a 406-osban hiaba erdeklodok, megprobalom itt. az ajtokarpitok kezdenek levalni a kilincs kornyeken. tudtok valami megbizhato karpitost valahol pest kornyeken? vagy hol erdeklodjek?
Talán jó a rosszban, hogy ennyi nyilással még haza vitt. Jó pár éve én is jártam így, előszőr kihagyott egy henger, majd jelzett hogy kevés a víz, 150km-re az otthonomtól.... Egyből hengerfejre gondoltam.
Közben egy kis lyukból spriccelt a víz a gyertyakábelre, az meg áthúzott.
Nekem is jelentkezett egy probléma, a fordulatszám kijelzés nem mindig működik. Mondjuk nem nagy érvágás, hallom a motor hangját, de azért jó lenne ha jó lenne. :)
Lövésem sincs merre keressem a hibát, mintha úgy rémlene a generátorról veszi a fordulat számot, de lehet téves információ.
Annak idején utángyártottal lett kicserélve nálam, a méret ne stimmelt így egy közdarabot kellett csináltatnom a, hogy az úszó házba be lehessen rakni. Így is jóval olcsóbb lett a mutatvány mint a gyári, mert külön a pumpát nem lehetett rendelni csak az úszó házzal.
OK, ez a képeket tekintve érthető is. Mindenesetre nagyon szép munkát végzett a csapat, ehhez ezúton is gratulálok, sajnos bennem elég keserű szájízet hagyott ez az interjú.
Nézzük akkor a gyári leírást a motor kiszereléséről (magyarul, de ha kell beteszem a német forrást, lényeg az utolsó sor):
"Álljunk a gépjárművel egy emelőpadra, vagy egy szerelőaknára.
Kössük le az akkumulátort és vegyük le a motorháztetőt.
Engedjük le az automata váltóból az olajt.
Vegyük ki a légszűrő házát a gumicsővel és a szűrővel együtt.
A klímaberendezés légcsövét szereljük ki (ha van)
Engedjük le a hűtőfolyadékot a hűtőből és a motortömbből is. A leeresztő csavart a hűtőn alul találjuk, a motorblokk dugaszai (négyzetes) az olajszűrő és a generátor felett helyezkednek el.
Adandó alkalommal eresszük le a motorolajt is.
A klímás autónál az elektromos ventillátor csatlakozásait, a nyomáskapcsolót, a kompresszort és a hőkontakt kapcsolót kössük le, majd a három ponton rögzített elektromos ventillátort, továbbá a hűtőtámasztót és az akkumulátort szereljük ki.
Vegyük ki a motor és a hűtő közötti hűtővízcsövet és kössük le a hűtő túlfolyócsövét.
Automata váltós autónál a váltó hűtőrendszerét és az elektromos ventillátort kössük le.
Klímával szerelt autóban a négy ponton rögzített kondenzátort lazítsuk meg.
Vegyük ki a hűtőt és a ventillátorházat.
Lazítsuk meg a klíma csövein a bilincseket, majd mindkét rögzítőcsavarját a kompresszor ékszíj feszítőgörgőjének. A feszítőcsavar segítségével lazítsuk meg az ékszíjat és távolítsuk el a feszítőgörgő csavarját. Majd a kompresszort a 4 db (2 anya 2 csavar) saját rögzítési pontjánál lazítsuk meg, ezután billentsük meg és vegyük ki mindkét ékszíjat. A kompresszort amiről lekötöttük a csövet és a kondenzátor-párátlanítót helyezzük a jobb oldali sárvédőre.
Kössük le a következőket:
– a baloldali hengerfej testkábelét
– a vezetéket a hőkapcsoló és a hűtővíztermosztát között
– a fékrásegítő vákuumcsövét
– a benzinpumpa mindkét benzinvezetékét
– a porlasztó működtető rudazatát
– a magas- és kisfeszültségű kábeleit a gyújtótekercsnek és a gyújtáselosztónak
Kössük le a klímás autó elektromos szelepének vezetékét illetve az üresjárati megszakító kábelét a Weber-karburátorról.
