Keresés

Részletes keresés

alibi73 Creative Commons License 2023.01.21 0 0 19046

Sziasztok. 2002 fjr em van, nem tudna valaki ajánlani Hajdú-Bihar környékén gyújtáskapcsolót, ami jól működik?

Quattroman Creative Commons License 2023.01.20 0 0 19045

motoroknál nem az évek hanem a futott kilométerek számítanak.

volt bizonyítottan 260K kilométert futott egygazdás motorom aminek szinte minden porcikája  eredeti volt a kopó fogyó cuccokon kívül.

igen, a kuplungja is...

Előzmény: V63 018 (19044)
V63 018 Creative Commons License 2023.01.20 0 0 19044

Félreértesz... Én nem vonom kétségbe az FJR erényeit, sőt nem is mondtam/írtam róla semmi rosszat.

Ami problémáim vannak vele, azok mind apróságok, nem kritikusak.

Nem is csináltam titkot abból, hogy mindössze egyetlen egy komoly okom volt a cserére: a motor életkora; mivel múlt szeptemberben betöltötte a huszonkettőt.

Előzmény: Quattroman (19043)
Quattroman Creative Commons License 2023.01.19 0 0 19043

mutass még egy modellt amit 15 éven át lényegi változtatások nélkül gyártottak, és kb 100 országban szolgálati motorként alkalmaztak.

Előzmény: V63 018 (19042)
V63 018 Creative Commons License 2023.01.19 0 0 19042

minden más motort le tud fikázni

A le tud és az akarja azért nem azonos.  :)  Gondolom nyilvánvaló, hogy komplett fikahalmot tudnék a TDM-re borítani, de igyekszem a szépre emlékezni.

Az egészen biztos, hogy az FJR magasra teszi a lécet, ezzel én is tisztában vagyok. A Kawának össze kell kapnia magát, ha nem akar csalódást okozni.

A most előttünk álló szezon végén már valószínűleg objektíve(bbe)n tudok én is megnyilatkozni, összehasonlítani a két gépet.

És nagyon remélem, nem kell megint április végéig várni a szezon kezdetére.  :-/

 

Előzmény: Quattroman (19041)
Quattroman Creative Commons License 2023.01.18 0 1 19041

még mindig vallom hogy akinek FJR volt a segge alatt minden más motort le tud fikázni.

rendőrségnél is visszasírták őket

Előzmény: V63 018 (19040)
V63 018 Creative Commons License 2023.01.18 0 0 19040

ismerünk olyan FJR-est aki megbánta hogy átült a kawára

Az nálam is nyitott téma, hogy ha valamiért nagyon megbánnám a zsákbamacskát, akkor 1-2 év után vissza lehet menni az FJR-hez; bízva abban, hogy addigra a hatgangos + ABS-es példányok is kellően öregek lesznek már ahhoz, hogy (számomra) megfizethető szintre csökkenjen az áruk.

Előzmény: V63 018 (19039)
V63 018 Creative Commons License 2023.01.18 0 0 19039

Hát az vitán felül áll, hogy kicsit "ugrás a sötétbe" egy másik motor. Azért próbáltam rákészülni a dologra és sok tesztet, értékelést, véleményt néztem meg. Fikázni nem fikázta senki; persze nincs olyan motor, aminek ne lennének nyűgjei meg ne lenne benne olyasmi, amit eltaktikáztak a kis sárgák, amikor erősen beszakézva nekiálltak motort tervezni.  :D  :D  :P

 

Én mindössze pár km híján 400 km-t tettem meg eddig a GTR-rel; és azt is november közepén 8...5 fokban, ködben, szitáló esőben – amíg lábon hazavittem, majd amikor pár nap múlva elvittem eredetiségvizsgára. Nyilván ennyi út alatt nem lehet megítélni egy motort – főleg úgy, hogy még minden az előző tulaj szája íze szerint van beállítva. (Pl. a futómű kőkeményre belőve, max. csillapításon a hátsó rugóstag.)

Mint írtam, semmi komoly problémám nincs az FJR-rel; nagyon szeretem és sok szép helyre vitt el. De hát én amúgy is hálás típus vagyok ilyen szempontból: pl. (a pereceket leszámítva) a TDM-ről is csak szép emlékeket őrzök. :D

Az biztosan igaz, hogy a Kawa nem lehet beteg, mert étvágya az van hál'istennek rendesen; de hát az a normális. Meg hát ha volt pénz majomra, legyen pénz banánra is.  :D

A szervizigényéről nem tudok nyilatkozni, sok panaszt ilyen dolgokban sem hallottam rá. Ha annyi lesz a szervizigénye, mint az FJR-nek volt, akkor nagyon boldog és elégedett leszek. (Főleg ha ennek nem lesz majd probléma a kuplungjával. Merthogy azt még mindenképp rendbe akarom tenni az FJR-en, mert így nincs pofám eladni.)

