Keresés

Részletes keresés

btbtbtbt Creative Commons License 2024.02.22 0 11 38515

Micsoda pezsgő élet volt ott a 70-es években!

Előkotortam egy 1973-as menetrendet, melyben nem csak a Tólápa, lakótelep, hanem Tólápa, újakna megálló is szerepel.

A lakótelep megállótól Farkaslyuk, Csernely felé is el lehetett jutni. A Tólápa, újakna megálló pedig a klasszikus 3 műszakos járatokat indította Csokvaomány-Nekézseny-Sáta, valamint Csernely-Bükkmogyorósd-Szilvásvárad-Nagyvisnyó vá felé.

 

Külön izgalom a Sáta-Nekézseny-Csokva-Tólápa járatban a sátai bányászmelegedő, amely megálló nyilván ma már nem létezik. Egyszer megérne egy nyomozást, hogy merre volt ez a megálló, de a km adatok és a mai funkciók alapján szerintem itt lehetett: https://maps.app.goo.gl/BPZK7z2soEU3qTpX6

Külső és belső melegítés egyaránt.

Egy szép tólápai hangulat a 80-as évek végéből. Ha jól sejtem, még a kiskertek nyomait is lehet látni a házak mögött.

 

Nekünk már csak a végjáték jutott az egészből, a Barkó-vidék csodás dombjaival és az utolsó sárga Ikarusok példányaival.

Pl a jolly joker BOS-774

 

A HLD-893 nekem nem jött össze, de lett helyette reggeli HLD-894

 

Így a dombok közül idilli hely. Kellő távolságból nézve....

 

 

 

 

 

Előzmény: bodrostomi (38514)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.22 0 8 38514

Nekem 2011-ből van az első élményem Tólápáról. Akkor még a lakott volt mindhárom, ma is meglévő háztömb. Volt külön iskolás járat is. Aztán elfogytak a lakók, elfogytak az Ikarusok...

 

 

 

Egy 70-es évek végétől tartó hanyatlás utolsó fázisainak lehettünk tanúi.

 

Az elhúzódó végjáték első szakaszát kiválóan örökítette meg Stalter György.

 

https://index.hu/nagykep/2016/05/22/azokat_fotozza_akiket_legszivesebben_eltorolnenek/

 

 

Előzmény: timetable (38506)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38513

Az ózdiakat.

Előzmény: Volvo B9LA (38512)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38512

Ebből már ki tudom válogatni.

Előzmény: LSU 106 (38510)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38511

Köszönöm a választ!

Előzmény: LSU 106 (38510)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.21 0 3 38510

 

A Borsod Volán ráncajtós 260/280.06-osai, de ebből nem tudom, hogy melyik volt ózdi.

 

260.06:

GF-15-81 -> BV-96-47 -> AGX-073 1978-1991

GF-15-82 -> BV-96-48 -> CCX-020 1978-1993

GF-21-71 -> BV-94-50                    1978-1988

GF-21-72 -> BV-95-83 -> BPR-672 1978-1993

GF-21-73 -> BV-96-79                   1978-1988

GF-21-74 -> BV-96-80                   1978-1990

GF-21-75 -> BV-96-50                   1978-1987

GF-21-76 -> BV-96-51 -> AKD-962 1978-1991

GF-22-92 -> BV-94-51 -> BHR-366 1978-1993

GF-22-93 -> BV-95-84                    1978-1989

GF-22-94 -> BV-93-71                    1978-1991

GF-22-95 -> BV-93-25                    1978-1989

GF-22-96 -> BV-96-52                    1978-1990

GF-22-97 -> BV-96-53 -> BFJ-123 1978-1994

GF-20-54 -> BV-96-49 -> BHK-582 1979-1992

GF-20-55 -> BV-94-48                   1979-1987

GF-20-56 -> BV-49-94 -> BHR-365 1979-1993

GF-39-83 -> BV-96-81 -> BHK-793 1980-1992

GF-41-45 -> BV-97-45 -> BFA-340 1981-1996

GF-41-46 -> BV-95-85                   1981-1990

GF-41-47 -> BV-95-86 -> BPR-673 1981-1994

GF-41-48 -> BV-92-04 -> BPR-185 1981-1995

 

