Az ACM nem gyári tartozék, a konfigurátorban nincs benne, hanem rendelhető extra volt. Csak úgy mint a kamerák. Külön kell megrendelni, de a szervizben beleteszik.
Az ACM modul tud olyat is, hogy akkufesz és vízhőfok, ami alapból nincs benne az E90-ben. Későbbi autókhoz már nincs, mert az autó sok mindent tud már enélkül is.
Softverfrissités--áramtalanitás garantáltan nem segit...,De van olyan hogy első+Hátsófék+ Fékolaj reset.., szerintem ezt kellene..., nem kell gyári diag hozzá.
Most néztem pontossabban a képet : 50.000Km-es átnézését ir a Service-menüben erre a képre...,nagyon hasonó a fékeké is...
Softverfrissités--áramtalanitás garantáltan nem segit...,De van olyan hogy első+Hátsófék+ Fékolaj reset.., szerintem ezt kellene..., nem kell gyári diag hozzá.
Talán nem irtam hogy enyémben csak egy MENÜ gomb van az IDrive-on mivel nincs parkszenzor gyárilag.
Ezek szerint , én ezt olvasom ki az irásodból : Elöször hosszan nyomod a MENÜ gombot, ezután beteszed rückvercbe és ekkor van hátsó kamera kép----visszakapcsolásnál van frontkamerakép kb 20km sbességig -ig.
Ha nem nyomod elötte a MENÜ gombot , akkor nincs is hátsókamerakép rückvercállásban?
Jól értem , hogy a két kamera már gyárilag bevolt szerelve??? és echte Bmw kamerák? Nem "aftermarket kamerák"?? (igy vetted, vagy Te szereltetted be??) és csak az illesztőmodult kellett utólagosan beszereltetned???
A kocsim 2005.10 havi 316i. Három napja ezt dobta föl indításkor. Leállítottam, ellenőriztem a fékfolyadékot, a szint rendben volt.
Újra indítok és a hiba eltűnt. De azóta kb minden 7-8 indítás után feldobja. Mi lehet a probléma ami nem állandóan áll fent? A fékfolyadék csere intervallumával elcsúsztam sajna elég rendesen. Lehet ez az ok? Fékbetétek rendben, fékolaj folt nincs a kocsi alatt. 15 éves a gép, softver frissítés hiánya okozhat ilyet? Segíthet egy teljes áramtalanítás?
Így nem akarok hosszabb útnak neki indulni és napi használatban volna szükség a kocsira.
Nálam nincs PDC gomb..,Menü Hosszu nyomásával betudom kapcsolni a Hátsó kamerát és rövid Menügomb nyomással áttudok váltani az elsőre.., függetlenül hogy rückvercbe van -e vagy nem..., Menü hosszu nyomásával tudok kilépni.
A probléma nálam hogy az utólagos kamerákhoz-utólagosan beszerelt InterfaceOSD menüjébe nem tudok egyáltalán belépni.., a gyártó szerint igy kellene : Idrive OK gombot folyamatosan 3-5mp-ig nyomni és kereket jobbra forgatva megkellene ennek a Menünek jelenni., ahol aztán ki lehetne választani a megfelelő konfigurációt a kamerához., pl azt az opciót amikor gyárilag nincs PDC szerelve az autón, mint nálam!
Ez a "ACM" modul valami gyári BMW tartozék??
Jól értem hogy a Kameráid már gyárilag bennt voltak?
2010-s E90LCI-m van. BMW kamerákkal, elöl-hátul. Kellett egy ACM (Accessory Control Menü) ECU hozzá. Ez tud pár dolgot, többet között a kamerák kezelését. A "menü" gomb hosszú lenyomására aktiválódik.
Ha rückverbe teszem megjelenik a hátsó kamera képe. Ha kiveszem, akkor az első (az autó hegyén jobbra balra néző, "sideview") kamera. Adott sebesség felett kikapcsol. Kézzel a PDC gombbal lehet be-kikapcsolni.
A PDC és a kamera osztott képernyős megjelenítésére nem tudok BMW megoldást, csak a későbbi autókban. De az elég, hogy látom a képet és csipog a PDC.
Bmw E90. 318D. 2008. Navy van.I-drive 2-es verzió, csak egy Menü gomb van , PDC nincs.
