Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nebancsa_605_sri Creative Commons License 2022.08.19 0 0 23945

Raider mire jutottál a lengéscsillapítókkal? Végül melyik típus vált be?

 

Előzmény: raider (23944)
raider Creative Commons License 2022.07.31 0 0 23944

Ha mást nem érdekel, engem érdekelne, írok majd emailt.

Előzmény: capa (23943)
capa Creative Commons License 2022.07.27 0 0 23943

Két db, fekete színű 605-ös ajtó (első és hátsó) elvihető INGYEN.

xmbela Creative Commons License 2022.03.21 0 0 23942

Igen, ott lesz.

Előzmény: nebancsa_605_sri (23941)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2022.03.21 0 0 23941

Elment a fűtésem, szerencsére tél végén :)

Arra tippelek hogy az állító motor ment tönkre, jól sejtem hogy az bal oldalt helyeszkedik el a középkonzolon?

 

raider Creative Commons License 2022.02.22 0 0 23940

Egyébként úgy néz ki, hogy semmi ilyen varázslat nincs benne, egész egyszerűen ennyivel rövidebb a szára a Sachs-nak, mint az enyémnek.

Előzmény: nebancsa_605_sri (23938)
raider Creative Commons License 2022.02.22 0 0 23939

Egyelőre marad az elektronikus gátló benne, mert nem folyik, és az aktiválás (gyújtás) után csillapít is.

Előzmény: nebancsa_605_sri (23938)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2022.02.22 0 0 23938

Látom már vakon nem bízol az után gyártott alkatrészekben, leellenőrzöd. Érdekes ez a plusz rugó, kicsi a valószínűsége annak az élethelyzetnek, hogy teljesen kinyúlva felütődjön a lengéscsillapító nálunk. Bár ki tudja.

 

 

 

Előzmény: raider (23937)
raider Creative Commons License 2022.02.22 0 0 23937

Úgy néz ki az a gond, hogy a kétcsöves újabb lengéscsillapítók tartalmaznak egy felülésgátló rugót belül, emiatt a szár hossza manuálisan kihúzva akár 50mm-rel is rövidebb. Ld. pl ezt a leírást:

 

https://www.autoresource.co.uk/resources/advice-and-insights/kyb-technical-tip-rebound-springs/

 

https://www.kyb.com.au/support_zone/internal-rebound-springs-faqs/

 

A Sachs-nál csak ez a leírás ad vmi támpontot:

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/si-service-informations/si-service-information-sachs-136134/si-shock-absorber-1-136433/si-cars-2-137145/si-englisch-8-138067/si-kein-modell-50-138775/si-si-sx-stossdaempfer-mit-zuganschlagfeder-en.pdf

 

Ennek egy magyarázata az, hogy ezzel stabilabb az autó (igazából a keresztstabilizátort akarják az új autókban kispórolni ezzel a megoldással, ha jól értem):

https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2007-01-2545/

 

Mondjuk eszerint az autó saját mozgása tudja kihúzni a lengéscsillapítót, és ez sokkal jobb, mint a hagyományos, de nem nagyon tetszik nekem, ráadásul a beszereléshez is egy olyan célszerszám kell, ami a belső rugót kellően összenyomva kihúzza a szárat.

A Sachs-ot megnéztem, és gyári cikkszám szerint jó a 605-höz, a hagyományos és elektronikus vezérlésű felfüggesztés esetében pedig a rugókban nincs különbség, tehát a gátló szárhosszában sem lehet.

Előzmény: capa (23936)
capa Creative Commons License 2022.02.21 0 0 23936

Szia raider!

 

Én nem csináltam ilyet, de a francia fórumon nézelődtem.

Sok katalógus becsapós, mert azt írják, hogy minden modellhez jó, de sokkal kisebb betűvel / piktogrammal, hogy kivéve az elektronikus vezérlésűhöz. ld. pl. kayaba katalógus. tehát ezek a cikkszámok nem jók a 605-öshöz (az exc.-es piktogram miatt).

Persze valaki azt is írta, hogy a 441088 mégis jó hátra legalábbis. 

 

Volt valaki, aki ilyen bilsteineket tett be (sajnos már ez is 15 éve történt, cikkszám nincs, kb. B090 a vége a feliratnak) a vezérelt helyére:

 

Ehhez ez a legközelebbi, amit találtam: https://www.autoalkatreszek24.hu/bilstein-633301.html Van mellette gyári szám is, az még segíthet, ha ugyanaz.

