Azt te is pontosan tudod, hogy itt más társaság, más célcsoportnak szóló, más megállási renddel, más tarifával közlekedő járatáról van szó. Ugyanúgy mint az éppen nem járó Dragon, ez is a KM saját kockázatára közlekedő vonata, nem igazán van köze a PKP IC közszolgáltatásban járó vonataihoz.
Az EIP a Gdynia-Krakkó-(Rzeszów) egész napos ütemes menetrend szerinti időben megy, a Chopin pedig egy ütemen felüli vonat. Valahova csak be kellett rakni, ha már kitartanak mellette...
Kostrzyn ugyan sokszínű maradt, viszont jármű fronton elég egyoldalú lett, legalábbis a dízeles oldalon. A PESA Linkek már minden irányból bevették az emeletet, bár tartalékban még van itt 2 Polregio SU42-es és 4 darab emeletes kocsi is.
Ugyan egy kicsit OFF, de valaki tudna segíteni abban, hogy Varsóban még találok Konstal 105n villamost? Sok képet láttam, de csak alacsonypadlós villamosokkal találkoztam, illetve valami feljavított verzióval? Nem tudom-e, hogy még legalább a külsőleg nem feljavított kocsikkal lehet-e találkozni?
Üdvözlök mindenkit! Sok idő telt el, és valószínűleg sokáig ez a bejegyzés lesz az utolsó tőlem (bár nagyon szemezek a nyári Medzilaborce-Lupków vonattal, ha eljutok arrafelé, csak megosztom veletek).
Hajnali derengés Słupsk állomáson:
Szczecinek állomás, átszállási lehetőség, majd Ulikowo megállóhely:
Piła Główna állomás, ismét találkoztam a mozdonyos személyvonatommal. Majd mikor azt hinné az ember, hogy már nem érheti meglepetés, begördült az ellenvonat, élén az egy szem SP32-es mozdonnyal:
Poznań, végállomás, bár nem sokon múlt hogy eljutottunk idáig.. Néhány kilométerrel a végállomás előtt a vonaton terjengő egyre erősebb égett szag, és az ide-oda szaladó vasutasok látványa nem töltött el feltétlen bizalommal a végállomásra való megérkezést illetően:
Tarnów, a Rzeszów-i személyvonat (sajnos az érkező éjjeli gyorsvonatról nincsen képem, mert ~10 óra utazás után abban a másodpercben mozdult be, hogy lenyomtam a fényképezőgépem gombját.. Hát, legalábbis bosszantó a dolog). Második képen Rzeszów, a Varsó-i gyorsvonat az első PESA-val, illetve egy Pilawa-i kép:
Toruń állomás, az egy szem Sierpc-ig közlekedő személyvonattal (egyébként közlekedik egy másik vonatpár is a vonalon, de az nem megy végig), ami számomra meglepő volt, hogy még így is rengetegen utaztak vele mindkét irányban. Sierpc, végállomás:
Sucha Beskidzka, a Gdynia-i éjjeli vonat éppen irányt vált (megint). Szintén ugyanott a Żywiec-i személyvonat, amely még ritkábban közlekedik, mint a Sierpc-i vonat, csupán heti két vonatpár van, pénteken és vasárnap. Ennek ellenére a vonal villamosítva van, gondolom nem a személyforgalom miatt. És egy kép útközben:
Vadonatúj motorvonatok Bielsko Biała és Rybnik állomásokon, és szintén egy vadonatúj IC motorvonat Katowicében:
Talán elfér itt, véletlenül belefutottam ebbe a nosztalgiavillamosba Varsóban:
Varsó, a Radom-i expresszjárat (Varsó után a következő megállója Radom), érdekessége, hogy Idzikowicében irányt vált, miközben ott nincs megállója (persze azért a helyi vasutasok használják ezt a kiskaput):
Legionowo Piaski, Legionowo Przystanek, illetve Tłuszcz. Itt az érdekesség, hogy menetrendváltástól nem Varsó felől közlekedig a személyvonat Tłuszczra, hanem Sierpc felől, a Legionowo-i deltán keresztül. Két megállón keresztül volt társaságom, majd onnantól taxiként vitt tovább egyedül engem a vonat:
Varsó, a budapesti EC, illetve Budapest, végállomás. Meglepően sokan voltak végig a vonaton (bár főleg belföldi utazásra használták - Lengyelországban, és Csehországban is voltak álló utasok a folyosón). Egyébként nagy élmény volt az út, mindenkinek ajánlom :) Csehországban felszállt egy fiatal pár, mondták hogy hétvégéken utazgatnak és most Budapestet akarják megnézni, Pozsonytól pedig néhány középkorú hölgy örvendeztetett meg minket a társaságukkal és az érdekesebbnél érdekesebb házi készítésű párlataikkal:
Látom nem nagyon gyarapodnak a hozzászólások, így én fogom néhány képpel bővíteni a fórumot.
