Nem értem, hogy miért van szülség egy kb 50 milliót érő luxusjachtra az SZDSZ vezető politikusainak, amikor amúgyis teljesen el van adósodva a BKV?
Miért nem privatizálják, ha szerintük az állam rossz gazda?
Manapság mán 10 milkoért vagy kicsit felette nagyon komoly tengeri járműveket lehet kapni alig használtan, összkomforttal, ami a Dunán mán komoly jachtnak számitana.
Kár ennyire bonyolult magarázatokat keresni. (Occam)
Figyelem! Most következik a bemutató a logika csodájáról! Csak úgy, minden adat és segítség nélkül, kizárólag a történelmi ismeretek és a topicban elhangzottak alapján!
Tehát! Ezt a Klotild-Matild vagy (mijafranc a neve) KISHAJÓT (Yacht! Pláne luxus! Hogy be ne szarjak! Láttak ezek a firkászok életükben yachtot? KÍVÜLRŐL!) még anno azért vette a BKV, hogy a nagyon, kevésbé vagy egyáltalán nem baráti országok államfőit és párt főhajjakendjeit hurcolásszák rajta és a vendég irígykedjen de ne pukkadjon meg. Ezért a 60-as évek közékeleteurópai középmagyar középluxusa szerint épült. A gengszterváltás idejére szépen lepukkadt (Méééér? Pont EZ ne?)
És azért van még meg, mert senki nem akarta és ma se akarja ellopni, privatizálni. Ahhoz túl sokba kerülne egy igazi felújítás. A BKV viszont csak annyit költ rá, hogy még pár évig ne essen szét és időnként hülye vállalkozóknak jó pénzért, mocsok politikusoknak franc tudja mennyiért bérbe adja.
Nem hiszem, hogy vasból lenne a teste kedves wizes.
Ahogy a fedélzet felépítményein látni, kompozit technológiával építették őket, és így minden ok meg van annak feltételezésére, hogy maga a test is az időtálló üvegszövet+poliészter(epoxigyanta) rétegek laminátuma. A tecnológiát már vagy 30 éve használják a sport és pihenés célzatú hajók esetében, sőt még hadihajókat is építenek így. Adott hajó esetében látni az orrész faborítását.
Fémhajó esetén ilyet nem használnak, hanem csúszásmentes trepnilemez a fedélzet. A hajózásban alkalmazott faanyagok jelzik, hogy nem tömegigényt elégít ki a használatuk. Mivel ezek a fák a fokozott nedvesség változással szembeni kivánalmakat kell, hogy kielégítsenek, ezért jelenkorunkban mahagóni vagy teak felhasználása valószínű az orr részen és a cockpit esetében is.
Ha valaki úgy tudja, hogy 2 miller a hajó ára, jelzem; nagyon szívesen megvenném.
Szerintem a BKV azért tartja fenn, mert hogyha elönti Budapestet az árvíz, lehessen metró pótló villamos pótló autóbuszt pótló hajójáratot indítani. :-)
"2, Gazdaságos az üzemeltetése? Ha nem, mondja meg a BKV hogy miért tartja fenn mégis. 3, Ha azért, hogy valamelyik (esetleg több) vezető kizárólag urizáljon rajta, akkor jöhet a jogos kritika."
Dehogy azért.
Ha összeszakad a Margit híd a karbantartása hiánya miatt, majd ezzel viszik az utasokat a két part között. :)
Ezt a topikot marha egyszerűen rövidre lehetne zárni. Pár kérdés.
1, Az SzDSz- é a "luxusjacht"? Ha nem, a topikindító hazug disznó.
2, Gazdaságos az üzemeltetése? Ha nem, mondja meg a BKV hogy miért tartja fenn mégis.
3, Ha azért, hogy valamelyik (esetleg több) vezető kizárólag urizáljon rajta, akkor jöhet a jogos kritika.
Ötven millió FORINTOS luxusyacht? Melyik? A Hapci? Mert 250 ezer dollárért todjátok mit lehet kapni? Mert Yachtot aligha, LUXUSyachtot meg...
(Yahoo, első találat, 399.900 USD)
Demszky Gábor elmenekült az újságírók elől, amikor tájékoztatóján azt kérdezték tőle, mi a véleménye a BKV igazgatójának húszmilliós prémiumáról. A főpolgármester a szakbizottsághoz irányította az érdeklődőket. A Fidesz frakcióvezetője, Kupper András szerint Aba Botond vezérigazgató "sokat tudhat, és ezt meg kell fizetni". Az ellenzéki párt szerint Aba nem érdemel jutalmat, mivel a cég adóssága az év végére megközelíti az ötven- milliárdot, miközben az autóbuszok egymás után gyulladnak ki, a felújított 2-es metró beázik. Szálka Miklós, a BKV felügyelőbizottságának fideszes tagja kevésbé szigorú, szerinte a vállalat eladósodottságáért elsősorban nem Aba a felelős, hanem a BKV-t kizsigerelő fővárosi önkormányzat, amely idén hárommilliárd forinttal járult hozzá a kilencvenmilliárdos működési költségekhez. Szálka szerint a vezérigazgató "csak elviszi a balhét", s ezért kapja a prémiumot. Aba Botond fizetése bruttó 595 ezer forint. A vezérigazgató közölte: ennyi pénzért nem is vállalná a BKV irányítását. A prémiumot Aba Botond fizetése azon részének tartja, amelyet nem havonta, hanem évente egy összegben fizetnek ki számára, de amely egyben "bizonytalan, mint a kutya vacsorája". A prémiumot egyébként a menedzserszerződés bizonyos teljesítésekhez köti – például a 2-es metró felújítása, a menetdíjbevétel növelése, a pénzügyi hiány csökkentése.