 

üdv,

capa

Előzmény: raider (23935)
raider Creative Commons License 2022.02.21 0 0 23935

Esetleg van valaki itt vonalban, aki elektronikusan vezérelt lengéscsillapítót cserélt hagyományosra? Most éppen ebben a cipőben járok, és az a lengéscsillapító, ami cikkszám szerint 605-öshöz való (Sachs 230397), és amit megvettem, az kb 45 mm-rel rövidebb (és egyébként kisebb átmérőjű) szárral rendelkezik, tehát tuti nem tehető be az elektromos gyári Kayaba helyére (amely utóbbi már nem kapható). Lehet, hogy a lengéscsillapító gyártója ad rossz katalagósszámú/cikkszámú gátlót, vagy tényleg van ekkora eltérés a hagyományos és elektromos vezérlésű között? Pls help.

raider Creative Commons License 2022.01.17 0 0 23934

Ha ez nem működne, akkor pedig komplett bontott ajtót keress, ott biztosan lesz kárpit is hozzá. Szerintem a 406-hoz még találhatsz azért dolgokat.

Előzmény: homerx (23933)
homerx Creative Commons License 2022.01.17 0 0 23933

koszi szepen!

Előzmény: capa (23932)
capa Creative Commons License 2022.01.16 0 0 23932
Előzmény: homerx (23931)
homerx Creative Commons License 2022.01.16 0 0 23931

hm, az magaban cserelheto alkatresz? jo otlet, koszi, utanajarok. nem tudjatok, hogy a kerepesi uton velo peugeot bolt hova koltozott?

Előzmény: raider (23930)
raider Creative Commons License 2022.01.16 0 0 23930

Ajtókárpit cseréjével nem lehetne megoldani?

Előzmény: homerx (23929)
homerx Creative Commons License 2022.01.16 0 0 23929

a 406-osban hiaba erdeklodok, megprobalom itt. az ajtokarpitok kezdenek levalni a kilincs kornyeken. tudtok valami megbizhato karpitost valahol pest kornyeken? vagy hol erdeklodjek?

Peugeot605SV3.0automat. Creative Commons License 2022.01.15 0 0 23928

20 eve nincs de KB 18 az tutti...

lassan mi is elfogyunk nem csak a verda

capa Creative Commons License 2022.01.13 0 0 23927

Kitekert egy perspektíva :-D

Azért bízom benne, hogy tükröt könnyebb szerezni hozzá, mint egy új küszöböt csináltatni. ;-)

Előzmény: raider (23926)
raider Creative Commons License 2022.01.13 0 0 23926

Köszi! Most éppen egy jobbos tükröt amortizáltam le a kocsin, öregszem már sajnos, a kocsi pedig egyre fogy, nem hagyom, hogy túléljen. :)

Előzmény: capa (23925)
capa Creative Commons License 2022.01.10 0 0 23925

Mindkettőtöknek gratulálok az évfordulókhoz! 

Előzmény: raider (23924)
raider Creative Commons License 2022.01.10 0 0 23924

Túlvagyok a küszöbcserén, elég sokáig elhúzódott, most talán lesz idő és energia egy kis esztétikai update-re is.

Előzmény: nebancsa_605_sri (23923)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2022.01.06 0 0 23923

Gratula, nekem októberbe lesz 20 éve hogy lett 605-öm, és a kezdetektől irigyeltem tőled az sv24-et :)

Előzmény: raider (23922)
raider Creative Commons License 2022.01.05 0 0 23922

Ez már a harmadik vízcső amit cserélek 20 év alatt (egyébként most van meg 20. éve a verda).

Előzmény: nebancsa_605_sri (23921)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2022.01.05 0 0 23921

Talán jó a rosszban, hogy ennyi nyilással még haza vitt. Jó pár éve én is jártam így, előszőr kihagyott egy henger, majd jelzett hogy kevés a víz, 150km-re az otthonomtól.... Egyből hengerfejre gondoltam.

Közben egy kis lyukból spriccelt a víz a gyertyakábelre, az meg áthúzott.

 

Előzmény: raider (23920)
raider Creative Commons License 2022.01.04 0 0 23920

Nálam vizesedés lépett fel....

 

 

estephen Creative Commons License 2022.01.04 0 0 23919

Üdv. és Boldog Új évet , szintén mindenkinek!

 

Olyan régen jártam már erre, hogy a jelszavamat is elfelejtettem, a Face segített belépni...

Csak jelezni is akartam, hogy még vagyok és a Bátyus (a 605.ös, most már veterán korban>1991) is, békés nyugalomban a Tesóval (407sw)...

Előzmény: nebancsa_605_sri (23918)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2022.01.03 0 0 23918

Boldog és sok jó vezetési élményekben gazdag új évet kívánok!  :) 

raider Creative Commons License 2021.10.13 0 0 23917

Valami rövidzár (oxidáció) lehet akkor az óra hátpanelén.

Előzmény: nebancsa_605_sri (23916)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2021.10.13 0 0 23916

Még erőt gyűjtök hogy a hibát megkeressem. Ez a hiba a legrosszabb, hogy egyszer jó egyszer nem, így működik az olaj hőmérséklet jelzőm is.

Előzmény: raider (23915)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!