Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Közben azért sikerült pár képet találni még a High Line-ról, és a hozzá tartozó vasúthálózatról. Nagyon érdekes egy történet.
Elhiszem, hogy New Yorkban egy bontás-építés eszetlenül bonyolult jogi procedúra, viszont ennek ellenére elképesztő változásokon ment át a West Side Highway (tudom, ma már sok neve van, de így egyszerűbb) és a 10th Ave közötti rész és persze feljebb a Riverside Park és környéke is.
De pl. most hétvégén találtam a gépemen pár képet egy építészeti tervről, ami teljes egészében befedné/eltüntetné a West Side Yard-ot is egy komplett kis városnegyed felépítésével.
Ma olvastam egy picit a 2nd, 3rd, 6th és a 9th Ave Elevatedről, érdekes történetük van nekik is, nyilván ahogy írod is elvitték a show-t a New York Central magasvasútja elől, de szerintem nem volt kisebb a jelentősége, sőt, csak aztán jött a közúti fuvarozás.
A High Line csak tehervonal volt, a GCT és az ahhoz is tartozó magasvonal "elvitte a show-t". A tehervasutazás amúgy sem annyira népszerű Amerikában, az expresszek aratnak.
Amerikában, különösen New Yorkban egy bontás-építés eszetlenül bonyolult jogi eljárásokon keresztül zajlik.
Nagyon jó, ahogy a második rész is, én picit sajnálom, és nem is igazán értem, hogy hogyhogy nem maradt fenn több kép, illetve régi videó a High Line-ról , és a 60.-ik utcai teherpályaudvarról sem.
Mondjuk elég érdekes, hogy a St. John's terminal épülete egészen 2018-ig meg tudott maradni eredeti valójában, és csak utána bontottak le belőle és építették át.
Miközben pl. az 1955-ben bezárt 3rd Ave elevated-ről egész jó videókat lehet fellelni. Bár ott is vannak érdekes hiányosságok.
Azt láttam, de olyat is láttam már, hogy 1998-as újságban 1954-ről szóló cikk volt. :D Szóval ebből nem következett az év, a fotón lévő GP30-as is a 60-as évek elejétől volt, csak kicsit szűkítette az időszakot.
Jól látszik, hogy milyen okos döntés volt kifejleszteni a biztonsági orrszekciókat. Egy ilyen baleset után is a fülke sértetlen. Európában nem tudom mi történne egy ilyen eset után...