Keresés

Részletes keresés

tothgun modells Creative Commons License 2023.10.05 0 1 5902

Üdvözletem!

 

A mai futópróbán a 414-es vezérlő vizsgázott...

Üdv, tothgun

Előzmény: tothgun modells (5901)
tothgun modells Creative Commons License 2023.09.21 0 6 5901

Üdvözletem!

 

És ma meg a 403-as vezérlő van futópróbán, ezekben a percekben tart Szolnokra visszafelé. 

A 404-es augusztusban lett készen (Debrecen, REV Sl. 16.08.23).

 

Értékelhető képet (honállomás, REV tábla) most sajnos nem sikerült készíteni egy kereszt IC elrobogó szerelvénye miatt... 

 

Üdv, tothgun

Előzmény: M41 2180 (5898)
C50 Creative Commons License 2023.09.20 0 0 5900

Tatabánya- Oroszlány és Miskolc- Tiszaújváros között is volt olyan.

 

Előzmény: John Howard (5899)
John Howard Creative Commons License 2023.09.20 0 1 5899

A második képen látható (jó, még "eredeti" BDt-vel) szerelvényt láttam egyszer a veresi vonal villamosítása után nem sokkal. Ennyi volt, egy Szili, meg egy vezérlő. Utasforgalomban. :-)

Előzmény: tothgun modells (5897)
M41 2180 Creative Commons License 2023.09.20 0 3 5898

Szép fejlesztések vannak.  A jövő megállíthatatlan

Előzmény: tothgun modells (5897)
tothgun modells Creative Commons License 2023.09.20 0 4 5897

Üdvözletem!

 

Készülgetnek a MÁV Vagon Kft.-nél a posta Bhv vezérlők, szépen sorban.

A múlt héten a 433 (Szolnok, REV Sl.13.09.23), ma meg a 434 (Debrecen, REV Sl.19.09.23) volt futópróbán...

Üdv, tothgun

kihúzóvágány Creative Commons License 2023.09.19 0 0 5896

V63 nem volt (nem lehetett) összecsatolva, mert gyárilag nem tudták beállítani,ezért letiltották.

MDa még lehetne vezérlőkocsival csatolva ....

Ugyanabban a befoglaló méretben a 30 pólusú csavarfejes érintkezők helyett később gyártották az 50 pólusú kés-érintkezős csatlást.

 

Előzmény: 9255 0638 003-7 (5893)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 5895

Ja és a V63 topikban is azt válaszolták, hogy a V63 csatlás ugyanaz, mint az MDa-s, úgyhogy aszerint is 50 pólusú.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (5893)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.09.18 0 1 5894

A kép eltűnt küldéskor...

Előzmény: 9255 0638 003-7 (5893)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 5893

MD és V63 már nem nézhető meg összecsatolva.
De most láttam képet BDV és MD csatlásról, azok 50 pólusúak és nem tűnnek kompatibilisnek a 30 pólusúval. Feltételezem, hogy a V63 is 50 pólusú lehetett, mert annak is szögletes a fedele, mint a BDV-nek s MD-nek és semmi másnak.
(És akkor szinte minden más a V43-tól az M63-ig 30 pólusú, kerek fedelű csatlással volt felszerelve.)

 

Viszont ha az MD 50 pólusú és az M41 30 pólusú, akkor ezen a képen (forrás) egy ingában nem működő szerelvény van:

Előzmény: kihúzóvágány (5890)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 5892

Szép napot! 

 

Az a kérdésem, hogy amikor hosszú a Mecsek IC, akkor miért csak nagyon ritkán van elöl a vezérlő (pl. pénteken és vasárnap)?

kihúzóvágány Creative Commons License 2023.09.18 0 0 5891

Igazad van: még V63-ra is felszerelték, de nem volt szabad összecsatolni.

És már a V55 mozdonyon is volt.

 

Előzmény: 9255 0638 003-7 (5889)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.09.18 0 0 5890

Nézd meg, amikor össze van csatolva, hogy ugyanolyan csatlásfej van benne.

