A második képen látható (jó, még "eredeti" BDt-vel) szerelvényt láttam egyszer a veresi vonal villamosítása után nem sokkal. Ennyi volt, egy Szili, meg egy vezérlő. Utasforgalomban. :-)
MD és V63 már nem nézhető meg összecsatolva. De most láttam képet BDV és MD csatlásról, azok 50 pólusúak és nem tűnnek kompatibilisnek a 30 pólusúval. Feltételezem, hogy a V63 is 50 pólusú lehetett, mert annak is szögletes a fedele, mint a BDV-nek s MD-nek és semmi másnak. (És akkor szinte minden más a V43-tól az M63-ig 30 pólusú, kerek fedelű csatlással volt felszerelve.)
Viszont ha az MD 50 pólusú és az M41 30 pólusú, akkor ezen a képen (forrás) egy ingában nem működő szerelvény van:
A 205-ös osztrák vezérlő ami jó másfél éve a következő Selectron rendszerü lett volna, mostanában pakolódik össze sima személykocsinak, miutàn benn porossodott nálunk a csarnokban. A jegyvizsgáló(k)nak legalább lesz egy tágas fülkéje, 203 szintén fővizsgán. 405 BDt maradt sima. Ic vezérlő meg a fiókban jóideje. A halbik meg tudomásom szerint sosem voltak tervben tervben, marad a ZWS.
Sziasztok! Mi lett azzal a projekttel, ami egy egységes (M41, TRAXX, V43?, Fecske, Halberstadti) vezérlési rendszer bevezetését célozta meg? Működik belőle valami? Folyik valamilyen járművek bevonása? Volt-e elképzelés arra, hogy bevonják a projektbe a motorvonataink (Hernyó, Samu) vezérlőit?
Háromszor nem rendeltetésszerűen használt vezérlőkocsi. Mindegyik már a főjavítás utáni poggyásztér ablakokkal. Az első két képen van a vonatban nem-Bhv is, valószínűleg nem távvezérlős Ap. Az első képen az 1. osztály csíkját vélem felfedezni, a másodikon látszanak a 10-27 Ap(v?) tetőszellőzői.
és 1970-től már Bahv 6453-6726 > Bhv 20-07 000-273
Persze vannak lukak (balesetes ill. GySEV), ha beletrafálsz, peched van. .D És mondjuk ne legyen a vonatban tábornoki kocsi (Bahv 4000-4099 > Bhv 20-27 200-299) sem. :D És valahol ez utóbbin belül volt a harmonika > gumi átjáró váltás, csak hogy érdekesebb legyen...
A válasz nem egyszerű. :D És kérdés a kompromisszumkészség is. :DDD
1) Epoche 3 vagy Epoche 4? Mivel az első kísérletek Szilis ingával 1970 augusztusában történtek, így Epoche 3-ban nem mehetett ingavonattal. Viszont az első kék-sárga Szili csak 1975/76-tól van (eddigre már 50+ vezérlő volt hozzájuk), így a régi festésűek is bőven toltak.
2) Akarunk-e a pályaszámmal szőrözni? :D (Lásd kompromisszumkészség) Ingavonati üzemre csak a V43 1156-tól felfele voltak képesek, tehát....
3) Vezérlőkocsi. Mint említettem az első kísérletek 1970-ben történtek az átalakított BDat 5943-as kocsival. Az átalakítások ezután történtek (a '70-es években összes Szili vezérlő eredetileg gőzös vezérlő volt), de ezek időpontjáról nincs információm.
Szóval lehet tudni, hogy 1975-ben mely régi pályaszámos vezérlők voltak Szilihez, de még csak az átalakítás évét sem tudom. Magának a kocsinak a törzslapján is csak a tény van rajta dátum nélkül. (Esetleg némelyiknél ki lehet sakkozni, még nem néztem ebből a szempontból.)
1975 után meg már 12-jegyű pályaszám volt, jó ideig még "fekete" színben, csak néhány kékült be a főjavítás (és átalakítás) előtt.
Az átszámozáskor Bat/Bt csak 3 darab volt, a Bat 5971-5973 > Bt 82-27 371-373. Poggyászteresből a BDat 5850-5899 (mínusz 5856), 5900, 5943 > BDt 82-27 300-350 volt ekkor. De ugye nem szabad elfelejteni, hogy ezek még az eredeti ablakkiosztásúak (a 1978-1981 közötti főjavításkor lett mindegyik a mostani, a volt Bt-k is), tehát a Fuggerth BDt mókolás nélkül nem jó hozzá...
Kérdés, hogy örülsz-e a válasznak? :DDD (Ja és a szokásos "remélem nem csesztem el". :DDD)
Mint már másik topikból "köztudott", hamarosan kijön a 60 éves Szili, a V43.1001-es, ep.3-as modell. Kérdésem, melyik pályaszámú Bat/BDat vezérlő lenne hozzá a legalkalmasabb? Esetleg egy "első szerelvény" Bahv pályaszámok is hozzá? :-)
Sziasztok! Keresnék fényképet a BDt 400-405 kocsik tetejéről még szürke korukból. Konkrétan a két oldalról felmenő sárga kék és kék szürke határ találkozása érdekelne modellezéshez. Az eddig talált képekről nem egyértelmű a dolog. Köszönettel: M40 224