hát én annyira jutottam hogy beüzemeltem a 350est. tértem vele párat a szomszéd senkiföldjén a kisfiammal, oszt mindjárt lett aki belekössön. úgyhogy ahol eddig lehetett most már nem lehet :-) a többi motor ugyan úgy van a honda rendszámos azzal is keveset megyek, kapott új fékbet=teke előre hátra, szintereset, harapnak rendesen :-)
Bejelentkezem ismét,hogy minden oké.A tuning Babetta működik azóta is,bár a karbi beállítás nem tökéletes még.Vagyis lehet a kipufogó sem az igazi,meg akadt gond a gerjesztőtekerccsel is.Úgy néz ki hogy visszaalakítom és eladom.A Mustang első kerekéhez kaptam egy tárcsafékes Etz első agyat,ezt Etz küllőkkel fűztem a Mustang ráfba.Távtartókat és tárcsa távtartót kell még esztergáltatni hozzá.A Yamaha Rd-hez kaptam egy pár klasszikus mintás gumit,úgyhogy amint a műhelyben lesz hely rakom össze.A Gilera projekt most pihenőre kerül,némely alkatrész átkerül a Yamahára.Közben beesett alkalmi lehetőségként egy 1976-os Simson Schwalbe,a turbóhűtéses blokkos.A blokkját nem bontottam,gyűrűzni kellett,csapszegcsere és két csapszeg tárcsacsere.Kiderült hogy a hengerpersely valami utángyártott,ezért a vezérlést kiigazítottam,a henger tetejét és a hengerfejet síkoltam.A vázat alapoztam.A villák kaptak textilbakelit perselyeket.Két kereket újrafűztem.A gyári helyett került fel egy normális kormányhoz való adapter.Még a gyújtást kell helyreállítani (külső trafósra egyenlőre,később kap egy Ducati Energia gyujtást 60watt világítóteljesítménnyel).Kap alu taposólemezeket meg pár apróságot és mehet az forgalomba :) Hirtelen egy levegőre ennyi jutott eszembe.Jók legyetek és írjatok ti is :)
öblítsd le, ők is megteszik vízben ha minden igaz de a galvánhorgyanynak nem kell sok egy kis savacska a vízben oszt má fogy is. a tüzi az nem ilyen kényes, de az is foltos maradhat abban meg a szűk nyílásokban illesztésekben még a sav is bentmarad aztán egy szinte láthatatlan repedésen is képes kijönni és összemocskolni rozsdás lével az egészet.
á, én ilyet nem akarnék magamnak. Reálisabb célok is kielégítenének. (pl lejussak végre a műhelybe csinálni is valami öncélút (nem családi célút). :-(
Nem mértük. de ez érdekes adat lehetett volna. Képzeld, 8-as furatok (csurgatók) tömődtek el. A 6-osok színig teltek, keményen kellett furnom őket. Ma elhoztam a sárga bicóvázat, amin 3-as lukakat furattak velem. Vizelet szerű híg lé csurrant ki azon.
Az egész horganyzás úgy lett, hogy nem tudjuk most még, hosszútávon milyen lesz (hátha még kell változtatni, stb) ezért nem fényezzük még. Legyen valami állagmegóvás, ami utána (akár) házilag is festhető. Lőn horgany.
És annyira elégedettek lettünk vele, hogy most van egy 28-as öreg biciklim sárgahorganyzáson "csúnya legyen" igény megjelöléssel. Hogy ne kívánják meg... :-)
A DaiRalos együtt-haladás olyan jó videó lett, hogy akárhányszor nézem meg (nagy hangerővel sztereóban!), még mindig a hatása alatt állok. Igaz én át is éltem a helyszínen, ahonnan minden résztvevő remegő lábbal ért haza vágyva a következő hasonló esemény megszervezését:
A repcsi levizsgázott, most vígan szeli a levegőt. Gazdája eladásra hirdeti, mert a cikk szerint is már a következő kihívásra készülődik (anyagilag is).
Emlékeim szerint egy jól hangolt CVT-s motor heves gyorsítás esetében a teljesítmény max környékére ugrik blokk fordulatban, és ott is marad a CVT-nek köszönhetően, míg a legmagasabb sebességfokozatnak megfelelő áttétel arányt el nem éri a masina felgyorsulásával. Onnan tovább már nem dolgozik a variátor, marad e max áttételben (mintha egy hagyományos váltó a legnagyobb fokozatban lenne), de a motorfordulat tovább emelkedésével még tovább gyorsul a motorkerékpár kicsit. Így felfelé kiesik a motor a teljesítmény optimum fordulatszámából. Itt tartósan haladni sebességtartással már gazdaságtalan. Sőt, fogyasztásban még az előbbi teljesítménymax sem az ideális, hanem az alacsonyabb fordulathoz tartozó nyomaték és teljesítménygörbék metszéspontja a legoptimálisabb.
Ezért kérdeztem vissza, hogy hol kapcsolna át direkt hajtásra? A motor sebessége és a blokk fordulatszám arányának mely pontján?
