Plaxton. Sajat nezetem szerint a Bus Eireann legszebb napja lesz, ha az osszes Plaxton gyartmanytol megszabadulunk, meg a 10 eves Salvador Caetano-k is nagysagrendekkel jobbak. A felso (Alexander Volvo) tok jo, most lattam Edinburgh-ban "eloben". Az ulesek "tartan", azaz skotkockas szovettel vannak bevonva:-). Papirmakettekhez sajnos nemigen ertek. A weboldalhoz valamicsket, de sajnos meg a sajatunkra, marmint a csaladi oldalra sem nagyon van idom, pedig piszkal miatta a csalad, mert igy lathatjak a fenykepeket, amiket jo messze onnan csinalunk. De egyebkent nem egy ordongosseg egy albumot megcsinalni, irj egy drotlevelet a skye kukkac mail ponnt ie cimre (inkabb nem irom ide eredeti formajaban, ugyis tudod), es megtargyaljuk. Vagy ha megadod a tiedet, irok oda.
A rejtvenyt nemtom. Eloszor esetleg dobd fel a kerdest, erdekel-e valakit, akar-e valaki jatszani, mielott dolgozol vele (plusz email, stb). A baratsagot majd egy pohar jo bor mellett megbeszeljuk, ha egyszer eljutok Magyarorszagra:-); de ahogy elnezem, az meg nagyon soka lesz. Nincs kilometerhianyom, itthon ulo tipus vagyok.... Nem jarsz Irorszag fele:-)?
Ja igen, a "mi" buszos oldalunki: www.garaiste.com Ez itteni soforok kepeibol van, meg van sok forum is (na olyat en nem tudok irni, ahhoz php-t kellene tanulnom meg).
Jesszusom, tudod, mi az also??? Jo, nyilvan tudod, ha megvan otthon.... A harmadik negativ "kedvencem", Dennis Plaxton. Sajat nezetem szerint a Bus Eireann legszebb napja lesz, ha az osszes Plaxton gyartmanytol megszabadulunk, meg a 10 eves Salvador Caetano-k is nagysagrendekkel jobbak. A felso (Alexander Volvo) tok jo, most lattam Edinburgh-ban "eloben". Az ulesek "tartan", azaz skotkockas szovettel vannak bevonva:-). Papirmakettekhez sajnos nemigen ertek. A weboldalhoz valamicsket, de sajnos meg a sajatunkra, marmint a csaladi oldalra sem nagyon van idom, pedig piszkal miatta a csalad, mert igy lathatjak a fenykepeket, amiket jo messze onnan csinalunk. De egyebkent nem egy ordongosseg egy albumot megcsinalni, irj egy drotlevelet a skye kukkac mail ponnt ie cimre (inkabb nem irom ide eredeti formajaban, ugyis tudod), es megtargyaljuk. Vagy ha megadod a tiedet, irok oda.
A rejtvenyt nemtom. Eloszor esetleg dobd fel a kerdest, erdekel-e valakit, akar-e valaki jatszani, mielott dolgozol vele (plusz email, stb). A baratsagot majd egy pohar jo bor mellett megbeszeljuk, ha egyszer eljutok Magyarorszagra:-); de ahogy elnezem, az meg nagyon soka lesz. Nincs kilometerhianyom, itthon ulo tipus vagyok.... Nem jarsz Irorszag fele:-)?
Ja igen, a "mi" buszos oldalunki: www.garaiste.com Ez itteni soforok kepeibol van.
"A "frissites"-t nem tudom, ha rajtunk kivul senkit sem erdekel a dolog, akkor nehez."
- Szerinted alakítsak egy e-mail címet ahova bárki elküldheti a válaszait én pedig a kérdéseket? Ha így gondolod lehet róla szó.
"Talan ha a rejtvenyt hagyjuk, es ha barhol buszos korben valami ujdonsag van (uj modell, uj beszerzes a Volannal, stb.), akkor azt megtargyalhatjuk."
