Saját site-ot kapott a 2014-es VStrom 1000. Képeket reklámfilmet, interjút valamint egy szép áttekintőt is találhattok a Suzuki enduro-inak történetéről !
Gyári reklám film:
http://www.suzuki-vstrom.com Tovább »
Rég jártam felétek, de két eseményről szeretnék értesíteni Benneteket.
Április 6án, jövő hét szombaton a kecskeméti GOKART pályán egy kis KAWASAKI tesztnapot szervezünk a helyi Bács-Kiskun Megyei RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG Baleset-megelőzési Bizottság "Évadnyitó Motoros Nyílt Napján".
Kipróbálható modellek:
ZX636 2013-as modell (első magyarországi alkalom!)
ZX300 Ninja 2013-as
Z800 2013-as új modell
W800 a klasszikusoknak.
Tervezünk mellé egy kis ruházati akciót Thor illetve Icon termékekből - remélem sikerül!
A másik esemény pedig május 11-én az üzletünknél lesz, ahol viszont Suzukikat lehet tesztelni, nézelődni, beszélgetni és persze jó áron vásárolni! Talán még valami kaja is lesz...
8 db Suzuki modellt lehet majd tesztelni, a lista egyenlőre nem ismert.
és aki innen visszahozza a motort, kap egy új Gsx-r750-t :)!
Valaki szerelt már szét gyári dl650 kipufogó dobot? Mi az a 3 csavar a végén? Hogyan lehetne hangosítani a kipufogón dobcsere nélkül? Tudom, hogy nem gyári megoldás, de volt egy kawasaki er5-öm ott felvágtuk alul a gyári dobot kivágtunk belőle "ezt-azt" :) ,és nagyon jó hangja lett. Van valakinek ilyen tapasztalata? Nem terveztem sportdobot 40, 50 ezerért venni.
Függ az évtől, mert 2007től hengerenként 2 gyertya van. Nem ártana szinkronizálni, légszűrőt cserélni, kérdés a hűtőfolyadék, fékfolyadék stb. Az ár inkább a tulaj igényétől függ. Ha csak olajat cserélsz, akkor sem lesz semmi baja.
A karbantartási táblázatmutatja mit tart helyesnek a gyár.
Látom sajnos nem nagyon pörög a fórum ,pedig rendszeresen benézek.Nemrég lettem v-strom tulaj.Burgman 400-ról váltottam.Megtudja mondani valaki, hogy 12ezres szerviznél mit csinálnak és kb. mennyibe kerül?Köszönet!
DL650AL2 tesztmotor a Rodeo kecskeméti üzletében, továbbá még egy jó hír: Január1-től 1.998.000.- Ft regadóval az ABS-es ára, mintegy 20 db-os készletet garantálva. A motor szenzációs és az ára is elérhető lett!
20 ezernél még gyári láncnak és gumiknak illik a motoron lenni. A láncon -ha gyári- nem találod a nittelő szemet, a gumi Bridgeston Trail Wing, kopott állapotban, bár ezt lecserélhetik már új korában a jobb tapadás miatt. A felnin még oldalról beütött centírsúlyok vannak. Ilyenkor a sebváltó gumija még nincs hegyesre kopva és a lábtartó gumik szinte teljesen épek. A fékbetétek gyáriak. Elöl ritkán tesznek be gyárit a cserekor, mert drága. Ez Tokico, hátul Nissin, mindkettő aranybarna színű vassal. 20 ezernél még nem volt bontva a vezérmű fedél sem, nincs kulcsnyom a bal deknin és a fedeleken. Összességében ilyenkor még semmi nagyobb megbontás, csere nem látható a motoron.
Ha 20 ezer körül veszel Stromot, azt tudnod kell, hogy 25 ezer körül kopik el minden; lánc, gumi, fékbetét és nagyszervizes a motor 24-nél, ami az olajcserén kívül gyertyacserével, szelepállítással, stb. jár.
Most akarok vennei egy DL650- est. Max 20.000 futott km-ig! Honnan tudom eldönteni, hogy tényleg annyi van e benne. Autószerelő vagyok ott megmondom, hogy 40 ezer vagy 100ezer van benne, de a motoroknál nem tudom, hogy mit nézzek. Mikor kopnak el a gyári gumik, milyen márkályú a gyári gumi, fékek hogy kopnak, kapcsolókon látszik e valami? Ilyen tippekre van szükségem. Előre is köszönöm a válaszotok.
Van egy motorozó autószerelő ismerősöm aki összerakott már jónéhány gépet kosárból és privátban egy 1000 es SV-t hajt. Ő ment a strommal és ő is a kuplungra gyanakszik másrészt meg is szűnik a vibráció behúzott karnál. És a gyertyák is szépek mindkettő. Igazából akivel csináltatnám nem hegeszt meg ékel. Csak kimar egy keveset a belső nyílásból és behelyez egy bronz perselyt amivel kiküszöböli a gyári pontatlanságot. Valamint a rugókat vagy azok kosarát módosítja, hogy ne legyen holtjáték és a szegecseket cseréli le. Az a baj, hogy eddig akikkel beszéltem és vettek új kosarat mind azt mondták, hogy az még kiszerelt új állapotában is "kotyogott" bár elismerték, hogy beszerelés után jó volt (legalábbis egy darabig).