Szczecin, Németország felé induló motorvonattal, illetve egy helyi járat:
Bielsko-Biała, egy Varsóból érkező vonat, illetve a Krakkó felé induló személyvonat, és egy út közben készült kép:
A december 11.-i vonat (Jelenia Góra - Zebrzydowa - Wrocław), ami egy kicsit minden volt. Fotósvonat, kirándulóvonat, családbarát hétvégi program, illetve tiltakozás is a helyi mellékvonalak magára hagyása miatt. A jelenlegi pályaviszonyokat jól jellemzi, hogy a vonal jelentős része 10 km/h-val járható csak:
...és Wrocław Główny:
Krakkó, az esti owięcim-i személyvonat, illetve mellette a (többek között) budapesti éjszakai járat, amely szintén áthalad Owięcim állomáson, de egy másik, személyvonatok által már nem használt szakaszon éri el. Egyébként voltak rajta egypáran a hálókocsikban, de az ülős részen egyedül utaztam:
Ellenkező irány, Zwardoń, határállomás:
Az éjszakai Gdańskba közlekedő vonat, amely az éjszakai hóvihar ellenére csupán néhány perces késéssel érkezett meg oda:
Nem úgy mint az onnan kocierzyna felé közlekedő személyvonat, amely körülbelül fél órás késéssel indult, illetve az onnan chojnice felé induló vonat, amely teljes egészében elmaradt a hóállapotok miatt (az első kép csak illusztráció az állomásról, mivel az én vonatomat egy másik vágányra elpakolták, ahová csak futva értem át):
Végül néhány kép zárásként: A Piłáig közlekedő vonat, a Krzyż-i személyvonat Piła állomáson, illetve az aznap zárásaként több mint egy órás késéssel érkező varsói IC:
Sierpc tényleg egy halott hely, szeptemberben sikerült pont elkapni egy Brodnica felé (de csak a szomszédos Szczutowoig menő) induló tehervonatot, kemény 10-el döngetett arra a Szergej a szuper vágányokon, gyalog majdnem leelőztem.
Visszaolvasgattam a fórumban, és láttam egy három éve írt hozzászólásodat, miszerint a Prudnik-Gogolin vasútvonalat röpke három év alatt tervezik felújítani. Rákerestem, és valóban befejezték a felújítását nemrégiben, habár a személyvonati forgalmat nem indították újra rajta. Látom sajnálatos módon nagy a kihaltság a fórumon, de azért feltöltök néhány képet. Egyébként akit érdekel (és amit én találtam eddig), menetrendváltástól szünetelni fog a személyforgalom az Oswiecim-Skanina és a Grabowno-Krotoszyn vonalakon, cserébe a Żywiec-Sucha Beskidzka vonalon újraindul. Illetve bezárják a Jelenia Góra-Zebrzydowa vasútvonalat is, ahol december 11.-én egy búcsúvonat is fog közlekedni. Aki ráér és még nem járt arra, szerintem érdemes elmenni, mert nem hiszem hogy valaha fog arra vonat közlekedni a jövőben (bár a lengyeleknél sosem lehet tudni..). Egyébként van még olyan mellékvonali személyvonat, amit nem motorvonatokkal adnak ki, hanem rendes dízelmozdonnyal? Mert amit láttam, meg amerre jártam, már mindent elleptek a motorvonatok..
Varsó, Centrum késő este, az időszakosan közlekedő Luna IC indul végtelen sok vagonnal és végtelen sok utassal. Krakkóig a fülkében a nyolc ülésből hét volt foglalt, de Krakkóban felszálltak még ketten (!). Ugyanakkor a hangulat vidám volt az egész kocsiban, bár alkalmi útitársaimmal kevéssé örültünk neki, mikor az egyik vidám lengyel otfelejtett egy rókát a fülkénk előtt:
Az éjszakai kalandokat követően éppen Chabówka állomáson jár körbe a villanymozdony (Zakopane-ig három irányváltás van a vonalon, ha jól számoltam):
A Chabówka-Nowy Sšcz szüneteltetett forgalmú vasútvonalon közlekedő különvonatról néhány kép:
Pályaállapotok:
Az egyik állomás ablakában egy mementóként 2003-ból otthagyott menetrend, de már akkor is pótlóbuszok jártak a vonatok helyett:
Nowy Sšcz végállomás/induló állomás:
Tarnów, egy ősöreg motorvonattal:
Krakkó, a Mazowieckie által üzemeltetett egy szem "személyvonat" Varsó felé a nagysebességű vonalon:
Varsó, Zahodnia, 8. vágány az induló Działdowo-i személyvonattal:
Ez az általam látott egyik legfurább motorvonat, oldalanként csupán egy ajtaja van (mondjuk nem is kellett nagyon több az utasmennyiség elviteléhez):
Sierpc állomás épületének maradéka, illetve a Kutno felé induló személyvonat:
Łowicz állomás, ahol a két állomás között minden látható ok nélkül negyed órát várakozó IC-ről szaladnak az emberek a Skierniewice-i személyvonathoz (a nagy részük mögöttem van még :-) ), amely beszállás után szédületes sebességgel el is indult:
És egy kis múltidézés a Skierniewice-i állomás váróterméből:
Ha az emeletes kocsi elé mozdony került, az a szokatlan arrafelé 😀
Én utaztam már idén Elk és Korsze között Gama vontatással, de szeptemberben ez éppen nem így volt, úgy látszik sikerült újra talpra állítani pár példányt. Majd decemberben megnézzük az Ostbahnon, mi jut.