Sziasztok, tervezgetek, nézelődöm a használt Transitok között, a 2014-2018 között gyártottak érdekelnének( illetve érdekelne fiatalabb is, de kb. ebben az ársávban tudok most ráfordítani) A tiszteletteljes kérdésem az lenne, hogy ti tudjátok, hogy melyik évtől, melyik motor van az Adblue-s rendszerrel megáldva? Köszönöm a segítséget!
Mi lenne akkor ha a tápszivattyút kihagynám a körből.
Onnan az ötlet ,hogy az előző transitom ami leégett( igaz az szívó volt.) De az tápszivattyúnak a helye meg se volt munkálva a blokkon. Ugyanúgy bosch adagolóval működött.
Bemenő ágat ne húzd le,ott nincs nyomás.Nyomás csakk az ac pumpa és a gázolajszűrő ház között van.Vagyis az acről húzd le,tegyél rá egy gumicsövet és azt vezesd ki.Indítózás közben ellövi egy méterre kb.,
Sziasztok! Ford Connect 1,8 TDCI 2008-ban gyártott autóm van, én 2012 óta használom, 220 ezer km van benne. Olyan hiba jött elő nála, hogy megyek az autópályán, és most hogy írom, jut eszembe, hogy idáig csak az autópályán jött elő ez a hiba. Néhány rángás után, nem nagy rángatás szokott lenni. Lelassul az autó és csak lassan tudok vele haladni. Nyilván ha váltok nagyobb fokozatba, akkor gyorsabban megy, de négyesben is max 30-40 km körül. Erő sincs benne. Kivillan a fogaskerék a műszerfalon. Több alkalommal volt ilyen hibája. Először nagy nehezen hazajöttem, leállítottam otthon. Másnap akarok menni a szerelőhöz, indítom, minden oké. Szerelő rátette a műszert, de nem mutatott ki semmit. Oké hagytam, legközelebbi alkalommal ismét csinálta. Félreálltam. Vártam 5-10 percet indítottam, minden okkés. Viszont a múltkor csinálta, de hiába indítottam nem volt jó, várnom kellett addig, amíg teljesen kihűl a motor. Szerelő, műszer, 4. csúcs nem jó, csere és azt mondta a szerelő, hogy biztos ami biztos, üssük ki az AGR szelepet és akkor nem lesz gond. Na, erre, pár hónap elteltével ismét csinálta pontosan 2000 km-t mentem a legutóbbi hiba, javítás óta. Megálltam kb: 5 percet vártam, indítottam és ismét ment rendesen. Mentem 150 km-t nem lassult le. Volt valakinek ilyen hibája? Megköszönöm a tanácsokat!
"Ha beljebb csavartam egy kb 15 fokot akkor alig akar indulni de picit jobban megy.
Ha kiljebb 15 fokot akkor poccintésre indul de méghamarabb elfogy." Az érdekes.Ha a füstcsavart beljebb tekered jobban kell indulnia.Itt valammi nem kerek. Ac pumpa jó? Ha igen akkor adagolóshoz kell vinni az adagolót.
Azon nannyit tudok hogy,mindegyik ugyanakkor nyit.(nagyobbik fajta porlasztó )De amikor nyit akkor mindegyik pisil egy kicsit. Az ora nem mért tovább de mindegyik azonos nyomason kicsivel a pisilés után kezdett el porlasztani rendesen.(egyszerű kézi pumpás porlasztóellenörző)
Mellékes kérdés van ultrahangos mosóm érdemes lenne belerakni a csúcsokat ?
Elérkezett a gyűrűzés szelepcsiszolás csapagycsere stb utáni 5000 km.Jól sikerülhetett mert az olajnívón nem észlelhető az olajszint csökkenése.
Ugye megjegyeztem,hogy gyengébb mint gyűrüzés előtt.
Próbáltam fülre beállítani az előtöltést de pontosan nem tudom ,hogy jó-e. Finoman jár és alul még jól is veszi a lapot. De felülre elfogy 3000 környékén mintha elkeveselne vagy nem is tudom szűrő új csövek tiszták
(próbaképp beraktam egy,elektromls ac-t hatha az uzemanyag nyomas kicsi de semmivel sem masabb mint nélküle.)
