Keresés

Részletes keresés

Bendzsur Creative Commons License 2019.04.09 0 2 10486

Hát szép jó estét kínálok Minden kedves fórumozónak!

 

Toronydaruk Budapestről napjainkban....

 



hms362 Creative Commons License 2019.03.22 0 1 10485

Az első két Edilmac szereléséhez két olasz szerelő is jött. Nagyon jó és kényelmes overallokat is hoztak, valamint két fajta cipőt. Az egyik fajta cipő talpa nagyon puha volt és jól tapadt, olyannyira, hogy akár függőleges vason is megtapadt és jól lehetett mászni vele. A másik talpa acélbetétes volt. Ha éles vason álltál vele (pl. a törzsön kívűl lógva dolgoztál), nem hajlott meg, és olyan volt, mintha a teljes talpadon állnál. Tőlük kaptam az első mérőműszeremet is (az ÉGV szerelőknek akkor még nem volt villamos mérőműszerük).

Előzmény: hms362 (10484)
hms362 Creative Commons License 2019.03.22 0 1 10484

De igen, az ÉGV-nél. Az elsők 1971-72-73 körül érkeztek, a Pingonokkal nagyjából egy időben. Pingont egyszer szereltem. A KB160-asok kiválóak voltak a házgyári panelek szerelésére. KB darut soha nem láttam közelről.

Előzmény: BENJÁMIN(BENJI) (10483)
BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2019.03.21 0 0 10483

Üdv Mindenkinek!

 

Rég voltam a fórumon,bocsánat a régi fórum társaktól!Kolléga a te le irásod,anno,hogyEdilmac-ot szereltetek,az nem az Égv-nél volt?Úgy emlékszem,h nekik volt ilyen típus.Én anno a 43-Áév-nél voltam darus.Ott Kb-k voltak,sajna.

Előzmény: hms362 (10477)
daruguru Creative Commons License 2019.03.08 0 0 10482

Jó kis videó, köszi! :)

Előzmény: hms362 (10479)
daruguru Creative Commons License 2019.03.08 0 0 10481

Szolnok? Tök jó képek!! :)

Előzmény: KB 401 (10480)
KB 401 Creative Commons License 2019.03.07 0 1 10480

hms362 Creative Commons License 2019.03.07 0 1 10479
rockersrac1987 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 10478

Pontosan ezt művelték, csak fordított sorrendben. Mármint ott összeszerelés volt, nem elbontás. :)

Előzmény: tupolev (10472)
hms362 Creative Commons License 2019.02.22 0 1 10477

Hát, ... az igaz, hogy az átszerelésük nem tart egy hétig, a felállításhoz nem kellenek pl. a sínekre rakott ellensúlyok, és nem kell kúszatás közben (mentőöv nélkül) a törzsön lógva összecsavarozni a törzs elemeit. Az első Edilmac gépeken még a létra is csak utolsó műveletként került be a törzsbe. :) Addig a törzsön mászkáltunk le-fel.       

Előzmény: daruguru (10476)
daruguru Creative Commons License 2019.02.22 0 0 10476

Csak annyi a célja, hogy sokkal-sokkal gyorsabb és egyszerűbb legyen a szerelés. Szereléskor semmit nem kell ki- vagy befűzni egyáltalán, szállítási helyzetben a golyóskoszorú, az ellengém, a hátrafelé lehajtott oszlopcsúcs, a rövid gémtő, a teljesen befűzött macska és horog egyetlen egységet képez. Nagyon ötletes megoldás, talán az utolsó igazi nagy ötlet volt a toronydarus világban, mielőtt jöttek a mai, egy kaptafára készülő, végletekig leegyszerűsített gépek.

