Keresés

Részletes keresés

gugorahajni Creative Commons License 2017.08.07 0 0 685

Jaworzyna Œłšska, leánynevén Königszelt

gugorahajni Creative Commons License 2017.08.07 0 0 684

Wrocław Nadodrze, lánynevén: Breslau Obertor

Előzmény: gugorahajni (683)
gugorahajni Creative Commons License 2017.08.07 0 0 683

Wrocław Nadodrze, lánynevén: Breslau Obertor

Előzmény: gugorahajni (682)
gugorahajni Creative Commons License 2017.08.07 0 0 682

Wrocław Nadodrze, lánynevén: Breslau Obertor

RhB Creative Commons License 2017.05.26 0 0 681

És felújítva, kicsit összefirkálva, Rákos 2016:

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: RhB (680)
RhB Creative Commons License 2017.05.26 0 0 680

A másik kettő ugyanazt mutatja két különböző állapotban. Rákos 2011:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: RhB (679)
RhB Creative Commons License 2017.05.26 0 0 679

A képeim között találtam pár képet mérlegházakról. Az első Agyalföld 2010-ben:

 

 

 

krikori Creative Commons License 2017.04.27 -1 0 678

Nem ismerem Pápa állomás történetét, csak általános köztörténetből indulok ki:

1946: államforma-váltás, királyság helyett köztársaság lett Magyarország, nem sokkal később népköztársaság. Ezzel kapcsolatban a legtöbb közintézményről a koronás címerből leverték, lekaparták a koronát (ez nem feltétlen 1946-47-ben történt, hanem a kommunista hatalomátvétel után).

B verzió: az állomás súlyosan sérült a harcokban, ezért újjáépítették/helyreállították és mivel 1946-49 között történt, a koronás címer helyett a Kossuth-címert tették vissza.

Az utolsó képen viszont mintha ott lenne a korona foltja, szerintem az első változat a valószínű.

Előzmény: gugorahajni (677)
gugorahajni Creative Commons License 2017.04.26 0 1 677

PápaA korona bántotta a fejesek szemét?

BLGB Creative Commons License 2017.01.21 0 0 676

Rétság, 2017. január:

 

 

 

RhB Creative Commons License 2017.01.19 0 0 675
gumidani Creative Commons License 2016.12.07 0 0 674
gugorahajni Creative Commons License 2016.09.18 -1 0 673

gugorahajni Creative Commons License 2016.09.18 0 0 672

gugorahajni Creative Commons License 2016.09.18 0 0 671

gugorahajni Creative Commons License 2016.09.18 0 0 670

gugorahajni Creative Commons License 2016.09.18 0 0 669

gugorahajni Creative Commons License 2016.09.18 0 0 668

gugorahajni Creative Commons License 2016.09.18 0 0 667

gugorahajni Creative Commons License 2016.09.18 0 0 666

Előzmény: gugorahajni (665)
gugorahajni Creative Commons License 2016.09.18 0 0 665

Ószolnok. Reptár lett belőle.

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.09 0 0 664

Az ötvenes években jelentősen átépítették az átjárót és környékét (gyalogos aluljáró 1953-ban, váltóállító torony 1954 körül, azóta lebontották, új vágányok, sőt a rendező bővítésekor még épületeket is eltoltak a korabeli híradások szerint), ezért 1949-1950 körüli építéshatósági térképeket kellene alapulvenni.

Előzmény: Törölt nick (663)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.09 0 0 663

Szia!

 

Tudom, hogy ott milyen megoldásra jutottunk, de az 1944 háborús légifelvételek és a építési hatósági térkép ezt cáfolja. Magam jártam utána.

Előzmény: kihúzóvágány (660)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.09 0 0 662

Igen igazad van az autó kérdésében. Az információ amit kaptam ezek szerint rossz volt és ezt nem ellenőriztem le.

 

Előzmény: gugorahajni (659)
gugorahajni Creative Commons License 2016.09.09 0 1 661

Szerintem ezt a Skodát 1948-tól kezdték gyártani, mert 1954-től már a Skoda Spartak

 

A négyajtós változatot egy csöppel később kezdték. Aztán az 1954-es Spartak előtt még az 1200-ast is gyártották egy ideig. Szóval, az autótól a Te időmeghatározásod jó lehet.

Visszatérve az eredeti problémára. A képen látható emeletes épületről nem találok ábrázolást. Sem térképen, sem fényképeken. A fentrol.hu 1977-es képén már több vágány van az útátjárónál és csak a lapostetejű házat vélem felismerni a képen. 

Előzmény: kihúzóvágány (660)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.09 0 0 660

Szerintem ezt a Skodát 1948-tól kezdték gyártani, mert 1954-től már a Skoda Spartak, azután a 440 és 445 volt gyártásban.

Ez a kép már szerepelt mostanában (a Facebookon is), és ott egyöntetűen az általam írt megoldásra jutottak/jutottunk.

Előzmény: Törölt nick (658)
gugorahajni Creative Commons License 2016.09.09 -1 0 659

"mivel a képen látható Skodát 1958 -tól kezdték csak gyártani"

 

Ez az állítás sem stimmel. Jóval hamarább került ilyen autó nagy számban Magyarországra.

Gondolom, hogy nem kell magyaráznom, hogy ez a fénykép mikor készült?

 

Előzmény: Törölt nick (658)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.09 0 0 658

Szia!

 

Ez a "megfejtés" is felmerült de személyesen ellenőriztem le a levéltári dokumentumok alapján és a korabeli építési hatósági térképet illetve a légifelvételeket megnézve biztosan mondhatom, hogy nem ez a helyszín.

Továbbá az általad megadott ~1950 időszak sem stimmel, mivel a képen látható Skodát 1958 -tól kezdték csak gyártani. Abban viszont igazad van, hogy dokumentum/oktató film részletből származhat a jelenet.

 

Várom továbbra is az ötleteiteket  :)

Előzmény: kihúzóvágány (657)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.09 0 0 657

Nagyon egyszerű: Ferencváros, Gyáli úti sorompó, és nem ~1960, hanem ~1950. (Dokumentum-film felvétel.)

Előzmény: Törölt nick (656)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.09 0 0 656

Sziasztok!

 

Meg tudja valaki mondani, hogy ez a helyszín hol van? (nem Rákosrendező)

A kép ~1960 -ban készülhetett.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!