Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2013.11.09 0 0 1996

Stańczyki/Staatshausen, egykoron Kelet-Poroszország déli sarka, ma Varmia-Mazúria északi sarka Lengyelországban. 

https://maps.google.com/?ll=54.298095,22.653809&spn=0.036113,0.104628&t=h&z=14

Előzmény: Clan Donnelly (1995)
Clan Donnelly Creative Commons License 2013.10.30 0 0 1995

Hol?

Előzmény: gw (1991)
pégés Creative Commons License 2013.09.27 0 0 1994

KÖSZÖNÖM !!

Előzmény: czzf50 (1993)
czzf50 Creative Commons License 2013.09.27 0 0 1993

Szerintem az Elba-híd Bad Schandau-nál.

 

http://www.sebnitztalbahn.de/material/bruecke1.jpg

Előzmény: pégés (1992)
pégés Creative Commons License 2013.09.27 0 0 1992

Tisztelt vasúti hídszakértő fórumtársak!

 

Egy kis segítséget kérnék.

Én a Fortepan megfejtések topikban szoktam  "vitézkedni".

Van ott egy (talán?) vasúti hidas kép amit nem sikerült eddig megfejteni.

 

Ha volna ötletetek:

 

  fp 14265

 

köszönöm előre is

gw Creative Commons License 2013.09.22 0 0 1991

Bár nem hazai, de talán érdekes lehet. A képen lévő viadukt 1914-re készült el, a párja, amin állunk, 4 évvel később. Utána jó évtizedes szünet következett, mivel a hozzájuk tartozó vasúvonalat csak 1927-ben adták át, de csak a déli hídon (szemben) volt forgalom. 1945-ben aztán már véget is ért a története, mert felszedték a síneket, a terület zárt határzóna lett és semmiféle forgalom nem volt kívánatos.

radio100jozsi Creative Commons License 2013.08.24 0 0 1990

Tervek vannak, az egyik a Gyulánál található kisvasúti híd, a másik Sárospataknál a szintén kisvasúti Bodrog híd. Ennél elveszettebb hidak csak ha belefutok esetleg, de nem tervezek velük jobban.

Előzmény: bodrostomi (1989)
bodrostomi Creative Commons License 2013.08.24 0 0 1989

Elveszett hidak is?

Előzmény: radio100jozsi (1986)
cecilke Creative Commons License 2013.08.23 0 0 1988

A-HÍD Építő Zrt., Strabag MML Kft.Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt.

Vállalkozási keret-megállapodás

Vasúti hidak és acélszerkezetek felújítása

Keretösszeg: 5 792 800 000 HUF

szerződéskötés dátuma: 2013.06.17.

szerződés határideje: 2014.06.30

http://www.mav.hu/res/uvegzseb_2013.html

radio100jozsi Creative Commons License 2013.06.07 0 0 1987

Igazad van, a Sínek világában meg is találni az új hídszerkezet terveit: http://www.sinekvilaga.hu/123-43654.php

 

 

Előzmény: cecilke (1982)
radio100jozsi Creative Commons License 2013.06.07 0 0 1986

Fél év szünet után ismét elérhetőek a www.vasutihid.hu és a www.vasutihidak.hu webcímeken hazánk vasúti hídjait bemutató weboldalam. Téma lesz a jövőben bőven, hisz szerencsésen zajlik a hazai hídállomány megújítása, és még akkor ott lesz két nagy Tisza hídunk cseréje is Szolnoknál jövőre, és Kiskörénél a közeljövőben. Képi hiányosságok még vannak a honlapon, de a jövőben most már a hídfotózásra koncentrálok, mivel vasútfotózás terén bőven van kínálat, és léteznek sokkal jobb fotósok is, ezért a nyáron az megnyitott albumoknak a hiányzó hídjait akarom még pótolni, aztán kezdődnek az újrafotózások, mert szerencsére vannak és lesznek is változások a vasúti hídjainkban.

bodrostomi Creative Commons License 2013.06.04 0 0 1985

2114? :-D Az nem.

Előzmény: cecilke (1983)
bodrostomi Creative Commons License 2013.06.04 0 0 1984

Akkor legalább utána is megmarad ilyen egyedi hangulatúnak. :-) Jól tudom, hogy ez már az utolsó ilyen közös (vasút-közút) használatú híd az országban?

