Tegnap az időmérőn meg most a futamon is kellett pályát javítani 1-1 baleset után. Mostani helyreállítás is volt vagy 20 perc, és persze teljes pályás sárga addig
szokásos GT World Youtube csatornán megy ez is élőben
Bejelentették a full IMSA mezőnyt, 48 állandó autó minden versenyen, plusz a MEC versenyekre a plusz autók ezen felül. Ez utóbbiaknál 57 autó lesz itt még nincs meg mindenki, de tuti fullos lesz ez is.
A GTP mezőny ugyanúgy 10 fős marad, mint idén, a Shank Acura helyett két WTR Acura lesz és a MEC versenyekre érkezik majd valszeg egy Lambo.
Az LMP2-es mezőny 11-re nő, LMP3-as és WEC csapatokkal bővülnek, de a legnagyobb növekedés a GTD-ben van, a PRO kategória duplázódik 10-re (+3 MEC), a simában pedig 17 autó lesz (+4 MEC). Utóbbinál érdekes, hogy csak az AWA csapatnak lesz két Corvette-je, a többi csapat 1-1 autóval nevezett.
Ma pedig rajtol a Petit Le Mans, WTR Acura a pole-ban és 54 autós a mezőny.
A bajnokság teljesen nyitott a GTP-ben, gyakorlatilag bármelyik gyártó nyerhet még:
#31 Cadillac #10 WTR Acura -3 pont #6 Penske Porsche -5 pont #25 BMW -38 pont
At the end of the day, it will be whoever finishes in front,” said Jaminet. “So that’s pretty easy. There is not much to think about – try to do the best race you can. And in an ideal world, try to win the race. That will make your life much easier. And then you’re champions.”
Mindenesetre amíg F1-ben van, addig biztos nem vezet, az Aston főnök és a csapattulaj is megmondták, a gyári versenyzők és saját GT versenyzőik közül válogatnak majd.
The race-optimized carbon-fiber chassis Valkyrie will use a modified version of the Cosworth-built 6.5-litre naturally aspirated V12 engine, which in standard form revs to 11,000rpm and develops over 1000bhp.
A Heart of Racing csapat viszi majd a programot, mindkét szériában.
However, in post-race inspection, the No. 6 Porsche was found with a skid block measuring less than the permitted minimum thickness and was moved to the rear of the Grand Touring Prototype (GTP) finishing order, elevating the No. 25 BMW to victory.
It is the first win for the German manufacturer in the modern GTP era, meaning all four marques participating in the hybrid-electrified class in this debut season have now won in the first five races. The victory is the sixth of De Phillippi’s WeatherTech Championship career. Co-driver Nick Yelloly picked up his maiden series win.
Szóval megvan a BMW első GTP sikere is.
Persze Penske-k fellebbeztek, szóval még senki nem örülhet úgy igazán.
“Following post-race inspection at Watkins Glen International, IMSA has penalized the No. 6 entry in the Sahlen’s Six Hours of the Glen citing that the front skid wear of the No. 6 Porsche 963 was less than one millimeter outside the legal tolerance,” Porsche Penske Motorsport said in a statement. “The rear skid wear was noted to be well within the legal tolerance. Porsche Penske Motorsport plans to collect all of the data and follow the protest procedures.”
Hétvégén Watkins Glenben a 6 óráson már megoldott valamit, mert csak az egyik Porsche rohadt le (vmi hibrid hajtás probléma), a másik, a Tandy/Jaminet páros nyert :)
A végén a trafficot kihasználva fogták meg a #25-ös BMW-t, akik nagyot mentek, most voltak a legközelebb a győzelemhez. Pedig volt még két húzós pillanatuk is a versenyen, amikor majdnem kib.szták őket.
Ellenben a csapattárs, a #24-es BMW nyomott egy "aitkent", vagyis kapásból, önerőből a falba küldte magát a rajt után az első kanyarban :D
Szóval ott sem 100%-os a teljesítmény, de mindenesetre rohadt izgalmas verseny volt.
Legközelebb július 9-én folytatódnak a bajnokságok, IMSA Kanadába megy a CTMP-re, a WEC pedig Monzából nyomja.
Én a Porsche-t sem temetném, mert valójában mindenki, akinek gondja volt, baleset és ütközés miatt szenvedett elsősorban, szóval jó ez a mezőny és még remélem sok epikus csata lesz.