Délután megpróbálok fotókat, (jelleg)rajzokat előásni az otthoni gépemről. A 3G-ről biztosan van a tetőről, a 4G-t most nem tudom (rajz lehet, fotózni még szerintem nem fotóztam, legkorábban hétfőn tudom megtenni) - hátha tudok segíteni... :-)
Így van, a 21Tr tetőberendezései sem stimmelnek, a tető oldallemezelése sincs kivágva hátul-felül (hogy az áramszedőket oldalra le lehessen húzni vizsgálat céljából), valamint maga a kocsiszekrény hátsó fele is más.
A negyedik generációs modell egész jó, de a belső elrendezése (már amennyi így látszik belőle) nem az igazi. A mienk koda-hajtás, a kettes ajtóval szinte szemben, kissé hátrább van a motor (nem leghátul, a B-híd mögött), ezért a kerekesszékes hely lényegesen előbbre van téve, nem az ajtóval szemben. Más "jelentős" hibát nem látok...
Oké; de vigyázat, a harmadik és negyedik generációs csuklósnál nem egyezik meg az A-B és B-C tengelytáv, valamint a kocsitestek hossza, a csuklószerkezet is hátrébb került! A szólók esetében milliméterre azonos a két széria, csak a kivitel (oldallemezelés) más - jó, egyéb különbségek is vannak, de ebben a méretarányban nem annyira kivitelezhető. A csuklósnál viszont jelentős az arány-különbség, úgyhogy ebből a kísérleti harmadik generációs modellből sehogy sem lehet kihozni a negyedik generációsat!
Amint írtam is, ez egy kísérleti modellpéldány volt és egyelőre nem készült belőle még kis-széria sem.
Ezzel szemben, amint ugyancsak írtam, lesz az általatok is hivatkozott második generációs példányból
(mind a szólóból, mind pedig a csuklósból) széria, valószínűleg azért, mert a donor (tehát a gyártócég
szinte azonos típusának egy másik európai város számára gyártott megrendelés szerinti kivitelét meg-jelenítő más festésű eredeti) szükséges - lehetőleg minél csekélyebb átépítésből és a megfelelő színre
festéssel és feliratozással készülő budapesti változatra van gyártói ígéret. Amint új információt kapok
a most hivatkozott majdani Solaris modellpáros (egyaránt a szóló és csuklós változat) megjelenésével
kapcsolatban, ismételten jelentkezem. Addig is üdv.
Egyébként szép a modell, hozza a formát, a feelinget. DE! Kicsi aránytalanságot vélek felfedezni: nem hossztorzított ez? A hátsó kocsirész meg mintha még rövidebb lenne a kelleténél, a harmadik tengely fölötti két ablak nagyon keskenynek tűnik. A tengelytávok (A-B és B-C) meg inkább a negyedik generációsra hajaznak így ránézésre...
Igen, 9000-9015-ig a csuklósok, 8000-8019-ig a szólók. Most már negyedik éve forgalmban vannak, ha "jó kedvük" van, akár 10-12 km-t is mennek önjáróban. Az alább betett modell ezekről készült, ezek ún. harmadik generációs Solaris kasztnik. A legújabbak (ezekből még csak a 8100 és a 9100 van nálunk) negyedik generációsak; 11 csuklós és 10 szóló lesz belőlük - most már záros határidőn belül. A legfeltűnőbb optikai különbség az ablakvonal alsó éle és a kerékjáratok kiépzése (mint a nagy fényképen is látható), műszakilag szinte teljesen megegyeznek a régebbiekkel.
Nem tarom valószínűnek, mert még nem szállíthat utasokat. Inkább a 9000 (vagy 9001, vagy 9010) lehetett az, a 9100 még csak hatósági vizsga és magyarországi típusbizonyítvány nélküli próbajárat. De ha mégis így volt, légyszi töröltesd ezt a hozzászólásodat (meg az enyémet is), nehogy baj legyen belőle! ;-)