Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.06.21 0 0 1979

Elmondja, az oké, de megtapasztalni az más.

Előzmény: C50 (1978)
C50 Creative Commons License 2020.06.21 0 0 1978

Igazad van. De ha valakit Vendégsín oktat az tudja mert ő ezt alaposan elmondta.

Előzmény: segélyvonókészülék (1977)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.06.21 0 1 1977

a feltöltés időigénye

 

Ezt pedig annyira egyszerű demonstrálni, hogy na.

 

Ha van negyed óra és egy alkalmas vontatójármű, a kadét hölgynek/úrnak sec-perc meg lehet mutatni, hogy miről is van szó.

Mert beszélhetünk nekik furatokról, terekről, meg ilyenekről, az nagyon szép, de egész más, amikor saját szemeivel látja, hogy hiába cibálja az ebonitot, az önműködő fékberendezés hatástalan, amennyiben nem vártuk meg, hogy feltöltődjön.

 

Ebből a jelenségből (működési sajátosságból) kifolyólag lehet - többek között - örökké fékpróbázni is. Türelmetlen féket vizsgáló dolgozó, magában nem biztos járművezető, és már meg is van a fél estés program. Ugyanez a helyzet az önműködő nyomásigazítós fékek esetén, amikor a negyedik oldásvizsgálat is sikertelen az égig pumpált fővezeték ellenére is.

 

Egy kis józan paraszti észt kéne preferálni a sok paragrafussal memoriterszerű bemagoltatásával szemben.

De nyilván a váltózárkulcs-biléta fontos, a fék meg...

Előzmény: Vendégsín (1976)
Vendégsín Creative Commons License 2020.06.21 0 2 1976

A közelmúlt rendkívüli eseménye kapcsán az önműködő légfék "viselkedése" terítéken volt. Kiderült, hogy vannak fehér foltok többeknél.

 

A fék alapismeretekből következik, de nincs eléggé hangsúlyozva:

 

A nagyvasúti légfék kormányszelepeknél az érzékenységet meghatározó furat keresztmetszete és a vezérlő tér térfogata pontosan összehangolt. Ebből egyértelműen következik, hogy egy üres vezérlőtér - KE kormányszelep kormánykamra (bármilyen más háromnyomásos szerkezet érzékenységi furata és kormánykamrája, kétnyomásos szerkezet töltőhornya és segédlégtartálya is!!) - feltöltése 210 másodpercet (3,5 percet) vesz igénybe (a levegő befelé is a fojtófuraton áramlik!). Addig a fékberendezés nem működik megfelelően.

 

Az előzőek nem igazak:

 

a TVG légfékre, ott a háromnyomásos kormányszelep vezérlőtere visszacsapó szelepen töltődik, a feltöltés így igen gyors, elvileg az érzékenységi furat végtelen kicsi, így statikusan nem meríthető ki, az érzéketlenségi követelményeknek a szerkezet nem felel meg, fokozatosan oldható, és dinamikusan kimeríthető, mert a kütyünek nincs kormánykamrája, a segédlégtartály helyette a harmadik vezérlő nyomás.

a Talent légfékre, ott a háromnyomásos kormányszelep vezérlőtér nyomását rugóerő pótolja (merev rendszerű háromnyomásos kormányszelep), ez statikusan és dinamikusan kimeríthetetlen, az érzékenységi és érzéketlenségi követelményeknek a szerkezet nem felel meg.

 

És még egy: a háromnyomásos kormányszelepek akkor és csak akkor képesek tartósan fenntartani a fékhenger, vagy fiktív fékhenger nyomását, ha a 2,4 - 4 liter körüli térfogatú kormánykamrák nyomása nem csökken. És ennek a kis térfogatnak a fékezés megkezdésének pillanatától nincs utánpótlása, tehát kis furat és hosszú idő is tud meglepetést okozni!

 

Ha erről, ezekről soha nem beszéltek a képzés és időszakos oktatások során, az igen nagy baj!


Szándék szerint visszakerül a fékutasításba kb 20 év után a feltöltés időigénye:

"A feltöltés akkor tekinthető befejezettnek, ha az alábbi feltételek mindegyike egyidejűleg fennáll:
 ...
 a fővezetékben a névleges nyomás legalább három perce állandósult,

 ..."

1047 005-2 Creative Commons License 2020.05.25 0 0 1975

 Most az 1000 Ft-os fővizsgák korában.?