280.06:

GF-01-77 -> BV-92-83                   1976-1987

GF-01-79 -> BV-93-96 -> BHK-472 1976-1991

GF-01-80 -> BV-93-97                   1976-1986

GF-01-81 -> BV-93-98 -> BHK-471 1976-1991

GF-01-78 -> BV-92-84                   1977-1986 (1976)

GF-02-43 -> BV-92-85                   1977-1987 (1976)

GF-02-84 -> BV-92-86                   1977-1987 (1976)

GF-02-85 -> BV-95-38 -> BHR-341 1977-1991 (1976)

GF-02-98 -> BV-95-39                   1977-1986 (1976)

GF-02-99 -> BV-95-40                   1977-1989 (1976)

GF-08-99 -> BV-97-32 -> BHK-768 1977-1991

GF-09-00 -> BV-97-33 -> BHK-758 1977-1992

GF-09-01 -> BV-94-01 -> BHK-473 1977-1991

GF-22-19 -> BV-94-02                   1978-1986

GF-22-20 -> BV-95-51 -> BHR-342 1978-1992

GF-22-21 -> BV-94-03                    1978-1986

GF-22-22 -> BV-94-05                   1978-1987

GF-22-23 -> BV-94-06 -> BHK-474 1978-1992

GF-23-75 -> BV-94-07                    1979-1988

GF-23-76 -> BV-94-08                   1979-1987

GF-23-77 -> BV-95-52 -> BHR-343 1979-1993

GF-23-78 -> BV-95-53 -> BHR-344 1979-1992

GF-34-25 -> BV-94-10 -> BHK-475 1980-1993

GF-34-48 -> BV-94-11 -> BHK-476 1980-1993

                   BV-99-00                    1987-1990 (1975)

                   BV-99-40 -> BPR-204 1987-1992 (1975)

 

Sorrend: forgalombaállás éve, rendszám.

Zárójelben a gyártási év van, ha nem a forgalombaállás évében gyártották.

Előzmény: Volvo B9LA (38509)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38509

Rendszám szerint?

Előzmény: LSU 106 (38508)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.21 0 1 38508

Az 1984 előtt gyártottak.

Előzmény: Volvo B9LA (38507)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38507

Nem tudja valaki, hogy az ózdi Ikarus 260.06-osok és 280.06-osok közül melyek voltak ráncajtósak?

timetable Creative Commons License 2024.02.21 0 3 38506

Az 50'-es években a farkaslyuki bánya munkatáboraként létesült, majd sima bányászkolónia lett belőle. A nők foglalkoztatása miatt volt ruhaipar is. 

Előzmény: trizs77 (38503)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.21 0 1 38505

Az 1967 évi Magyarország Helységnévtára könyv 197. oldala szerint:

 

 - Csokvaomány Borsod Abaúj megyei, Ózdi járású község.

 - Területe 2617 kateszteri hold,

 - Népessége 1923 fő, akik 497 lakóházban élnek.

 

Belterületén 1399-en élnek, 378 lakóházban.

 - Külterületei :

 - Gárdony tanya 7 fő, 3 házban,

 - Gőzmalom 11 fő 6 házban,

 - Kismezőpuszta 58 fő, 4 házban,

 - Kisomány 5 fő 1 házban,

 - Tólápa bányatelep 443 fő, 15 házban.

 

diamond way Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38504

MISKOLC-ALACSKA SWR:579!😮

trizs77 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 38503

Eredetileg mi volt ott ?

Üzem?

Lakó kolónia ?

Más ?

 

431365 Creative Commons License 2024.02.20 0 13 38502

Emlékét szépen megőrizzük, igaz csak nekünk fotósoknak volt fontos hogy hú Tólápa..

Emlékszem, még Borsodos időkben 12:20 Ózd-Dédestapolcsány járat csak péntekente (mint valami kolis hazahordó) felment Tólápára (papíron). Gyakorlatilag Csokvaomány, sportpálya megálló után elkezdett tolatni a kredenc, majd mivel én direkt csak amiatt mentem "vonalat bejárni" jeleztem igényem és megmutatták szépségét. Ez kb 2018 lehetett nagyjából, már akkor is csak a reggeli és a délutáni közvetlen ózdi járatokon voltak utasok.

