Keresés

Részletes keresés

Motoros73 Creative Commons License 2019.01.28 -1 0 33148

Nem vagy Te KPM-es véletlenül??? :))) ...csak vicc volt! :)

 

Egy részével egyet értek, de őszintén szólva engem baromira bosszant, hogy 300.000 km-t elmenne az autóm futóműve, ha jó minőségű úton közlekednék, ehhez képest 40 - 50 ezer km-enként tönkremegy egy jó minőségű autó alattam, mert napi szinten olyan szar úton kell járnom, hogy 100-szoros igénybevételnek van kitéve a futómű, mint ha normál, az adófizető által elvárható úttesten közlekednék!

 

Pont két éve vettem át a feleségemtől a jelenlegi kocsim, minden gyönyörűen feszes, koppanás mentes volt - ő amerre jár, ott jó az út - pont két év telt el, kb. 50 ezer km, és nincs olyan része a futóműnek, amit következő műszakira ne kellene cserélnem! És ezt nem a korábbi, hanem az utóbbi 2 év okozta! Ez a bosszantó!

 

Na ezért akarom a Varaderot, de lehet a legjobb egy krosszmotor lenne??? ...azzal meg nem lehet haladni máshol!

Előzmény: nagykunsági (33147)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.27 0 0 33147

A rutintalanság. 

Sajnos a legtöbben nem tudják, vészhelyzetben mit is kellene csinálni. Mondjuk erre lennének jók a vezetéstechnikai tréningek. 

Csak a legtöbben cikinek érzik elmenni rá. 

 

Valóban negyede volt a járműpark, de az legalább műszakilag rendben volt. 

30 éve is jártunk 100 felett, tartósan. És még téli gumi sem volt. Valahogy mégis megoldottuk. 

 

Jobban vigyáztunk az autóra, nem hanyagoltuk el. 

Most meg erőn felül vesznek autót, csak a fenntartásra nem nagyon jut. Xenonos autót vesz, mert az a menő, de ha nem világít úgy jár vele évekig, mert izzó, esetleg trafócserére nem fussa. Csak használtgumit  vesz, ami még ráadásul öreg is, mert az az olcsó. Bontóból javít. 

Soroljam még?

 

Tehát, vannak szar utak, de vannak nyugaton is. El lehet közlekedni ezeken az utakon is, de a léleknek jól esik mindíg valaki mást hibáztatni. 

Előzmény: Motoros73 (33145)
Mortoff Creative Commons License 2019.01.27 0 0 33146

Vajon az útra szétszórt kavics, a kivilágitatlan útfelbontás,vagy az úton szétfolyt olaj is tud arról, hogy én 100%-ig betartva a kreszt közlekedem?

Nem fekete/fehér a dolog...

Előzmény: nagykunsági (33140)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33145

Hát valamitől csak a túlsó sáv melletti fának hajtott, gondolom nem szándékosan tette, két kisgyereke várta otthon.

 

Meg véletlen ha bele is teker az ember a kormányba, akkor sem tesz 90 fokos fordulatot az autó, ez úgy nézett ki, mint ha be akart volna kanyarodni egy útkereszteződésben, csak út nem volt ott.

 

Az autó meg új volt jóformán, céges.

 

Azért valami köze lehetett csak annak a kb. 1 m2 felületű és 40 cm mély gödörnek is, amibe belehajtott.

 

A részleteket onnan tudom, hogy munkabaleset volt, mivel céges járművel, munkából menet otthonába... stb.

 

 

De az Általad leírtakkal is teljes mértékben egyet értek!

 

Mondjuk 30 évvel ezelőtt kb. negyede volt a járműpark is, meg a haladás is 60 - 80 km/h volt.

Előzmény: nagykunsági (33144)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33144

Kicsavarta a kezéből a kormányt. Hát nem tudom. Én már több, mint 30 éve vezetek, de ilyen még nem fordult elő. Azért ez gyenge védekezés. És itt még az autó műszaki állapota is felmerül. 

 

Azzal nincs bajom, ha valaki betartja a szabályokat, csak éppen azt tapasztalom, hogy képes szidni a közútkezelőt, hogy nincs takarítva, de képes országúton, hóesésben világítás nélkül közlekedni. 