Előzmény: cecilke (1982)
cecilke Creative Commons License 2013.06.04 0 0 1983

'14 beláthatónak számít? Persze a mai világban csak a tegnap a biztos.

Előzmény: bodrostomi (1977)
cecilke Creative Commons License 2013.06.04 0 0 1982

De bizony, hogy de. Viszont marad a közút. De csini lesz.

Előzmény: radio100jozsi (1981)
radio100jozsi Creative Commons License 2013.06.04 0 0 1981

Felszerkezet cseréről nem hallottam, csak felújítás lenne, azaz mázolás, szigetelés, pályalemez cserék.

Előzmény: bodrostomi (1980)
bodrostomi Creative Commons License 2013.06.04 0 0 1980

És marad a jelenlegi, sorompós megoldás, vagy fejlesztenek is a hídon?

Előzmény: radio100jozsi (1979)
radio100jozsi Creative Commons License 2013.06.04 0 0 1979

Annak a felújítása is benne van a nagy hazai vasúti hídfelújítási projektben, de gondolom azért kapacitási gond is lehet (munkaerő), azért idén nem fognak már bele, hisz most is két Tisza-híd is le van zárva egész nyáron (Csongrádi, és Tiszaugi).

Előzmény: bodrostomi (1977)
bodrostomi Creative Commons License 2013.06.04 0 0 1978

Tényleg, a Salgótarján melletti völgyhíddal (somlyói viadukt) kapcsolatban van valami fejlemény?

bodrostomi Creative Commons License 2013.06.04 0 0 1977

De gondolom még "nem fenyeget az a veszély" hogy felújítják/átépítik belátható időn belül? :-)

Előzmény: cecilke (1976)
cecilke Creative Commons License 2013.06.03 0 0 1976

Esedékesnek a kiskörei Tisza-híd is az.

Előzmény: radio100jozsi (1974)
_karika Creative Commons License 2013.05.31 0 0 1975

600 mm-en csak teljes hídfacserét és a csatlakozó szakaszok felújítását, alj- és ágyazatcseréjét tervezünk idén. Anyag megvan. Ha kedved van, jöhetsz egy napra segíteni, baromi jó társaság jön össze olyankor :)

Előzmény: radio100jozsi (1974)
radio100jozsi Creative Commons License 2013.05.31 0 0 1974

Lesznek itt bőven izgalmas dolgok. ami nagyobb, és látványosabb az a Bp, Körvasútnál a Kerepesi úti, és a 101-es vonalon a Berettyó híd Berettyóújfalunál. Na meg ami ebben nincs, az a jövőre esedékes Szolnoki Tisza-híd teljes átépítése felszerkezet cserével.  Az Újpesti vasúti Duna -híd átépítése után az elmúlt időszak másik legnagyobb  folyami hídszerkezet cseréje lesz ez.

Előzmény: cecilke (1971)
radio100jozsi Creative Commons License 2013.05.31 0 0 1973

Ez Kazincbarcikánál az ex berentei delta Sajó-hídja lenne?

Előzmény: bodrostomi (1968)
jwkllr Creative Commons License 2013.05.12 0 0 1972
cecilke Creative Commons License 2013.04.03 0 0 1971