2020-ban fényképeztem a HLD-893-at a délutánival, talán 7-8 gyerek-felnőtt ment haza vele.

Sokszor volt, hogy nem jutott ide busz, sokszor volt hogy lerobbant, vontatni kellett, voltak innen nyugdíjba menő kocsik, talán azt merem mondani a SEF-372 és az RLT-912 kivételével minden járt Tólápán legalább egyszer.

 

Aztán személyesen utoljára tavaly nyáron jártam itt, amikoris egy fain bandával megkirándultattuk a JSZ-375-öt és hát persze, ide fel kellett menni!

Ekkoriban már nagyon gazos volt minden, nem nagyon mutatta ember létezését a terület. 

 

29.-én még meglátogatom tervezetten, mégha az NRL-931 is lesz a HLD helyett de utoljára Tólápa!

 

BT kérlek emlékezz te is :)

 

 

Előzmény: NickUser (38498)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.20 0 1 38501
Előzmény: LSU 106 (38500)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.20 0 2 38500

Az utolsó járat 02.29-én, 16:26-kor indul Szilvásváradra.

Előzmény: NickUser (38498)
timetable Creative Commons License 2024.02.20 0 2 38499

A települési képviselő-testület jegyzőkönyvei alapján az egykori kolóniát a múlt év végével kiürítették, a területet pedig egyben szeretnék értékesíteni, turisztikai célú beruházás céljára. 

 

Megj.: első körben a pályázat eredménytelen, volt ugyan rá jelentkező, de alacsonyabb vételáron tett ajánlatot. Most járt le a második kör határideje, kíváncsi vagyok, mi lesz az ügy vége...

Előzmény: NickUser (38498)
NickUser Creative Commons License 2024.02.20 0 2 38498

Bár nem tudom, hogy a Csokvaományhoz tartozó Tólápán élnek-e még és mennyien, viszont ha jól értelmezem, akkor ezen településrész jövő hónap elején csatlakozni fog a Volánbusz által NEM érintett települések és településrészek táborába. :(

 

"3486 Szilvásvárad – Csernely – Lénárddaróc – Csokvaomány

A Tólápig/Tólápától közlekedő járatok a jövőben csak Szilvásvárad és Csokvaomány között közlekednek. Továbbá minden járat minden érintett megállóhelyen megáll.

A 6:12-kor és 7:22-kor Szilvásváradról induló járatok két perccel korábban, a Csernelyről 7:35-kor induló autóbusz 1 perccel később indul.

 

4160 Ózd – Csernely – Csokvaomány – Dédestapolcsány – Mályinka
4161 Ózd – Bükkmogyorósd – Csokvaomány – Dédestapolcsány – Mályinka
4193 Putnok – Sajóvelezd – Csokvaomány – Tólápa
4195 Putnok – Királd – Lénárddaróc

A Tólápig/Tólápától közlekedő járatok a jövőben rövidített útvonalon Csokvaománytól indulnak, illetve addig közlekednek."

Forrás: https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42103

 

Bár elnézve a Google Utcaképet és műholdat, eléggé majdnem lakatlan terület lehet, vagy egy kisebb gettó.

Ben00 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 38497

Én értelek, de eddig bármilyen új típus érkezett a volánhoz ott előbb-utóbb elkezdtek típushibát emlegetni.

Én erre írtam h elég fura.

Eltudom képzelni h lehet típushiba, de a volán műszaki háttere és üzemeltetési környezete nem átlagos.

Az egész megye egy nagy tesztpálya. Mindenre ajánlott,csak éppen közlekedésre nem.

Előzmény: félinfós (38495)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 38496

IKARUS FAN CLUB (Képek, hozzászólások)................110.127,

                                                                              110.129,

                                                                              110.130

                                                                              110.135

                                                                              110.136

 

Mindez az ex Jósvafői valamikori "zászlóshajóról" azaz a GC 43-00 frszú Ikarus-311-rúől szóé.

Mely életét (19171-1982) ott élte végig.

