A 3430-as MUV muzeális megőrzés céljából áll a kocsiszínben, ez azt jelenti, hogy fedett helyen porosodik, vigyázznak rá, hogy megmaradjon az emlékezetnek (és remélhetőleg egyszer átkerül a szentendrei múzeumba).
Most olyan hangulatban vagyok, hogy fel kell ide tenem két képet. Az első egy áramszedő, a második csak egy pillanatkép Határ úti megállóból kihaladt villamosról.
andiku: én kb 3 éves koromban kaptam meg az első villamosomat, amolyan UV-jellegű volt (hosszúülés nélkül), de szerintem másnak is volt ilyen! (nekem 1 sárga és 2 piros volt). A dilim azóta tart!
Egyébként jó, hogy nem keseredtél el nagyon, gondolom feldobott a tény, hogy ICS-k kerülnek dél-Budára. A 19-41-47-49 világos, de a 18-as is meggondolandó! (Szépilona nem ad a 18/118-asra kocsit, néhány korszer megy a Barossba a 28-asra, a felszabaduló normál T5C5 pedig az 1-es hosszabbítására. Előnye: Budafok teljesen ICS-s, Hátránya: néhány embernek nem fog tetszeni. (csúnya válasz erre: ez nem Díznilend, hogy tetsszen!) De :-) :-) :-) :-) :-)
oldtram a Közvágóhídi 23-31-es végállomása tényleg nem volt piskóta. Korábban gondoltam rá, hogy Train Simulatorban meg kellene csinálni, de a programnak nem nagyon tetszenek a hurokvégállomások.
(bár meggondolva nem nagyon kapcsolódok a MUV-hoz ezzel!)
A 80-as évek óta. Az pesterzsébeti hurokban gyermekkoromban sokszor néztem a villamosokat és néha a szokványos dupla UV mellett néha egy-egy szóló és háromkocsis UV szerelvény is elhaladt. Ha jól emlékszem még láttam a Török Flóris utcában az úton lévő síneken villamost haladni. Néha egy-egy Muki is végighaladt a hurokban. Sokat jártam a 13-as, 23-as, régi 30-as, 31-es és 52-es vonalakon is. Láttam a régi Közvágóhídi hurokvégállomást és láttam elpusztulni.
Ajánlom figyelmetekbe a veke weboldalán megjelent cikket ! Megjegyzem az egyesület LOGO-jában a megmentett 3430-as MUV villamoskocsit láthatjuk, hiszen mind a MUV kocsi megőrzése, mind a 41-es viszonylat további működtetése a VEKE érdeme.
UV-fórumba linkelte be egy kedves villamosbarát társunk a következő filmet: http://sbalazs0.uw.hu/muv.mpg Érdekesség képpen megemlíteném azt is, hogy a bkv.hu mennyire naprakész a járműparkot illetően: BKV.hu galéria
De a hozzászólás lényege, bkv ügyfélszolgálat válaszát szúrom be az alábbiakban (a MUV selejtezéseinek okát kérdeztem tőlük).
"Miután a MUV típusú járművek elérték átalakításuk után tervezett élettartamukat, a teljes felújítás előtt álló típussorozatot – a TW6000 típusú járművek beérkezésével egy időben - 2001 májusa és 2003 márciusa között selejteztük. A típus egy példánya - 3430-as pályaszámú – került muzeális megőrzésre, melyet Zugló kocsiszínben tárolunk." A selejtezés oka egyébként a kritikus futott kilóméterszám túllépése volt...
Úgy tudom, soha életemben nem utaztam ezzel a járművel, de remélem egyszer sikerül a 3430-ast megtekíntenem, fényképeznem..
kismillió van. ilyen-olyan fecni papír. nem nagyon foglaltam össze őket. megpróbáltam egyszer gépre vinni, de ellszállt a procim, úgyhogy az most egy jó ideig hozzáférhetetlen. van közötte csomó UV műhely dátum, főként 1997-től úgy 2001-ig. mondjad, mi érdekel, aztán meglátom mi van meg.
A kollega ne vegye kötekedésnek, de egy szóval nem állítottam ennek az ellenkezőjét.
3427-ről azt mondtam csak, hogy 2002-es leállítása után Fehér útra került, de egy ujjal nem nyúltak hozzá. Utána (2002. őszén) került Zuglóba több más (nem az összes) MUV-val és a leállított pótkocsikkal (6007, 5972, a többi nem jut most eszembe) együtt. És onnan került később Élessarokra, ahonnan amúgy a 3430 megmenekült.
Mivel 2003 óta nem vagyok Pesten, valóban lehet, hogy egynéhány dolgot nem tudok/rosszul tudok (lévén, hogy főként fórumokról szerzem az információkat). Az azt megelőző időkről viszont tiszta emlékeim és saját feljegyzéseim vannak.
Ja az indításjelzőnek búgó hangja volt, és nem berregő. Az ajtók gyorsabban nyíltak-záródtak, mert az ajtómozgató pneumatika más volt. Volt utastéri fűtés! Még mit írjak?
Az első elkészült MUV a 3426 volt (még levegős szedővel). Eleinte a 17esen jártak (Óbuda honos ksz.), de volt, ami már egyből Szávába került. 31É-n is jártak! Emlékszem, az ablakomból láttam, hogy állnak ki. A 13-asra ritkán voltak beosztva, de 2001 őszén már mindennapos volt. Elvileg ki lehettett volna adni egy kis ideig a 62-esre is őket, de úgy tudom végül nem került rá sor.
"És mikor láttad a 3427-est?Most vagy pár éve?"
2002 nyarán volt fehér úton. H.S. úr mondta, h végül nem lesz megcsinálva. Utána zuglóba került, és onnan élessarokra.
Olvastam a villamosok.hu-n hogy néha ott is feltüntek,de UV-MUV kocsikiosztásban is!(Gondolom naonritkán mert Nekem nemvót hozzám szerencsém,de ez bizti!)
További jó szórakozást kívánok Nektek: Üdvözlettel: Wildlionka