Keresés

Részletes keresés

naox Creative Commons License 2018.06.20 0 0 916

ólomakksi, ha egyszer lemerül, az annyi. Tiszta ólom-szulfát az egész...

Előzmény: moonshadow (915)
moonshadow Creative Commons License 2018.06.20 0 0 915

Találtam a cuccaim között pár tíz éves sose használt zselés ups akksit, 4,5 ah 12v. Le van esve bennük a feszültség 6 v-ra. Mivel még nem voltak használva, fel lehet őket valahogy tölteni? Mi történhetett velük, gondozásmentesek, zártak, elvileg nem száradhattak ki. 

Atis57 Creative Commons License 2018.04.02 -1 0 914

Szia!

 Mezőkövesd? ---MÁV ?---Miskolc ?

Előzmény: blaskojanos (913)
blaskojanos Creative Commons License 2018.04.02 0 0 913

Üdvözöllek!

Én 30 éve használom ezt a típust ez így tökéletes,--- egy hibája szokott lenni, hogy a fokozatkapcsoló érintkezői beoxidálódnak. Ez egy kis tisztítás és üzemel tovább.

Előzmény: Cozuzu (910)
Atis57 Creative Commons License 2018.03.19 -1 1 912

Sziasztok!

 

 találkozott már valaki hasonlóval?Ezek a 18650 akku cellák voltak ilyen dobozban + 12X3F kondik .

Atis57 Creative Commons License 2018.03.04 -1 0 911

Szia!

 

 Ha nincs benne semmi elektronika meg a Graetz után puffer kondi ----akkor normális.

 Mert ez egy régi tirisztoros töltő volt.(ha jól látom )

 Persze ha fokozatkapcsolós ?

 Nem kell megijedni ..a 12V.s akku (kimerülve10,5V----feltöltve 14,4....15.5 V)

 Ha töltőáramot is akarsz mint ezen a max10A---- akkor akár 17V-al is kell tölteni azt az akkut!

 ezért kell a tirsztor/fokozat kapcsoló --különben enm tudod szabályozni az áramot.

 

Én azt nézném meg ;

 fényszóró izzóval mit mutat   V és A ....értékek.

 akkuval mit mutat 1/2 óra  1 ,2 ,4 óra múlva ...

 Ha ezek elfogadható értékek , akkor lehet használni ....

Előzmény: Cozuzu (910)
Cozuzu Creative Commons License 2018.03.04 0 0 910

Üdv.
Került hozzam egy a kepen latható Orosz töltő.
Diodák nem voltak benne. Beleraktam egy Fagor B80/70-10L grace-hidat, mivel ezt talaltam itthon.
A kepen látszik a töltő 12V, 1-es fokozaton van. A mért V-ot töltés közben sokallom, az A 4 vagy csak annal több. Az aksi töltés előtt multival mérve 11.54V mutatott. Ez normális, vagy nem és ne használjam így ezt a töltőt?

Atis57 Creative Commons License 2018.03.02 -1 0 909

Szia4

 

 igen de 4 vezetékkel bekötni  2 az akku  ---2 a töltő a napelem helyére.

Előzmény: Törölt nick (908)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.02 0 0 908

köszi a választ még nem mondtam le róla ,mert az Mppt ott porosodik a polcon csak 2 szál vezeték kell hozzá és oly ritkán akarok,szuflásítani , gondolom évente egyszer elég is hogy az nem olyan kiadás.A lényeg az hogy szerinted működik ? az a lényeg ne tegyen tönkre se töltőt se akkut.

Előzmény: Atis57 (907)
Atis57 Creative Commons License 2018.03.01 -1 0 907

Szia!

 Remek ötlett - de se nem célszerű ,se nem gazdaságos.

 Az MPPt vezérlő  12000 Ft  tól felfelé  , a szulfátmentesitő meg 2-4000 Ft.

 Azonkivül  hatalmas veszteséget generál, 910Wh -s akkut feltölteni 1300Wh ből.

Ráadásul csak bekapcsolt töltésnél működne a szulfátmentesités.....1 hónap 744 h. mennyit fogyaszt az akkutöltő ?

Előzmény: Törölt nick (906)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.01 0 0 906

üdv csak egy ötlet kiért hozzá?