Utólagos első és hátsó tolató kamera lett beszerelve egy Can-es "V5C-M631"-es interface-beépitésével. Elözmények : Az autó nem müködő kamera rendszerrel lett vásárolva..., ismeretlen okból az első kamera tartozékai elvannak távolitva., a vezetékelésének vagy valami tartozékának a nyomát se találtuk a motortérben .,nagyon alapos kutatás után sem,csak a sima kamerát felszerelve 1m vezetékkel, az interface-ben a kábel bennt van a "FrontCamera" pozicióban. A hátsó tolatókamera összetoldó stekkere is széthuzott állapotban volt..szintén nem tudni miért. Az autón minden müködik, full diagban sincs semmi hiba, CAN is Ok.Az első kamera müködése teljesen tárgytalan ,mert nem fontos stb..,hátsó viszont nagyon aktuális volna.., jelenleg ennyi "müködés" van :Az I -drive Menü gombját hosszan nyomva a videoforrást ki lehet választani manuálisan, függetlenül a tolatókapcsoló állástól.., Hátsó kamerakép van ,teljesen normálisan müködik is!!! Frontkamerára is átlehet kapcsolni, de ott nyilván a hinyzó részek miatt nincs kép, de mint irtam ez egyáltalán nem is fontos. CAN -buszos az interface,.de van rajta gyárilag analóg +tolatólámpakapcsoló bemenet is , ha valamiért a CAN -ről nem müködik a tolatójel felismerés.,ezan az autón is igy lett beszerelve., tolatólámpáról előrehuztak egy vezetéket az interface tolatókapcsoló analóg bemenetére..,itt meg is van a +12V tolatáskor.,természetesen a tápok jók az interfacen. A leirásban van egy , I-drive -val bekapcsolható "OSD" menű., ahol több dolgot konfigurálni lehetne-kellene , pl kamerákra szelektiv táp bekapcsolást stb.., sajnos ezt nem tudom bekapcsolni sehogy., noha van olyan érzésem hogy fölöttébb üdvös volna...,lehet hogy valamit rosszul értelmezek a belépési procedurában?? A gyári menübe egyébbként simán betudok menni. Nagy segitség volna a tisztázáshoz ha ez sikerülne.
Most jutott eszembe ., lehet hogy a gyári menüből is kellene valamit átkonfigolni esetleg???
gondoltam meg lesem az ultrahang modult , hogy van-e. Hat sajna nem volt benne.
De még a kábele sem egy db vezeték volt be kötve az pedig a 12v a lámpának. :(
Mi tegyek mi a megoldás a témával kapcsolatban, illetve van e valaki aki tud segíteni. Tudom rengeteg riasztó bekötő állomás van de én szeretném a gyári megoldást. Esetleg a kábel amit kerestem el van dugva valahol össze kötegelve?
Szia, azt tudod, azt még machinálni kell hogy működjön is. Keresnék a helyedben egy kulcsost a fészbukon, stb és a szervizár felért megúszod. A Rover csoportban egy szaki aki evvel foglalkozik, a Rover 75 BMW rendszerű ...egy próbát megér. Egyébként 400 a frekije ha jól emlékszem...
Honnan tudom megállapítani az E90-es tartozó kulcsomhoz, hogy milyen frekvencián müködik? A szervizkönyvben nincs adat róla, a szervizben 78 ezret kérnek a kulcsért, de az aliexpressen 12 USD-ért találtam, csak a frevenciát kellene kiválasztanom..
m47r motor hidegen nehezen, melegen még nehezebben indul. Hibakód nincs, ha elindult és pár másodpercen belül újraindítom normálisan indul. Rail 304, töltőnyomás 3,95 bár. Jól húz erő van benne, jó a hangja, nem füstöl. EGR, stb tiszta. Valamit ötletet, iránymutatást megköszönnék . Köszi!
lehet volt már.. 2007-es 318i-t vettem nem olyan rég, és van egy jelenség amit nem igazán sikerül megfejteni..ja, automata váltós.. szóval, mikor megállok erős sipoló hang jön a motortérből, az érdekes az, hogy nem mindig, és nem is egyből, kell kb 10 másodperc míg elkezdi.. lecseréltem az ékszíjat, most ha csinálja hangosabb mint eddig, viszont ritkábban csinálja, és most ha hallom és P-be rakom általában elhallgat.. eddig viszont P-be se hallgatott el.. :D Képtelenek vagyunk rájönni.. Ötlet esetleg?
Debrecenben, esetleg Nyíregyházán ismer valaki megbízható BMW szerelőt/szervizet?
N. Lajost ismerem Debrecenben, korrekt, rendes srác, de nagyon szűk az utca, ahol dolgozik, oda nem szívesen vinném újra. Illetve az Ő meglátása az volt korábban, hogy ne foglalkozzak a dologgal, mert jó állapotban van az autó.
Vezérlés cserén gondolkozok teljes szervizzel, ha indokolt csapágyazással. 174ekm-t futott E92 lenne az autó, 2008/4. havi, M57D30TÜ2 motorral.
ha gyári BMW NIVI -t akarsz rákötni akkor annak nem LVDS a kimenete hanem sima videó ,
a videó jelet kell bekeverni az LVDS kábelba ami megy a monitorhoz, évjárattól függően CCC , CIC vagy NBT , //// 2002 óta lehetséges :) ez a megoldás //// , ha valami más márka a kamera akkor az nem biztos hogy lehetséges , küldj róla képet,
ez egy gyári bmw nivi beszerelés E60 ba amibe NBT van
Sziasztok. Nemrég vettem egy e91-es 320d-t 163 le. N47 motorkódos. Kb 10 fok alatt indítás után pár másodpercig egyenetlenül jár és egy hatalmas adag fehér füstöt nyom, aztán abbahagyja de nem hiszem h így normális lenne. Kicseréltem az izzítógyertyákatkat meg a vezérlésmodult de semmi nem változott. A teszter ezeket a hibákat jelzi.
BMW Lvds jelet szeretnék videojellé butítani tudtok-e segíteni? Autóba szeretnék szerelni hőkamerát ami lvds jelet ad ki de az autóba épített monitor csak analóg videójelet képes fogadni. Tudtok-e átalakítót vagy egyébb megoldást.Sajnos monitort sem találok amire rá lehetne kötni az lvds jelet.Autoliv NV2 felépítésű a kamera.