Nem tud normálisan megállni a parkolóban. 1 autóval, 2-3 autó helyét foglalja el. Nem tudják mire való az irányjelző. Képes az út közepén hagyni az autóját, mert" csak egy pillanatra szaladok be a boltba". 

 

Sajnos azt látom, hogy 30 évvel ezelőtt , sokkal szarabb autókkal, sokkal jobb volt a közlekedési morál, a vezetési tudás, és az autók műszaki állapota. 

Előzmény: Motoros73 (33141)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33143

Bocsánat, ha kicsit elkalandoztunk a Varadero témától, de szerintem soraimból kiderül, miért akarok motort váltani! :)))

Motoros73 Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33142

Azért véleményem szerint mert valaki nem egy közlekedési vátesz - például egy 3 gyerekes anyuka - még tudhat vezetni, betartani a szabályokat, sőt, ők azok akik nagyon is jól vezetnek, ha adottak a biztonságos közlekedés körülményei - bombatölcsérekkel teledobált úttesten nem adottak a biztonságos közlekedés alapvető feltételei, még akkor sem, ha kint van a 60-as, 40-es tábla, és adott esetben be is tartják azt! Ott bármi történhet egy hétköznapi sofőrrel, aki nem tud az úttest felett 30 cm-el lebegve közlekedni! Szerintem!

Előzmény: nagykunsági (33140)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33141

OFF

10 évvel ezelőtt a kolléganőmet úgy érte baleset, hogy elindult este haza a cégtől - persze tudta ő is, hogy minősíthetetlen minőségű volt az út épp akkor, már jöttek fel az útalapkövek is - 60-as tábla, de nem is tudott többre felgyorsítani, mikor az egyik kikerülhetetlen kátyú kicsavarta a kezéből a kormányt, vagy kitört a kocsi kereke, ez nem derült ki számomra, de az is kiesett, ő neki a fának, és olyan szerencsétlenül ütötte be a fejét, hogy 2 hónapig kómában volt, majd maradandó fogyatékos lett, nem tudott többé beszélni - karriernek is vége lett - pénzügyi vezető volt előtte.

 

Természetesen megállapították, hogy nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezette a járművet.

 

De érdekes mód, előtte 15 évig egy javítást nem végeztek az úton, rá, a balesetre 3 hónapra az egész útszakaszt elkezdték újjáépíteni, újraépítették a két település között, útalapig.

 

Azért ez csak elmond valamit a megállapított "vétkességéről".

 

Sajnos ismerem a hatóságok szemétségét, munkámból adódóan elég sokszor kerültem velük konfliktusba hasonló eseteket illetően. A magánszemélyre, cégre mindent rátolnak, még akkor is, ha egy hiányosságnak vagy vétségnek köze nincs az eseményhez, - viszont, ha az állam, állami cég, vagy közintézmény, hatóság mulaszt, azt szó szerint elcsalják ha csak lehet!

 

És sajnos rengeteg baleset történik az utak állapota miatt, de soha nem kerül jegyzőkönyvbe, hogy miért ment át valójában a szembe jövő sávba, mert azt már nem illik firtatni, hogy kicsavarta a kezéből vélhetően a kormányt a kátyú, vagy épp csak megilyedt egy bombatölcsér láttán és elkapta a kormányt, stb.

Előzmény: nagykunsági (33136)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33140

Az a baj, hogy én is ezeken az utakon közlekedem, nem keveset, balesetmentesen. És hát látom a szerencsétleneket, akiket  jármű közelébe nem szabadna engedni, nemhogy jogosítványt adni nekik. 

Divat lett mindenki mást hibáztatni, csak a saját felelősséget nem elismerni. 

Előzmény: Mortoff (33137)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33139

Mivel az útminőségről volt szó, akkor gondolom az út nem tartja be :)

Előzmény: kiss_atti (33138)
kiss_atti Creative Commons License 2019.01.27 0 1 33138

Csak az van kitéve balesetveszélynek, akik nem tartják be a kresz előírásait. 

---

 

Esetleg az is,

 

aki olyannal találákozik, aki nem tartja be a KRESZ előírásait.

 

De ez nem biztos ...