Előzmény: Quattroman (19038)
Quattroman Creative Commons License 2023.01.18 0 0 19038

ismerünk olyan FJR-est aki megbánta hogy átült a kawára. sajnos egyikük már nem tudja ezt megerősíteni.

nehéz, zabál és nincs ill drága hozzá minden

Előzmény: V63 018 (19037)
V63 018 Creative Commons License 2023.01.18 0 0 19037

Nem tudom, pontosan mennyi van benne; ismerve a NAV perverzióját a térfogatszázalék iránt minden jövedéki termék esetén, egészen biztos, hogy térfogatszázalékban mérik. (Mintha a fináncok nem ismernék a mérleget, csak a csuprokat és az ibrikeket: tömeget nem tudnak mérni, csak térfogatot.)

Egy Grétácskás bullshit az egész (Kiotói Egyezmény meg szén-dioxid kibocsátás, bullshit, bullshit über alles...); mintha az etanolban nem lenne két szénatom. De hát van, azaz ugyanúgy képződik szén-dioxid az elégésekor, mint ahogy az alkánok (a benzin klasszikus komponensei) égésekor. (Persze amerre halad a világ, lassan alkánokból lesz a legkevesebb a benzinben.)

 

********

 

Félig-meddig búcsúzkodni is jöttem, mert egy szép korszaka zárul tavasszal az életemnek. Nemrég vettem egy Kawa GTR1400-est és az új szezont már azzal kezdem.

Nincs semmi alapvető bajom az FJR-rel, szeretem, de sajnos a kora miatt kellett meghozni a döntést. (Első szériás, 2001-es gép, amit még 2000. szeptemberében, azaz még a XX. században gyártottak le.)

Szóval a csere mögött szimplán csak annyi áll, hogy egy hasonló stílusú, de jóval fiatalabb motorom legyen. Ilyen árban esélyem sem volt, hogy újabb FJR-t vegyek, mert nekem erős "becsípődésem" van azügyben, hogy hatsebességes legyen a motorom; ahhoz viszont FJR esetén >= 2016-osnak kellene lennie, de azok még túlságosan "nem öregek" és azt én nem bírom megfizetni. Ráadásul nekem túl modern a műszerfaluk is, én meg eléggé retro guy vagyok ilyen dolgokban és ragaszkodom a klasszikus két kerek analóg műszerhez. De úgy gondolom, az öreg ladynek is fog még örülni valaki, akinek nincs 3-4 milliója egy használható használt motorra és nem egy 600-as "kisbandit"-ra vágyik, hanem kicsit nagyobb testű valamire. (Nagy test, nagy élvezet!  :D  )

Előzmény: Quattroman (19035)
mano_ Creative Commons License 2023.01.17 0 0 19036

ma is mentem egy kort, es melegedes kozben figyeltem a motort.

 

ahogy esik vissza az alapjarat de meg nem teljesen meleg a motor, lathato hogy ingadozik az alapjarat. nem tudom minek betudni, talan kihagy az egyik henger, bar nem olyan utemben ingadozik. a fene tudja. holnap ha az ido engedi es be is indul (ma indult) visszuk az mf motorshoz a fehervari melle.

Quattroman Creative Commons License 2023.01.17 0 0 19035

olvass utána hogy a mostani benzinek milyen arányban tartalmaznak etanolt.

azonkívül nem csak a víztartalma a gond, hanem a különböző szutyok adalékok amit még beletesznek gyártók, és hajlamosak a kicsapódásra

Előzmény: V63 018 (19034)
V63 018 Creative Commons License 2023.01.17 0 0 19034

Én még a kocsiba se tankolok E10-est, pedig az csak egy kotroncos Fabia. A motoromba meg végképp nem, kerüljön bármennyibe is a prémium benya.

Az a probléma, hogy annyira új motorom még sosem volt, hogy nyugodt lehessek abban, hogy az üzemanyagrendszere már fel van készítve a magas víztartalmú benzinre.

(Mert feltételezem nem az etanollal van a gond, hanem az etanol által az üzemanyag-elegyben tartott vízzel, amiért mi benzin-árat fizetünk.)

A puci benzin szerintem tized százalék vizet sem bír megtartani (nem elegyednek), az alkohol viszont nyeli a vizet, mint kacsa a nokedlit. (A tiszta etanol bármilyen arányban elegyedik a vízzel.) Nyilván ha az etanol a benzinbe van keverve pár százalékban, akkor csak kevés vizet bír megtartani, de még ez a kevés is biztosan sokkal több, mint amit a tiszta (etanol nélküli) benzin magában tudna tartani. És nem hiszem, hogy sok, ennél jobb üzlet lenne, mint a vizet eladni literenként hat-hétszáz forintért.

