Keresés

Részletes keresés

cliftony77 Creative Commons License 2024.04.01 0 5 57703
Előzmény: Wolf27 (57702)
Wolf27 Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 57702

....egy kollégájával jött velem a Rákóczival Csárádi úr a mozdonyon... 

Ki az a Csarádi Úr?

Előzmény: V43.1371 (57677)
tumikas Creative Commons License 2024.03.31 -6 2 57701

Érvek nálad nincsenek, csak folyamatos sértettség.

Előzmény: Bad Schandau (57698)
SvábHansi Creative Commons License 2024.03.31 0 3 57700

Láttátok a Quabla Facebookját ?

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=934222521826426&set=a.583590843556264

 

Ez milyen tehervagon ? Azt írja EP.2.

Bad Schandau Creative Commons License 2024.03.31 -5 2 57699

Én a magam részéről nem ragozom tovább és nem győzködök senkit sem. Ha szerét ejtheted egyszer nézz meg egy kínai gyárat és meglátod mit csinálnak a biorobotok. Egyébként ez egy nagyon találó kifejezés, mert pontosan azok. Nagyon röviden még a margóra: minden egyes folyamatbeli változást az arra képzett nagyon alacsonyszámú képzett és viszonylag jól fizetett ember csinálja. De senki - még ezek sem - tehet olyat amire nincs engedélye és képzettesége. Ott nincs önállóság. És pont.

Előzmény: nazareth (57685)
Bad Schandau Creative Commons License 2024.03.31 -4 4 57698

Látom helyben vagyunk. Érvek nem lévén, csak a sértegetés marad, jó szokásodhoz híven. Csak gratulálni tudok míves szösszenetedhez.

Előzmény: tumikas (57684)
zut2020 Creative Commons License 2024.03.29 0 7 57697

rm40 Creative Commons License 2024.03.29 -1 5 57696

Sajnos mostanra teljesen kiszámíthatatlan. Egyrészt kb. amiről a tulaj valamiért azt gondolja, hogy jó üzlet, másrészt amit itthonról a kereskedők sajátelképzelésük alapján súgnak neki.

Így alakul ki az, hogy a IVa 002-es Gyíkot szinte azonnal ráindítja a IVa korszakos 001-re, amit azonnal ráindított a IVb korszakos 001-re. Az V. korszakos Csörgőre jött még egy V. korszakos Csörgő, az V. korszakos Bobóra is először még egy V. korszakos Bobó érkezett. Ezzel szemben a kezdetek óta hiába várt kék ABbmot* helyett némerég valamiért a III. korszakos 609-es változatlan újranyomását jelenti be (még a kis képet sem sikerült eltalálni hozzá honlapon), nem jön III. korszakos és IVb. zöld Helveticás Bbmot, nem jön IVb. korszakos Csörgő.

Formaújdonság szerintem csak akkor lesz, ha S.A.S-ék itthon készítenek hozzá rajzokat.

De mások biztos többet tudnak nálam.

 

*: Erre valószínűleg TT-ben is lenne igény, miközben szerszám van annak is.

Előzmény: Laktusz (57692)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.03.29 0 1 57695

Ezek nekem kimaradtak. Akkor már nem kell sokat aludni. :)

Előzmény: Geronimoo (57690)
Wolf27 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 57694

Oh, elkéstem....!
:-)

 

Előzmény: Wolf27 (57693)
Wolf27 Creative Commons License 2024.03.28 0 1 57693

Közben mintha befutott volna az M63 002 is gyári festésben:

https://mtb-model.com/pages/product.php?id=402&lang=&meritko=H0

Laktusz Creative Commons License 2024.03.28 0 2 57692

Kíváncsi vagyok, hogy az MTB a 002-es Gyík és az 582-es Bzx után miket hoz még idén ki.

rm40 Creative Commons License 2024.03.28 -1 3 57691
Geronimoo Creative Commons License 2024.03.28 -1 3 57690

Igy volt a masodik MAV-os Szilinel, a Gysev-es Szilinel, Nohabnal, a Szergejnel es a poznani kocsikkal is.

