Keresés

Részletes keresés

dave_dömper Creative Commons License 2019.11.15 -2 0 12232

Nagyon szép darab. Az én szempontomból két hátránya is van (sajnos).

 

1./ A mély-metró (mindkét/három Mitisinszki típus sem) szerelvény modellje nálam nem gyűjtés tárgya.

2./ Ha az lenne (mint ahogy nem az), problémát okozna, hogy 2x akkora a helyigénye, mint a H0 - nak,

    (és ráadásul, egy komplett szerelvény 5 - 6 kocsiból kellene összeálljon, ez pedig költség - igényes)

 

Előzmény: Votom (12231)
Votom Creative Commons License 2019.11.15 -1 6 12231

Schneider Istvàn àltal készített 1:43 metró. Sajnos nem az enyém :)

Stetten Creative Commons License 2019.11.08 0 0 12230

Ez igen! Nagyon szép, gratulálok. 

Előzmény: csmg2 (12228)
dave_dömper Creative Commons License 2019.11.08 0 0 12229

Eszméletlenül szép ! Nagyon el van találva. Gratulálok a munkádhoz. Bár van ilyen (no nem éppen

ilyen minőségű), ehhez nagyon hasonló ipari (Ganz) csuklós modellem, ám mégis mar az irigység.

Előzmény: csmg2 (12228)
csmg2 Creative Commons License 2019.11.07 0 15 12228

Sziasztok!

 

Sajnos egy kicsit elhalványult ez a topik. Gondoltam felteszek néhány képet a legújabb, még festékszagú munkámról, hátha...

 

Ezúttal egy kakukktojással gazdagítottam az állományt.

 

 

 

dave_dömper Creative Commons License 2019.10.07 -1 0 12226

Szia !

 

Nekem 1 modellem van ebből a szériából és szerintem a Posch Modell cégnél (a Posvári testvéreknek)

még kell legyen ilyen modelljük. Éppen most beszéltem velük (Posvári Péterrel), aki közölte , hogy van

nekik a Ziu - 9 modellből, méghozzá az újabbik, BKK - s logóval. Ha valóban szeretnél venni tőlük, úgy

megadom neked az elérhetőségeiket, ott jelezd nekik az igényed és ha telefonon hívod őket, úgy meg

is beszélheted velük (Most éppen Péterrel) a beszerzés módját és feltételeit (hely, idő, anyagiak stb.),

Eszerint :

telefonjuk : (06 20) 214 - 4176

Postmail   : info@posch-modell.hu

Előzmény: HPeti78 (12225)
HPeti78 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 12225

Szia!

 

Nincs esetleg eladó példányod?

Érdekelne.

 

Ha van írj légyszíves a horvathpeterbalazs@gmail.com email címre.

 

Üdv.

Előzmény: dave_dömper (12216)
dave_dömper Creative Commons License 2019.09.16 0 1 12225

Üdv mindenkinek !

 

Az elmúlt szombaton megrendezett első őszi 478 - as (FMH) vasútmodell börzére a Posch Modell ismét

kihozta a korábbiakban egyszer kiadott Ziu-9 trolibusz H0 modelljét, amelynek az I. kiadása akkor elég

hamar elfogyott. Most újból készült egy széria, és kapható már (egyelőre csak náluk láttam). Fővárosi

küllemű, kétféle (régebbi, és valamint újabb) logó és több viszonylat táblával és járatszámmal készült.

HPeti78 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 12224

Sziasztok!

 

Eladó a képen látható Wumm gyártmányú 1:87-es méretarányban készült Metró modell.

Vitrin modell tehát motor nélküli kivitel.

 

Ára:23000 Ft

Budapesten személyesen átvehető vidékre a posta megoldható.

Érdeklődni a horvathpeterbalazs@gmail.com email címen lehet.

 

 

 

csuklo Creative Commons License 2019.06.23 0 0 12223

Írtam mailt.

Előzmény: HUNcZUG (12222)
HUNcZUG Creative Commons License 2019.06.23 0 0 12222

Hozzám került jó pár darab bécsi villamosra való vizes matrica. A sorszámok másra is használhatók.

Akit érdekel írjon. Mérete 80x90mm, 1:87 arányú.

Ára 400 Ft/ív+posta lenne.

 

 

John Howard Creative Commons License 2019.06.22 0 0 12221

Délután megpróbálok fotókat, (jelleg)rajzokat előásni az otthoni gépemről. A 3G-ről biztosan van a tetőről, a 4G-t most nem tudom (rajz lehet, fotózni még szerintem nem fotóztam, legkorábban hétfőn tudom megtenni) - hátha tudok segíteni... :-)

Előzmény: dave_dömper (12220)
dave_dömper Creative Commons License 2019.06.22 0 0 12220

Az általad említett hibákat - eltéréseket majd jelzem a modell alkotójának (természetesen nem én

követtem el, nem is vagyok modellépítő, vagy átépítő) és ha valamikor készül belőle sorozat, talán

valamelyest korrigálva lesz.

