Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Galántán a Pozsony-Érsekújvár személyvonat késés esetén mennyire várja meg a Nagyszombat felől jövő személyt? Mert csak 3 perc a csatlakozás a menetrend szerint...
Kremnické Bane azaz Jánoshegy állomás felvételi épületéről van fellelhető rajz? Modellezés miatt kérdezem. Jó lenne valamilyen épületrajz erről az állomásról...
[Domažlice • CZ] Súlyos vasúti baleset Csehországban ma, azaz 2021. augusztus 4-én, reggel: az Ex351-es (ALEX) és a 7406-os sz. személyvonat (ČD, 844) ütközött össze. https://www.facebook.com/hbweb/posts/4189465227805144
Ma aláírták a Haniska (Enyicke) - Moldava nad Bodvou mesto (Szepsi intermodális csomópont) villamosításáról szóló szerződést.
Ötletekből a határtól pár km-re sincsen hiány. A megállóból kvázi közös peronos buszpályaudvart csináltak, ami nem lenne rossz elképzelés, de Kassától mindössze 30 km-re fekszik és a párhuzamos buszos közlekedés is meghatározó. A vasúti menetrend jelenleg hiányos, iker Bz furikázik, nem éppen jelentős utasszámmal. A megállóhóz való betéréssel pedig elvették pl Torna esetleg Rozsnyó felé az elővárosi forgalom kiterjesztésének lehetőségét.
Most ide kerül drót, de ennél jóval indokoltabb szakaszok is lennének, pl a Bánóc-Homonna szigetüzem, vagy akár a 170/171-esen a drót lehúzása Martín (Túrócszentmártontól) Besztercebányáig.
Az ígéretek szerint a 160-as vonal villamosítását folytatják, bár indokoltsága megkérdőjelezhető, Zólyomig még durván 200 km hiányzik, a személyforgalom nagy része a foghíjas kétórás ütemű gyorsvonatokkal és a Zólyom-Fülek-Rimaszombat személyvonatokkal ki is merül.
További kérdés, hogy a szokásos 3kV egyenáramú rendszerben gondolkodnak vagy esetleg már úgy építik, hogy 25kV-ra is könnyen át lehessen állni.
Ide irom a valaszt, hogy ne a nemzetkozi utazasban szemeteljunk:
A kovetkezo vonalakon a Közép-csehországi kerület nem tervez megrendeleni jaratokat, de ennek ellenere a tervezetben benne vannak. Koronavirus miatti penzhiany.
012 Plaňany zast. – Kouřim: autóbuszos pótlás 014 Uhlířské Janovice – Ledečko: hétköznap autóbuszos pótlás, hétvégén vonatok 062 Křinec – Městec Králové: autóbuszos pótlás 063 Bakov nad Jizerou – Dolní Bousov: szünet autóbuszos pótlás nélkül 064+076 Mladá Boleslav – Mělník: hétköznap autóbuszos pótlás, hétvégén vonatok 094 Vraňany – Luľec nad Vltavou: autóbuszos pótlás 095 Zlonice – Straąkov: szünet autóbuszos pótlás nélkül 110 Klobuky v Čechách – Peruc: autóbuszos pótlás nyári szezonban vonatok is 121 Hostivice – Podleąín: Forgalomkorlátozások a teljes vonalon az Amazonos vonatok és a Cyklohráček kivételével 124 Luľná u Rakovníka – Deątnice: hétvégén vonatok és heti bejáros vonatok hétfőn és pénteken 162 Rakovník – Kralovice u Rakovníka: autóbuszos pótlás 204 Březnice – Roľmitál pod Třemąínem: részleges autóbuszos pótlás 233 Čelákovice – Mochov: szünet autóbuszos pótlás nélkül
A szunet valoszinuleg a legtobb esetben orokre szolna.
A szlovák „Szeret-Déda project”-ként is ismert vasútvonal gondolata 1938-ra tehető, mikor az első Bécsi-döntés eredményeképpen, a szóban forgó terület egy része viszakerült Magyarországhoz. Értelem szerüen, az itt húzódó vasútvonal bizonyos szakaszai is. Ennek áthidalására, a szlovákok nagyszabású épitkezésbe kezdtek. Az észak-gömöri összekötő vonal a vad tájon, csak alagutak,viaduktok létesítésével volt kivitelezhető. A munkák infrastruktúrális része a háború végére majdnem kész lett, de mivel a terület újra Szovákiához került, a vasút befejezése, üzembehelyezése értelmetlenné vált. Bár vonal néhány szakasza késöbb bekapcsolódott az aktív használatba, a felhagyott műtárgyak jelentős része, mint egy letünt kor mementója a mai napig is célként lebeg a felfedezők, kalandvágyók szeme előtt.
A hely nem annyira látványvilágával, inkább hangulatával teremt különös atmoszférát az ide látogatóknak. Egy „abandoned –túra” története, filmes dokumentációban…
Azt irja az ujsag, hogy a Cseh Vasutak leadott egy ujabb rendelest a Siemensnek es igy az Ex3 vonatain (Praha – Ústí nad Labem – Berlín – Hamburg, Praha – Brno – Budapest) fognak kozlekedni. 2024tol allhatnak forgalomba. Hasonlo szerelvenyeket vettek Cheb fele is.
A 80-as vonal topikban olvasottakból derült ki számomra, hogy a Rákócziról/ra (és Hernádról/ra) Kassán eddig meglévő 8 perces csatlakozás mínusz kettőre változik, mert 10 percet lazítottak az ütemes Kassa-Pozsony gyorsokon. Vajon miért? :(
Legalább biztos nem kési le az ember a csatlakozást, 118 perc csak elég lesz.
Magyarok tervezik a 2 órás ütemet, állítólag meg fog valósulni miskolci gépcserével (ZSSK mozdonnyal), a hidasi plusz tartózkodás elhagyásával. Cserébe megáll majd Halmajon, Novajidrányban meg még pár helyen, amolyan gyorsítottként, pótjegymentesen. A nyár végi szlovák tervezetben viszont még nem szerepelnek. A hetekben dől el a sorsa.
Valoszinu majd valamikor kiprobalom - de nekem a Delibe erkezes kb 1.5 ora pluszt jelent, ugyhogy a proban tul vagy ha nem irrealisan draga, marad a CD. Ami viszont tetszetos, hogy a lowcost osztalyon regi DB elso osztalyt kuldenek, igy a legolcsobb kategoriaban is lehet egyedul ulni, ha arra vagyik valaki. Oda-vissza 800 korona az valoban kellemes ar. Talan 920 volt a legalja egy oda-vissza jegyert, amikor jo volt az arfolyam kb 10 eve.
Szlovákia vasúti térképe, sok régi vonallal, vonalszakasszal, állomással. Néhány helyen magyar név van feltüntetve (gondolom, olyan régi, hogy nem volt szlovák).