Előzmény: Szilrobi_index (57689)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.03.28 0 2 57689

Ez így volt az első Szilinél. Ezek szerint a hangos már megjelent volna nálunk januárban? Én nem tudok róla. :)

Sajnos azt gondolom, hogy a május lesz a reális megjelenés, mert most módosították a napokban. Persze lehet, hogy igazad van és már ideje volt módosítaniuk, mert már késében lennének lassan a magyar piacon is.

Érdekes, hogy az általam nézegetett magyar boltok oldalain még nincs semmi biztató (mint a Gyíkoknál volt).

 

A negyedik korszakos mindkét "kiszerelésben" június végére van datálva.

Előzmény: Geronimoo (57688)
Geronimoo Creative Commons License 2024.03.27 -2 1 57688

De ez azt jelenti hogy a magyar boltokban most ebben a pillanatban jelenik meg! 

Altalaban a Piko ad ket honap fort a magyar piacnak. Ami a Piko weboldalan majus vege az magyar boltban marcius vege.

Előzmény: Szilrobi_index (57686)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.03.27 0 1 57687

...a hangos még mindig március vége...

Előzmény: Szilrobi_index (57686)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.03.27 0 2 57686

Most vettem észre, hogy a Piko oldalán a március végéről május végére vándorolt a Papagáj Szili érkezése. :(

nazareth Creative Commons License 2024.03.27 0 5 57685

Nézz meg egy mai modellt. Már nem a VEB Piko időket éljük, amikor egy modellen egy tampon van, és az is 3-4-5 változatban. Manapság már modellenként tizesével vannak a tamponoszott feliratok, a lehető legösszevisszább helyen: az egyik variánson az alvázon kettő, az ütközőn, a felépítményen négy; a másiknak nincs az ütközőn, de van a komphorgon, a felépítményen 3, a homlokfalon 2... azonos modellek festési variánsai. 

 

És akkor még nem beszéltünk arról sem  hogy ma már nem évtizedekig gyártanak egy-egy modellt, eléggé pörög a portfólió, egy "soron" elég sok modellt kell szerelni-festeni-tamponozni. Nem fogja a néni a barna-fekete-barna tartályra automatice rányomni az egyetlen MÁV-os feliratot, mert mindig is úgy szokta...

 

Nézz csak meg egy Albert teherkocsi-, vagy mozdonyszortimentet (amiből nem mellesleg vígan készülnek az 50 és 100 darabos sorozatok).

 

Szerintem egy ilyen összetett folyamatot tuti nem az írni-olvasni nem tudó egységsugarú kis kínai fog összerakni. És (ugyancsak szerintem) kellően bonyolult is egy ilyen gyártás átállítása, levezénylése ahhoz, hogy a tamponozás elhagyásától ne essenek kétségbe. Más lesz itt az ok.

 

Félre ne érts, biztos megvan az írni-olvasni nem tudó biorobot-réteg is. Megtalálja az is a helyét, elég sokminden készül Kínában.

Előzmény: Bad Schandau (57678)
tumikas Creative Commons License 2024.03.27 -8 4 57684

Okoskodhatsz továbbra is, de nincs igazad.
A Tillig mind a mai napig Németországban gyártja a termékeit, pluszban én nem is állítottam azt hogy Kínában gyártanának, ezt csak Te láttad hozzá.

 

Annyira nem lehetett kapni hogy a Bygmodell 2G IC kocsikhoz konkrétan alvázat, forgóvázakat adtak, nem 1-2 db-ot, hanem 100-at. Igaz Te megmagyaráztad hogy nem lehet...
Sőt az MK annyira nem árult a felesleges 1. osztályú felirat mentes kocsijaiból, hogy még mind a mai napig felbukannak néha a piacon! Jó lenne tényleg kijönni a karanténból (esetleg a saját seggedből) és körülnézni a nagy világban. Érdekes élmény lenne neked.