Turbónyomás csúcsértéke 1.03 bar. terhelésen.
Gyanúsan nem füstöl ha odalépek neki viszont a fogyasztás az eddigi 900km/tank ról 780km/tank ra változott ami furcsa.
Próbáltam a füstcsavaron állítani.
Hangyafasznyi mozdításra is érzékeny.
Ha beljebb csavartam egy kb 15 fokot akkor alig akar indulni de picit jobban megy.
Ha kiljebb 15 fokot akkor poccintésre indul de méghamarabb elfogy.
Tanácsokat szeretnék kérni es egyszerű instrukciókat az adagoló működéséről dióhéjban:
1 Honnan veszem észre ,hogy túl nagy az előtöltés.
2 A füstcsavar egy m8 as menetű szabvány csavar ami jó hosszú mégis alig hogy hozzáérek drasztikus a változás. Mi történik ha egy,teljes fordulatot tekerek ide oda a vagy mit mozgat egyáltalán? Melyik irányba mit csinál ?
3 A gazhuzo szerkezet ranézésre egy 3 darabból álló összevissza állítható ketyere aminek nem bírom felfogni a müködését de szeretném megérteni
4 Van egy olyan adagolóm egy turbós transitrol aminek az oldalán van pluszba egy bitang nagy behuzotekercs. Az mi célt szolgálhat ?
5 Anno lucas adagolós volt 63kw turbos. Bár mar regen nem a sajat turboja van rajta hanem vmi ugyanilyen blokkos munkagepre valo ami elmeletileg jobb.
Valaki épített rá valami iveco elemes adagolót is viszont feltűnt,hogy nincs olyan fura kiképzésű fej rajta mint pl a Td opel kadetton ( ott a turbósnak más a teteje valami pumpa vagy,plusz vákum.megy rá)
A lenyeg erdemes lenne e szerezni erre is valami turbós fejet?
Van az a három bemélyedés a középső karikán.Amikor nyomod felfelé és óvatosan forgatod,alig érezhetően beakad a helyére,akkor kell a műanyag tartóját feltekerni.
A csövek úgy jönne ki ha azt a külső gyűrűt nyomod befelé,forgatva erőltetve kihúzod a csövet.
Elég szar konstrukció ez az üzemanyag szűrő.A bosch nagyon tudott.
Ha felül folyik akkor fel kell újítani a házat,nem egyszerű.
"Az üzemanyagszűrő tényleg lehet probléma forrás.Sokan nem veszik észre hogy csak egy állásban mehet fel,hiába körkörös,meg megsérthetik a gázolajcső gyorscsatlakozóit."
B.U.É.K. mindenkinek! :)
MK5 Üzemanyagszűrő csere után gázolajszivárgás a szűrőházfedél felől...
Tehát: "egyféleképpen lehet csak" : forgatom, nyomom felfelé érzek kattanást és feljebb ugrik, következtetek, hogy a helyén van...
Rögzítőgyűrű felteker, Nyíl - Nyíl találkozás jelen maxon.
Hol van a jel a szűrőn? Fotóztam egy régi leszedettet,
Hova kell esnie a belső tömítésnél a fehér műanyag résznek? (piros nyíllal jelöltem)
Ha szűrőházfedél leszedésre kerül a sor, az üzemanyagvezetékek gyorscsatlakozóit kioldanám,
de nem akarom feszegetni, kell hozzá spec. szerszám? Hogy jön szét?
Szerintem, semmi kárt nem tettem vele, hogy magáról az ic-ről levedtem a védőréteget, mert ha az ic kuka akkor is le kel róla venni csere miatt. Meg meg kellet győződni róla,hogy az ic is sérült-e. Ha meg netalán nem lehet javitani akkor csere a panel. Ma elvittem egy szakihoz, és ő mondta hogy kivan égve az az ic. Ugyhogy most keresek egy szakembert aki meg is tudja javitani, vagy egy másik panelt klónozni.
Lehet a panelnek nem is volt baja. De így, hogy az IC-ről eltávolítottad a védő lakk réteget. Kuka a panel. Ha nem értesz hozzá miért szeded szét. Szerinted ezek után ki fogja megjavítani?