Látom már vakon nem bízol az után gyártott alkatrészekben, leellenőrzöd. Érdekes ez a plusz rugó, kicsi a valószínűsége annak az élethelyzetnek, hogy teljesen kinyúlva felütődjön a lengéscsillapító nálunk. Bár ki tudja.
Úgy néz ki az a gond, hogy a kétcsöves újabb lengéscsillapítók tartalmaznak egy felülésgátló rugót belül, emiatt a szár hossza manuálisan kihúzva akár 50mm-rel is rövidebb. Ld. pl ezt a leírást:
Ennek egy magyarázata az, hogy ezzel stabilabb az autó (igazából a keresztstabilizátort akarják az új autókban kispórolni ezzel a megoldással, ha jól értem):
Mondjuk eszerint az autó saját mozgása tudja kihúzni a lengéscsillapítót, és ez sokkal jobb, mint a hagyományos, de nem nagyon tetszik nekem, ráadásul a beszereléshez is egy olyan célszerszám kell, ami a belső rugót kellően összenyomva kihúzza a szárat.
A Sachs-ot megnéztem, és gyári cikkszám szerint jó a 605-höz, a hagyományos és elektronikus vezérlésű felfüggesztés esetében pedig a rugókban nincs különbség, tehát a gátló szárhosszában sem lehet.
Én nem csináltam ilyet, de a francia fórumon nézelődtem.
Sok katalógus becsapós, mert azt írják, hogy minden modellhez jó, de sokkal kisebb betűvel / piktogrammal, hogy kivéve az elektronikus vezérlésűhöz. ld. pl. kayaba katalógus. tehát ezek a cikkszámok nem jók a 605-öshöz (az exc.-es piktogram miatt).
Persze valaki azt is írta, hogy a 441088 mégis jó hátra legalábbis.
Volt valaki, aki ilyen bilsteineket tett be (sajnos már ez is 15 éve történt, cikkszám nincs, kb. B090 a vége a feliratnak) a vezérelt helyére:
Esetleg van valaki itt vonalban, aki elektronikusan vezérelt lengéscsillapítót cserélt hagyományosra? Most éppen ebben a cipőben járok, és az a lengéscsillapító, ami cikkszám szerint 605-öshöz való (Sachs 230397), és amit megvettem, az kb 45 mm-rel rövidebb (és egyébként kisebb átmérőjű) szárral rendelkezik, tehát tuti nem tehető be az elektromos gyári Kayaba helyére (amely utóbbi már nem kapható). Lehet, hogy a lengéscsillapító gyártója ad rossz katalagósszámú/cikkszámú gátlót, vagy tényleg van ekkora eltérés a hagyományos és elektromos vezérlésű között? Pls help.
a 406-osban hiaba erdeklodok, megprobalom itt. az ajtokarpitok kezdenek levalni a kilincs kornyeken. tudtok valami megbizhato karpitost valahol pest kornyeken? vagy hol erdeklodjek?
Talán jó a rosszban, hogy ennyi nyilással még haza vitt. Jó pár éve én is jártam így, előszőr kihagyott egy henger, majd jelzett hogy kevés a víz, 150km-re az otthonomtól.... Egyből hengerfejre gondoltam.
Közben egy kis lyukból spriccelt a víz a gyertyakábelre, az meg áthúzott.