 

 

Előzmény: Bad Schandau (57683)
Bad Schandau Creative Commons License 2024.03.27 -4 4 57683

Visítozz csak bátran, ha nem szégyelled.

Összehordassz hetet-havat. Csak a tény kedvéért. A Sachsenmodelle nem Kínában gyártatott, hanem Németországban gyártott, akkor is amikor a Roco-val éltek vadházasságban és utána is miután szétköltöztek. Aztán a Tillig átvette őket és, lépésenként a gyártás Kínába került. Erről van szó ugyanis - a kínai gyártásról.

Nagy mennyiségben alkatrészt biztosan nem lehetett én nem lehet kapni a Tillignél, továbbá a Sachsenmodelle sem hiszem, hogy adott volna, annyit, hogy abból kisszériákat lehetett volna csinálni. Az MK anno kihozott több szériát is saját feliratozású Y kocsikból. Azt elképzelhetőnek tartom, hogy a Sachsenmodelle adott nekik festett de nem feliratozott kocsikat nagytételben. Ha összeszámolom az MK által kiadott Y kocsikat, akkor többszázas nagyságrend jön ki. Biztosan nem százasával rendelgették a festetlen kasznikat, hanem egy nagyobb tételben vették meg és addig volt széria amíg tartott a raktárkészlet. Ennek azonban semmi köze sincs a kínai gyártáshoz, amiről szó van. Azt pedig végképpen nem tartom valószínűnek, hogy az MK festett, de felirat nélküli kasznikat adott volna bárkinek is és ezek mind a mai napig felbukkannak a piacon.

Előzmény: tumikas (57679)
Bad Schandau Creative Commons License 2024.03.27 -1 3 57682

Gyakorlatilag azt mondod amit én. Gyártási terv alapján dolgoznak és mindegy, hogy amerikai vagy európai a megrendelő. Én a gyártási tervet folyamatnak neveztem. Van egy folyamat = gyártási terv, amikor "painted", van egy amikor "unlettered" és van egy amikor "undecorated" verziókat gyártanak többezres darabszámban. És ez a lényeg. De biztosan nem csinálják úgy, hogy legyártanak 1000 "paintedet", majd csinálnak 500 "unlettered" és 500 "undecorated" verziót majd folytatják megint a "painteddel", mert a megrendelővel baráti kapcsolatot ápoló forgalmazó a gyártási tervben nem szereplő kiszerelést óhajt.

Előzmény: Geronimoo (57680)
Geronimoo Creative Commons License 2024.03.26 -1 1 57681

Ez is OFF topik:

Meg annyit az "undecorated" verziohoz hogy lefujhatjak valami szurke alapozoval a kasztnit hogy egysegesen nezzen ki, de ugy csomagoljak szurken.

 

ON

Előzmény: Geronimoo (57680)
Geronimoo Creative Commons License 2024.03.26 0 6 57680

Amerikai modellsorozatoknal gyakran adnak ki egy "painted, unlettered" vagy "undecorated" peldanyt. Nem minden esetben de eleg sokszor.

A "painted, unletered" verzion a szinek megvannak de a szamok es betuk hianyoznak. 

Az "undecorated" verziorol meg a festes is hianyzik, nyers kasztnival csomagoljak.

Persze az aruk ugyanannyi mint a teljesen fenyezett, tamponozott daraboke. 

 

Ami a kozos hogy majd' mind Kinaban keszul. Kepesek ra csak kell gyartasi terv. 

Előzmény: Bad Schandau (57678)
tumikas Creative Commons License 2024.03.26 -3 1 57679

Off:

Hát amit leírtál PRC-vel kapcsolatban, meg a gyártástechnológiáról, illetve szervezésről azon én nem csak nevetni hanem visítani tudok, néha lehet ki kellene mozduni Schandau-ból és kimerészkedni a nagyvilágba.