Előzmény: Quattroman (19033)
Quattroman Creative Commons License 2023.01.17 0 0 19033

nem egy benzinpumpát cseréltem aminek a fémrészeit teljesen elborította a rozsda, és olyat is ami meg sem bírt moccanni már a belekötött szar miatt.

ennyit az E10ről

Előzmény: V63 018 (19032)
V63 018 Creative Commons License 2023.01.17 0 0 19032

Az én tapasztalatom az, hogy az injekciós motorokat nem nagyon érinti ez a probléma. A tankot leszámítva ugyanis sehol nem érintkezik szabad levegővel a benya; nincs adalék-kiválás.

Anno a karbis motorommal (TDM850) úgy oldottam meg ezt a problémát, hogy kifogyasztottam nullára (amíg meg nem állt) és utána színtiszta, analitikai minőségű izooktánt tettem bele vagy fél litert.

Ezzel beindítottam, járattam vagy két percig és utána már nyugodt szívvel lehetett télire letenni. Ha a tiszta izooktán párolog, semmit nem hagy maga után, mivel se víz, se alkohol, se más adalék nincs benne; az oktánszámára meg nem lehet panasz, hiszen vele definiálják a 100-as oktánszámot.

Az FJR-t sosem indítgattam telente, amióta sikerült megoldani az akku külső töltését bontás nélkül (az ülés alatti csati segítségével). Novemberben letesz, 2-3 hetente 1-2 órát tölt (olyan helyen van, hogy nem nagyon van mínusz foknak kitéve) és tavasszal friss benzinnel simán indul.

Előzmény: Quattroman (19029)
Quattroman Creative Commons License 2023.01.16 0 0 19031

nyilván ez csak a hosszabb leállásokra vonatkozik.

szerintem gyertya és szinkron kell neki

Előzmény: mano_ (19030)
mano_ Creative Commons License 2023.01.16 0 0 19030

Koszi ez jol hangzik de a motor valtozo mennyit all. Most volt hogy naponta mentem vele, ugy egy tank uzemanyag el tud menni masfel-ket het alatt, maskor viszont van ugy mint most, hogy esik es sztem egy hetig nem nyulok hozza. :)

Előzmény: Quattroman (19029)
Quattroman Creative Commons License 2023.01.16 0 0 19029

melegen kevesebb üzemanyag kell a levegőhöz.

a téli leállások idejére lehet tenni a benzinbe olyan adalékot ami nem engedi degradálódni

https://olajshop.hu/MOTOREX-FUEL-STABILIZER-PLUS-10ML-E10-uzemanyag-ja?gclid=Cj0KCQiAiJSeBhCCARIsAHnAzT_zG9IftOl5f0jg4z3z3I-6KeJOWnKAP9ga--QF6iHiMt-oyV-ExycaAlM-EALw_wcB

Előzmény: mano_ (19028)
mano_ Creative Commons License 2023.01.16 0 0 19028

Koszi a kommenteket.

 

Ha a benzin lenne szar (vagy a eldugult benzinszuro), nem az lenne logikus hogy akkor melegen se indulna illetve nem lenne ereje a keves illetve rossz uzemanyag miatt?

 

Most hajlok arra hogy beviszem szervizbe. Nem akarom itt az eresz alatt felig esoben szetboritani plusz en informatikus vagyok es nem motoroszerelo, bar lassan mindenes is leszek.

 

-mano

Előzmény: nemetil (19027)
nemetil Creative Commons License 2023.01.16 0 0 19027

Én novemberben jártam így. Augusztus végén tankoltam a MaxiLine kútnál 95-ös benzint, aztán sajna november elejéig állt a vas a garázsban. Első indítózás közben hallkan puffogott vagy kettőt aztán semmi. Miután lemerítettem az akksit, kicseréltem a gyertyákat (amúgy is esedékes lett volna), szikra ellenőrzés (volt rendes a régiekkel is). Töltés, indítás semmi. A benzinpumpa csövét lehúzva, gyújtáson méterekre spriccelt. Maj autóról bikázva kb. 5 perc folyamatos indítózás után nagy nehezen elkapta. 1-2, majd a többi henger is. Fekete füst és utánna megmelegítve leállít. Azóta indúl. Igaz, hogy román benzin van benne. Nem mertem magyar lónyállal megtankolni.

Előzmény: mano_ (19025)
placi74 Creative Commons License 2023.01.13 0 0 19026

Sziaszto!