- Ezt eddig is megtárgyalhattuk volna csak senkinek nem volt eszében. Erről is lehet szó, jó ötlet!
"Ja, es ha valaki valahol jartaban-kelteben valami szep vagy erdekes buszt lat, akkor azt is."
- Persze, ha valaki lát egy-egy érdekes buszt nyugottan rakja fel a topikba!
- Arra gondoltam esetleg lehetne csinálni egy rendes oldalt ahol lennének képek leírások stb. De sajnos én az oldal készítéshez nem értek! 3medve te értesz hozzá?
Egyébként köszönöm a nagyon jó ötleteket, tényleg jók! Jó barát vagy-mert szerintem mi barátok vagyunk. Vagy nem?
Ja, es a 245-esben szereplo kepeken az egyik Scania Irizar, E94-es motorral, a masik Mercedes 0404, Hispano felepitmennyel (nem egy gyakori darab). 380 loeros, porgos motorral, raadasul valami hiba folytan a 320 lovas motorhoz tervezett "hosszu" valtot kaptak, alighanem a vilag leggyorsabb iskolabuszai! Az MH15-el mar gyorsultam le 2.0-s, benzines GTI Golfot lampanal. Szegeny ember szerintem sirva fakadt utana, hogy a 18 tonnas busz otthagyta, mint eb a Szaharat:-)! Sajnos 103 km/h-ra le van korlatozva, de hat okos medve tudja, melyik vezeteket kell lehuzni:-)!
Azert ha megnezitek a 258-asban felrakott kepet a Scania Irizar vezetofulkejerol, ezen meg a kozepkonzolon, bal oldalt levo kapcsolok nem is latszanak (majdnem annyi van meg ott, mint a jobb oldalon konyoknel - szoval van nehany, amire oda kell figyelni). Ilyen esetben a type training nem is hulyeseg.... Peldaul hogy az adott tipusra ki nem kepzett kedves kollega ne kezzel rangassa az egyebkent motoros napellenzot, mert aztan nekem nem megy, es anyazok, amiert a szemembe sut a nap. Meg letori az elorenyulo "szarv" tukrot, mert ilyet meg nem vezetett. Ilyenkor mondom azt, hogy a jo edes anyukajat, ennek is Robur buszt adnek maximum a kezebe, nem egy 300ezer euros Scania-t..... Persze elvinni az uj buszt csabito, csak hat nem kene komplett hulyeknek odaadni:-(. Nalunk meg sok olyan, a regi iskolan felnott sofor van, aki a retardert meg a holttertukrot hirbol sem ismeri. Gondolom, azert mondjuk a Jaszkun Volannal se az viheti ki a Jonckheere-t, aki altalaban csak minibusszal jart eddig, de most epp olyan kedve van, hogy az uj buszban feszitsen.
Bocsanat mindenkitol a multkori szohasznalatert, de ez az Excel betett nekem hirtelen, nem gondoltam, hogy mas tarsasagnal is dolgozik ilyen elmebeteg beszerzo. A 211-es Ikarus utan az Optare a legrosszabb busz, amivel valaha is dolgom volt. A harmadik dobogos a Dennis Plaxton:-(.
A "frissites"-t nem tudom, ha rajtunk kivul senkit sem erdekel a dolog, akkor nehez. Talan ahogy Tiborcsik irta, az elso nyilvanos valasz utan mar nem nehez ugy: ha valaki leirja mondjuk, hogy VanHool A508, akkor guglizhat ra barki egy kepet, es ha stimmel, a tobbi kerdesre a valaszt a Gugli szinten kiadja. Kulonben meg az elso beironak is olyan, hogy vagy latott mar hasonlot, es van ra otlete, akkor rakeres; ha meg lovese sincs, mint pl. nekem a VanHool varosi buszrol, akkor meg ugyis passz.