On:

 

Régebben a Tillig/Sachsenmodelletől lehetett vásárolni nagy mennyiségben mindenféle alkatrészt, Bygmodell féle 2G kocsik alváza és forgóváza is az volt, illetve MK is kapott vastagcsíkos kocsikat mindenféle tamponozás nélkül, ezek mind a mai napig felbukannak másodkézből. 

Nem azzal van a gond hogy el kell magyarázni a dolgozóknak hogy most nem tamponozunk, hanem azzal hogy bizony az éves pénzügyi tervben, benne van annak a tampongépnek az üzemeltetési költsége, és az ebből realizálódó haszon is. Az hogyha áll egy gép mindenképpen viszi a pénzt. Persze lehet itt mondani hogy de hát ha ugyanannyiért adjuk a tamponozott modellt mint az anélkülit akkor vissza áll az egyensúly. JPÉ logikával ez tényleg működhet így, pénzügyes szemmel azonban már teljesen máshogy esik le a dolog.

További kérdés, oké legyártjuk a modellt tampon nélkül, kvázi lesz egy félkész termékünk. Végszerelés után kinek a kompetenciája lesz az aftersales? A gyártóé, a tamponozóé, vagy a kereskedőé? Kinek a neve fog szerepelni a csomagoláson? 

 

 

Előzmény: Bad Schandau (57678)
Bad Schandau Creative Commons License 2024.03.26 -2 10 57678

Nyugodtan kinevethetsz és ki is figurázhatod a dolgot, de ettől még igaz marad. Egy folyamatrendszerben végbevitt időleges változás komoly kihatással jár. Te európai fejjel gondolkodva aztmondod, ha nem kell valamit megcsinálni az nem gond. De Kína és a többi Távol-Keleti ország java nem így működik. Brutális képzettlenség - értsd százmilliók nem tudnak még írni-olvasni sem - ami azért Kínában komoly tudomány tekintve a rengeteg írásjegyet. Óriási munkanélküliség, ami lenyomja a munkabéreket. Nincs szakszervezet, nincs érdekvédelem. Vadkapitalizmus van. A kínai üzemekben a szalag mellett ottani éhbérért dolgoznak olyanok, akiket arra a bizonyos munkafolyamatra betanítottak. Nem tudnak mást. A munkáltató nem rotálja őket, hogy minnél jobban képzettek legyenek, mert nem érdeke és csak költséggel jár, hiszen többet kell fizetnie egy képzettebb munkásnak, aki mellesleg még esetleg öntudatosabb is lesz. Ehelyett ha valaki hibázik azt kirúgják azonnal, ezrek várják, hogy a helyükre léphessenek. Egy ilyen rendszer nem rugalmas és nagyon nem szereti, ha megbolygatják, még akkor sem, ha szimplán kimarad egy folyamatelem. Ami egyszer bevésődött az úgy is marad. A monoton ismétlése ugyannak a folyamatnak illetve folyamatelemnek helyettesíti a minőségellenőrzést is. Ami ugye nem sok helyen van arrafelé. Ha porszem kerül a gépezetbe, akkor képesek selejtet gyártani, amíg ki nem derül. Egy apró de jó példa a MEO hiányára: A PIKO klasszik V43 001-es gépén abból a bizonyos ARBEITSGEMEINSCHAFT szóból kimaradt az S, ami a német nyelveben durva hibát jelent. Az egész sorozat ilyen lett, senki sem vette észre. De ugyanez történt a ROBO-val is az elpályaszámozott MÁV-os lengyel Y esetében, ami ugye szemmel jól olvasható felirat, nem úgy mit a PIKO táblája. Ha lett volna MEO, már az első tamponozott modell után kiderült volna a hiba.

 

Esetleg egyes modelleket festve de nem összeszerelve adnák. Ez sokkal kevésbé illene bele a rendszerbe. Csak szortírozás és a csomagolás gondot okozna. Az alkatrészek nem kerülnek a beépítés végző munkahelyre, hanem más elv szerint - vagonra bontva, más csomagolásban ( modell doboza helyett kizacskózva) lennének szállítva. Ez biztosan komoly feladat elé állítaná azt a rendszert.