Ha  az akku töltőt még hozzá kötöm egy MPPT napelemes töltésvezérlőhöz, ami állítólag szulfátmentesít, működik-e a dolog?

''csiga Creative Commons License 2018.02.12 0 0 905

Szia!

 

Másik fórumon jelezted, hogy írjam le a véleményem.

 

Kutyafuttában visszaolvastam picit a topicban.

 

Nem akarok offolni, de hazudni sem szeretnék. Az akku építés és felújítás – szerintem – nem csak gazdaságtalan, de hatékonytalan, valamint csak rövid időre ( max 6-12 hónap) ad némi „megoldást”, ami ráadásul az üzembiztonságot is erősen veszélyezteti. Ráadásul veszélyes is a sav maró hatása miatt.

 

Nem vagyok villamossági, valamikor szerelőként végeztem, de nem dolgozom a szakmában. kb 2 éve egy rossz riasztó bekötés miatt ( villamossági szakember csinálta) 2 akkum ment tönkre néhány hónapon belül. ( magas nyugalmi áramfelvétel, 600 mA)  Innen indult, hogy kezdtem jobban foglalkozni az autó akkukkal.

 

Rokonságomban van autószerelő, dögivel van nála levetett autó akku. Azokon gyakoroltam, illetve azokból mentegetek meg.  A sok próbálkozás, utánaolvasás, eszközök vásárlása és használata után valamennyi tapasztalat kialakult.

 

Szóval csodák nincsenek, az újraélesztés sem jelenti azt, hogy az akku felújított lesz, inkább csak azt, hogy használható lesz egy darabig.

 

Az AGM akukkal igen jó a tapasztalat, háromból három feléledt úgy, hogy az egyik szinte gyári értékeket produkált ( BMW gyári akkuja, ami Varta AGM, kb 3-4 éves lehetett), a másik kettő Passat AGM akkuk. AZ egyik a 68Ah-ból  57Ah-t tud és nagyjából 320-340A  valós áramot képes leadni, a másik már gyengébb lett, de az is 44Ah és 250A-t tud kitartani 2*15 mp-ig. ( Mindkettő 6-7 éves )A normál akkukkal már közel sem ilyen rózsás a helyzet…

 

Van rengeteg töltőm  a kínaitól kezdve az Optimate6-ig, van  (a lentebb kinkelt) deszulfátorom, csepptöltőm,  4 db kapacitásmérőm, + elektronikus akku teszter,+terhelő villa.  Bőven 100.00 Ft felett van amit beletettem. Ez van, hobbinál nem számoljuk a pénzt… ( van amikor egyszerre 6 db akku van nálam)

 

Ahhoz, hogy „lásd”, hogy mit is értél el javulás terén, mindenképp kell egy kapacitásmérő ( kb 8-9 ezer Ft a kínai és tökéletes) és minimum egy elektronikus akkuteszter ( kb 10.000 Ft a kínai és tökéletes).  Sajnos az akkuteszter nem  ad 100 %-os képet, néha téved, ezért a legjobb egy terhelő villa ( 25.000 Ft).

 

Innentől kezdve lehet objektíven mérni, hogy mennyit változott pozitív vagy negatív irányba az akku indító árama és kapacitása.

A „feltámasztás” sok esetben csak annyit jelent, hogy néhány Ah-val és valamennyi százalék indítóárammal erősebb lett az akku, ami elegendő arra, hogy reggelente beindítsa az autót. Egy darabig…

 

Az általános tapasztalat a normál akkuknál az, hogy  kb 4 évesnél idősebb akkunál – ha kibírja a nyesztetést- jó esetben 10-15, ritkán 20% javulás várható.  Ez így jónak hangzik, de mégsem az. Egy 55 Ah  több éves akku mondjuk 15-20 Ah. ( észre sem veszed, hogy fele az Ah kapacitása, mert tökéletesen működik). Ha ehhez hozzáadunk  20%-ot, akkor 18-24Ah lesz, igaz az indító áram is növekszik hozzá, de ez még mindig nem felújítás. A régebbi akkura ráereszted a deszulfátort és ha nem elsőre, de második, harmadik alkalomra szétbomlasztja a lemezeket, tehát  az ipari deszulfátor sem az igazi, mert inkább öl, mint épít idős akkunál. ( AGM akkuknál viszont nagyon jó volt)

 

A fiatalabb ( általában sokat állt, vagy folyadékhiányos) akkuknál  elérhető a 20% feletti javulás is valamennyivel, de ott sem lesz újszerű.