Lazítsuk meg a fűtés csövet és a motor bekötőjét zárjuk le.
Az indító-generátor kábelkötegének csatlakozóit húzzuk szét.
Távolítsuk el mindkét felső rögzítőcsavarját a kuplungháznak vagy váltóharangnak.
Az automata váltó olajbetöltő csövének rögzítését szereljük ki és csatlakoztassuk le, az emelőfül felső rögzítő csavarját szorítsuk vissza.
A rögzítőperemét az első kipufogócsőnek meglazítani és a rögzítőcsavarját a motorcsapágynak eltávolítani.
A hangtompító első részén lévő felerősítését, a középső felerősítését a kipufogónak és a hővédőlemezt a hangtompító felett kiszereljük.
Mindkét hátsó rögzítőcsavarját az indítónak eltávolítjuk és a védő lemezét a kuplungháznak vagy váltóharangnak kiszereljük.
Lazítsuk meg a szervokormány pumpájának feszítőkengyelét és mindkét rögzítőcsavarját majd távolítsuk a tartójából. Vegyük le a pumpa ékszíját. Ahhoz, hogy hozzáférhessünk a rögzítőcsavarokhoz le kell vennünk a ékszíjtárcsát a gyűrűs hornyú agyról a «8.0706» lehúzóval.
A motort a négy emelőszemnél felfüggesztjük az emelőnkre. A motort egy kicsit megemeljük, addig amíg a váltó a váltóalagútnak finoman neki ütközik, ekkor kb. 10 mm-t vissza engedjük.
A szervokormány pumpáját kiszereljük anélkül, hogy a csöveket kilazítanánk és egy arra alkalmas helyre felakasztjuk.
A jármű belsejéből a csavarokat (B) a «8.1511» szerszám (21 kép) behegesztett anyáiba becsavarjuk.
A jármű belsejéből minden menetes rúdra egy alátétet rakunk és egy anyát és az anyákat meghúzzuk.
A kardántengely tartót «8.1511» mindkét menetes rúddal felerősítjük. Az öblösödése a tartónak mutasson felfelé, így a kipufogó teteje és a kardán között lesz található. Az anyát húzzuk meg könnyen hogy a kardántengelyt jól alátámaszthassuk.
A kormányorsó felső csuklótárcsájának rögzítését távolítsuk el.
Cseréljük ki az első tengely kereszttartó mindkét hátsó csavarját a «8.1511» szerszám (21 kép) csavarjaira (C) (M12x160). Mindkét első rögzítő csavart távolítsuk el és a cserecsavarokat kb. 30 mm-el csavarjuk ki így a kereszttartó ekkora mértékben fog lesüllyedni.
Az automata váltós autó három összekötő csavarját a váltó hajtóműtárcsa (fogaskoszorúval) és a nyomatékváltó között eltávolítjuk.
A «8.0125» tartóval (22 kép) alátámasztott váltót a hossztartóra lógassuk fel.
Távolítsuk el mindkét alsó, motorhoz rögzítő csavarját a kuplungháznak, vagy a váltóharangnak.
Ezután a motort húzzuk előre ( automata váltó esetén a nyomatékváltót rögzíteni) majd emeljük ki. Kiszerelésnél figyeljünk a szervokormány, a hűtőrendszer és az automata váltó vezetékeire, csöveire."
