Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 2018.08.17 0 0 89659

Pályaőr Creative Commons License 2018.08.14 0 0 89658
Előzmény: FAV 20 (89657)
FAV 20 Creative Commons License 2018.08.13 0 3 89657

Előzmény: Pályaőr (89651)
bandrew_ Creative Commons License 2018.08.10 0 0 89656

Ganz villamos látványtervek, 1992-ből:

 

https://nava.hu/id/05182_1992

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2018.07.27 0 2 89655

Budafok ksz.

Kelenföld vasútállomás, metróállomás, végállomás

Pályaőr Creative Commons License 2018.07.24 0 1 89654

          

      Fortepan 10107                   Fortepan 140382

                      Régi, szép középajtósok...

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2018.07.22 0 0 89653

Pályaőr Creative Commons License 2018.07.18 0 1 89652



Villamos az Üllői úton, anno...

Ez most egy kicsit OFF lesz, de nem nagyon.

Ferihegyi metró ami sosem készült el, de van nyoma!

 

https://www.youtube.com/watch?v=XRW8UkWnZJM

 

Bence Kuhár  Közzététel: 2017. nov. 24

Ezt eredetileg a Síndöcögények, főleg a sárgák oldalon találtam. Ott vannak borzasztó okos emberek, akiktől rengeteget lehet tanulni, és, ha már megtanultad, akkor még utána is; aztán van olyan, aki inkább borzasztó, mint okos. Az ilyenre mondják, hogy okosabb az Istennél is, mert az mindent tud, de ő meg mindent jobban tud. (Erre is egy ilyen választ kapott a posztoló, egy írásos vállrándítást, ami majdnem ugyanaz, mintha a vendéget lehülyézik.)

Én Kuhár Bencét okos embernek tartom, egészen értelmes videoi vannak, ebben kifejti, mi lesz az olyan városrészekkel, ahol a villamos ellenében fejlesztik a metrót. Még a kommenteket is érdemes elolvasni. Lehet vitatni is, persze, de, ha lehet, ne olyanok legyenek a legvehemensebbek, akik fórumozóként a kisbicikli-kisautó fokozatnál tartanak.

Pályaőr Creative Commons License 2018.07.11 0 1 89651
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.06.28 0 5 89650

De: magyarországi villamos, az FVV/BKV állományában, igaz, nem személyszállító, hanem teherszállító, illetve szolgálati járművek, a személyszállító vonalakkal részben közös, átjárható hálózaton.

Ha a sárga színt hiányolod, akkor sincs igazad: szinte az összes motoros szolgálati jármű ma is szürke, legalábbis Budapesten, mert Miskolcon még a hóeke/hókotró is sárga, de ettől még szolgálati jármű. És van sárga pályakocsi is, nem egy, nem kettő.

Ha a képeket hiányolod, akkor keresünk - lennénk egy páran, akik tudják, hol találhatunk a szóban forgó iparvágányokról is képeket.

Mindent összevéve: kategórikus tagadásod alaptalan, sőt tarthatatlan.

Előzmény: Sinbiciklis1 (89648)
M.VIII Creative Commons License 2018.06.27 0 3 89649

Köszönjük szépen, remélem, tanultak a srácok az esetből (fényévente egyszer benézek ide, és tőled nem lehet mást olvasni :D )

Előzmény: Sinbiciklis1 (89648)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2018.06.27 -7 0 89648

De nem Magyarországi villamos-(főleg nem)képekben, tehát off.

 

Előzmény: kihúzóvágány (89647)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.06.27 0 1 89647

Villamosított iparvágány volt, tehervillamossal, azaz Mukival kiszolgálva, tehát ON.

Előzmény: Zolcsi67 (89645)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.27 0 0 89646

Igen, mert van például ilyen, hogy: Fórum »  Közlekedés »  Vasutas fórum »  Vasútvonalak » Elveszett vágányok, autóutak...

Köszi!  Legyen akkor... ON, és egy szép tömött hatos... nem ám Combino.


                                                 

Előzmény: Zolcsi67 (89645)
Zolcsi67 Creative Commons License 2018.06.27 0 0 89645

"Ki tudja, ma mi van a helyén."

 

Gyakorlatilag semmi, ebek harmincadján... A rendszerváltás után a Stollwerck vette át/meg, jó ideig ott is virított a hatalmas felirat az Ihász utca felőli tűzfalon.

 

ON, mert nem villamos a téma, csak válaszoltam :-)

Előzmény: Pályaőr (89644)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.26 0 0 89644

incitatus, 2008, november 24 - 00:46

 

A kőbányai sörgyár (Dreher) mögött, mintegy közös, de elhatárolt telepen (közös iparvágány stb) volt a Dreher csokoládégyár. Amikor nem volt sör szezon (talán télen, mikor nincs komló?) a munkások foglalkoztatása a csokoládégyárban történt, így folyamatos volt. Ez a gyár lett később a Duna csokoládégyár (Százszorszép, Extra Barna stb). Ki tudja, ma mi van a helyén.

 

http://retronom.hu/node/6523#comment-9312

Pályaőr Creative Commons License 2018.06.26 0 1 89643
Előzmény: csufi.rulez (89640)
r_tamas Creative Commons License 2018.06.24 0 0 89642

Csokigyári/Dreher1  1990-es évek végén Már biztosan dízelmozony járt ott felsővezeték nélkül. 