Állandó személyzettel, közel állandó fordával.

félinfós Creative Commons License 2024.02.18 0 1 38495

OFF

Nem véletlenül vannak ezek a buszok "jóárasítva". Nagyon nem mindegy ki rendeli meg, és mennyiért. Azt is tudják, hogy garancia idő lejárta után is nagy eséllyel a szakszervíznél fogják őket javítani, mert sem a tudás, sem a technikai háttér nincs meg a Volánbusznál a javításokra. (Hozzáteszem nem is törekednek rá fent.) 

 

A Credo egy külön téma, mert annak idején minden nagy telephely megkapta a "szakszervíz" minősítést, így csak nagyon indokolt esetben avatkoznak be a Kravtex "szakemberei" a garancia idő alatti munkálatokba. (Amiből rengeteg van, sokkal több, mint bármely más típusnál.)

 

Egyébként a Neoplanoknál ugyanolyan problémák lépnek/léptek fel, mint az MAN teherautóknál (váltóvezérlés, AdBlue-szivattyú, tűzjelző-hiba), amikről az anyacég is tud, de nem éri meg nekik komolyabban foglalkozni vele, mert nem a kisebb megrendelőkből élnek. A garancia idő alatt kicserélik, amit kell, mindenből van készleten, így a kocsi nem esik ki sokáig a termelésből, utána meg majd szép vastagon fog a toll. Tőlünk nyugatabbra azért nyilván, ez nem így működik...

 

ON

Előzmény: Ben00 (38494)
Ben00 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 38494

Az is bájos h valahogy mindig a volánbussznál jönnek elő ezek a "típushibák"

Valahogy mindig a volánbusznál van probléma az új mercikkel és neoplanokkal.

 

De hogy egyébként 1,5 tucat haverom dolgozik naponta ugyanilyen buszokkal Hegyeshalomtól nyugatra és nálunk nincs probléma ugyanezekkel a típusokkal.

Szóval ez a "típushiba" valami gyűjtőfogalom lehet az volánnál az elbasztuk kifejezés helyett.

 

Mert egyébként tökéletesen megfigyelhető hogyha új busz érkezik a "céghez" akkor rövid időn belül jönnek a típushibákat emlegető vélemények.

Miközben csöppet odébb nincs gond velük.

Szóval azért ez már egy kicsit nevetséges.

 

Persze típushiba ettől még lehet,de eleve gyanús amikor mindenre alapból az a válasz.

 

Előzmény: Cpt.Dave (38484)
M41 6212 Creative Commons License 2024.02.15 -3 0 38493

Szuper. Köszönöm 

Előzmény: okokseok2 (38492)
okokseok2 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 38492

TDE321 lett végleg a fordás jármű, a PNG049 a Miskolc - Szolnok fordára került, szintén végleg. 

Előzmény: M41 6212 (38491)
M41 6212 Creative Commons License 2024.02.14 -10 1 38491

Sziasztok!

 

Szeretném kérdezni, hogy a Miskolc-Szeged reggeli járaton a TDE sárga Merci fordakocsi lett?? Vasárnap mennék vele, de ha PNG Tourliner lesz megint, kihagyom!

Köszi!

szeletelek98 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 38490

Körülbelül 20 évvel ezelőtt történt dolgot írtam le... Az, hogy a jegykiadás most is ilyen mint akkor volt.... hát ez igazán nem az én döntésem. Kb 6-7 éve utaztam utoljára menetrend szerinti járattal. De nem amiatt mert nem adnak jegyet vagy éppenséggel szimpatizálnék ezzel, mert nem, hanem azért mert autóval rugalmasan és kényelmesebben eljutok ahová éppen mennem kell.

Előzmény: Ködszitálás (38489)
Ködszitálás Creative Commons License 2024.02.12 0 5 38489

"Nem adtak a sofőrök jegyet.... Az utas panaszt tesz... Hát igen. Szabálytalan. (...) Nem adott hát nem adott. Hol érdekelt engem, minket akik fáradtan mentünk haza vagy álmosan be a munkába. Hozzon haza épségben, baleset nélkül vigyen el ahová kell."

 

Így is van. El kell dönteni hová akarunk tartozni. (Nyugat) Európa. Vagy egyéb balkán/kelet/kínai /indiai stb.

 

Te eldöntötted.