Egy esetben próbáltam akku cella mosással, de nem jött össze,  majd 40%-al kisebb lett a kapacitása, mint elötte volt. A mostani akkuk már tasak szeparátorosak, nem nagyon hullik az aljára leváló cella darabka.

 

Amivel ténylegesen hosszabb élettartamúvá tehetem az autó akkuját, ha új korától karbantartom. A nem teljesen feltöltött akku szulfátosodik, valamint indítás után nagyobb árammal töltődik, így rövidül az élete. Ha nagyon rázkódik, akkor is szépen  rövidül az élete, illetve ha nagyon melegszik. ( sugárzó hő a motortérben)

A legolcsóbb egy csepptöltő rendszeres használata. Általam is használt (kínai) csepptöltő 14.4 V-ig feltölt, majd 13,5-13,6 V környékén tart, nagyjából  1A-s. Ha jól emlékszem 1.500 Ft körül volt.

 

Amikor napokat áll az autó, mindig rajta van.

A másik olcsó és hasznos dolog, ha bebugyoláljuk az akkut hő visszaverő tasakba. esetleg az akku aljára gumit teszünk rázkódás csillapításnak.  Ezzel a kettő olcsó és hatékony dologgal üzembiztossá és hosszabb életűvé tettük akkunkat. ( A motor akkum 9 évet bírt, amikor nem használtam a motort, csepptöltőn volt)

 

A harmadik, még elfogadható árban a töltés-merítés eszközei.  Egy egyszerű fényszóró izzóval ( igényesebbek foglalattal+ csipesszel ellátják) ami elé egy relé kötünk ( 10,7V-nál lekapcsol, kb 1.300 Ft) és egy Aldis-Lidlis ( Ctek klón)  töltővel  ( kb 5.000 Ft szokott lenni) visszatöltjük.  A második merítés töltés még „hoz a konyhára”, a többi töltés-merítés már csak ritkán.

 

Az ínyenceknek ajánlanék tirisztoros töltőt, pl: https://logout.hu/bejegyzes/brogyi/tirisztoros_akkumulatortolto.html

 

Az Aldis-Lidlis töltőt, csepptöltőt nyugodtam használhatjuk az autóba hagyott akkun. A tirisztoros töltőt már inkább ne.

A teljes merítés-töltés természetesen lekötött sarukkal történik .

+10 C alatt nyugodtan lehet a hópihe ( AGM) módot használni, ahol 14,7 V-ig töltenek az Aldis-Lidlis töltők. ( bár előfordult már hibás széria és magasabb feszültségen töltött, de gondot az sem okoz)

 

Az akkusav szint ellenőrzés gondolom mindenkinél alap, ha van kupak az akkun.  Ha nincs kupak és ügyesebb az ember, meg lehet fúrni,  majd vissza kupakolni.

 

 

Részemről ennyit tudok ajánlani.

 

 

Hasznos linkek:

 

Kapacitásmérő

https://ru.aliexpress.com/item/ATORCH-150W-Constant-Current-Electronic-Load-200V20A-Battery-Tester-Discharge-Capacity-Tester-meter-12V24V48V-Lead-acid/32821877897.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.iD97gt

 

 

 

akkuteszter

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmicro+200.TRS0&_nkw=micro+200&_sacat=0

 

 

terhelővilla:

http://www.akkudream.hu/FY-500-terheleses-teszter

 

 

relé

https://www.ebay.com/itm/12V-Battery-Against-Excessive-Discharge-Controller-Low-Undervoltage-Protection/192164444513?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

 

 

 

 

feszültségmérő

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2060353.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XLED+Digital+Display+Panel+Volt+Meter+Voltage+Voltmeter+.TRS0&_nkw=LED+Digital+Display+Panel+Volt+Meter+Voltage+Voltmeter+&_sacat=0

 

 

 

 

 

 

csepptöltő:

https://www.banggood.com/Auto-Car-Truck-Motorcycle-12V-1300mA-Smart-Compact-Battery-Charger-US-Plug-p-1114679.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN

 

 

 

 

szulfátoldó:

http://www.akkudream.hu/Szulfatoldo

Előzmény: 323i (900)
Atis57 Creative Commons License 2017.12.12 -1 0 904

Szia!