Kb,két hete én is így jártam. Alig akart elindulni, akku merülés után autóról bikázva is 1-2 perc kellet,hogy beinduljon. Ilyen még soha nem volt.Én arra gondoltam,hogy a benzin bele rohadt, 95ös volt benne.

 

mano_ Creative Commons License 2023.01.13 0 0 19025

na beindult, megjartam a varost.

 

ha segit a problema behatarolasaban, az a tapasztalat hogy melegen pocc-roff (4-5 forditasra), hidegen meg ez amit mondtam.

 

most volt hogy miutan beindult, hagytam kicsit melegedni es utana feluton langyosan le kellett allitani (ki kellett vennem a kulcsot a hatso dobozhoz), es utana elegge "traktorosan" indult, ami nekem ugy tunik mintha szikrat nem kapna. de csak tippelek az IT-s agyammal.

 

melegen semmi baja, huz rendesen, alapjarata egyenletes. csak van ez az alapjarati gazadas ahol erdekes neha.

Előzmény: mano_ (19024)
mano_ Creative Commons License 2023.01.13 0 0 19024

Na, ma bejott amitol feltem: nem indul, addig tekerte magat amig az akksit (amit ilyenkor teli toltesen tartok) lemeritette.

 

Most toltok rajta megint 10 percet de ha nem indul tovabbra sem akkor nem lesz az oromom oszinte.

Előzmény: mano_ (19023)
mano_ Creative Commons License 2023.01.13 0 0 19023

Koszi,

 

Elsore a finomszurot fogom megnezni valszeg mert az talan a legkisebb bontassal jaro melo, remelem.

 

Nem csinalja mindig de amikor rajon akkor elegge ijeszto.

Előzmény: Quattroman (19022)
Quattroman Creative Commons License 2023.01.13 0 0 19022

 fojtóretesz szinkron, üzemanyag, gyertyák,

 neked volt már hogy eldugult a finomszűrő a tankban lehet most is ilyen gond

Előzmény: mano_ (19021)
mano_ Creative Commons License 2023.01.11 0 0 19021

Quattro mester (kiepitett felsotesttel)!

 

A motorom mostanaban (igen, ha jo ido van beugrok vele a varosba hetente tobbszor is ugyet intezni) van hogy nehezebben indul, akkor mindenkepp amikor egy tank 100-as benzint tankoltam bele amikor nem lehetett mast kapni. Ez azt jelenti hogy olyan kb 9-10-et kell rajta forgatnia az oninditonak mire beindul.

 

Ma mar ket hete 95-os van benne hogy a 100-as kiment, de megint csinalja. Ma konkretan azt is csinalta hogy amig hagytam inditas utan melegedni, kb feluton (langyos lehetett mire beoltoztem) kicsit meghuztam a gazt es lefulladt. Utana inditasra is csak ugy sikerult beforgatni kb 15.-jere hogy gazt kellett huzogatni amig el nem kapta. Akkor tartottam kicsit a gazt kb 2500-as fordulaton mert az alapjaratra visszaeseskor fulladt le, es utana mar nem allt le.

 

Olyant meg csinalt maskor is mar hogy indulaskor mikor gazt adtam, egyszeruen lefulladt. Ritkan ugyan de csinalja, es nem tudom a dolgot hova tenni. Ez foleg piros lampas indulasnal volt kinos.

 

Van erre valami tipped hogy mi lehet?

 

-mano es bujjek

V63 018 Creative Commons License 2023.01.07 0 0 19020

Öreg néne bőrzekéje? Huhhhhh...  :(

Én is mindig valami ilyesmitől tartok és bennem van a drukk emiatt. Régen, még 2008-ban Fiat Ducatoval már sikerült "megcsípnem" egy ilyen bőrzekét; anyagi szempontból csak az volt a mázlim, hogy céges autó volt és nem is lett túl sok kár benne.

Hiába tud nagyon randa lenni a csupasz táj: én csak akkor vagyok nyugodt, ha az út két oldalán legalább 50 m-es sávban kopár a terep. (Pont az ilyenek miatt...)

Előzmény: mano_ (19017)
Kovee123 Creative Commons License 2022.11.07 0 0 19019

Nagy mákja van, kanyarban, motor döntve kb 85-90km/h(54mph).

Bár az első teló nem tudom hogy nézhet ki.....

Legalább a motoros sértetlen.

Előzmény: mano_ (19017)
Quattroman Creative Commons License 2022.11.07 0 0 19018

Mi fácánt kaptunk így el. Megcsúszott a plexin és Klári lefejelte telibe. Percekig azt sem tudta mi történt

Előzmény: mano_ (19017)
mano_ Creative Commons License 2022.11.07 0 0 19017

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!