Előzmény: John Howard (12218)
dave_dömper Creative Commons License 2019.06.22 0 0 12219

Egész biztos igazad van, én csak amiatt neveztem II. generációsnak, mert nálunk ezt - legalábbis én -

a II. változatnak tekintettem, de könnyen lehet, hogy még ebben is tévedtem.

Előzmény: torqmatic (12217)
John Howard Creative Commons License 2019.06.22 0 0 12218

Így van, a 21Tr tetőberendezései sem stimmelnek, a tető oldallemezelése sincs kivágva hátul-felül (hogy az áramszedőket oldalra le lehessen húzni vizsgálat céljából), valamint maga a kocsiszekrény hátsó fele is más.

 

A negyedik generációs modell egész jó, de a belső elrendezése (már amennyi így látszik belőle) nem az igazi. A mienk Škoda-hajtás, a kettes ajtóval szinte szemben, kissé hátrább van a motor (nem leghátul, a B-híd mögött), ezért a kerekesszékes hely lényegesen előbbre van téve, nem az ajtóval szemben. Más "jelentős" hibát nem látok...

Előzmény: torqmatic (12217)
torqmatic Creative Commons License 2019.06.22 0 1 12217

Na most amit te II. generációsnak nevezel, az valójában a IV. generációs.

A másik jármű pedig ha jól látom egy Skoda 21Tr..

Előzmény: dave_dömper (12216)
dave_dömper Creative Commons License 2019.06.22 0 0 12216

Üdv. mindenkinek !

 

Készítettünk sebtében néhány oldal,- és felülnézeti képet a II. generációs szóló Solaris trolibuszmodell-

ről, amelyik éppen próbaköreit futja Budapest utcáin. Először ez a modell készült el, a csuklós változat

modellje csak ezután következik majd (valamikor a nyár vége felé).

 

Elnézést kérek azoktól, akiknek nem kell bemutatni az újabbat, de az össze - hasonlíthatóság kedvéért

készítettünk olyan képeket is, ahol az I. generációs (felengedett szedő) valamint a II. generációs jármű

(alsó állapotban rögzített szedő) együtt szerepel.

 

A két külön generációs jármű modellje (akárcsak az eredetijeik is) a tetőelrendezés eltérései mellett az

oldalfalak (az ablaksor-elrendezés) tekintetében sem egyeznek.

 

 

 

T

dave_dömper Creative Commons License 2019.06.18 0 0 12215

Alaposabban körülnézve az általad belinkelt lehetséges szóló és csuklós donor képet, valamint az új

budapesti Solaris szóló troli-változat elkészült proto - modellt, elsősorban a tetőszerelvényeken látok

lényegesebb különbségeket. Nem is a szedőre gondolok ebben az esetben, mert az teljesen evidens,

és ahol a donor beszerezhető, ott a szedő alkatrészcsomaghoz is hozzá lehet jutni. Itt mindenek előtt

a tetőszerelvények elrendezésében látok különbséget, ami majd akkor válik világossá, ha (rövid időn

belül) felkerülnek ide az új verzió modelljéről készült képek. Ez csak annyit jelent, hogy valamennyivel

több átépítés - alakítás lesz ezen a modellen, mint amennyit előzetesen feltételeztem. Még egy ilyen

lényeges, meghatározó változtatást lesz szükséges a donoron elvégezni, ez pedig a két hossz-oldali

oldalfal, az ablaksorok átépítése.

Előzmény: Ganzfav (12212)
dave_dömper Creative Commons License 2019.06.17 0 0 12214

Valóban nincs a donorban hiány, megérkezett és elkészült az első modell a futáspróbán lévő szóló II.

Solaris troli modelljéből. Amint rendesen lefényképeztük, ezt is felrakom ide. Addig is üdv.

Előzmény: Ganzfav (12212)
dave_dömper Creative Commons License 2019.06.07 0 0 12213

Igen, ez igaz. A problémát alapvetően az okozza, hogy a szükséges - beszerzendő donor nem olcsó és

az átépítés sem két fillér. Emiatt azután egy lehetséges átépítő elgondolkodik azon, hogy egyáltalában

belevágjon egy olyan projektbe, amelynek egy nem túl nagy szériája egyáltalában vonz -e majd annyi

érdeklődőt, potenciális vevőt, hogy a befektetett tőkéje (a donor modellek, és illetve az átalakításhoz

szükséges anyagok) és a keze-munkája (az átalakítás munkajellegű költségei) megtérülnek - e. Ez itt a

valódi kérdés.Mindazonáltal, ha és amennyiben van a piacon alkalmas donor (és eszerint tehát létezik)

úgy minden vállalkozó kedvű / szellemű modellbarát - építő akár neki is állhat megvalósítani a modellt

magának - egymásnak, akár egy kisebb széria erejéig - volt már erre is példa.