Előzmény: nagykunsági (33136)
Mortoff Creative Commons License 2019.01.27 0 0 33137

Csak az van kitéve balesetveszélynek, akik nem tartják be a kresz előírásait. 

 

Esetleg az örökélet titkának is a bírtokában vagy? Megoszthatnád azt is...

 

 

 

Előzmény: nagykunsági (33136)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33136

Csak az van kitéve balesetveszélynek, akik nem tartják be a kresz előírásait. 

 

Nem az utakat kell hibáztatni hanem a vezetési tudást. 

 

Persze vannak szar utak, vannak szarul megcsinált utak. De ezek vannak külföldön is. A nyáron mikor Genfben voltam, ha nincs kint a tábla azt hiszem Budapesten vagyok. Ugyanazok az útfeltúrások, ugyanazok a kátyús utak, ugyanaz a dugó. 

Előzmény: Motoros73 (33135)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33135

OFF

 

Akkor lehet a Duna - Tisza közén nem jártál még? :) ...ez csak vicc volt! :)))

 

De komolyan feljelentést fontolgatok egy 5 évvel ezelőtti útfelújítás kapcsán, mert táblákban válik fel a kopóréteg, mivel csak odahuggyoztak egy kis bitument, így semmi kötés nincs a régi és új réteg között, közészivárog a víz, télen meg felfagy!

 

Igen, ha rendesen fel van locsolva a kötőanyaggal, akkor nem kell javítani az utat úgy 20 évog sem, és így olcsóbb is, csak az a gond, hogy családok százai vannak kitéve napi szinten a balesetveszélynek így meg, nem beszélve a járművekben keletkező károkról!

 

Magam láttam annak idején mikor csinálták, hogy kézi permetezővel spriccelgették, nem a tankautóval, mert akkor kb. 100-szoros mennyiség ment volna rá a felületre, csak megmutatták, hogy ilyen kellene közé.

 

ON

Előzmény: nagykunsági (33134)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.27 0 0 33134

A Tiszától keletre lakom.

Előzmény: Motoros73 (33133)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33133

Javasolom, gyere a Dunától keletre, nem kell sokat menned, találni fogsz! :)))

 

Olyat is, hogy (verje az anyjába, az adott képviselő) tengelyig zuhan a kocsi kereke bele, és kikerülni sem tudod, mert olyan, mint ha szőnyegbombázás érte volna az utat! :(

Előzmény: nagykunsági (33132)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.26 -1 0 33132

Én nem tudom mi a baj a Magyar utakkal. A nyáron fél európát körbejártam, de jobb utakat nem találtam. Pont a németeknél volt a legszarabb. 

Előzmény: Motoros73 (33131)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.26 -1 0 33131

Hát ez az, hogy én meg pont az 1200GT-t akarom egy könyebb motorra cserélni, vagyis ez is megmarad szerintem, de napi használatra egy endúrósabbat akarok. Jó ez a mostani, csak legyen hozzá jó úttest is! Nyilván nem gidres gödrös útra tervezték a jelenlegi gépem, azt se tudta a német, mi az, el sem tudja képzelni, milyen az, el sem gondolja, hogy lehet olyan is! Itt felénk meg csak az van!

Előzmény: nagykunsági (33129)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33130

Mit kapnék a fejemre,ha az ismerőseimet bevinném ilyen helyekre.. :))

Előzmény: kiss_atti (33123)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33129

Én a Varát egy gyorsabb motorra cseréltem, VFR800, aztán azt meg egy kényelmesebbre. Így most egy Pan áll a garázsban :)

 

Kardános is, megbízható is, sokat sem fogyaszt, kényelmes is gyors is. 

Előzmény: Motoros73 (33128)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33128

Deauville-t megnézem jobban, hátha még is az les za legideálisabb!

 

Sokáig a BMW-t nézegettem, de mivel rájöttem, hogy a használt példányok óriási rizikó, mert 100 ezernél már lehet számítani a szöghajtás vagy akár a váltó kibukására, így letettem róla, azóta sikerült megbarátkoznom a lánc gondolatával a Varadero kapcsán, de most, hogy jobban átgondolom, hogy a kis Deauville kardános, úgy gondolom csak jobban körbe kell járnom a témát! :)

 

Eddig csak kardánosokat használtam, sokáig nem volt kérdés, hogy csak BMW, de sajnos annyi probléma van már velük 100 ezer közelében - és főleg annyira költséges játék - hogy letettem róla használtban minden képp, újra meg jelenleg úgy sincs pénzem!

