Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2023.10.30 0 1 13875

Jár ott több is: 764, 779, 781. Constanţában látszik leállítva a 771, Mangaliában a 787.

Előzmény: Fizolti (13872)
Fizolti Creative Commons License 2023.10.29 0 0 13874

Igen. A tűzeset után 2 aradi iker létezik még, ezekből egy alapból valamilyen felújításon volt, és az eset környékén sem közlekedett. 

Előzmény: volanb (13873)
volanb Creative Commons License 2023.10.29 0 0 13873

Nagy malaxa Aradon le lett állítva az összes a tűzeset után?

Fizolti Creative Commons License 2023.10.29 0 1 13872

Frisseb információk a témában: 

 

Szóló Nagy-Malaxából 2 db közlekedik a Constanta-Mangalia szakaszon az alábbi bejegyzés szerint: 

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0y6WGEs4KgcqszJuUEFpDeSSpUEBVrGZ6KcK773BGXtWh7CTvxKc6v55J9EmCMjp2l&id=100090492497162

 

Kis-Malaxák továbbra is közlekednek, a legközelebbi üzemeltetési területük Temesvár környéke, ahonnan Stamora Moravitára (minden vonat, ami nem Resica felé megy Voitenitől), Buziásfürdőn át Lugos és Perjámoson át Lovrin felé is mennek (Desirókkal vegyesen). 

Előzmény: volanb (13868)
rm40 Creative Commons License 2023.09.12 -1 0 13871

Hangulatos rövid filmecske hatvan évvel ezelőttről: https://www.youtube.com/watch?v=blufS57u3pY

paca664 Creative Commons License 2023.09.11 0 0 13870
Fizolti Creative Commons License 2023.09.08 0 0 13869

A jelenleg rendelkezésre álló infó-morzsák alapján 77-es, Kis-Malaxák a továbbiakban is közlekednek: https://www.facebook.com/photo?fbid=1781200725645182&set=a.126841424414462

 

Nagy-iker Malaxákból fizikailag kettő létezik még, ebből egy javításon volt korábban, egy közlekedett, jelenleg a korábban linkelt infók alapján nem közlekednek. 

 

Szóló Nagy-Malaxákról  egyelőre semmi infó, eddig Constanta környékén közlekedett néhány. 

Előzmény: volanb (13868)
volanb Creative Commons License 2023.09.08 0 0 13868

Üdv! Malaxa tűzesete után mennyi esély van kis és nagy malaxákra még hogy lehessen velük utazni? Kivonásuk vajon mennyire fog sikerülni a CFR-nek, lesz e elég járművük a pótlásukra?

Lovrin Creative Commons License 2023.09.05 0 0 13867

:(

 

Sose sikerült utazni vele.

Előzmény: Fizolti (13866)
Fizolti Creative Commons License 2023.09.05 0 0 13866
Előzmény: Fizolti (13858)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.09.05 0 0 13865

Az lesz!

Előzmény: Atis57 (13864)
Atis57 Creative Commons License 2023.09.04 0 0 13864

Szia!

 

Hátha valaki többet tud?

Az idópont;  2011 október  --a beirás szerint.

 

Egy belső kép ;

 

Előzmény: segélyvonókészülék (13863)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.09.04 0 0 13863

Mikori kép?

Nem még a Kashar-i átadáskor készült?

Előzmény: Atis57 (13861)
Fizolti Creative Commons License 2023.09.03 0 0 13862

https://clubferoviar.ro/automotoarele-malaxa-vor-fi-retrase/

 

Itt már fokozatos kivonásról írnak, nem egészen egyértelmű, hogy ez a 77-es (kis) Malaxákra vonatkozik-e. E mellett emleget részleges kínálatcsökkentést a kialakuló járműhiány miatt és ma nem üzemelő Desirók újra forgalomba állítását.*

 

Automotoarele Malaxa vor fi retrase. Mai puține trenuri pe unele secții

Secetarul de stat a explicat că retragerea materialului rulant neconform a fost discutată cu oficialii Autorității de Siguranță Feroviară Română și cu cei ai Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători.

Decizia a fost luată chiar cu riscul de a stârni nemulțumire în cadrul unor comunități, care vor constata că pe secțiile pe care circulau oamenii vor fi mai puține trenuri în circulație. Tocmai de aceea retragerea vechilor automotoare nu se va face dintr-odată, ci treptat. Rămâne de văzut ce material rulant va scoate CFR Călători ”din pălărie” pentru a satisface nevoia de mobilitate. O sugestie din partea noastră: să recupereze cele șase automotoare Siemens Desiro sechestrate de cinci ani la Remarul 16 Februarie, reparator de material rulant deținut de omul de afaceri Călin Mitică.  