 

Még a feltételezés is sértő.(vicc)

 

Előzmény: Vendégsín (1968)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1974

Ott a kallantyú.

Előzmény: r1232 (1971)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1973

Életemben kétszer kellett, mindkétszer talenten.

Tudod, a mieinken nem kell minden nap rángatni, nincs még bejáratva sem... :) 

Előzmény: r1232 (1970)
Vendégsín Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1972

Nem, egy járműoldalról, manuálisan, csapvezérelt, villamos visszajelzővel.

Előzmény: r1232 (1971)
r1232 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1971

Fővezeték nyomásvezérelt?

Előzmény: Vendégsín (1966)
r1232 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1970

 Ne már, van ami nálatok nem müködik? Eddig ahányszor kezelnem kellett kényszeroldót, mindig működött, pedig az itthoni karbantartási színvonal.. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (1965)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1969

Hát, vannak fenntartásaim...

Előzmény: Vendégsín (1966)
Vendégsín Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1968

A MÁV csoport legnagyobb operátor társasága a saját járműveit is nehezen tudja lekövetni a karbantartási rendszerével...

Előzmény: _Nyuszi (1967)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1967

Majd ki lesz adva, hogy havonta próbálni kell. Mint a bibéket.

(Aztán megint meglepődünk, amikor nem működik..)

Előzmény: segélyvonókészülék (1965)
Vendégsín Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1966

Noszi új emberszállító doboza. Vjv, tolvez hogyan tartja állva, "kézifék" működésről hogy lehet meggyőződni?

Előzmény: segélyvonókészülék (1965)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1965

Próbáltam diszkréten megúszni a választ, ezek szerint nem sikerült. :) 

Burkuséknál attól függ, ez mire való jármű, meg attól is, mi végre szeretnénk állva tartani, milyen konstellációban.

Fantasztikusak a kényszeroldók. Ezek a vasút leghiábavalóbb találmányai. Olyat még sose láttam, hogy mindegyik kezelhető legyen. Nálam jóval sportosabb kolléga a peronon ülve, két lábbal kitámasztva, evezős pózban sem tudta az utolsót kényszeroldani. A huzal burkolata alakváltozást szenvedett, még még be is jutott, aminek nem kellett volna, szerintem három liter csavarlazító nélkül esély sincs.

Előzmény: Vendégsín (1964)
Vendégsín Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1964

Ungarisztánban. Mert bundeszbácsiéknál?

Előzmény: segélyvonókészülék (1963)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.24 0 0 1963

Hol?

Előzmény: Vendégsín (1962)
Vendégsín Creative Commons License 2020.05.23 0 0 1962

Milyen szabály vonatkozik az állvatartásra?

 

 

 

 

 

Vendégsín Creative Commons License 2020.05.17 0 0 1961

Azt nem tudom, de ezen már 2014 őszén felbukkant...

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (1960)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 1960

Lassan 100 éves cég és csak most bukkan fel?

Előzmény: Vendégsín (1959)
Vendégsín Creative Commons License 2020.05.17 0 0 1959

Van Vectron, amin olyan van.

Előzmény: 1047 005-2 (1958)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 1958

Az Almig légsűrítő alkalmazása mennyire van elterjedve vasúti járműveken?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.16 0 0 1957
Előzmény: ajm (1955)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.16 0 0 1956

Sufni vs. gyári (szerintem eléggé észrevehető a különbség).

Van más, maratott fejű K emblémás is.

 

 

Előzmény: ajm (1955)
ajm Creative Commons License 2020.05.16 0 0 1955

Ez a forma szerintem "gyári"! Néha látni belőle Knorr emblémást és 12006-os beöntött számút. 

A sufniban ajtózár, bútorzár nyerskulcsból készültek. 

Előzmény: segélyvonókészülék (1954)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.16 0 0 1954

Sufniüzemben műhelyekben.

Előzmény: m62.223 (1952)
rm40 Creative Commons License 2020.05.15 0 1 1953
m62.223 Creative Commons License 2020.04.10 0 0 1952

Urak!

Ezt a típusú fékezőszelep-kulcsokat hol gyártották?

lövedék Creative Commons License 2020.03.09 0 0 1951

Tanított bennünket a mozdonyvezetői tanfolyamon...

Requiescat in pace.

Előzmény: Vendégsín (1949)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.03.09 0 0 1950

Szép kor, szép pálya.

Nyugodjék békében!

Előzmény: Vendégsín (1949)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!