Erre találták ki pár éve a pont rendszert a feljutáshoz, bár nem tudom hogy most érvényben van-e még vagy megvalósult-e már. F4-ből elég ritkán szoktak F2/GP2-WSR szintre ugorni, bár ha azt nézzük ott szerintem nincs akkora gond WSR2.0-ából is folyamatosan léptek fel WSR3.5-be anno gond nélkül.
A GP2-nek csak úgy lenne értelme, ha egyszerűen nem engednék meg a F1-es csapatoknak, hogy máshonnan (alsóbb nevelde kategóriákból) igazoljanak pilótát...így, aki F1-es akar lenni egyszer, annak ott, a top neveldében is kell versenyeznie legalább 1 évet...
+ ugye nem engedném meg, hogy valaki pl. F4-ből, F2-be ugorjon...hanem szépen járja végig mindenki a ranglétrát...
+1...F1-be 22 év alatt senkinek semmi keresnivalója...(magyarán bőven lenne idő végig járni a ranglétrát gyermekkortól 22 éves korig)...a F1-et hagyják meg az igazi férfiaknak...és persze nőknek!...a gyerekeknek meg ott vannak a junior kategóriák.
(Nyilván mindez csak álom...de ha már rendszer, akkor legyen kerek az egész!:)
Értelme nem sok, az utóbbi időben F3-ból és GP3-ból érkeztek az újoncok, nagy ritkán DTM-ből, a GP2-ből max. fizetős arcok jutottak be, a sorozat nagymenői a DTM-be vagy a WEC-be kerültek, esetleg az IC-be.
Arról nem is beszélve, hogy a GP2 felé volt egy olyan elvárás, hogy a többi sorozat élmezőnyét gyűjtse össze egyfajta bajnokok tornája jelleggel: F3, GP3, WSR legjobbjainak kellett volna szerepelni a sorozatban, ehhez képest elég sok fizetős volt már ott is.
Hiába hoznak létre egy F4-F3-F2-F1 létrát, nagyon sokan lesznek, akik kihagynak majd egy vagy több fokozatot, esetleg kívülről csatlakoznak be, és ha végig is mennek rajta, a végén elbuknak, nem kerülnek be az F1-be, vagy ha igen, nem kapnak ott igazi lehetőséget. De olyan is lesz, aki végigmegy a létrán, de nem az élemzőny tagjaként lép majd feljebb, hanem pénzzel, kiszorítva a tehetségeseket.
Szóval értelme nem sok, de legalább jól néz ki. Vagy nem...
Így meg a GP3 fog kilógni a sorból és ott úgysem tudják átváltoztatni a nevet....
Így is eléggé hullanak a csapatok, ne akarjuk már kiejteni szegény saubert (vagy idén a mclarent? :P).
Az sokkal megvalósíthatóbb lenne hogy lenne egy csapata mondjuk a gumigyártónak, és oda bejutna a GP2 bajnok, lenne nagyobb tétje a GP2 bajnoki címének. Másik pilóta meg tényleg lehetett volna egy wsr bajnok, csak hát szétcseszte a renault azt a szériát....., így esetleg egy gp3 vagy F3-as pilóta, ha a mai trendeket nézzük, sokszor a gp2 felesleges időtöltés.
Viszont ha ezt a csapatot meg az F1 vagy FIA pénzelné a gumibeszállító mellett, akkor meg a kiscsapatok zúgolódhatnának, szóval azért nem olyan egyszerű a történet.
Ja...vagy mondjuk az sem lenne baj, ha ismét lehetne átjárás a F1 (és a most már újra) F2-nek nevezett top nevelde között a költségek jelentős csökkentésével...vagy mint a fociban...a legrosszabb F1-es csapat/pilóták kiesnek...a legjobb F2-es csapat/pilóták meg feljutnak! :)
Pont ezt akartam írni, annyi eltéréssel, hogy nem a bajnok és a második helyezet kerülne be, hanem a legmagasabb helyen végzett, de más csapathoz be nem kerülő pilóta. Ha pl. a bajnok meg a harmadik helyezett kap F1-es szerződést, akkor a második és negyedik helyezet menne ehhez a csapathoz. Az autót meg a GP2-es autót készítő cégek állítanák elő: Dallara kasztni, Mecachrome motor, csak nem a GP2-es verzió, hanem az F1-es szabályok szerinti.
Nem tudom mennyire lenne fenntartható/megvalósítható/eladható, de néha eszembe jut, hogy lehetne egy csapat az F1-ben, ahova mindig a GP2 aktuális bajnoka kerül, mellé meg mondjuk a GP2 második, vagy valamelyik másik széria bajnoka. Ezt a csapatot az FIA-nak / az F1 tulajdonosának kéne fenntartani. Pl. vásárolhatnának kasztnit és minden mást a mezőny csapataitól és pl. a gumiszállító végtelen mennyiségben tesztelhetne ezzel az autóval.
Mivel fejleszteni nem fejleszthetnének, R&D költség 0, egyedül az alkatrészekért kéne fizetniük, azt meg megkaphatnák viszonylag olcsón + persze a személyzet és az utazási költségek. Szerintem beleférne a költségvetésbe, a gumiszállító is jól járna, a tehetségek is kapnának lehetőséget.
Az meg, hogy mennyire lennének "konstruktőrök"... kb annyira, mint egy Sauber, Toro Rosso, Super Aguri és társai voltak.
A 3.5 semmilyen formában nem jön, a 2.0 július elsején és másodikán lesz a TCR International Series / International GT Open / Euroformula Open Championship hétvége részeként.
Tegnap akartam írni: 15 versenyző lesz az évadnyitón. Hiába, ez nem GP2, hogy jó neki a betétfutami jelleg. Betétfutamnak drága, mármint pilóta szemszögből, és nem is a legnézettebb sorozatok vendége.
Nehéz kérdés, valahol itt is középen van az igazság és a jó megoldás. Én mondjuk nem évadokban, hanem életkorban adnám meg a felső határt, pl. egy 32 éves arc ne versenyezzen F3-ban.
Ezt a szériát meg sikerült rendesen leamortizálni...FV8 lesz az új AutoGP?
ARAGON FV8 3.5 ENTRY LIST
Fortec Motorsports: Louis Deletraz, Pietro Fittipaldi Lotus (Charouz): Rene Binder, Roy Nissany Arden Motorsport: Egor Orudzhev, Aurelien Panis AVF: Alfonso Celis Jr, Tom Dillmann Durango: Giuseppe Cipriani RP Motorsport: Johnny Cecotto Jr, Vitor Baptista SMP Racing: Matthieu Vaxiviere, Matevos Issakyan Teo Martin Motorsport: Yu Kanamaru, Beitske Visser
Szerintem hülyeség elzavarni a veteránokat egy sorozatból (még ha az egy nevelősorozat is), mert helyet mástól (optimális esetben) nem vesznek el...így csak csökken a létszám. Arról nem beszélve, ha ezen sorozatokba érkező újoncok elverik az "öregeket", akkor még inkább növekszik ezeknek az ifjoncoknak a renoméja.
Persze az sem jó, ha egy sorozat tele van veteránokkal, meg tehetségtelen pénzesekkel...lást anno pl. az AutoGP. Meg kell találnia minden nevelősorozatnak a helyes egyensúlyt és akkor nem lehet baj! :)