Augusztus 20-ával elbúcsúztunk a South West Trains vasúttársaságtól, a Stagecoach helyett ugyanis a következő hét évre a FirstGroup-MTR nyerte el az üzemeltetést a Londontól délnyugatra fekvő vonalakon. A cserével a név is változott, ezentúl a South Western Railway járatai fogják benépesíteni Waterloo pályaudvart. Az SWR ígér sok szépet és jót a vonalakon utazóknak (például egységes flottát, így nem lesz szükség az idén augusztus 17 (!!!) óta futó Class 707 Desiro City-kre, helyettük Class 345-ös Aventrák fognak futkározni 2019-es legkésőbbi szállítással), aztán majd kiderül mi lesz belőle.
Mindenesetre amikor pár napja arra jártam a legnagyobb hőbörgés a jegy- és bérletárak emelésén ment, mivel az elmúlt években jóval nagyobb ütemben drágultak ezek, mint a fizetések. És most már egyre nehezebben veszi be a gyomra az embereknek az állandó emelés szükségességét, főleg ha még mindig Pacereken zötyögnek.
A helyes megoldas Montrose. A Cross Country vonataval jottem idaig, bar fogalmam sem volt, hogy ilyen hosszu uton megy. Kellemes ahogy tekernek 160-al a dizel motorvonatok.
Ismerem azokat az oldalakat az angol nyelvű Wikipedián, csak nem megy bele olyan mértékig a dolgokba amennyire nekem hasznos volna. A crome fordítójára nem bíznám magam, lefordigatom én magamnak, ha már meg van a felsőfokú műszakim angolból.
Én azt csinálom néha, hogy a wikipédián az angol nyelvűn vagyok. Ott sokkal több az információ a Brit járművekről. Ha a Chrome-al nyitod meg,akkor le is tudod fordítani az oldal szövegét. Igaz, hogy nem tudja pontosan fordítani, de azért ki lehet szedni belőle a lényeget.
Én így csináltam meg a Flying Scotsman és a HST (class43) leírását a vasútmánia blogra. :)
Én az "igazi vonatos" korszak legvégét még éppen elcsíptem 2006-ban, de az automata ajtós és légkondis Mk3 InterCity kocsik még akkor is teljesen vállalhatóak voltak. Nekem egy kicsit pazarlásnak is tűnt hogy a leállításuk után csak ócsakvas formájában találtak új gazdára. Mindeközben az északiak meg Angliából vettek és szögeltek át 1600 mm-re jóval szerényebb Mk2-eseket (amiket ráadásul nem is nagyon használtak végül).
A '90-es évek nagyon hangulatosak lehettek, azóta pedig hipertérugrással felérő fejlődésen ment át a sziget mindkét vasút járműállománya. Szerintem egy kicsit túl is tolták és amennyire láttam azért az elszállított utasmennyiség még mindig nem egy észveszejtő nagyságrend.
Köszönöm, eléggé informatív volt, viszont egyéb motorvonatról, vagy mozdonyról máshol sincs anyag? A google-ben sem találtam igazán semmit, a wikipedia pedig alig megy bele a műszaki részébe. Engem igazán az érdekelne.
Ki ismeri a Brit vonatkövető rendszert? Megmutatja a vonat általános adatait, valamint azt, hogy éppen hol tart.
Be kell írni egy adott állomás vagy megálló nevét és kattintás a "Search" feliratra. Ekkor az oldal csak az ott megálló vonatokat fogja mutatni, így rákattintasz a "Switch to Detailed" feliratra is, hogy az áthaladó (gyors és teher, gépmenetek, stb) vonatokat is mutassa.