Talan ha a rejtvenyt hagyjuk, es ha barhol buszos korben valami ujdonsag van (uj modell, uj beszerzes a Volannal, stb.), akkor azt megtargyalhatjuk. Nagyjabol ezert raktam fel az uj iskolabuszokat is. Nekem be van rakva a kezdooldalra, latom ha uj hozzaszolas erkezik, igy tudom kovetni.
Es ha mar itt tartunk: az Enviro 300 iskolabuszokrol bovebben: http://www.alexander-dennis.com/schoolbus/index.htm
Ja, es ha valaki valahol jartaban-kelteben valami szep vagy erdekes buszt lat, akkor azt is. Ezen felbuzdulva adok egy olyan kepet, hogy ha arrol barki megmondja, milyen tipus (nem takarok le semmit, es nem torzitom), annak kulon oszinten gratulalok! Meg en sem lattam azelott ilyet, csak ut kozben lattam Wick elott (Caithness, Skocia) egy udvarban.
Szép képek köszönöm szépen, akkor most már nem fogsz több rejtvényt fejteni(kezdek félni)? Egyébként mégegyszer kösz szépen a képekért. Várom véleményedet hogy hogyan lehetne felfrissíteni az oldalt. További szép napot :-)
Attol tartok, a keprejtveny-fejtes is kezd kisse egyoldalu lenni, de kulonben sem fair, vszg tobb buszt lattam mar belulrol, szakmai szemmel, mint a tobbiek egyuttveve. Azert neha meg majd hozok fotokat, ha lesz idom. Es vegul amiket igertem a multkor, a veteran iskolabusz flotta:
Ez ugye nem az, amire gondolok? Ezt a f*stalicskat vittek Magyarorszagra is??? Hu, mindjart lehiggadok es megnezem kozelrol..... De, megis az! Nalunk Optare Excel-kent vettek oket, aztan ezt a kasztnit raepitettek egy Scania alvazra, es most Magyarorszagon NABI neven aruljak (a North American Bus Industries illetve az Optare egy csoport, a brit/ir piacra Optare neven dolgoznak, a magyar es az amerikai piacra NABI-kent).
1. NABI 700SE (SE=Scania Excel) 2. Komaromban 3. 3 eve 4. Pannon, Kapos, Gemenc, osszesen 17 5. 300
Privat megjegyzesem: ahany ilyen buszt lattam belulrol, a kidolgozas silany, azonkivul a karosszeria gyarilag olyan alacsony, hogy teljesen alkalmatlan az ir vagy a magyar utakra. A kep alapjan ugy latom, mondjuk a Magyarorszagra szant verziot kicsit megemeltek, de a kocsi ezzel egyutt is egy kalap (hadd ne mondjam, mi).
1. Milyen típusú a képen látható busz? 2. Hol gyártják? 3. Kb. hány éve készült a kép? 4. Milyen volán társaságoknál van ilyen típusú busz és hány db.? 5. Hány darab van ebből a buszból a világon?
Konnyu nekem, meg tipusvizsgam is van ra:-).......
1. Mercedes Citaro G (Citaro-bol a "G" tipusjelzes jelenti a csuklos verziot) 2. 1998 3. Iden tortent a "rancfelvarras", azaz 2006 4. Kb. 15ezret, marmint osszesen, '98 ota 5. Van, meg nekunk is, csak annak szetter van az oldalan - a legtobbet Galway kapta, Cork meg egyet sem:-(.
1. Milyen típusú a képen látható busz? 2. Mióta gyártják ezt a buszt? 3. Mióta gyártják ezt a buszt ebben a formájában? 4. Kb. hány darabot gyártottak ebből a buszból? 5. Van-e ebből a buszból szóló változat?
A rejtvényfejtés ideiglenesen szünetel, majd csak holnap délután rakok fel újat, addigis mindenkinek jó fórumozást:-) Holnapig pedig képeket várok nagy szeretettel:-) Ja egyébként ez a 250. hozzászólás ezt is megéltük!:-)