Előzmény: kihúzóvágány (89641)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.06.23 0 1 89641

Amíg a Sörgyár iparvágánya működött, Mukikkal kiszolgálva, ez a vágány is működött, sőt a Csokoládégyár területén egy újjáépítés nyomai, meg a felsővezeték nyomai láthatóak.

Előzmény: csufi.rulez (89640)
csufi.rulez Creative Commons License 2018.06.23 0 1 89640

Köszi, közben Tamás felvilágosított egy másik topikban. Már csak az érdekel, konkrétan Dréher melyik üzemeit köttte össze, majd azt kell kinyomozni.

Előzmény: korpi41 (89639)
korpi41 Creative Commons License 2018.06.23 0 1 89639
Előzmény: csufi.rulez (89638)
csufi.rulez Creative Commons License 2018.06.23 0 0 89638

Már évek óta felmerült bennem a kérdés, csak nem foglalkoztam vele (vagy sosem mertem megkérdezni :)  Nem tudjátok, hogy ez valami(nek a) nyomvonala lehetett? Nagyon úgy tűnik a helyszínen nézegetve.

 

Pontos hely itt:   I.  https://goo.gl/maps/HR2mBGf8mCt

 

                          II.  https://goo.gl/maps/rwB9QQEANjS2

 

 

        

 

 

 

-= BPO-478 =- Creative Commons License 2018.06.20 0 0 89637

A 6012-es pótkocsi márianosztrai keskenynyomközű pályafutásának úgy tűnik, befellegzett.

 

 

Nagykátán várja sorsa jobbra fordulását.

 

via

John Howard Creative Commons License 2018.06.07 -4 0 89636

Igaz! :-)

 

Előzmény: e_laca (89635)
e_laca Creative Commons License 2018.06.07 0 1 89635

Egypalettás a Stukákon volt.

Előzmény: John Howard (89634)
John Howard Creative Commons License 2018.06.07 -3 1 89634

Igen, valóban, inkább vörösesbarna... ;-)

 

Na, ezért írtam, hogy "gyakorlatilag bármelyik kivitel korhű lesz, mert megfeleltethető valamilyen évszám hozzájuk". Nagyon sokszor változott a dizájn, de valamelyik - egykor létezett - kivitelt kellene megvalósítani ezzel a kocsival (mert azért biztosan van olyan kombináció, amely soha nem létezett: pl. "egykarú" áramszedő és alsó ablak nélküli ajtó (de ez tényleg csak példa). Az alábbi képen viszont már ez az áramszedő van rajta, már sárga-fehér, már szürke tetős; de még csepp-indexlámpás, még teliüveg ajtós (fehérben) és még ütköző nélküli. Tehát ehhez képest kicsit későbbi kornak megfelelő lehet ez a "mi kocsink":

 

Érdekes viszont, hogy a protokocsi(ko)n még(-még) nem csepplámpás az index. Szóval bonyolult ez; lehet, hogy csak a protókon volt az "egykarú" áramszedő, és csak a szériakocsikon jött be a csepplámpa és ez a (szerintem nagyon szép) áramszedő*? Valamikor sok-sok évvel ezelőtt megpróbáltam időrendbe tenni az átalakításokat, de erősen elkeveredtem, úgyhogy feladtam...

 

* Az akkori UV kocsikon volt mág hasonkó dizájnú áramszedő, de az dupla palettás volt.

Előzmény: Pályaőr (89633)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.07 0 0 89633

Vörösesbarnának mondanám én azt a csíkot. A dupla tetőcsíkra nem is emlékeztem, de itt van, hanem az első típusok teteje ezek szerint fehér volt:  http://villamosok.hu/nza/hazi_jav.html    Itt az eredeti áramszedő és ajtó is.


valya con dios Creative Commons License 2018.06.06 0 0 89632

De igen.

Előzmény: Törölt nick (89631)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.05 0 0 89631

Az a barna csík, nem inkább vöröses volt?

Előzmény: John Howard (89630)
John Howard Creative Commons License 2018.06.05 -3 4 89630

Igen, kellene, valamint a tető szélén, az ablakok fölötti vonalban is volt barna csík, ráadásul dupla, különböző szélességű. Ráadásul a tető szürke volt, nem fehér. Viszont több olyan kép is van a neten, ahol az ajtók még "teliüvegesek", de már nem fehérek végig (nekem a fehér ajtó az "igazi"!), hanem végigvonul a sárga-barna-fehér kombináció az egész oldalán. Aztán a korai képeken még más áramszedővel, és ütközők nélkül látható. Aztán: az első, csepp alakú indexburák még az Ik620-as buszról származtak eredetileg. Természetesen az orron a barna csík volt egyenes is, meg a fényszóróhoz csúcsosan lefittyedő is. Sok-sok kivitel és színterv létezett, de a barna csík a sárga és a fehér rész közé biztosan kell! A többi opcionális, gyakorlatilag bármelyik kivitel korhű lesz, mert megfeleltethető valamilyen évszám hozzájuk.

Előzmény: Pályaőr (89629)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!