Egyértelmű, amit mondasz, de köszönöm. Azt azért hozzáfűzném, hogy minden alkatrészt megkapott ingyen tőlem a PT-t megelőző tulajdonos (pl. új féktárcsák és betétek jártak a kocsihoz, nem mintha a régiekkel gond lett volna), a futómű teljesen új állapotban volt (még megvan az, hogy mik lettek rajta kicserélve, pl. az összes szilent új volt raja, a kormányösszekötők újak voltak, stb.), a vevőm pótalkatrészként kapott egy difit és egy automata váltót is. A lengéscsillapítók valóban a gyáriak voltak eladáskor, tökéletes állapotban, vétek volt ezeket kicserélni valami utángyártottra, azokkal az autó sosem lesz már az igazi (persze lehet, hogy 1 év alatt elkezdtek folyni az eladás után, ezt nem tudom). Az autót tőlem megvásárló ember egy komplett Iveco- furgonnyi alkatrésszel távozott (megvan róla a fénykép természetesen), persze lehet, hogy ezeket nem adta oda PT-nek hanem megtartotta a Jaguárjához, de ezt azért kétlem. Az átfényezésről pedig csak annyit, hogy gyári színkód szerint lett újrafényezve azért, mert muszáj volt (a képen látható felnik nem a kocsival jöttek, hanem egy korábban szétbontott GTI-ről):
Ezekután nekem legalábbis egy elég érdekes alternatív valóságértelmezésként hatnak a cikkben leírtak.
Elöljáróban: annak örülök, hogy Mo-n legalább egy hivatalos francia veteránautó műhely van (a minőségét nem tudom megítélni, nem volt olyan autóm, amit oda vittem volna)
Viszont a cikkíró maga sem tudja eldönteni, hogy akkor most végülis milyen jó állapotú 604-est vett Pásztor Tamás.
Egyébként már a cikk felvezetése címe, alícmei is tökre félrevezetőek:
Elnöki örömök egy magyar családnál
Hazai Peugeot 604 felújtás
Tamás Peugeot 604-esét édesapja vásárolta, szigorúan második autónak, a hétvégékre.
Ebből azt gondolná az egyszeri ember, hogy Pásztor Tamás apukájának a 604-esét óvta volna meg ezidáig. Pedig erről szó sincs.
Utána Pásztor veterán műhelyét vezető(!) szerelő mondta ki azt, hogy "Átfényezték ugyan, de nagyon megkímélt példányról volt szó, alig 124 ezer kilométerrel, és főleg jelentős rozsda nélkül.”
Könyörgöm, ki értsen hozzá, ha nem ő?! A cikkíró bizonyosan nem.
"A történet túl szép volt ahhoz, hogy igaz legyen" - Hát, én történetesen emlékszem mennyibe került akkor az a már akkor is veterán 604-es. Annyi pénzért igenis szép a történet.
Miket csinált Pásztorék műhelye?
Szimeringeket cseréltek, beállították a szelepeket. - rutin
Kapott új vízpumpát és vízcsövet. - rutin (ha megvan hozzá az alkatrész, nyilván)
Hűtő, futómű, újak lettek a szilentek és a lengéscsillapítók, a fékcsövek, a féktárcsák és a betétek. - rutin (ha megvan hozzá az alkatrész, nyilván)
Differenciálmű - ez talán a közepesnél eggyel nehezebb feladat volt
Automata sebességváltót is felújították. - nem kellett, de "ha már..." ízlés dolga
Majd "Ezek után a Peugeot 604 kiérdemelte az OT-s rendszámot". Ezek pont nem olyan dolgok, amelyek általában megnehezítik az OT-ztatást (nyilván fontos, hogy ne csöpögjön belőle az olaj sehol, meg ilyesmi, de a felsorolt javítások, alkatrészek nagyjából még be is szerezhetőek, szerintem). Az OT-n sokkal inkább a kasztni, a fényezés, a beltér állapota, az egyéb eredeti csetreszek megléte a fontos. Ha ezekkel nem rendelkezett volna az autó már eleve, akkor ezek beszerzése, megjavítása a mission impossible kategóriáját súrolta volna...
Ráadásul mindezt megoldotta 1,5 MFt-ból. Az nagyon kevés egy veterán autónál. ld. pl. Csikós írásait. Még Pásztor Tamás is szerencsésnek mondta magát magát a nyilatkozatában. Akkor minek kellett az a toldozták-foldozták degradáló megjegyzés a cikk írójától?!