 

 

*Nyilván nagyon nem jó ez így, de azért a második fele most tőlünk hiányzik teljesen. Nálunk időszerű lenne egy Utasítottam a MÁV-ot a jelenleg nem üzemelő 416-os és 426-os" járművek újbóli forgalomba állítására-jellegű szöveg. 

Előzmény: Lovrin (13859)
Atis57 Creative Commons License 2023.09.03 0 1 13861

Sziasztok!

 Ez is egy felujitott kocsi?

 

Fizolti Creative Commons License 2023.09.01 0 0 13860

Elvileg a másik két iker. Talán pár nap múlva kiderül, azok mennyire járnak. 

Előzmény: Lovrin (13859)
Lovrin Creative Commons License 2023.09.01 0 0 13859

Maradt még üzemben nagy malaxa a magyar határhoz közel?

Előzmény: Fizolti (13858)
Fizolti Creative Commons License 2023.09.01 0 0 13858

Újabb Iker Malaxával kevesebb, miután Nagyváradon kiégett egy motorvonat mindkét egysége: https://www.erdon.ro/helyi-kozelet/2023/09/kigyulladt-pentek-reggel-egy-vonat-nagyvaradon-az-utasokat-evakualtak

 

Így még elvileg két iker maradt, kérdés, mennyire marad szándék ezek üzemeltetésére. 

 

Furcsa módon a kis Malaxák látványosan több karbantartást kapnak Temesváron, legalábbis kívülről jobban néznek ki, és kigyullasni sem nagyon szoktak.  

Előzmény: Fizolti (13570)
AKF996 Creative Commons License 2023.08.07 0 1 13857

Szerbiában egyébként a Pozega-ig tartó szakaszt is a Tito-érában építették a Belgrád-Bar vonal részeként - és aztán tovább Kraljevóig - vagy az már előtte is megvolt? Ha annak a részeként épült az is, akkor arrafelé, Jugoszlávia ezen/az ország mai dél-keleti részén (most leszámítva a koszovói, meg az arrafele tartó Kraljevo környéki hálózatot, egyébként ezek is ekkoriban épülhettek ki?) addig nem is volt rendes, normál nyomtávú vasútvonal? 

A mai Dél-Szerbia/Koszovó/Macedónia/Montenegró területén egyáltalán mi volt még a kezdetek kezdetén, avagy a Jugo idők előtt a különféle kisvasutakon kívül, amikorra az északi részeken már teljesen kiépített hálózatok voltak az OMM-beli területeken? Feltételezem, hogy Belgrád-Nis-(Szkopje-Szaloniki), valamint Bulgária felé már akkor is megvoltak az összeköttetések, míg Koszovó és Montenegró már csak Tito ideje alatt csatlakozhatott be a hálózatba.

 

Dulevoz egyébként remek vonali videókat szokott feltölteni az egész térségből, a vezérállásokból:

https://youtu.be/PngbWwRdZ_Y

Mondjuk érdemes lehet kétszeres sebességre állítani őket, mert ezek a 30/40-es átlagsebességek igencsak unalmassá és fárasztóvá tehetik egy idő után még az egyébként gyönyörű hegyvidéki utakat is, dehát hogy úgy mondjam, ma már ez is hozzátartozik az igazi hamisítatlan balkáni feelinghez. :)

Előzmény: paca664 (13843)
paca664 Creative Commons License 2023.08.07 0 4 13856

Macedónia nem igazán önszántából, de szintén nélkülözi a nemzetközi vonatok érdemi részét. Bosznia helyzete is hasonló. Hol vannak már azok a nem is annyira régen múlt idők, amikor még arra panaszkodtam hogy a 393 megszűnésével napi háromra csökkent a Presevó/Tabanovci átmenetben a vonatpárok száma... Vagy a Hellas olyan magától értetődő volt mint a levegő.

Előzmény: sosiforda (13853)
paca664 Creative Commons License 2023.08.07 0 2 13855

Lehet hogy csak nekem új, de miután nemrég élőben láttam ezeket, gondoltam keresgélek kicsit. Kínai DF4B ontopik területen.

https://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=grs_c9_2&loko=129000

segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.07.17 0 0 13854

Köszönöm!

Előzmény: sosiforda (13853)
sosiforda Creative Commons License 2023.07.16 0 2 13853

Néhány éve már nem, most már Románián/Bulgárián át sem.

 

Jelenleg egyetlen menetrend szerinti nemzetközi vonat sem megy át a görög határon:

 

https://www.hellenictrain.gr/en/international-railway-services

Előzmény: segélyvonókészülék (13852)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.07.16 0 1 13852

Le lehet jutni tőlünk, csak vonattal Görögországba?

Vagy ez már rég nem működik?