 

Pont ezért van az, hogy az Alberttől a PIKO-ig mindenki készreszerelt termékt kap Kínából. Ez a legolcsóbb. A kicsik cseppet sem érdeklik a nagyokat. A PIKO és a Roco ahol lehet alárúg nekik. Lásd pl. PIKO - Techimage a Laminatka, Plehács, Dongó fronton.

 

A másik dolog, hogy a kisszériás eltávolítja a feliratot....

Eltelt már egy kis idő, de pont ezen a fórumon volt róla szó jó kiadósan, hogy a tamponozott felirat eltávolítása nagyon macerás. Senki sem tudott olyan szert mondani, ami képes eltávolítani a tamponozott feliratot. Az ugyanis beleoldja magát a festékrétegbe és nem lehet csak úgy eltávolítani. Nem lehet simán átfesteni sem, mert néhány századmillimétert kidomborodik és az nagyon átüt az új festékrétegen. Tehát a kisszériás mindenképpen dolgozik oldószerrel és még csiszol is az esetek többségében. Aztán újra festi a helyet. Persze ehhez kell az is hogy legyen olyan festéke, mert az árnyalatnyi különbség is azonnal látszik. A RAL kódot tudni magában még nem elég. Ha nem jön össze az árnyalat, akkor az egész kocsit festeni kell. Szóval közel sem olyan egyszerű a dolog, mint hiszed.

 

Nem tudom, hogy az Albert vagy az Alphamodell, vagy anno a Modellkit kapott-e feliratmentes modellt. Az viszont elég jól látszik, hogy az MH nem kap, mert akkor tele lenne a bolt Quabla Y-nal.

 

És ha el is készül egy ilyen Y, akkor még mindig ott van, amit Tom Sawyer kiemelt, az egy nem létező modell lesz. Ezen a fórumon pedig biztosan kidomborítanák a hibákat, vérmérséklet és temperamentum szerinti stílusban.

Előzmény: nazareth (57673)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 57677

Mivel 1982-ben a nyár elejei menetrendváltás után közvetlen egy kollégájával jött velem a Rákóczival Csárádi úr a mozdonyon (az most mellékes, hogy ez a dátum miért maradt bennem)  tőle hallottam, hogy elindította a nappal is a sötétben alkalmazandó vonatok elejének a megjelölésének szabálymödosítását az ŐBB mintára. Tehát ő írta az I-t, az teljesen mindegy, hogy ki rakta fel rá a pontot. És ennek a bevezetése nem sokkal '82 után történt.

Előzmény: DeeMie (57676)
DeeMie Creative Commons License 2024.03.26 0 0 57676

Inkább 1985 lesz az, amikor a vonatok elejét már nappal is úgy kellett jelölni, mint sötétben. Ez nem Csárádi ötlete volt, hanem, hanem ORFK és a KBT javaslata a sok gázolásos balesetből kifolyólag. Mondván, ha a vonat eleje ki lett volna világítva, akkor jobban látható és talán nem következik be a baleset.

Előzmény: V43.1371 (57654)
RhB Creative Commons License 2024.03.25 -1 1 57675

Most megnéztem, a piros még Sachsen, a menta már Tillig dobozban van. Sajnos nem emlékszek pontosan, de úgy rémlik Andor festett, feliratozott kasztnikat kapott, és talán össze se voltak rakva.

 

Andor lehet, hogy cégként kapott, lehet hogy más feltételek voltak felé, mint egy klub felé. Na meg sok embert ismert személyesen, mivel kiállítóként volt ott Nürnbergben.

Előzmény: Rezesmatyi (57672)
nazareth Creative Commons License 2024.03.25 0 2 57674

de a Tillig röviden, indoklás nélkül elutasította a kérést – ez is inkább abba az irányba mutat, hogy egyszerűen az üzletpolitikájukba nem fér bele, hogy "félkész" terméket eladjanak (hogy kapcsolódjak az előző gondolatmenethez). 

Előzmény: Rezesmatyi (57672)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!