sziasztok!
nyitnék egy topicot erről a számomra kedves vonalon járó villanyosról.
a határ útig jártam a suliba menet, és az Örs-ig ha az osztály megnézte a Vásárvárost.Ezzel járt apám,anyám munkába.
Sokan úgy jellemzik, a munkások villamosa,mivel anno sok gyárnál volt megállója.
Szerintem ide a cseh villamos is elég lett volna, valahogy nem tudtam megszokni a hannoveri csodát.Továbbá sajnálom, hogy kinyújtották végállomását a mexikói útra.
Szóval, akinek van valami emléke, feeling-je a régi 13-as villamosról, és a mostani 3-asról, ne tartsa vissza!
(és kérek nullázást is:)
ugye a 41-42-52 icssítése triviális, 19 is mehet, de 47-49et csak 3as tátrákkat lehetne lecserélni, ami ugye szab-híd miatt lehetetlen, tehát:
1: szab-hidat úgy ujjítják föl, hogy elférjenek a tátrák, és: a: 1-1a ról kivesszük a 3as tátrát és csatolt icst rakunk be, vagy b: pluszzusított vonalakrol vesszük ki a dupla tátrákat és szimpla icsvel pótoljuk
2:csúcsidőben csatolt ics, azon kívűl szimpla+peronépítés szinte mindenhol.
Az esti órákat is meg lehetne oldani, csak "A" cégnél úgy félnek a szétcsatolásoktól, mint a tűztől! Prágában és még millió helyen is van üzemközbeni szétcsatolás. Itthon példaául Szegeden bevett gyakorlat a T6A2H-k csatolgatása csúcsidő elején és végén.
Komolyan vannak olyan tervek, hogy a 47-es vonalán csatoltan fognak járni az ICS-k???
Nem nagyon megy másképp, ha az UV-ket selejtezni akarjuk. Az a baj, hogy az UV+P+UV kb. 300 férőhelyet mozgat, egy szimpla ICS 200-at (5fő/m2). Ha szólóban járatnánk, akkor másfélszer annyi villamos pörögne a vonalon, ami viszont egyszerűen meghaladja a belső Bartók Béla út kapacitását.
Komolyan vannak olyan tervek, hogy a 47-es vonalán csatoltan fognak járni az ICS-k???
Ezt elég nehezzen tudom elképzelni, mert akkor (szinte?) az összes megállót át kellene építeni jóval hosszabbra, ami pl. a Gellért téren elég nehezen lenne kivitelezhető.
A másik dolog meg az, hogy szerintem a csatolt ICS nyújtotta férőhelykapacitás (kb 5 UV-nak megfelelő szerintem) sok lenne a 47-es vonalra, esti időszakban meg hétvégén kihasználatlanok lennének.
Nem hinném. El se fér, meg elég is az ICS (ha nem is olyan tágasan, mint a 3UV, de az is csak kényelmi okokból van így, mert hogy így minden villamos 3 kocsis Kf-ön. Korábban 2UV volt.)
Viszont ők meg, ha jól tudom, a dél-budai vonalakra kerülnek majd, megállókihagyás ott se fordul elő túl sűrűn... (esetleg a 41-es külső szakaszán, de abba meg még belegondolni is szörnyű, hogy ott ICS fog járni).
Spec nem is a kombinékra gondoltam megállókihagyásnál :P, hanem arra, hogy ha jól tudom, az onnan lekerülő ICS-k nagy része egy nagyjavítás keretében fog egyedi ajtónyitást is kapni. Bár már van néhányon most is...
Köszi szépen!!! Ha valaki tudja még megírhatja, h mikor vezették ezt be, és tervezi-e a BKV a megszűntetését pl a Combinok érkezése után. Bár tom, hogy vannak ennél égetőbb problémák is, de azért ezzel is lehetne növelni a sebességet...
Forgalmi utasítás. Lassan van annyi vonal tisztán egyedi ajtónyitású kocsival kiadva, hogy el lehetne törölni... De az biztos, hogy egy darabig anyáznának az utasok.
Azért láttam ellenpéldát a hármason is, de akkor átlátható volt az egész kocsi ;)
Miért van az, ha már egyáltalán van a TW-n leszállásjelző, akkor miért kell megállnia akkor is és csukott ajtókkal álldigálni, ha nem volt jelzés??? ez forgalmi utasítás, vagy esetleg műszaki dolog? A Terebesi se vmi kihasznált megálló, és ott mindig ez van, bár ott mondjuk útkeresztezés,fedezőjelző, stb van, de a köteles utcánál is mindig előfordult velem ha arra jártam. Válaszokat előre is köszi!!!
Mai naptól kezdve a 3-as és 52-es villamosok nem állnak meg a Köteles utcai megállóban. Hivatalosan a villamos forgalom gyorsítása végett.
(forrás a BKV honlapja)
Sziasztok! Nem tudjátok megmondani nekem, hogy a TW6000-es villamosok meddig vannak megszámozva? Nagyon sokat segítenétek nekem. Előre is köszönettel: Andiku
Akkor ez volt az műtyúkos "balhé", hogy külföldről akartak szakikat hívni hozzá? Tényleg, hogy lett megoldva akkor az átállítás végül? Előre is köszi a választ!