A különbség: az egyik öntött alumnium, a másik lemezből készült, ugyanaz a 30 pólusú csatlás.

Volt idő, amikor még Szergejre is felszerelték ....

 

Előzmény: 9255 0638 003-7 (5889)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.09.17 0 0 5889

A kerek fedelű távvezérlési régi csatlásfejek (V43,M41,M40,M44,V42,424...) és szögletes fedelűek (MDmot, V63) ugyanolyan kábelt használnak?

Láttam képet olyan szerelvényről, amiben Bx és Bhv 20-07 is volt.

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2023.09.06 0 8 5888

  

Jókor, jó helyen. :)

turntable Creative Commons License 2023.09.05 0 0 5887

Most itt van megint a járműjavítóban, mert vannak még gondjai.

Előzmény: tothgun modells (5885)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2023.09.05 0 1 5886

Köszönöm a válaszokat! Kár ezért a dologért, mert az elv egész jó lett volna. Csak a pénz hiányzik, vagy valami nem klappolt műszaki fronton sem?

Előzmény: tothgun modells (5885)
tothgun modells Creative Commons License 2023.09.05 0 2 5885

Üdvözletem!

 

Múlt hét csütörtökön volt futópróbán...

Üdv, tothgun

Előzmény: turntable (5884)
turntable Creative Commons License 2023.09.04 0 3 5884

A 205-ös osztrák vezérlő ami jó másfél éve a következő Selectron rendszerü lett volna, mostanában pakolódik össze sima személykocsinak, miutàn benn porossodott nálunk a csarnokban. A jegyvizsgáló(k)nak legalább lesz egy tágas fülkéje, 203 szintén fővizsgán. 405 BDt maradt sima. Ic vezérlő meg a fiókban jóideje. A halbik meg tudomásom szerint sosem voltak tervben tervben, marad a ZWS.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (5882)
C50 Creative Commons License 2023.09.04 0 0 5883

Nem.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (5882)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2023.09.04 0 0 5882

Sziasztok! Mi lett azzal a projekttel, ami egy egységes (M41, TRAXX, V43?, Fecske, Halberstadti) vezérlési rendszer bevezetését célozta meg? Működik belőle valami? Folyik valamilyen járművek bevonása? Volt-e elképzelés arra, hogy bevonják a projektbe a motorvonataink (Hernyó, Samu) vezérlőit?

RhB Creative Commons License 2023.08.24 0 0 5881

Háromszor nem rendeltetésszerűen használt vezérlőkocsi. Mindegyik már a főjavítás utáni poggyásztér ablakokkal. Az első két képen van a vonatban nem-Bhv is, valószínűleg nem távvezérlős Ap. Az első képen az 1. osztály csíkját vélem felfedezni, a másodikon látszanak a 10-27 Ap(v?) tetőszellőzői.

 

https://www.facebook.com/124751094216689/photos/a.275769595781504/4486459501379138/

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=703122298522367&set=a.1974460942579019

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=703020491865881&set=a.1974460942579019

 

 

 

 

RhB Creative Commons License 2023.07.29 0 1 5880

Ja igen, B(a)hv...

 

Elvileg az összes jó hozzá, tehát a

 

teliablakos Bahvé 4200-4219, Bahv 4220-4310 > Bhvr 20-26 500-519, Bhv 20-26 520-610

 

osztott ablakos Bahv 43xx (4311-től), 44xx, 40xx, 41xx, 45xx, 6000-6452 > Bhv 20-27 011-952

 

és 1970-től már Bahv 6453-6726 > Bhv 20-07 000-273

 

Persze vannak lukak (balesetes ill. GySEV), ha beletrafálsz, peched van. .D És mondjuk ne legyen a vonatban tábornoki kocsi (Bahv 4000-4099 > Bhv 20-27 200-299) sem. :D És valahol ez utóbbin belül volt a harmonika > gumi átjáró váltás, csak hogy érdekesebb legyen...