 

Megyek, beleásom magam a Deauville dolgaiba! ;)

Előzmény: aladar644 (33126)
Mortoff Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33127

Zsifi több 100km-t ment vele sáros (!) és sziklás földutakon is, gond nélkül.

 

Inkább 100 ezer km akart az a 100km lenni. ;)

Előzmény: **ADAM** (33117)
aladar644 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33126

Padison én is voltam,igaz kb 35 évvel ezelőtt:))) lehet,hogy kedvet csináltál egy motoros túrához? sok érdekes látnivalóra emlékszem,de arra is,hogy valamit találtak és szó volt a környezet széttúrásáról.

 

A Deauville nekem is tetszett,finom járású (60fokos) V2-ese nagyon kezessé teszi,és,bár tudom,hogy az igazi motor láncos,a kardánhajtás nagyon előnyös,kényelmes, olcsó.És a BMW-hez képest tartós is...

Engem simán kielégített,utassal együtt,csupán a hosszabb túrák cuccaihoz kellettek a nagyobb dobozok,ezért váltottam.

A 70 LE egyébként bármire elég.

Előzmény: kiss_atti (33123)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33125

Köszönöm a segítséged! és a Többiekét is! Megnézem a videót!

 

Te is tervezel egy MO kerülő túrát??? Én is 5 - 7 napra tervezem!

 

A lámpánál megállás, stb. a mostani motorommal is hasonlóan problémás lenne, de rájöttem, sajnos magamtól, hogy soha ne a talpam tegyem le, mert ha bebillen a motor a lábaim között, meg nem fogom, hanem teljes testsúllyal a nyeregben maradva csak a két lábam ujjaival érintem az aszfaltot, lényegében talpam be van hajlítva, sarkaim a levegőben, és egyensúlyban tartom magam, olyan szépen el lehet akár billenteni is bármely irányba így álló helyzetben a motort mind a saját, mind az utas testsúlyával, hogy nem billenek fel véletlen sem!

 

Erre utána jöttem rá, hogy volt igen olyan alkalom - főleg ha utas mögöttem ült, hogy a talpaim teljes terjedelmükben érték az aszfaltot, hát épp csak meg tudtam fogni a motort erőből, hogy nem borult fel a lábam között utassal együtt.

 

 

Előzmény: jo_lenne_tudni (33124)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33124

Gyenge pontok szamomra:
- Nehez es magas a sulypont. Nem vagyok kis darab, de amint megbillen inkabb leengedem bukocsore es felemelem, mint meghuzzam a derekamat egy erolkodessel. Eleg, ha csak eppen egy nyomvalyuba vagy olajfoltra talpalsz le egy piros lampanal. Ami foldutra, off-roadra en utcai gumival bemereszkedek az a szaraz dulout vagy murvas parkolo, de azon szinte barmi elmegy (lasd kiss_atti linkjet, turamotorokkal, csopperekkel). Ez imho inkabb egy SUV, mint UAZ, de sokszor latjuk ha tudas, a hulyeseg es a kitartas parosul sok mindenre jo a SUV is. :-)
- Fogyasztas es ugy altalaban a TCO (bar mondjuk ez minden motorra igaz). Elonye egy Suzukival szemben, hogy a szervizperiodus a duplaja (12000km), de pl. a fogyasztasa magasabb, mint egy DL650 vagy NC700-e ugyanazon temponal. Nagyobb a teljesitmeny es aprosag, de bosszantja az embert, foleg, mikor a haverod melletted lenyegesen kevesebbet tankolt. :-) Sima turan 6, autopalyan 130-140 korul mar 7+, hajtos budapesti ingazas akar 8 liter is lehet egy SD02 eseten. Nincs uzemanyagszintjezo, csak lampa.
- Fekek. En szeretem a C-ABS-et, de lehetne erosebb a fek. Szinten orulnek neki, ha nem kellene 15000km utan hatso fekbetet, 75000km fektarcsat cserelnem.