Remélem a többség eltérően dönt mint te.

Előzmény: szeletelek98 (38488)
szeletelek98 Creative Commons License 2024.02.12 -2 0 38488

Nem adtak a sofőrök jegyet.... Az utas panaszt tesz... Hát igen. Szabálytalan. De! Annak idején rengeteget buszoztam. Iskola, munka. Talán két sofőr volt aki nem adott jegyet, az is ritkán fordult elő. Nem adott hát nem adott. Hol érdekelt engem, minket akik fáradtan mentünk haza vagy álmosan be a munkába. Hozzon haza épségben, baleset nélkül vigyen el ahová kell.

 

Irigylem azokat az embereket, akiknek van ideje feljelentgetni. 

Ami még ehhez hozzátartozik, az ilyen sofőröket a Jászkuntól kitték. Mert lebuktatta saját magát az ellenőr előtt aki inkognitóba bújt :D És meg is érdemli a sorsát az ilyen... De van másik véglet is. közel 7 évet dolgoztam vidéken már ismeretek a sofőrök, bérletet sem kellett mutatni. Volt viszont egy volán irodán dolgozó öregasszony, volt hogy tőle vettem bérletet. Na ha az is utazott a buszon mindig fel kellett mutatni minden papírom, mert nem hitte el hogy van bérletem... ő adta el nekem... :D A sofőrrel ilyenkor jót nevettünk rajta utólag, aztán egy idő után színpadias keretek között mint a véres kardot mutogatva adtam hírül mindenkinek a buszon, hogy van bérletem. Három-négy alkalom után nem kérte a nénike... :D 

 

Előzmény: Rago17 (38485)
szeletelek98 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 38487

Köszönöm szépen ezt a tartalmas választ!

Nekem mindegy milyen busz robog ezen a járaton pusztán egy kérdés volt hogy mi lett ezzel a géppel.

 

És az is igaz amit írtál, hogy lehet valami szép, nagy és drága... De a magyar utak úgy is helyre rázzák, hogy abban nincs köszönet. Ezeket a Neokat nem ilyen utakra találták ki a németek. Ide csak el lettek adva, hogy a piacon megmaradjon a márkanév. 

Lehet maradi vagyok és begyepesedett, de a mai útviszonyokra még mindig megfelelő lenne az IK 250 vagy IK 256. Anno mikor olyanokkal utaztam, elfért a lábam, a fejem meg tudtam támasztani az ülésen (a magam majd 2 méterével), kényelmes volt mert a térdem elfért, nem kellett görcsöt kapni mert a másik ülésbe bele kellett passzírozni, fasza volt a rugózása, az viszont igaz a Rába híd úgy huhogott mint a k.... ....n (hagy ne mondja ki, írjam le) de akkor is össze voltak rakva és jó volt vele utazni. Még akkor is ha voltak esetleg motorikusan, elektronikusan, kasztni stb hibái... Ti ezt sofőrök jobban tudjátok...

 

De ezek a mostani buszok. Nagyon jól néznek ki, de tényleg. Bármelyik... Főleg Mercedes Intourok. Ha lenne pénzem és tudnám mire használni még vennék is egyet, mert nekem nagyon bejönnek. De hogy elféjen rajtuk normálisan az ember az nem megy. És azt továbbra is furcsálom, ha a valóságban vagy a neten Neoplan vagy Volvo 9700-at látok falut járni, hogy hogyan és miért tesznek oda olyan buszokat. Tempo 100-as busz falut járni???? OFF Szolnokon a PNG040 szokott... :D Nem teszik rá távolsági járta csak ritkán, oda elküldik a régi Credot. Ha valaki, aki benne van ebben és meg tudja mondani, mi ebben a logika az jó lenne... Bár Szolnoknak nincs igazi távolsági járata autópályán.  

Előzmény: Cpt.Dave (38484)
f_k Creative Commons License 2024.02.11 0 1 38486

1987-ben 270 millió Ft os nyereség, és 1988-ra évi 2,9 milliárd Ft árbevétel volt  a terv...

Arányaiban a 80-as évek végén nem volt miért szégyenkezni a Borsod Volánnak, igaz akkor még volt teherfuvarozás, meg nyerességes üzletágak...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!