Előzmény: hms362 (10475)
hms362 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 10475

Ha az a célja, hogy a szerelőknek ne kelljen kimenniük a gém végére (ilyen kis profilmagasságú gémen elég sz@r érzés odakint mászkálni), akkor fölösleges cicoma. Leszereléskor úgyis be kell akasztani a gém végén a videón is látható irányító kötelet. Vagy lehet, hogy ahhoz a földre engedik a gém végét? (Már ha a gép alacsonyabb, mint gém hossza.) Ha meg leengedik, akkor ott ki is lehetne kötni a teherkötelet és macskakötél fordítócsigáját. 
Az automatikus megoldás látványosabb. :) És nem kell annyi magassági pótlékot fizetni a szerelőknek. 
 

Előzmény: tupolev (10474)
tupolev Creative Commons License 2019.02.21 0 0 10474

Ezt a módszert csak EC-knél alkalmazzák, nagyobb gépeknél nem.

Felszereléskor ugyan így ferdén lefelé tartják a gémet és "legurul" a macska a végéig.

Előzmény: hms362 (10473)
hms362 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 10473

OK. Elhiszem neked. Megnézem.
A videón leszerelést mutatnak, nem futómacska kötél és emelőkötél rögzítést, hanem kioldást. És a gép se valami komoly teherbírású gép lehet.  
Ezt a módszert alkalmazzák felszereléskor fordított sorrendben?
Felszereléskor (amikor a köteleket rögzíteni és nem kioldani kell) a futómacska kötél kifelé húzó ága még nincs a macskára rákötve. Hogy megy ki a futómacska a gém végére?
Másodszor is megnézve láttam, hogy azt a bizonyos szerkezetet, amire a teherkötél és a macskakötél fordítócsigája rá van kötve, egy, a gém gerince alatt végigfutó kötél oldja ki. Valószínű, hogy HA felszereléskor ki lehet húzni a macskát a gém végére, akkor az a szerkezet magától bekattan valami kilincsműves rögzítőszerkezetbe. De mi húzza ki a macskát?
Nem hiszem, hogy ezt a módszert nagyobb gépnél is alkalmaznák (vagy már én vagyok túl öreg).  
Az első magyarországi Edilmac és a Pingon (50 m hosszú) gémjét a földön raktuk össze (készre), aztán az emelőkötéllel emeltük fel először a belső végét, majd a belső csapok behelyezése után szintén az emelőkötéllel emeltük vízszintesbe.        

Előzmény: tupolev (10472)
tupolev Creative Commons License 2019.02.20 0 0 10472

A gém végén a teherkötél és a macskakötél kötélkorongjának rögzítése bizony automatikusan történik.

Ezt a videót ajánlom megtekintésre:

 

https://www.youtube.com/watch?v=X6hfrTGvW80

Előzmény: hms362 (10470)
hms362 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 10471

Utóirat: Az még lehetséges, hogy a 2-ről 4 kötélágra átállítás (és fordítva) a futómacska egy részének gém végén való rögzítésével (és fordítva) történik. De ezt sem hiszem, h. emberi ellenőrzés nélkül. Túl kockázatos.  

Előzmény: hms362 (10470)
hms362 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 10470

Ez nem valószínű!!!

A macskakötél mindkét vége a macskára van rögzítve, egyik sem a gém végére. A macskakötél a gém végén egy csigán fut át, azon fordul meg. Az emelőkötél többnyire (nem minden gépnél) a gém végén van lekötve, de kizárt dolog, hogy annak rögzítését emberi beavatkozás és ellenőrzés nélkül végeznék. A macska felhelyezése és a kötelek befűzése többnyire a "földön" történik.
Egy dologról tudok, amit felállított gépen szoktak csinálni: átfűzés 2 kötélágról 4 kötélágra. Régebben (ma nem tudom hogyan) ezt a gém tövénél végezték el. Az átállítható gépek emelőcsigáján, a horog két csigáján kívül van egy kiegészítő csiga, amin felülről át van fűzve a teherkötél. Az átállításhoz, a végálláskapcsoló kiiktatása után, az emelőcsigát (a kiegészítő csigával együtt) behúzták a macskába, a kiegészítő csigát egy csapszeggel a rögzítik a macskán. Ha onnan (már a kiegészítő csiga nélkül) leengedik az emelőcsigát, a gép négy kötélágon emel.