Az illető aki megcsinálná angliában saját állítása szerint túl van 200 db átalakításon ezek közül némelyik már több mint 30 ezer mérföldet elment azóta és nem tért vissza a vibráció. Egy magyar stromosnak is csinált már átalakítást de nem tudta már megadni az e-mail címét sajnos.
Valamint egy új kosár drágább mint az eredeti átalakítása a posta oda vissza a vízpumpa és deklitömítés együttvéve.
Esetleg ha valaki ismeri a kollegát akinek át van alakítva a kosara akkor szívesen megkérdezném a tapasztalatairól.
Ha most veszel kuplung kosarat (nem olcsó!) az nem fog zakatolni, más az összeszegecselése. Hegesztés és ékelketés előtt én keresnék egy SV 1000 bontott kosarat /szerkezetet/.
De mielőtt lecserélném ezt az egészet, meggyőződnék arról, hogy az injektor szinkronizálás teljesen rendben van, mert az általad említettek inkább arra utalnak, hogy az egyik henger vonszolja a másikat.
Boldog tulaja vagyok egy elsőszériás 1000-es DL-nek. A motorban a műszerfal szerint 53000 km van (3 ik tulaj vagyok).
Olyan 3000 km-el ezelőtt megváltozott a motor megszokott vibrációja. A 2 megszokott fordulattartomány amiben erősebben rezonált kitolódott úgymond alapjárattól végfordulatig (nem teljesen igaz mert 4100 és 4200 as fordulat környékén nem csinálja).
Ugye a csörgőkígyó már akkor benne volt a kuplungban mikor vettem de akkor nem zavart hiszen mindenki típus betegségnek nevezte aztmondták ne foglalkozzak vele különösképp, így hát nem is tettem.
Most ott tartok, hogy az egész motor úgy rezonál menet közben hogy 100 km után félre kell állnom mert elzsibbadnak a kezeim.
Mivel nemigen tudtam utánhúzni a blokktartó csavarokon marad a kuplungkosár mint a jelenség forrása.
Youtubeon van videó is róla, hogy ugyan miért zörög ennyire és olvastam, hogy van aki talált rá megoldást némi ékelgetéssel és heggesztéssel (mivel az új gyári kuplungkosár amit vett 0 km-el is zörgött kiszerelt állapotban.)
A kérdésem az lenne, hogy volt e másnak is ilyes problémája illetve ha volt, hogyan orvosolta netán tud e valaki olyat aki ezt itthon megcsinálná nekem? (aki a neten hirdeti magát angliai...)
Minden ötletet és hozzászólást szívesen fogadok. Aki esetleg más hibára gyanakszik azt is szívesen hallanám mert szét még nem szedtem.
Augusztus 19-én V-Strom találkozó Verőcén a szokásos jó hangulattal :) Remélem lesz, aki L2-vel érkezik, kimazsoláznám miben tér el az enyémtől, ránézésre nem sokban: http://fon.gs/v-strom
Üdv! Megosztanék a nyilvánossággal egy story-t, remélem, nem gond, h ide írom, véleményem szerint ezért fórumot nem érdemes létrehozni. Spórolgatott pénzemből vettem egy '98-as R1-et, ami naked-dé van alakítva. Az eladó tájékoztatott a láncszett rossz állapotáról, ezért az ilyenkor szokásos olaj/szűrők cseréje mellé beiktattam egy láncszett cserét is. Az olaj/szűrők cseréjét magam is el tudtam volna végezni, sajna, nem tettem (egyéb elfoglaltságaim miatt inkább szakszervízre bíztam ezt is). Megvettem hozzá az előírt minőségű alkatrészeket (Castrol Racing olaj, Champion szűrő, D.I.D. 530 VMX lánc és JT kerekek), elvittem egy Suzuki motorkerékpár márkaszervízbe a lakóhelyemen. A munkát 5600 Ft-os óránkénti díjért végezték, csak megjegyzem. A megbeszéltek szerint mentem a mociért, ami már a szalon elé állítva várt. Körbenéztem, láncszett ok, olaj az ablakban..khm..fekete. Rá is kérdeztem erre, de a válasz szerint ez egy használt blokknál normális jelenség. Fizettem, mentem a dolgomra. Másnap hosszabb útra indultam volna, de nemsokára arra lettem figyelmes, h a blokkból az első lánckereket takaró műanyag alól folyik a hűtővíz (szerencse, h útközben megálltam egy cimborámnál, ott vettem csak észre, a hátsó gumi bal széle ázott a hűtőfolyadékban, ami egy szépen vett balos kanyarban ajándék lett volna). Visszavittem a szervízbe, állításuk szerint hengerfejes a motor. Aztán vízpumpás. Aztán megkértem őket, vegyék már le a deknit az első lánckerékről. Nos, igen, sikerült odacsípni a blokkhoz az egyik vékony vízcsövet. Másnapra elkészült, 1 óra munka + cső, az annyi, mint 6200 Ft. Kicsit berágtam, így