Autó inditó akkuból összeállitott 108 cellás (18db 12v )akkutelep 80--200Ah  méretben.

ilyen üzemmód ellen;

230V dc akkutöltő ---+2db repülö akkutöltő ---napi falysúlymérés aksinként 1db

---heti falysúlymérés a 108db cellában .

1 ember napi kb 2-t órát játszott az akkuteleppel. a gyenge akkukat naponta utántöltve a2db kis akkutöltővel.

hétvégén meg kb 4-6 órát .

1/4 évente kisütés --újratöltés , falysúlyellenörzés --gyenge akkuk kirakása ...

s rögtön müködőképes maradt 5-10 évig .

Sajna az akkori akkukal ! a maiakkal már nem biztos! ! ! ! !

 

Előzmény: Törölt nick (903)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.30 0 0 903

Tudnak egymás ellen is dolgozni, ha nagyon akarnak ólom esetén :-) (itt ólomról is volt szó) akkor, ha eltérő állapotúak az aksik. Lásd pl az átpolarizálódás jelenségét. Azaz ha nincs semmi komolyabb akkufigyelő rendszer, csak pl a kapocsfeszt figyeljük, akkor ez meg tud biza történni egy rosszabb cellán belül.

Előzmény: vlacko (901)
naox Creative Commons License 2017.11.26 0 0 902

Ez valóban szemléletesebb kifejezés, ami jobban leírja a helyzetet. Ugyanakkor az filozófiai kérdés, hogy akkor is "ellened dolgozok-e", ha nem hagyom, hogy végezd a munkádat, vagy csak akkor, ha szétrúgom, amit építettél....

Előzmény: vlacko (901)
vlacko Creative Commons License 2017.11.26 0 0 901

soros kapcsolásnál nem dolgoznak egymás ellen, inkább a "leggyengébb láncszem" elv érvényesül.

Előzmény: naox (877)
323i Creative Commons License 2017.11.19 0 0 900
Előzmény: Atis57 (898)
323i Creative Commons License 2017.11.19 0 0 899

Szia,

 

ha toltom es lekapcsolom a toltot, akkor ~12V-rol elkezd csokkeni a feszultsege ugy, hogy multimeterrel merve latom ahogy a szazad voltok csokkenek...

Elektrolitot nem mertem benne, azt hiszem mar ossze is torott a csoves merom, amit meg vmikor talan a L*dl-ben vettem.

Ahogy belenezek a cellakba ugy latom hogy van rajtuk szulfat reteg.

 

Az auto mar nincs meg, az akksira sincs egyenlore szuksegem, de azert kivancsi lennek, hogy az alabbi modszerek egyikevel meg eletre lehetne-e kelteni (igazabol ha sok szabadidom lenne, akkor lehet hogy kiserleteznek vele, de lehet hogy siman elviszem es leadom - majd kiderul).

1. itt kimosas utan szalmiakszeszes feltoltest irnak es lassu feltoltest es kisutest irnak

2. ez mar egy osszetetteb leiras: sav ki, oblites, "himbalas", savval feltoltes

3. ennek most nem tudom a linkjet, de ugy emlekszem a feszultseget emelve toltottek az akksit, az aram maradt fix.

 

Előzmény: Atis57 (898)
Atis57 Creative Commons License 2017.11.09 -1 0 898

Szia!

 vannak erre való müszerek is de;

 

 1 a 8,5V  erősen cellazárlatra utal.  ha sikerülne feltölteni 11V fölé-----

 2. akkor izzó..ampermérő ...voltmérő + stopper  segitségével meglehet határozni az akku kapacitását.

   Hány Ah ?

  elektrolit fajsúlymérés  cellánként.  

 Nálam kidobott teherautó, busz akkuk elüzemeltek még 8-10 évet . de a 200Ah akku amikor már csak 20Ah -t tud  nem a legjobb helykihasználású.

