Feltételezem, hogy a léptetéskor gyűjti össze a kiírandó járatokat, és ha közben telik az idő, akkor csak a perceket frissíti, de a listán nem változtat. A kép már bőven visszaindulás után készült (csak az első megállónál választotta ki a következő menetet a vezető), tehát már majdnem 10 perc eltelt a lista generálása óta.
97E/169E-n is hasonlóan mutatja az Örsre érkezést, mondjuk logikus is hiszen az az átszállás lesz az érdekes, mire a busz beér a megállóba/végállomásra
Én értem, hogy pepecs munka, de azért nem kéne előadni a mártírt. A táblákon is ki voltak szűrve ezek a felesleges átszállási kapcsolatok, amikor változás lépett életbe, lehetett újraírni az összeset. Tök jók az új fejlesztések, de ne kelljen már hasraesni attól, hogy egy évtized alatt az MI korában sikerült fejlettebb utastájékoztatást összehozni, mint ami a kései 2000-es években volt.
"Megjelennek olyan átszállások is, amiket nyilvánvalóan gyakorlatilag senki sem használ, pl. szembe jövő járatok"
Az a baj, hogy jelenleg járatonként és megállónként egyesével lehetne csak ezt beállítani, kiszűrni, hogy hol ténylegesen mit mutasson. Elvben dolgoznak a megoldáson, de most úgy néz ki, hogy valakinek majd kézel kell szűrnie és beállítania, de tervben van ezeknek a beépítése.
Láttam, hogy sűrűbb járatnál megjelenik a következő is.
Azért ez is pont egy fő funkciója lenne az egész rendszernek, hogy lássam, ha az elsőt elengedem, mennyi idő lesz a következő. Sok megállóhelyi kijelzőn se jelenik meg,mert nem fér ki, én pont ezért nézem mindenhol a telefonon, mert sokkal több információt ad. Ha jelzi az oldalszámot (ha jól látom pöttyökkel), szerintem rossz ötlet lenne levetetni az azonos viszonylat másodiknak érkező járatát.
Első benyomások alapján pár gondolat ezzel kapcsolatban:
Először is nagy-nagy köszönet azoknak, akik megalkották, mert valóban nagyon hasznos segítség. És külföldön sem láttam még ilyet.
- Megjelennek olyan átszállások is, amiket nyilvánvalóan gyakorlatilag senki sem használ, pl. szembe jövő járatok. Miért kell a 9-esen Kőbánya felé az Orczy tér előtt kiírni, hogy a 72-es mikor indul Zugló felé? (Ennyi erővel akár a szembe 9-eseket is kiírhatnák, kb. ugayannyi utast érint.) Csak megnehezíti a többi fontos átszállás megtalálását. Pl. emiatt csak a második oldalra fér ki valami.
- Kifejezetten tetszik, hogy a legözelebbi, de már elérhetetlen indulást nem mutatja. Jó, hogy gondoltak erre. (Vagy én nem vettem csak észre? Lásd következő pont.)
- Elég viszonylatonként és irányonként egy indulás. Láttam, hogy sűrűbb járatnál megjelenik a következő is. Többoldalas kijelzés esetén ha valaki épp akkor tekint fel, amikor a második vagy harmadik oldal látszik, amin a következő után indulás van, zavaró, félreérthető. Meg kell szokni, hogy ne hidd el elsőre, várj meg egy teljes kört, hogy nem a második oldal volt-e amit láttál.
Most nagyon telhetetlen leszek, kisujjat nyújtó embert karját akarom elragani, de hát ez csak egy javaslat: Szóval az lehetne még a következő lépés, hogy (legalább bizonyos fontosabb átszállási relációkban) a rendszer a járművezetőnek adott jelzéssel viszatarthatna olyan buszt, aminek elérése egy másik járatról pár másodpercen múlik. Első körben mondjuk csak a kettős megállókban. És a rendszer mutatná, hogy 0 perc, de megvár. Pl. percadat helyett VÁR felirat.
Kapásból a bal oldali vonalcsíkot kihízhatnák balra a szélére, az elválasztást pedig középre bevinni (ne ilyen béna aránytalan legyen). Esetleg a félkövér betűk helyett simán hagyni és akkor több infó is kifér az oldalsó sávban és így lehetne a pontos indulási időpontot is kiírni, nem csak a hátralevő percet (de ez már csak szőrszálhasogatás)
De legalább sikerült egy értelmes és informatívabb módját találni az átszállások kiírásának. És külön öröm, hogy a vonatokat is kiírja (már csak a 3 számjegyes volánok hiányoznak, úgyis csak a közeli, vagy max 30 percen belüli indulások jelennek meg tudtommal).
Elférne még 5-6 karakter, szóval egy sorba még egy plusz járatot be tudna tenni, bármi is a viszonylatszám. Ez mondjuk ilyen nagyobb csomópontoknál lenne hasznos, mert hamarabb végiglapozná a járatokat.
Ja, kicsi monitoron csak akkor látszanak, amikor a kövi megállós képre vált és annak az alján, egy sorban.
Ma se volt tökéletes. A kijelző és az app szerint is kimaradt a 188E egyik indulása, mégis jött a járat rendesen bejelentkezve... Úgy szar a rendszer, ahogy van.