A három VT-s típus (IK263, MAN Sl, Volvo Localo) egyike sem volt vmi szívet melengető utas szempontból egy jobb automata IK260-hoz képest; mindegyik más miatt volt "hendikeppes". A Volvo-Aabenraa 8500-k viszont -a lelakottságuk ellenére- nagyon kis kényelmes gépek voltak.
A 263-asban is ventilátoros fűtés volt (sőt szinte az összes 200-as ikarusban). Ráadásul a 263-asban már volt keringtetőszivattyó és állófűtés, az más kérdés, hogy utóbbi telefüstölt mindent, mert elől volt a kályha, és beszívta a páramentesítő a füstöt.
Azok a MAN-ok utazás szempontjából nagyon rosszak voltak, hiába volt alacsonyabb a padlószint és jobb a fűtés, a manuális sebességváltó nagyon sokat rontott az utazási komforton. Főleg az utolsó években, gondolom már nem kaptak megfelelő karbantartást a buszok és igen nagyot tudtak rántani sebességfokozat váltáskor.
Alacsonyabb padlószint, szerintem a fűtése jobb volt (nem csak radiátoros, az ajtóknál voltak ventillátoros fűtőtestek is).
Sofőrként lehet, hogy kényelmesebb volt a MAN vezetőtere.
Cserébe a MAN-ok szűkebb belterűek, fapados ülések kezdetben, járófolyosóról külön fel kellett lépni az ülésekhez magasabbra mindenhol, ugyanazok a gombok nyitottak zártak, nem volt indításjelzés, csak 3 csippanás az ajtó záródása előtt.
Én nagyon szerettem ezeket a botvaltós 263-as buszokat. Főleg a hosszú megállás nélküli szakaszokon tudták jól kihúzatni :) 88-as vonalon pl. Akárhányszor Pestre mentem, mindig útba ejtettem őket.
Na, akik pár hete még bejelentett ritkítást követeltek és az összeomlás miatt aggódtak, azok remélem mostanában is figyelemmel kísérik a járatkimaradásokat, pontosabban azok hiányát... Hogy-hogynem, a károgásokkal ellentétben nem lett rosszabb a helyzet, sőt.
A 20 órás járat már izgalmasabb. Sőt, általad említett viszonylaton volt egy direkt járat, ami 25 órás. Hogy azt hogy oldották meg úgy, hogy ne kelljen napi pihenőt kivenni, és megfeleljen a jogszabályoknak is. Ugye két vezető legjobb esetben is 20 órát tud vezetéssel tölteni két napi pihenőidő között.
Ne beszélj baromságokat, ki lehet emelni egy egy napot amikor olcsóbb éppen a vasút, de kb 3-5x átlagban mint a Flix. Dinamikus árazás van mind a vasút mind a Flix esetén egyik sem fiksz árás, attól hogy te láttál egy egy kivételt még nem ez a valóság.
Menj el Londonba, a néger a turbános Indiai, a lengyel, magyar vezeti a buszokat, majd itt is ez lesz, ennyi, nem lesz itt összeomlás. Van munkaerő csak ide kell majd hozni őket, jönnek örömmel.
A menetrendet Berlinben írják, ők adnak el jegyet is övék a bevétel is, a külföldi partnerek ( idehaza a Volán, Infinitours és Five Stars) pedig adja rá a buszt és a sofőrt, és felveszi a járat után járó pénzt Berlinből
Hogy oldod meg, hogy egy 20 órás járat csak nappal menjen? Mondjuk Budapest - Marseille? Rajta hajrá.
Egyébként a Flixbusz magyar partnerei nem csak flixeznek , a Volánrol ugye nem kell beszélni, a másik két magyar cég az Infinitours és a Five Stars, az Infinitoursnál lehet menni munkásjáratokra, különjáratokra pl a fidesz közeli sportegyesületek egy része is tőlük rendel, nem kevés buszt, de a MÁV tervezett vonatpótló járatain is vannak, ha éppen maradt még rá buszuk, mint ahogy a Five Stras esetén is lehet az idegen forgalomba dolgozni nem kötelező flixezni mindenkinek.
Mondjuk akinek az indulási és/vagy érkezési idő és/vagy hely megfelelőbb. De abban se vagyok biztos, hogy a vonat mindig, kedvezmények nélkül is olcsóbb...
De ki az aki buszozik külföldre, amikor vasúton kedvezőbb árak vannak? Állami vasúton és Euregión is kedvezőbb ajánlatok voltak ugyanarra a napra (10.30.), mint a Flixen. És a vonat még kényelmesebb is.