 Bár ezek inkább 10 -20 éve voltak jellemzők , a mai kinai, török ,nevenincs akkukat 4 évente elviszem leadni.10% alatti Ah miatt ,

Előzmény: 323i (897)
323i Creative Commons License 2017.11.05 0 0 897

Sziasztok,

 

van egy 100Ah-s auto akksim, ami iden 7 eves. Sajnos doglodik (de mar lehet hogy vege is), 8,5V a kapocsfeszultsege. Van egy Lidl-s toltom, most azzal probalom csepptoltessel tolteni. Ezen szulfatlanitassal lehetne meg segiteni; ill. letezik olyan modszer, amivel ki lehet deriteni hogy erdemes-e ezzel meg egyaltalan foglalkozni?

 

Az auto amiben van elado, tehat ha most vennek kell bele egy ujat ~2xe-ert, azt mar teljesen kidobott penz lesz... :-/

Peuzsolt Creative Commons License 2017.11.05 0 0 896

Kösd vissza. Multiméter van 200v állás. 12v kapcsolod de 24v mutat megfordít a kapcsoló. Csinál te róla fotót tedd fel ide ki lehet következtetni úgy is. 

Előzmény: m.robi (895)
m.robi Creative Commons License 2017.10.28 0 0 895

Sziasztok. Kaptam egy gzl50-es akkutöltött. Valaki kikötötte a 12/24 voltos kapcsolot. Így a 12v aksit felforralja. Esetleg nincs valakinek egy fotója a töltő belsejéről, hogy mit hova kell kötni?

haliholaci Creative Commons License 2017.10.23 0 0 894

A Li-Ion tároláskor is károsodik, 80%-os töltésen hosszabb ideig is jó marad, néha mérjél rá. Bár azt gondolom jobban jársz ha akkor majd keresel amikor tönkremegy, az enyémben is ilyen van, az Ali-ról simán beszerezhető! 

Előzmény: Ylla (890)
gygyuszi Creative Commons License 2017.09.02 0 0 893

Sziasztok !

Simsonomba vásároltam VARTA 012014 6 voltos akkumulátort. Az eladó elmondása és a leírás szerint a gáztalanító nyílás szabaddá tételét követően betöltöttem a savat a maximum jelzésig mindhárom cellába. A betöltést követően a sav negyed része megmaradt. A betöltéstől eltelt 3 óra, és a szint nem csökkent. A leírás szerint a sav mennyisége pont annyi amennyit be kell tölteni. Nekem miért maradt ki a negyed része??? Mit rontottam el?

 

A motorkerékpár akkumulátort tölthetem e ABSAAR   4 AMP német töltővel?

[tamkov] Creative Commons License 2017.08.31 0 0 892
Előzmény: [tamkov] (891)
[tamkov] Creative Commons License 2017.08.30 0 0 891

Erre én is kíváncsi lennék, van-e értelme.

Előzmény: Atis57 (885)
Ylla Creative Commons License 2017.07.24 0 0 890

Sziasztok!

 

Szakmai segítséget szeretnék kérni. Az akku egy Li-Ionos és Braun borotvába való. A most benne lévő akku két és fél éves és az elején 65 perc körüli borotválkozásra volt elég egy-egy feltöltéssel. Most már inkább csak 50 perc körüli ez az idő, de ez betudható annak, hogy elhasználódik az akku és egyre kevesebb energiát tud tárolni. A dilemmám az, hogy vegyek-e már most hozzá egy tartalék akkut (a képen) és majd idővel cseréljem, ha a régi már tényleg gyenge lesz. Azért kérdezek rá mert jelenleg már csak 3 db van raktáron ebből és a a szerviz szerint nem tudják, hogy be tudnak-e még szerezni belőle. A legfontosabb kérdés az, hogy ha most megveszem akkor mennyi ideig lehet eltárolni, mert még nem szeretném kicserélni a régit. A régi lehet, hogy még elmegy akár fél-egy évet is.

[nexus] Creative Commons License 2017.05.10 0 0 889

Köszi.

Már benne is vannak a telefonban. Varta Ready2use NiMh 800mAh AAA-as akku lett végül a választás.

Ezzel kapcsolatban lenne még egy kérdésem. Mivel ezek NiMh akkuk, ezeket is kell az első és a második töltés alkalmával formázni?