K1. lehívási egység: (MÁV I. csomag)
(1) Felsőzsolca-Hidasnémeti vv. 149+93 sz Vadász patak híd átépítése
- 12,80 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új ortotróp pályalemezes, közvetlen, rugalmas sínleerősítésű acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) 40 t
- Saruszerkezet cseréje saruzsámoly kialakításával 4 db;
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő átalakítás, felületének tisztítása, repedések injektálása); 39 m3
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Vizsgálólépcső építése beton alaptesttel, korláttal – 2 db;
- Mederburkolat kialakítása – 3200 m2
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 50 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
(2) Felsőzsolca-Hidasnémeti vv. 457+90sz Garadna patak híd átépítése
- 12,80 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új ortotróp pályalemezes, közvetlen, rugalmas sínleerősítésű acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) 40 t
- Saruszerkezet cseréje saruzsámoly kialakításával 4 db;
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő átalakítás, felületének tisztítása, repedések injektálása); 38 m3
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Vizsgálólépcső építése beton alaptesttel, korláttal – 2 db;
- Mederburkolat kialakítása – 2540 m2
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 50 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
K2. lehívási egység: (MÁV II. csomag)
(3) Galgamácsa-Ipolytarnóc 464+56 Feketevíz I. híd átépítése:
- 8,85 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új felsőpályás, gerinclemezes, hídfás acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) – 12,9 t;
- Saruszerkezet cseréje saruzsámoly kialakításával – 4 db;
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő felületének tisztítása, repedések injektálása);
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Vizsgálólépcső építése beton alaptesttel, korláttal – 2 db;
- Mederburkolat szükség szerinti javítása;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 30 m, hídon 15 db hídfa.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
(4) Galgamácsa-Ipolytarnóc 466+08 Feketevíz II. híd étépítése:
- 8,50 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új felsőpályás, gerinclemezes, hídfás acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) – 12,1 t;
- Saruszerkezet cseréje – 4 db (234 kg);
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő felületének tisztítása, repedések injektálása);
- Vasbeton szegély és beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Acél kavicsfogó építése – 672 kg;
- Vizsgálólépcső felújítása – 4,5 m;
- Mederburkolat szükség szerinti javítása;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése szabályozással – 30 m, hídon 15 db hídfa.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
(5) Drégelypalánk-Balassagyarmat 394+25 Hévizi patak:
- 4,00 m nyílású, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új felsőpályás, gerinclemezes, hídfás acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) – 6,1 t ;
- Saruszerkezet cseréje – 4 db (234 kg);
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő felületének tisztítása, repedések injektálása);
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Acél kavicsfogó építése – 562 kg;
- Meder rendezése;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 25 m, hídon 9 db hídfa.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelése, üzembehelyezése
(6) Drégelypalánk - Balassagyarmat 567+56 Nyírjes patak:
- 5,60 m nyílású, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új felsőpályás, gerinclemezes, hídfás acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) – 8,1 t ;
- Saruszerkezet cseréje – 4 db (234 kg);
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő felületének tisztítása, repedések injektálása);
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Acél kavicsfogó építése – 784 kg;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 27 m, hídon 11 db hídfa.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
K3. lehívási egység: (MÁV III. csomag)
(7) Tiszafüred-Poroszló vv. 694+78 Tisza ártéri híd szerkezete korrózióvédelme
- Állvány és korrózióvédelmi terv elkészítése, engedélyeztetése (MÁV Zrt, Vízfolyás kezelő, környezetvédelmi hatóság) a MÁV Zrt P-6002/2012 számú utasítása alapján, 1-1 db
- Szerkezet állványozása - 6 szerkezet;
- 6x15,60 m. támaszközű, szekrénytartós acélszerkezet mázolási munkáinak (szerkezet előkészítés Sa 2 ½ minőségben, alapozó mázolás, közbenső mázolás, fedőréteg felhordás 240-300 mikron minimális vastagságban) elvégzése a jóváhagyott korrózióvédelmi terv alapján, rétegenként 3240 m2
- Kész bevonati rendszer minősítése
K4. lehívási egység: (MÁV IV. csomag)
