Keresés

Részletes keresés

TWdoktor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 8110

Cserébe ott a pálya szinte új, vagy felújított, ellentétben a többi vonallal.

Előzmény: nonick7 (8107)
TWdoktor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 8109

Ott már régóta zajlanak a magasabb szintű vizsgálatok. Bajban is vannak minden egyes összetört kocsival...

Előzmény: nemeza (8106)
TWdoktor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 8108

Nem ismerem a pontos adatokat, példának okáért a 1565-ös kocsi ÁFJ nélkül, 18 (-1) év szolgálat után honosítási állapotában került 2019-ben selejtezésre. Ez több, mint kétszerese a cafok eddigi idejének...

Ami az élőmunkát illeti, egy caf szélvédő csere 3 nap, egy TW6000-é 2 óra. És még van néhány hasonló adat...

Előzmény: zsig (8105)
nonick7 Creative Commons License 2023.08.17 0 2 8107

ezt kissé árnyalja, hogy az egyes villamos átlagsebbessége a legtöbb vonal kb duplája

Előzmény: zsig (8105)
nemeza Creative Commons License 2023.08.17 0 0 8106

A Combinok kb.15 évesek, nem?

Ott mi a tapasztalat? Teljesen más logika szerint vannak a javítások Tatrahoz képest.

 

Előzmény: zsig (8105)
zsig Creative Commons License 2023.08.17 -1 0 8105

Majd beszéljünk erről 20-25 év múlva, melyik villamos ment fajlagosan lényegesen kevesebb élőmunkával, a Tátra, vagy a CAF?

 

A számok beszédesek: maholnap 8 éve járnak a CAF-ok Budapesten (ez egy Tátra főműhelyi ciklusidő) és míg egy Tátra évente kb. 40-50 ezer km-t fut, egy hosszú CAF 100 ezer km fölött, ami a Combinók 77 ezer km-jét is messze meghaladja.

Előzmény: Thermo-blinker (8104)
Thermo-blinker Creative Commons License 2023.08.15 0 4 8104

"a CAF villamos valószínűleg simán elketyeg középjavításokkal 20-25 évet"

 

...amennyiben folyamatosan javítgatják a repedő kocsiszekrényeket, lötyögő kerekeket, a nyikorgó, kikopott csuklókat, az állandóan elromló klímákat. A teljesség igénye nélkül.

Előzmény: zsig (8103)
zsig Creative Commons License 2023.08.15 0 3 8103

A szekrényvázak 40 év felett járnak, és az első újfajta K széria is majdnem 10 éve készült el, kb. 400.000 ekm futás van bennük már. Ha a maradék, még nem K-sítotton végigért volna a program, a legelsőként felújítottak újabb javításával kellett volna folytatni. Persze, a hajtást nem kellene korszerűsíteni, de ez a fajta felújítás is 100MFt körül alakul egy kétkocsis szerelvény esetében. A Combino és a CAF villamos valószínűleg simán elketyeg középjavításokkal 20-25 évet, a régi típusok ezt konstrukciójukból fakadóan sosem fogják tudni, 20 év alatt egy Tátrát, Ganzot legalább egyszer atomjaira kell szedni és újraépíteni, nem azért, mert hulladékok, hanem azért, mert a gyártásuk idején ez volt a műszaki filozófia. 

Előzmény: Jobbramagyar (8102)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.08.14 0 5 8102

Szerintem 20-25 évet simán el lehet még üzemeltetni ezt a gyakorlatilag friss Kátra-flottát. 

Előzmény: zsig (8100)
zsig Creative Commons License 2023.08.14 0 4 8101

Az kb. 10 éve futott, ki lett szabályozva a helye, aztán az állam egyszerűen elvette a területét és focipályákat épített részben a helyére.

Előzmény: Jobbramagyar (8098)
zsig Creative Commons License 2023.08.14 -1 2 8100

Hát azért, 40-43 éves villamosokra nem akarunk hálózatfejlesztést építeni. Új kocsi kell, az összes CAF itt lesz, elő lehet készíteni a következő járműtendert. Egy Budapest méretű flottán kb. havonta 1 új kocsinak kell bejönnie átlagban.

Előzmény: Jobbramagyar (8096)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.08.10 -2 2 8099

És tudod mi épület helyette..? mi más, természetesen  foci pályák

Előzmény: Jobbramagyar (8098)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.08.10 0 2 8098

Akartak a józsefvárosi pályaudvar helyén egy szupervillamoskocsiszínt építeni. Talán 15 éve futott a terv?  Aztán elhalt szép csendben.. 