Előtöltött akkuk voltak, kb. 70 %-osak, én a kicsomagolás után betettem a telefonba azonnal. Hamarosan le fognak merülni mert már csak egy pálcika van az akkujelzőnél. Van nekem egy külön fali 220-ba dugható töltőm (Energizer Battery Charger), amiben a fényképezőgép akkujait szoktam tölteni. Ez egy 10 órás lassú töltő, és a töltő tudja fogadni az AA és az AAA akkukat is. Arra gondoltam, ha lemerültek a telefonban, akkor átteszem ebbe a töltőbe és ott töltöm 12-15 órán át, és ha megint újra lemerülnek az akkuk akkor ezt a töltést még egyszer megismétlem. Attól kezdve már maradnak végleg a telefonban, és ott fognak töltődni. Jó gondolat ez a részemről? Tegyek így vagy ne foglalkozzak ezzel a formázással és maradjanak a telefonban és elég ha időnként, ha a telefon kijelzője szerint ha már kezdenek merülni az akkuk akkor a telefont felteszem a saját állványára töltésre?

Előzmény: Törölt nick (888)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.27 0 0 888

Nem 550 mA, hanem 550 mAh, egyébként mehet bele nagyobb kapacitású és más gyártmányú is.

 

Ilyen készülékekben elég primitív töltési megoldás szokott lenni, egy ellenálláson keresztül kap áramot és el van intézve. Ha túl sokáig tartják rajta, a telítődés után a feleslegben bevitt töltést elfűti. Tehát ez be van tervezve, illetve az áramot sem veszik túl nagyra. De azért nem olyan egészséges, ezért is nyíródik ki egy idő után.

 

Ha nagyobb kapacitású akkut teszel be, lassabban töltődik fel, de tovább is bírja. Annak sincs jelentősége, hogy ami benne volt, nem alacsony kisülésű fajta (LSD), ellentétben a linkelt példányokkal.

 

Van egy ilyen tévhit (véletlenül épp az Edigital terjesztette először), azóta sokan azt hiszik, hogy az eneloop stb. LSD akkuknál tilos a csepptöltés. De ez egy baromság, szakmailag nincs alapja. Ugyanúgy elfűti a felesleget.

 

Csak magyar területen van ez a hit, nem véletlenül.

Előzmény: [nexus] (887)
[nexus] Creative Commons License 2017.04.22 0 0 887

Sziasztok!

 

Kérnék szépen egy kevéske segítséget.

Van egy Panasonic vezeték nélküli telefon a családban. Ilyen: http://www.panasonic.com/hu/consumer/telefonok/dect-telefon/kx-tg1711hgb.html

Az akkuja már csak max. 1-2 napig tatja magát töltésenként, így cserére szorul. Eredetileg a gyári akku, ami most is még benne van az HHR-55AAAB 1,2 V 550 mA jelölésű és narancs sárga színű.

Keresgéltem, hogy milyen új akkut  tegyek bele és az alábbiak közül szeretnék választani.

Itt van a három lehetséges jelölt:

https://edigital.hu/aaa-akku/panasonic-eneloop-lite-550mah-aaa-2-darabos-elotoltott-akkucsomag-p311445

 

https://edigital.hu/aaa-akku/panasonic-nimh-1000mah-aaa-2-darabos-akkucsomag-p311466

 

https://edigital.hu/aaa-akku/varta-ready2use-nimh-800mah-aaa-2-darabos-akkucsomag-p12566

 

Maradjak a Panasonic márkánál(Panasonic-ba Panasonic-ot)  és az 550 mA-nél, vagy esetleg az erősebbnél, vagy a Varta is megfelelő lenne? Az nem okozhat problémát, hogy nagyobb kapacitásút tennék bele a telefonba mint ami gyárilag volt benne? A töltés miatt kérdezem. A telefont egy állványba kell tenni és úgy tölti az akkut a vezetékes vonalról. Nem gond ha mégis a Varta-t választom?  Azt is tudja tölteni az állványról? Mert a Varta leírása kicsit elbizonytalanított, pedig szeretem ezt a márkát. (Fényképezőgépemben is ilyen akkuk vannak) Nem szeretném kiszedegetni és külön töltőben tölteni az akkukat. Elnézést ha túl buták a kérdéseim és előre is köszönöm a válaszokat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!