Van még egy dolog: Bizonyos gépeken a gémet át lehet állítani vízszintesből ferde gémmé. Ehhez ki kell kötni a macskát a gém végén.
Azonban kizárt dolog, hogy ezeket a műveleteket emberi ellenőrzés nélkül végeznék el.

Előzmény: tupolev (10447)
Bendzsur Creative Commons License 2018.12.31 0 0 10469

Kedves Topiktársaim!

 

 

Mindenkinet Boldog Új Toronydarukban gazdag 2019-es évet kínálok!

 

 

Tatai Gergely Creative Commons License 2018.12.26 0 0 10468

Boldog karácsonyt és sikerekben gazdag újévet minden Toronydarusnak!!!

Gaben3333 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 10467

Ez nem egy terex comedil? 

Előzmény: Nores (10417)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.06 0 1 10466

Daru összeszerelése!
https://www.youtube.com/watch?v=yPbrywCf4no

Kép a videóból, a kész daruról!

rockersrac1987 Creative Commons License 2018.11.12 0 0 10465

Köszi, így már értem.  🙂

Előzmény: tupolev (10463)
tupolev Creative Commons License 2018.11.11 0 0 10464

A billenőgémes Wolff olyankor jön jól, ha valami alacsony dolgot kell építeni (jelen esetben mélygarázst) egy magasabb épület mellett. Normál daruból jóval magasabbat kellett volna építeni, hogy elforduljon a mellette álló épület felett.

Előzmény: rockersrac1987 (10462)
tupolev Creative Commons License 2018.11.11 0 0 10463

Azt, hogy nem alulforgó :-)

Magyarán az oszlopa fix, nem forog, csak a felső rész.

Van olyan daru (az önszerelők java része), aminél az alváz felett van a fogaskoszorú, tehát az egész daru oszloppal együtt fordul. Ezeknek az ellensúlya is lent van, nincs fent ellengém, ellensúllyal.

Ilyenek a régen használt daruk egy része is (pl KB-160, vagy az FT-60-as).

Előzmény: rockersrac1987 (10461)
rockersrac1987 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 10462

Kérdés: Budán a Posta palota renoválásánál egy piros Wolff 160B végzi a daruzási munkákat. Kérdés: miért nem volt jó oda a ,,sima" toronydaru? :)

rockersrac1987 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 10461

A felülforgó mit jelent? :)

Előzmény: tupolev (10459)
Tatai Gergely Creative Commons License 2018.11.01 0 0 10460

Ezt szerelték még a múlt héten a Márvány utcánál! Én is Comansára gyanakodtam, de a fülkéje sárga és egyáltalán nem Comansához illő, úgyhogy elbizonytalanodtam.

Előzmény: Bendzsur (10458)
tupolev Creative Commons License 2018.11.01 0 0 10459

Ez bizony egy Kröll K130F :-)

És mint ilyen, első az országban.

Nagyon örülök, hogy ez a patinás márka megjelent itthon is felülforgó daruval. (Eddig csak 1-2 önszerelő volt itthon Kröll).

Előzmény: Bendzsur (10458)
Bendzsur Creative Commons License 2018.11.01 0 0 10458

Szép Mindenszentek Napját Mindenkinek!

 

 

Ezt az érdekes vasat ma fotóztam Budán.

Ránézésre a Comansa Lindenre hasonlít, azonban az ellengémén elég feltünően jeleskedik az a sárga fordító motor.

 

Gondolom az...Vagy tévedek?

 

Típusát ennek a toronydarunak valaki tudja?

 

Nores Creative Commons License 2018.10.30 0 0 10457

Egyelőre erről van kép (az épülő plázától kb. 100 méterre épül egy társasház is).

 

 

Érdekes látni, hogy az ellensúly miatt hogy hajlik a torony.

 

Egyébként értem, hogy külföldről van ennyi daru, de darukezelő is kell mindegyikhez. Biztos ezt is megoldják valahogy, mert működnek :)

Előzmény: tupolev (10455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!