Előzmény: Ganzfav (12212)
Ganzfav Creative Commons License 2019.06.07 0 0 12212

A új Solarisok remake-jéhez, donor tekintetében nem lehet hiány szerintem.

Üdv!

Előzmény: dave_dömper (12211)
dave_dömper Creative Commons License 2019.06.07 0 0 12211

Igen, valóban egészen más donor kell hozzá. Lehet, hogy tengelytáv-arányok ott sem lesznek teljesen

kifogástalanok, de arra törekednénk, hogy a választott donor arányos méretei miél közelebb álljanak a

tényleges (az eredezi) tengelytávból számíthatóhoz.

Előzmény: John Howard (12210)
John Howard Creative Commons License 2019.06.06 0 0 12210

Oké; de vigyázat, a harmadik és negyedik generációs csuklósnál nem egyezik meg az A-B és B-C tengelytáv, valamint a kocsitestek hossza, a csuklószerkezet is hátrébb került! A szólók esetében milliméterre azonos a két széria, csak a kivitel (oldallemezelés) más - jó, egyéb különbségek is vannak, de ebben a méretarányban nem annyira kivitelezhető. A csuklósnál viszont jelentős az arány-különbség, úgyhogy ebből a kísérleti harmadik generációs modellből sehogy sem lehet kihozni a negyedik generációsat!

Előzmény: dave_dömper (12209)
dave_dömper Creative Commons License 2019.06.06 0 0 12209

Amint írtam is, ez egy kísérleti modellpéldány volt és egyelőre nem készült belőle még kis-széria sem.

Ezzel szemben, amint ugyancsak írtam, lesz az általatok is hivatkozott második generációs példányból

(mind a szólóból, mind pedig a csuklósból) széria, valószínűleg azért, mert a donor (tehát a gyártócég

szinte azonos típusának egy másik európai város számára gyártott megrendelés szerinti kivitelét meg-jelenítő más festésű eredeti) szükséges - lehetőleg minél csekélyebb átépítésből és a megfelelő színre

festéssel és feliratozással készülő budapesti változatra van gyártói ígéret. Amint új információt kapok

a most hivatkozott majdani Solaris modellpáros (egyaránt a szóló és csuklós változat) megjelenésével

kapcsolatban, ismételten jelentkezem. Addig is üdv.

Előzmény: John Howard (12208)
John Howard Creative Commons License 2019.06.06 0 0 12208

Jjja, még egy: ha csak a fotó torzít, és pontos a méretezés, igényt tartanék egy-egy példányra, ha van rá lehetőség! :-)))

Előzmény: John Howard (12207)
John Howard Creative Commons License 2019.06.06 0 0 12207

Kapcsolódva az előző hozzászólásomhoz:

Egyébként szép a modell, hozza a formát, a feelinget. DE! Kicsi aránytalanságot vélek felfedezni: nem hossztorzított ez? A hátsó kocsirész meg mintha még rövidebb lenne a kelleténél, a harmadik tengely fölötti két ablak nagyon keskenynek tűnik. A tengelytávok (A-B és B-C) meg inkább a negyedik generációsra hajaznak így ránézésre...

Előzmény: dave_dömper (12200)
John Howard Creative Commons License 2019.06.06 0 0 12206

Igen, 9000-9015-ig a csuklósok, 8000-8019-ig a szólók. Most már negyedik éve forgalmban vannak, ha "jó kedvük" van, akár 10-12 km-t is mennek önjáróban. Az alább betett modell ezekről készült, ezek ún. harmadik generációs Solaris kasztnik. A legújabbak (ezekből még csak a 8100 és a 9100 van nálunk) negyedik generációsak; 11 csuklós és 10 szóló lesz belőlük - most már záros határidőn belül. A legfeltűnőbb optikai különbség az ablakvonal alsó éle és a kerékjáratok kiépzése (mint a nagy fényképen is látható), műszakilag szinte teljesen megegyeznek a régebbiekkel.

Előzmény: róbertke (12205)
róbertke Creative Commons License 2019.06.06 0 0 12205

Igazad van, nem ez volt hanem a 9000-es, páromtól meg is kaptam a fejmosást ... :-))

Ez lenne az a Troli, ami huzamosabb távon leeresztett áramszedőkkel is tud járni? 

Előzmény: John Howard (12204)
John Howard Creative Commons License 2019.06.06 0 1 12204

Nem tarom valószínűnek, mert még nem szállíthat utasokat. Inkább a 9000 (vagy 9001, vagy 9010) lehetett az, a 9100 még csak hatósági vizsga és magyarországi típusbizonyítvány nélküli próbajárat. De ha mégis így volt, légyszi töröltesd ezt a hozzászólásodat (meg az enyémet is), nehogy baj legyen belőle! ;-)

Előzmény: róbertke (12203)
róbertke Creative Commons License 2019.06.06 0 0 12203

Pont a képen látható 9100 trolival utaztam a napokban a MÁV Kórház és az Arany János utcai megálló között ... :-))

Előzmény: Ganzfav (12201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!