Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Krisztián9700 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18978

amelyik motor nem hidrotőkés az lapkás :D vagy én nekem valami kimaradt, az MHD-ban nincs hidrotőke, 

3600 ft 0,02 mm-ként a lapka hozzá. Így is írja a gép

Előzmény: Quattroman (18975)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18977

Nem teljesen értetted mire irtam hogy 3x4 kell szétszedni összerakni. Tételezzük fel, hogy nem megy alá a szelephézag mérőből a 0,000001-sem, tehát nincs hézag, az optimális szelephézag meg mondjuk legyen 0,1 mm, akkor egyből nem vehetek le belőle 0,2-t mert akkor lehet már nagy lesz a hézag, tehát összerakom újra mérek, ha megint kevés megint csak 0,1 -et vehetek el belőle. :D de nem nem vitatkozok, mindenki úgy csinálja ahogy akarja. 

Előzmény: Szere28 (18976)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 18976

Aham akkor meg sem olyan hülye az a ESI program. Nem igazan értem minek csiszolgat. Mivan ha nem lehet eleve csiszolásai orvosolni. Egy mikrometerel felszerelkezve vagy ki kell vonni az ereditol vagy hozzáadni. Nem kell semmit többször szétszedni egyszer pontosan lemerni kicsit számolni és ami nem jön ki venni ujjat. Így egyszer összerakva mindig jó lesz. Néha a kis spórolásai csinálnak emberek maguknak őrült nagy munkát. Lejön az a szelepfedel olyan nincsen h nem. Manapság már sok kocsin a szepfedel maga a vezérműtengely haza is. 

Előzmény: Quattroman (18973)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.30 0 0 18975

nem lapkás hanem a tőkét kellene méretenként csereberélni.

a kevesebb munka miatt kikeresed a legkisebb méretű tőkét, azzal végigméred az összes hézagot, majd keresel passzoló méretűt helyette. általában a csere-bere után max. két-három nem passzol

a maradéknál jön a szelephossz igazítás némi számtannal de ott már lehet mérni tolómérővel hogy mennyit kell és eleget vettél e le.

elég babra munka...

Előzmény: Krisztián9700 (18974)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 18974

nekem is volt mhd, hengerfejet le kellett venem mert megforraltam, mi a szelepből szotkuk elköszörülni vagy a szelepüléket marjuk lejebb ha gond van a méretekkel, de kb 3 vagy 4 x össze kell rakni és szétszedni a hengerfejet, mert ugye ha nem megy alá a szelephézag mérő, egyből nem vehetek le 3 tizedet, csak 1 et, mert lehet h pont határon van, és úgy előfodulhatna hogy túl nagy lesz a hézag, akkor meg újra kellene marni a fészket. Lehet venni lapkákat 0,02 mm enként is, de minek. 

 

Egyébként a korszerű motorokba pont hogy nem hidrotőke van. ( versenyautókba sem az van, hanem a hidrotőkét alakitják át fix-re)

Quattroman Creative Commons License 2019.09.30 0 0 18973

ma vettem le egy MHD hengerfejet.

rosszul emlékeztem, nem hidrós de olyan a szeleptőke ránézésre, viszont mindegyik más méret (belül van bennük a méretjelzés lézerrel) és bár ellenőrizni tudnád (ha le bírod venni a szelepfedelet a helyén)

állítani csak a vezérműtengelyek kiszerelése után lehet a tőkék cseréjével.

ahhoz viszont már a motort is ki kell venni...

Előzmény: Szere28 (18968)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18972

Azt nem.

Előzmény: Quattroman (18971)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18971
Előzmény: Szere28 (18970)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18970

Bosch ESI-ben nézetem mit karbantartási terv. Mind mondtam soha nem volt smartom és soha nem is javitottam fogalmam nincsen mi h van rajta. De alvázszám alapján néztem. Most rendelek hozzá mindenféle dolgot ami a karbantartáshoz kell. Oké akkor ezek szerint ott semmi dolgom. Váltoolajat mikor kell ebben cserélni? 

Előzmény: Quattroman (18969)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18969

hidrós.

mondom hogy hülyeséget néztél

Előzmény: Szere28 (18968)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18968

Pedig nem a bosch szerint 100e km nél szelephézag ellenürzés és beállitás kell. Igaz nincsen annyi a kocsiban de idöben már esedékes. most ebben milyen rendszer van? hidrotökés vagy korongos? Keresnem kell egy képet a neten rola ugylátszik.

 

Előzmény: Quattroman (18967)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18967

nem.

valami falls dolgot néztél

Előzmény: Szere28 (18966)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18966

Létezik h manuélisan kell állitani a szelephézagot? Mert kinyomtattam a szervizprotokolt mikor kell mit csinálni és ott szelep állitás is szerepel. Ezek szerint az 1L motor nem hidrotökés motor. Hát mit mondjak egy 2007 kocsitól azért elég furcsa :-) igaz az is már 12 éves.

 

Előzmény: Quattroman (18965)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18965

ezek szerint meg is lehet a hiba forrása. a beázás miatt bepállott a szőnyeg alatt, ott lesz hibás a kontakt a váltóvezérlőnél.

szüntesd meg a beázást

Előzmény: Szere28 (18964)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18964

Tény nem ismerem meg a kocsit csak 5 napja van még és próbálom kiirtani belőle a kisebb nagyobb hibákat. Pl a futesleptetomotorjanak újra kalibrálása jo top volt utána rendesen működik. Ezek szerint ki kell kapni a vezetoulest. Azt is eszre vettem h vizes a kárpit kicsit esőzés után az ajtónál. De most szerviz következik összes olaj és folyadék csere. Szíjak görgok cseréje ellenőrzés. Mert hát a kocsi jól megy jól néz ki De légyen minden rendbe rajta. Tény kicsit fapad a kocsi. Pl hiányzik nekem pl egy fordulatszám mérő is h mennyit pörög a motor h mikor kell váltani 😀. Ezeket meg bekell szerezni. 