Tehát ha egy varios áttétel "végigváltotta" magát, és ezután egy visszaejtett áttétel arányra ejteném a direkt kapcsolatot, kikapcsolva közben a variót, akkor egy alacsonyabb blokkfordulatú utazó jönne létre, ami kicsit feljebb és lejjebb is használni lehetne csökkenő fogyasztást várva.
De ezt önmagában a vario nem tudja, ha visszaengedem kicsit a gázt a már kellően felgyorsult mocin? Nem tudom, CVT-s élményem csak érintőleges.
Az elvvel a gond nekem most pont nem gond. Kívánalom! 1 feladat és eredménye szerint 1 lehetséges következő (de nem kötelező).
Évek óta szeretnék egy kompresszort építeni. Minden fődarabom megvan hozzá, 2 hengeres sűrítő; 2 db tartály cca 100 liter össztérfogattal; 3F villanymotor vagy opcióra dieselblokk (ugyanolyan, mint a dMZ-ben).
Utóbbira igyekszem most a megoldást kidolgozni.
Dieselblokk - ékszíjas áttétel fordulatigazítással - kuplung - légsűrítő! Vittem is haza elmélkedéshez egy kimco dink 250 kuplungot.
Ha ez jól sikerülne, akkor jöhet a nehezítés. Ezt a hajtóművet mobilisra építeni, hogy egy mozdulattal oda-vissza áthelyezhető legyen egy másik funkcióba is:
https://youtu.be/XvniYfjx0K8
Szerintem ez is testhezálló kihívás számomra. :-)
Amúgy a te víziódban a leforgás után láncra kapcsolva a leforgott fordulaton maradva, vagy visszaejtett fordulattal?
a babi elvűvel az a gond hogy az áttétel fix csak a kuplung röpsúlyos és az csúszik. az újabb 210es babetánál már 1 el több kuplung van ami szintén röpsúloyos, így 2 sebességes, viszont kevés kivételtől eltekintve lassan vált. és a 2 sebesség ilyen hatalmas teljesítménynél elég harmatos gyorsulást hoz.
a variátorosok jobban gyorsulnak mert ott ugye a variátor változtatja az áttételi arányt, viszont rosszabb a hatásfoka. viszont hogy neked legyen kihívás is csinálj egy variátorrosat egy kapcsolható láncos diect drivev-val. szóval variátorral gyorsulsz aztán amikor már leforgott jöhet a kapcsolás a láncra. variátor lenne 125/250es nagyrobogóról...
Ez az elért fordulat a végső,terhelés alatt 9ezer. Az áttétel miatt nem lehet továbblépni,egy fix áttétellel.Ha mondjuk variátoros lenne akkor igen.Egy kínából rendelt digitális fordulatmérőm van,ami a gyertyakábelre tekert vezetékből veszi a jelet.
Köszönöm!A festésre nem vagyok büszke,kifogtam egy ritka vacak minőségű festéket,ami alig fedett valamit.Majd ha odajutok átfestem másik fajtával.Maga a motor,főleg a henger nagyon jó lett.Még a kuplungot kell átalakítani,de ezzel a gyárival is igen szépen szalad.Pár apróság még hiányzik,de működőképes.A karbi beállításon még hangolni kell.
Rég írtam ide,de ez nem azt jelenti hogy nem épülnek a gépek.Úgy néz ki hogy a Babetta elkészül(t).Több próbaút volt már,nagyon élvezetes vele menni.A max fordulata 11ezer,erősen gyorsul,de még a kuplungon kell variálni.A hangja kulturált.
Érdeklődtem és ez minálunk nem járható út hogy bármilyen nem gyári alkatrészekkel pótoljak átépítsek akivel beszéltem ő álításába már valaki próbálkozott elöttem és a végén valamilyen quad lett a megoldás de abból is nagyon keresni kellet hogy forgalomba mehessen. igy az én elgondolásom hogy reverse trikot 50ccm be építsek "mozgássérültnek hivatkozva" nem lehetséges bár még annyit lehetséges hogy megyén ki KPM et fel hívogatni hogy ők mit szolnak hozzá....
Menj be a helyi Közlekedési felügyelethez és elmondják a helyi szokásrendet, hogy ott lehet-e, ki tervezheti, milyen terv szükséges, hogyan lehet hivatalos papírod róla, milyen származási papírok kellenek a felhasznált alkatrészekről, hegesztői- szerelői nyilatkozatok stb.
"Így" Szeretlek Magyarország :)
Privátban keress, van egy eladó (igaz nem revers), papírokkal ;)
Sziasztok érdeklődni szeretnék hogy reverse trikot szeretnék építeni mopedből pl: T-rex motorkerékpár . kérdésem hogy lehetséges e úőj csőváz autó ülés és valami sportkormány fogasléccel 1 személyesbe képzelem hajtáslánc valami robogó vagy enduróból kivitelezhető e magyarországon?