(8) Szekszárd-Bátaszék vasútvonal 36+69,60 szelvényében áteresz építése
- 1,00 m belső átmérőjű vasbeton ROCLA cső átsajtolásos technológiával történő beépítése;- 9 fm
- Indító, és fogadóakna készítése; 1-1 db
- Vasbeton előfej kialakítása; 2 db
- Ároképítés, árokburkolás; 54 m2
- Szerkezet hídvizsgálata, üzembehelyezése
(9) Szekszárd-Bátaszék vasútvonal 47+55 szelvényében vasúti híd felújítása
- 6,00 m nyílású, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új 7,20 m hosszúságú monolit ágyazatátvezetéses tartóbetétes vasbeton lemezhídra szigeteléssel;
- Alapozás megerősítése D= 100 cm átmérőjű fúrt cölöppel – hídfőnként 4-4 db (40-40 m);
- Cölöpösszefogó fejgerendák, felmenő falazatok, felszerkezet építés; 82 m3
- Szivárgó építés, betonfelület védelme; 128 m2
- Járulékos pályabontási, építési feladatok elvégzése 35 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, üzembehelyezése
(10) Szekszárd-Bátaszék vasútvonal 116+10 szelvényében vasúti híd felújítása
- 7,80 m nyílású, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új 9,00 m hosszúságú monolit ágyazatátvezetéses tartóbetétes vasbeton lemezhídra szigeteléssel;
- Alapozás megerősítése D= 100 cm átmérőjű fúrt cölöppel – hídfőnként 4-4 db (48-48 m);
- Cölöpösszefogó fejgerendák, felmenő falazatok, felszerkezet építés; 93 m3
- Szivárgó építés, betonfelület védelme; 128 m2
- Járulékos pályabontási, építési feladatok elvégzése 35 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, üzembehelyezése
K5. lehívási egység: (MÁV V. csomag)
(11) Püspökladány-Biharkeresztes v.v 1415+52 szelvényében Berettyó-híd átépítése:
- 53,00+25,00+16,00 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet átépítése 2x 54,00 m.ny. új ortotróp pályalemezes, közvetlen, rugalmas sínleerősítésű szimmetrikus rácsozású acél rácsos hídszerkezetre 421 to;
- Acélszerkezet felületvédelme 4630 m2;
- D=0,6m CFA cölöpalapozás új alátámasztások részére 812 fm;
- Vízelvezető földmeder kialakítása, egyéb földmunkák – 1500 m3
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 450 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
K6. lehívási egység: (MÁV VI. csomag)
(12) Bátaszék-Baja vasútvonal 789+11 szelvény Bajai Duna híd pillérvédeleme
- A műtárgy I., II., IV., V. pillérek / II., III., V. VI. támaszainak pillérvédelmi munkáinak elvégzése
- mederfelvétel a munka megkezdése előtt
- mederrendezés 9112 m2
- geotextília terítés 6246 m2
- vízépítési terméskő beépítés 11 684 m3
- RENO matrac fektetés 2088 m2
- utófelmérés 1 alkalom/pillér
- hajózó út áthelyezés 1 alkalom/pillér
K7. lehívási egység: (MÁV VII. csomag)
(13) Kőbánya-Felső - Angyalföld-elágazás 34+23 Kerepesi úti acélhíd (jobb vágány):
- 36,08 támaszközű, kis teherbírású rácsos acél hídszerkezet cseréje alsópályás, trapéz rácsozatú főtartós, vasúti ágyazat átvezetés nélküli, ortotróp pályalemezű acélszerkezetre (közvetlen sínleerősítéssel, bal oldalon járdakonzollal, korrózióvédelemmel)
- Felszerkezet: 117,24 tonna; gyalogjáró: 5,30 tonna;
- Vasbeton hídfő és beton szárnyfal építése – 46 + 10 m3;
- Vasbeton saruzsámoly építése – 1,90 m3;
- Saruszerkezet cseréje – 4 db;
- Vasbeton úszólemez beépítése – 2 db;
- Vizsgálólépcső építése beton alaptesttel, korláttal – 23 m;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 69 m, 4 db dilatációs szerkezettel, hídon 37 m EDILON.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
K8. lehívási egység: (MÁV VIII. csomag)
(14) Csongrád-Szentes 490+92 szelvényében Csongrádi Tisza híd mázolása
- Állvány és korrózióvédelmi terv elkészítése, engedélyeztetése (MÁV Zrt, Vízfolyás kezelő, környezetvédelmi hatóság) a MÁV Zrt P-6002/2012 számú utasítása alapján, 1-1 db
- Szerkezet állványozása csongrádi hídfőtől 20 db keretállás ;
- 20 keretállás mázolása a jóváhagyott korrózióvédelmi terv alapján felső szélrács nélkül (szerkezet előkészítés Sa 2 ½ minőségben, alapozó mázolás, közbenső mázolás, fedőréteg felhordás 240-300 mikron minimális vastagságban) rétegenként 26.000 m2;
- Kész bevonati rendszer minősítése
A fenti lehívási egységek (MÁV csomagok) tervezett befejezési határideje: 30/06/2014 (nap/hó/év)

Előzmény: cecilke (1970)
cecilke Creative Commons License 2013.04.03 0 0 1970

RÉSZVÉTELI felhívás – Egyes ágazatokban


Vasúti Hidak és Acélszerkezetek felújítása a MÁV Zrt. vasút hálózatán


Keretmegállapodás több ajánlattevővel



Törölt nick Creative Commons License 2013.03.15 0 0 1969

A rabapatonai kozuti hid, amit a lebontott Gysev hid mederteri elemeinek felhasznalasaval epitettek.

Előzmény: radio100jozsi (1961)
bodrostomi Creative Commons License 2013.03.12 0 0 1968

alveare Creative Commons License 2013.02.24 0 0 1967

érdekelne.

pbgas.alveare@gmail.com

Előzmény: Dzsibzon (1966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!