Előzmény: király2644 (8097)
király2644 Creative Commons License 2023.08.10 0 3 8097

OFF

Jó, de azt úgy hívják tudatos várostervezés és közlekedésfejlesztés. Az meg nálunk nem megy. Új kocsiszín? Stb? Ezek ráadásul min. 5-6 éves átfutási idővel rendelkeznek. Én örülök az új villamosoknak, de hol a koncepció, az átgondolt fejlesztések, stb? Nem, amire van épp ad hoc pénz, az igen, más nem. Okokat hagyjuk, mert az meg politika sajnos, nem szakmai vita. Így lesz előbb metró a lakópark közepén, amikor még egy lakás sincs még átadva. Náklunk meg majd talán 40 éveel később, ha egyáltalán.

ON

Előzmény: Jobbramagyar (8096)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.08.09 0 3 8096

Egy darabot se kéne kidobni, hálózatfejlesztésre kéne a "felesleget" felhasználni. ÉPÍTENI. 

Előzmény: zsig (8087)
BP-1 Creative Commons License 2023.08.09 0 1 8095

Angyalföld?

 

Annyira adná magát. 

1-esek. 14-es. Bécsi úti végállomás ( 17-19 )

Előzmény: zsig (8090)
zsig Creative Commons License 2023.08.09 0 1 8094

Az 51 villamos nem csak Budára megy. Budán a közeljővőben 9-10-zel nő meg a kiadás az 56-os miatt, a maradékkal fog tudni a 61-es is érdemben alacsonypadlós lenni. A teljes állomány ittléte esetén a 14-esen, a 69-esen, a 62-esen, a 24-esen is lesz nagy valószínűséggel érdemi CAF kiadás, és ha sikerül lóvét szerezni, akkor a 2-esen is pl. De nincs még semmi leütve.

Előzmény: király2644 (8091)
HBweb hu Creative Commons License 2023.08.09 0 0 8093
Jim1987 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 8092

Szépilonában lesznek

király2644 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 8091

Elhiszem, de cserébe meg annyi rezsimenet lesz, hogy ciki... Budafok tele (vagy legalábbis azt hallottam), Kelenföld se nagy, és ott vannak az ICS-k a legjobb helyen (amiket nem lehet kidobni), de jól jönne most Óbuda....

Pesten mi? Baross vagy Fradi? Jó, legalább Fradiból közelebb vannak a budai vonalak, de azért ez így eléggé nem optimális. 

Előzmény: zsig (8090)
zsig Creative Commons License 2023.08.08 0 1 8090

Budai telep szinte kizárt, valami pesti, egyszerűbben átépíthető jöhet szóba üzemeltető kocsiszínként, plusz még 1-2 telephelyen lehet talán megoldani az éjszakai tárolás, mosás feltételeit.

Előzmény: király2644 (8089)
király2644 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 8089

Egy jelentős részüket Budára szánják,adná magát Ilona....

Előzmény: FKU-911 (8088)
FKU-911 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 8088

Melyik kocsiszínnek van esélye átépülni a következő adag CAF-hoz?

Előzmény: zsig (8087)
zsig Creative Commons License 2023.08.07 0 2 8087

Az 51 CAF után megmaradó állomány van vizsgálat alatt. Jó lenne a típusok számát csökkenteni, ha ez nem megy, akkor a Tátra K programot abbahagyni, stb. Az egyes típusok sorsát a kocsiszíni átépítési igény is meghatározza, szóval összetett fejvakarás zajlik, az 51 új CAF elég nagy horderejű változást fog jelenteni. 

Előzmény: Gianmarco (8057)
HBweb hu Creative Commons License 2023.08.02 -1 1 8086

4332-4339 @ 41/11.

(2023.07.26 óta közlekedik - és úgy fest, elfogytak azok a fertelmes zárfény/indexbúrák)

4014 Creative Commons License 2023.07.10 0 1 8085

Mától 2 forgalmi Tátrával Baross kocsiszín is beszáll a 17-es kiadásába, így összesen már 6 db Tátrás forgalmi van a 17-esen.

4014 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8084

Vannak szaggatós villamosok Ukrajnában is pl. ex prágai T6A5, de mintha olyan T3-asról is láttam volna videót, ami hang alapján egy az egyben azt a szaggatót kapta, amit a mi Tátráink is. Inkább a csodálatos sedulitas, ami bajos. De szerintem mindegy is, perpillanat itthon kellenek és még egy darabig kelleni is fognak.

Előzmény: Thermo-blinker (8082)
Thermo-blinker Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8083

Azt majd ők megoldják. A csehektől is kapnak elvileg villamost, az se 1520 mm.

Előzmény: Jobbramagyar (8081)
Thermo-blinker Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8082

Annak nem lenne sok értelme, mert amíg a klasszikok kontaktoros vezérlése az akcelerátoros hajtásra hasonlít, amit kint ismernek, addig a K-ké semmi kintire sem.

Előzmény: 4014 (8079)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.06.20 0 0 8081

ott elbukik hogy 1435 mm vs 1520 mm. 

Előzmény: Thermo-blinker (8078)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!