 

Remélem nem csesztem el. :D

Előzmény: John Howard (5876)
RhB Creative Commons License 2023.07.29 0 3 5879

A válasz nem egyszerű. :D És kérdés a kompromisszumkészség is. :DDD

 

1) Epoche 3 vagy Epoche 4? Mivel az első kísérletek Szilis ingával 1970 augusztusában történtek, így Epoche 3-ban nem mehetett ingavonattal. Viszont az első kék-sárga Szili csak 1975/76-tól van (eddigre már 50+ vezérlő volt hozzájuk), így a régi festésűek is bőven toltak.

 

2) Akarunk-e a pályaszámmal szőrözni? :D (Lásd kompromisszumkészség) Ingavonati üzemre csak a V43 1156-tól felfele voltak képesek, tehát....

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109218416&t=9106070

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=125345499&t=9106070

 

 

3) Vezérlőkocsi. Mint említettem az első kísérletek 1970-ben történtek az átalakított BDat 5943-as kocsival. Az átalakítások ezután történtek (a '70-es években összes Szili vezérlő eredetileg gőzös vezérlő volt), de ezek időpontjáról nincs információm.

 

Szóval lehet tudni, hogy 1975-ben mely régi pályaszámos vezérlők voltak Szilihez, de még csak az átalakítás évét sem tudom. Magának a kocsinak a törzslapján is csak a tény van rajta dátum nélkül. (Esetleg némelyiknél ki lehet sakkozni, még nem néztem ebből a szempontból.)

 

1975 után meg már 12-jegyű pályaszám volt, jó ideig még "fekete" színben, csak néhány kékült be a főjavítás (és átalakítás) előtt.

 

Az átszámozáskor Bat/Bt csak 3 darab volt, a Bat 5971-5973 > Bt 82-27 371-373. Poggyászteresből a BDat 5850-5899 (mínusz 5856), 5900, 5943 > BDt 82-27 300-350 volt ekkor. De ugye nem szabad elfelejteni, hogy ezek még az eredeti ablakkiosztásúak (a 1978-1981 közötti főjavításkor lett mindegyik a mostani, a volt Bt-k is), tehát a Fuggerth BDt mókolás nélkül nem jó hozzá...

 

Kérdés, hogy örülsz-e a válasznak? :DDD (Ja és a szokásos "remélem nem csesztem el". :DDD)

 

Előzmény: John Howard (5876)
M40 224 Creative Commons License 2023.07.28 0 1 5878

Szia!

 

Köszi a képet, jó kép. Sajnos a kérdésre ez sem ad feleletet, de már mindegy, mert túl vagyok rajta.

 

M40 224

Előzmény: Janiw (5877)
Janiw Creative Commons License 2023.07.27 0 2 5877

Szia, talán ez segítség ;) 

Előzmény: M40 224 (5873)
John Howard Creative Commons License 2023.07.27 0 0 5876

Mint már másik topikból "köztudott", hamarosan kijön a 60 éves Szili, a V43.1001-es, ep.3-as modell. Kérdésem, melyik pályaszámú Bat/BDat vezérlő lenne hozzá a legalkalmasabb? Esetleg egy "első szerelvény" Bahv pályaszámok is hozzá? :-)

RhB Creative Commons License 2023.07.27 0 0 5875

Nekem nincs ilyen képem,  csak oldalról, de nekem úgy tűnik, hogy az oldalsó csíkok, a sárga és a kék is, azonos szélességben folytatódnak a tetőn.

Előzmény: M40 224 (5873)
431 290 Creative Commons License 2023.07.26 0 0 5874

Debrecen.

Előzmény: Törölt nick (5872)
M40 224 Creative Commons License 2023.07.23 0 0 5873

Sziasztok! Keresnék fényképet a BDt 400-405 kocsik tetejéről még szürke korukból. Konkrétan a két oldalról felmenő sárga kék és kék szürke határ találkozása érdekelne modellezéshez. Az eddig talált képekről nem egyértelmű a dolog. Köszönettel: M40 224

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!