Chebee87-3 Creative Commons License 2023.07.16 0 5 13851

Nemrég sikerült bejárnom a Temesvár-Németremete vonalat. Csernegyház után az erdőkkel és a dombokkal kifejezetten hangulatos kis vonal és egy-két kivételtől eltekintve még nem nőtték körbe teljesen a bokrok, tehát lehet ablakban nézelődve is utazni. Forgalmi szolgálat Giarmata és Remetea Mica állomásokon van (mindkét állomáson csak az átmenő fővágányt használják) illetve Giarmata és Cerneteaz között sorompókezelő dolgozik a 691-es út átjárójában. Sajnos az "elővárosi" forgalomnak, amire a vonal menetrendje ránézésre épülne, szinte nyoma sincs és nehéz is elképzelni, hogy a Szőlőtelepen és Temesgyarmaton szinte futószalagon épülő új házak lakosai majd pont ezekkel a lepukkant és a bokrok darálása miatt belülről olykor elképesztően retkes vonatokkal akarnának utazni. Látni kellene iskolaidőben is a vonalat, de az Arad környékén látott forgalomhoz képest ez még így is szinte nulla. Ha én és még egy 3 gyerekével vonatozni érkezett apuka nem utazunk (munkanap) a 16 óra utáni járattal, az utasszám a 7 főt nem haladta volna meg. A vonat végéről leakadó Giarmata-Timisoara személy vélhetően 0 utassal indult vissza Temesvárra.

 

Temesváron a 16 óra utáni lugosi és stamora-moravitai személyek szóló Malaxák, a 19 óra utáni lugosi személy dupla malaxa volt.

17:30 körül Perjámoson a Temesvár-Lovrin vonalon két Desiro találkozott. Itt a CFR menetrendkönyvben szereplő 4 pár vonathoz képest csak 3 párat hoz a kereső, a délelőtti vonatpár időközben megszűnhetett?

Aradról a 16 óra utáni brádi személy Desiro, a kürtösi pedig villanygép volt két kocsival, sajnos iker Malaxát nem láttam.

 

Az Arad-Perjámos vonalon a délutáni dupla Caravelles munkásjárat utasforgalma figyelemre méltó. Aranca és Periam között kinőhetett egy az állomásköz nagyobb részén végighúzódó 30-as lassújel, egy helyen billegtünk is rendesen, mert itt mindkét irányban 7-7 perces késést szedtek össze a személyvonatok. A 17:50-es perjámosi pókban így sikerült is megkésetni a lovrini személyt, majd a  Valkány-Arad esti személy is tetemes, 25 perces késéssel érkezett csak meg. A vonal infrastruktúrája valami elképesztően lelakott és elhanyagolt, a bokrok mindenhol belógnak, Secusigiun fák nőnek a nem használt vágányok között. Munor megállóhelyen annyira rövid szakaszon vannak lenyírva a bokrok, hogy azoktól a hátsó Caravellről le sem lehet szállni. A törzsutasok persze tudják ezt és elöl szállnak le. Szolgálat egyedül talán Zadareniben van, itt indokolt is, mert Aradról egy Dácsia napközben tartálykocsikat hoz ki az átfejtő telepre.

paca664 Creative Commons License 2023.06.22 0 1 13850

Az a pár "kivéve" szakasz éppen elég ahhoz, hogy ott ne 40-60 legyen hanem helyette 100-120 és az már jelentősen látszik is a menetidőben.

Előzmény: Lovrin (13844)
rm40 Creative Commons License 2023.06.10 -1 1 13849

> Ennek a bolgár 19 001-nek tényleg nem volt ÖBB-s előélete

 

A konkrét járműnek tényleg nem volt, amúgy a jármű az ÖBB 5047.01 pályaszámú járművének eredetileg ABmot 10 pályaszámú exportváltozata. Bővebben:

http://www.bahnzauber-europa.at/eisenba_02.htm

http://www.bahntechnisches-bildarchiv.at/br5047SGP.htm

 

 

>csak 1db-ot birtokolt a BDZ?

 

Igen

Előzmény: HBweb hu (13846)
BahnScorper Creative Commons License 2023.06.09 0 0 13848

Ebben a leírásban pedig benne van az is, hogy HB kérdése nem jó múlt időben. :-) Én is láttam már a szófai kormányzati kocsiszínben, de sajnos csak kívülről.

Előzmény: gw (13847)
gw Creative Commons License 2023.06.09 0 0 13847

A prototípust 1960-ban építették, 1965-ben passzolták el Bulgáriába e szerint a rövid leírás szerint.

 

https://dermuger.blogspot.com/2018/09/exotischer-treibwagen-trifft-muger.html

Előzmény: HBweb hu (13846)
HBweb hu Creative Commons License 2023.06.08 0 0 13846

T. Szakik!

 

Ennek a bolgár 19 001-nek tényleg nem volt ÖBB-s előélete és valóban csak 1db-ot birtokolt a BDZ?

https://railgallery.ru/list.php?mid=3964

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!