 

Aztan van par itt a forumban is leirt tipushiba, de nem veszes. Ha egyutt tudsz elni a hibaival egy jo, megbizhato, huseges motor, en 7-8 szezon utan is meg evekre tervezem vele.

 

A korbemagyarorszag turara idealis a motor. Felpakolsz, birja a rossz mellekutakat, egesz nap tudsz rajta ulni, felmegy a kilatohoz, tudja a ceredi szerpentint es ha kell raallsz az autopalyara. Ha kell, vegigtolod ket nap alatt, de egy hetig is tudsz vele motorozni. (Pont tervezgetem en is, 5 napra kalkulalom.)

Nezd meg ezt a videot, es latod mire valo igazan. Rengeteg hasonlo van meg a youtube-on (nem az en videom): https://www.youtube.com/watch?v=n-x_HY9c0YI

Előzmény: Motoros73 (33121)
kiss_atti Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33123

úgy gondolom ehhez egy ilyen motor dukál! ;)

----

Hát igen.

Ez meg egy fénykép a murvás Pádis-fennsíkról...

:-)))

 

 

Forrás:  http://bike-r.blogspot.com/2008/05/2008-05-23-25-erdlypdis.html

Előzmény: Motoros73 (33121)
kiss_atti Creative Commons License 2019.01.25 0 1 33122

130-140 kényelmes utazó.

 

170-180 nem kényelmes - de abszolválható - utazó.

 

2013-as idény után eladtam, azóta egy VFR 1200 XD-n ülök, de a Deauville-t jobban szerettem.

Előzmény: Motoros73 (33119)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33121

Pont egy ilyen mindenes motort keresek, pont ez lenne nekem is a lényeg, mit írsz, hogy "Lehet vele ingazni, tudsz vele kenyelmesen egesz nap 60-80-nal is nezelodosben menni, lehet vele szerpentinezni, birja az autopalyat, de egyikben sem a legjobb."

 

...nem terepezni akarok én sem, meg autópályán sem akarok versenyezni, de haladni szeretnék, és az se legyen gond, ha horgászni elmegyek vele és az ártérben vagy a gáton kell hajtani... mondjuk nem horgászok, de ha horgásznék! :))) ...még előfordulhat! :)

 

...viszont érdekelne, hogy mi az a pár gyenge pont, amire utalsz????

 

A napi ingázás mellett szeretném körbemotorozni Magyarország határvidékét úgy, hogy minden a határhoz legközelebb lévő falvat, települést meglátogatok, úgy gondolom ehhez egy ilyen motor dukál! ;)

 

Köszi!

Előzmény: jo_lenne_tudni (33120)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33120

A Zsifi ebben is (es minden egyebben is) jobb mindenkinel, szoval az atlag motorosoknak nem az idealis terepgep. Sok murvas uton akar egy sportmotor is vegigmegy, a vara meg pl. kozel fek nelkul megy az aprokavicsos lejton, ha az ABS bekapcsol. :-)   

 

A Varadero egy nehez, nagy, de emiatt nagyobb embernek es utasanak is kenyelmes turamotor, jol pakolhato. Van par gyenge pontja, de a hosszu modelciklus alatt kiforrott, megbizhato. Lehet vele ingazni, tudsz vele kenyelmesen egesz nap 60-80-nal is nezelodosben menni, lehet vele szerpentinezni, birja az autopalyat, de egyikben sem a legjobb. Amolyan mindenes, de sehova sem a legjobb. Rengeteg gorog, olasz varaklub video van a youtube-on, boldogan hasznaljak.

 

Nem utolso sorban jelenleg az egyik legjobb ar-ertek aranyu motor a piacon jelenleg.

 

Előzmény: **ADAM** (33117)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 33119

Szia!

 

Teljes mértékben igazat adok!

 

Egy kérdés, mert nem ismerem a típust, és lehet tényleg érdekel, ha ennek (is) megfelel...

 

Autópályás utazód mennyi szokott lenni??? ...tudja kényelmesen a 130 - 140 km/h-t? ...tehát nem üveghangon..., és persze menetstabilitását tekintve is stabil maradjon...

 

Köszi!

 

Üdv.: Zoli

Előzmény: kiss_atti (33118)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!