Azt szeretném kérdezni, hogy amit 2017-ben kapott ígéretet a város, 38 darab elektromos busz forgalomba helyezésével kapcsolatban, az még él vagy már el lett felejtve? Egyre többször hallom újból képviselőinket ezt szajkózni, de ha eddig semmi nem lett belőle nem tartom reálisnak, hogy a közeljövőben változás lépne be.
További észrevételem: 38 busz hová is kellene? Jelenleg van 25 busz Tarján helyi közlekedéséhez és az elég is erre a menetrendre. Vagy ez azt jelentené, hogy új menetrendet is "kapna" a város? Csak azért nem logikus, mert nem pénzt kapnának Viktor bától közlekedés megszervezésére, hanem a 38 bustzt. Jó, 37-et mert egy darabot (PUL-332) 2019-ben kaptak.
Ukrajnában és arra kelet felé még a Detroit motor is más dimenzió! Nemhogy egy EAG! Én nem ezeket a gépeket adtam volna nekik használatra,sokkal inkább a CCV sorozatból. Ott azokban Rába motor hegyén hátán, jó egyszerű Csepel /ZF S6-90U/ bot váltó. Ezek Tarjánban is maximum 2-3 napot álltak hibával, de volt olyan is, ami szemlére állt le. Ez az FLM-535 és társai bt. alias GXD legelső C56 sorozat, ami hivatalban TRA256 alvázzal jöttek ki, na ezek már az elkényelmesedett utógyártás darabjai voltak. A Classicok így is himbálóznak rendesen, még a legutolsók is és a .22-esek is. Valójában a régebbi darabok többet értek érnek mai napig is, mint az ezredforduló környékén készült társaik. Csuklós kivitelűre miért nincs igény ha már itt tartunk?
Amúgy azok hol közlekednek Ukrajnán belül? Gondolom ezekről lehetetlen lesz már képet látni az elkövetkező időben, hacsak mi nem megyünk el értük. Az is baj, hogy nem biztos már ott járnak, ahova eredetileg osztották volna őket. Viszont legutóbb egy másik topikban mintha egy exBorsodos miskolci C56-osról töltött volna fel képet.
Ma és tegnap (azaz 01.31 és 02.01) az LSH-339 egész nap Salgótarjánban dolgozott.
Na most oké, ezt felfogta a detektorom, hogy az fordavezénylés szerint október óta már Salgótarjánhoz tartozik, na de attól a busz az a hatvani telephely járatain mozgott fordás buszként és oda is tartozott!. Akkor most kérdem: Ha a kocsi ma Rákóczibányára ment egy másik kocsi helyén, akkor jelenleg mi van helyette Hatvanban? Ezeket érdekesnek találom.
Szerintem régen minden sokkal jobban működött. Ezek a kocsiátszerelgetések nagyon idegesítőek tudnak lenni, és nem csak számunkra, hanem sofőrök számára is. Ilyenkor olyan vonalakra küldhetik őket, ahol nincs helyismeretük. Az LSH-t most ilyenkor tarjáni helyközi sofőr viszi, vagy hatvani forog be?
Ugye Istenmezeje alapesetben Tarján (RWA-264), de ha az kiesik, akkor mivel vezénylésileg Egernél van, egri busz ugrik be, mint most a HPS-513.
Örülnék, ha a HKZ-209 nosztalgia állományos lenne. Kedvencem a 435. A DUA és a GFX is rohadnak Hatvanban. Sajnos az ottani egykori 480-as is. Ezért lenne jó, ha a HKZ-val Salgótarján hozna azt a szintet, amit Nyíregyháza a JSZ-379-cel. Ami nem mozgatható az nem is igazi nosztalgia. Nosztalgia az lenne, ha Tarjánban lenne nosztalgia járat HKZ-vel. (36/63/1/14) legalább, valamint OFF: Hatvanban nosztalgia a 480-assal.
A fehér GVM fordás busz es a Kutya viszi Pásztó felé jár alapesetben. Volt már ott bárka testű Credo meg Foslakó is, de ez a busz évtizedek óta a legjobb ott. Még a FLW039 hozta akkori időkben a vonalon.
Ez remek hír. Ezek az Ikarusok jóval megbízhatóbbak, mint a mai kori Credo Econellek.
Ő még az az igazi megjelenésű, akárcsak HFF-939 vagy a régebbi selejt GXD-365, GXD-366, vagy ami sajnos régen még Balassagyarmaton leégett GXD-364.
A KDR-t vajon melyik szomszéd megyei C56 válthatja? Csak nem a LIR?
OFF: A HFF-786 és HPS-513 pár napja át voltak adva Gyöngyösre, és most nem tudom ott vannak-e még, de ha Gyöngyösre vittek kettőt, Tarjánba lehet a LIR-t hozzák?? Csak érdekes, hogy FJY most pár hete ment Tarjánból Egerbe. Vagy lehet Tarjánban jobb szeretik az IKARUS-okat.
A KDR régen Hatvanban volt. Az igazi vezérgépek közé tartozott HLD-862-vel, LIR-564-ggyel együtt. Ők voltak a C56-osok.
Én úgy értesültem a hírekből, hogy 2013-ban, 2019-ben is volt kisebb 5-10%-os bővítés. Azt nem tudom megbecsülni, hogy 2012-höz - akkori állapothoz képest most még hány %-kal ritkább a jelenleg érvényben lévő buszmenetrend.
2020 őszén az állam támogatásával ideiglenesen sűrített menetrend lépett életbe fél évig.