végül az óradíj felének kifizetése után mehettem. Vicc. Ahogyan az is, h 10 perc múlva vissza kellett mennem, mert ismét folyt a víz, ezúttal a túlfolyó sapkáját rögzítették hanyag módon. Ezek után úgy gondoltam, meghajtom a vasat, rendben van-e minden.. Hát nincs: 6000/min. körül és felett elcsúszik a kuplung, amely hibát előtte nem produkálta. Ismét a szakszervíz munkafelvevőjével folytattam diskurzust a lehetséges okokról: nem megfelelő olaj (katalógus alapján adták 4000 Ft/liter áron), épp akkor elfáradt kuplung (micsoda véletlenek, a vízcsőnél is anyagfáradás volt a diagnózis).. Több szerelővel is beszéltem, elkerülendő a teljesen laikus szöveget, a vélemény egyöntetűen a következő volt: 1. nem megfelő olaj (sztem ez kihúzható), 2. nem azt az olajat töltötték bele, amelyet én e célra nekik átadtam. Megjegyzem, mind a szerelők, mind a munkafelvevő munkatárs készséges és szimpatikus magatartást tanúsított, de nyilván ez engem mérsékelten képes vigasztalni, főleg annak tükrében, h egy viszonylag olcsón megvásárolt motorkerékpárhoz relatív jelentős összegekért vásároltam alkatrészeket, a nevemre iratása gusztustalanul sokba került (89.000 Ft felett némileg) és jelenleg ott tartok, h a friss szervíz ellenére fekete az olaj és csúszik a kuplung.
Egy pöttyet hosszú lett, ezért is köszi mindenkinek, aki végigolvasta.
Első kérdés az az, hogy mennyi km van a mociba? Ha túl sok akkor, az adhat okot az olajfogyasztásra. Bár ez is relatív. Mert 100% -ra csak az tudja hány km van a motorjába aki első gazdásként jutott hozzá.
Amit mindenképpen nézzél meg az az, hogy a levegő szűrőn lévő gumitömítést a levegő szűrő cseréjekor vissza tették-e!!! Mert egy ismerősömnek szakszervizben cserélték, és kapásból a kukába ment a régi szűrővel, és az új anélkül lett vissza rakva. Ezt a tényt csak akkor vette észre amikor a motor elkezdte enni az olajat 70 000 km környékén és a következő légszűrő cserét saját maga csinálta.
Ekkor rendelt hozzá gumit, majd 10w40 helyet 15w50-es Motult kezdett el használni, így mérséklődött az olajfogyasztás. Majd a motor beszámításra került egy 2008-as k8-ba szalonba.
Egy jó barátom dolgozik Németországban, ott találkoztunk, majd másnap mentünk tovább a Garda tóhoz és persze pár nap múlva ugyanez az útvonal vissza. Ezek szerint nincs nagy gond, köszi a választ.
Itt inkabb az a kerdes, minek motorral menni autopalyan Nemetorszagba? Esetleg onnan kompoztatok at Norvegiaba egy hetig kanyarogni? Mert ugy lenne ertelme.
A tartos autopalyazas egy motornak sem tetszik. Probald az olajfogyst "normal", kanyarvadasz tempoban nezni. Vagy olvasd a bmw topicot es megnyugszol. Ok ilyenkor tobb litrt ontenek bele :-)
Már egy ideje megtaláltam ezt a topikot, be is regisztráltam, de eddig megmaradtam az olvasgatásnál. Március közepe óta vagyok boldog tulajdonosa egy 2005 évjáratú piros 650-nek, jelenleg valamivel több mint 46 e km-t mutat az órája.
Tegnap érkeztem haza egy hosszabb túráról (kb 2500 km), a motor derekasan bírta az utat, de akadt egy dolog ami miatt most írok, hátha tudtok segíteni.
Az út előtt is nézegettem az olajszintet, akkor nem volt jelentős fogyás, viszont Németországban, az ablakon látható jelölés aljánál volt az olajszint. Akkor rátöltöttünk kb 2 dl olajat, majd 850 km után kapott még 1 dl-t, ennyivel szépen haza is érkeztem. Azt nem tudom számít-e, de szinte végig autópályán mentük 140-150 közötti tempóval (szervizesek szerint bírnia kell).
Most leginkább az foglalkoztat, megengedhatő-e egy ilyen olajfogyás, vagy valami hibára utal? Előre is köszönöm, ha van valami ide vágó tapasztalat, addig is szélest utat, balesetmentes közlekedést kívánok!
Én is szeretnék DL-s lenni ! Mindenképp, de optimális áron. Keresek megvételre DL 650-s motort, 2006-tól, 900-950e. Ft-t körül. Most ennyire futi. Elsősorban bordó, másodlagosan kék szín, ami bejön.
Természetesen megfelelő műszaki állapotban, nem sok km-rel (30-32e.-ig). Vagy csak álmodom ? Szerintem van, de legagalábbis volt, csak későn telóztam, elvitték.
(Pécs és környéke + szomszédos megyék = gyorsabb megnézés)