Előzmény: Quattroman (18963)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18963

ha nyomod a fékpedált és úgy adod rá a gyújtást üresben álló váltókarnál akkor átpörgeti magának a váltóprogramot ha hibát észlel.

a Te kontakthibád a kuplungmotor csatlakozójánál valószínűsíthető.

a váltó vezérlője a vezető ülés alatt van onnan megy tovább a SAM modulba, de köze van hozzá a jobb hátsó lámpa mögött a motorvezérlőnek is, ami szintén a SAM modulba csatlakozik.

Előzmény: Szere28 (18962)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18962

Üdv!

Tény kapcsolási rajzon sok minden nincsen csak vonalak meg jó esetben a kétbetüs szin megjelölés. Inkább kérdés mennyire használható ami benne van mennyire pontos. Mert szivás tud lenni ha elirás van benne. De az tény idöszakos cam hibba kontakt hiba lesz de nem mindig a magában a cam halozatban van hanem mondjuk a vezérlőegység áram vagy test hibája miatt alakul ki. Vagy volt olyan is h tulterhelte valami és lekapcsol. Illetve tudni kell hány vezérlő van felfüzve egy hálozatra mert ha pont azt nem ellenörzöd ami a hibát okozza mert nem tudod h az is rajta van és ott a hibba soha nem lesz jó a kocsi. 

Előzmény: Quattroman (18961)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18961

hát azon a vonalas rajzokon  elmenni nem sok angol vagy német tudás szükséges, a színjelölés betűkódjait pedig kb elsőre megjegyzed.

Előzmény: Szere28 (18960)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18960

Én simán tudom méregetni mivel Bosch technikus vagyok és minden hozzá való diag gépem megvan. Oszciloszkop nem gond. A gondom az h nem tudom h vannak felfüzve dolgok a cam halozatra és hány hálozat van és a vezérlőegységek lábkiosztásai h vannak. Sajnos az ESI leirás nem sokat segit mondhatni semti mert abban a csak a motornak és a ABS nek a leirása van. Autodatában meg nem néztem meg ott mennyi info van a kocsiról azt majd holnap akkor. De megveszem a könyvet akkor abban talán több leirás van. Kár h nem angol mert az még érteném is :-) Max marad a forditó program.

 

Előzmény: Quattroman (18958)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18959
Előzmény: Szere28 (18957)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18958

nem igazán kellene méregetned,

a Canbus jeleit nem lehet a hagyományos módszerekkel mérni.

csatlakozókat kell átnézni sanszos hogy ott van kontakthiba

Előzmény: Szere28 (18957)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18957

Udv!

Hátha tud valaki okosat mondani rá vagy honnan tudok kapcsolási rajzot szerezni. A lényeg Az h este ráraktam a gyujtást a kocsira és a kijelzön ahol a váltofokozatott irta volna ki csak 3 vonal volt és nem indult a kocsi. Töbszöri gyujtás ki bére egyszer csak megjavult. Kiolvastam a hibakodot és Cam bus hibba van. A motor a váltó és a ABS egység közt. Gondolom ez egy hálozaton van. Ja igen a kocsi 2007 1L . Ehez keresek kapcsolási rajzot h ki tudjam mérni a dolgokat. vagy ha valaki tud valamit h holl és mit nézzek meg. Mert még semmilyen javitási formátumot nem találtam a kocsihoz.

Köszönet.

Quattroman Creative Commons License 2019.09.28 0 0 18956

nem szoktam kínlódni vele pedig nem veszem le a blokkról a házat.

nem kell tisztogatni a blokk felfekvő felületét, nem kell tömítés a ház alá és nem kell takarítgatni, tömítőkarikát cserélni a vízcsőcsonk alá sem. szóval összességében szerintem így a kevesebb munka és a kiadás is. (tudom a két gumitömítés nem egy egetverő összeg)

Előzmény: Krisztián9700 (18955)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.09.28 0 0 18955

azt ne mond hogy te is ott killódsz vele. én 4 csavarral kiszedem satuban megcsinálom, visszarakom, kész, meg sokszor a tömítésnél (is) folyik már. 

Előzmény: Quattroman (18954)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.26 0 0 18954

minek levenni a házat?

Előzmény: Krisztián9700 (18952)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 18953

Krisztián9700 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 18952

simán jo a magnetti marelli vizpumpa, de még mielőtt neki állsz, felülről vedd ki 4 csavarral az egészet, mert lesz két csavar ami melegítéssel fog csak kijönni a házból. + rendelj egy tömítést a vizpumpa és a ház közé. Nem ez nem lesz benne a vásárolt vizpumpával. :)

 

 

Előzmény: Gubal (18950)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 18951

tudok adni gyári általam felújított generátort, ha kell keress meg 06703407295

Előzmény: Gubal (18941)
Gubal Creative Commons License 2019.09.25 0 0 18950

Hoppá, megesküdtem vola, hogy vagy a motort vagy a keretet le vagy fel kell emelni ill ereszteni. Ha ott matatok úgy gondoltam most adok egy új vízpumpát is neki tél elött . Milyen márkájú vált be neked?

Előzmény: Quattroman (18949)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.25 0 0 18949

nem szoktam bontani csak a hátsókereket és a gen. kitámasztóját. ki lehet húzni a lengéscsillapító és a stabpálca között de én már qva sokat gyakoroltam...

Előzmény: Gubal (18947)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!