Általában rádugott kábellel megy az állófűtés, az újabbakban anélkül is. De majd kiírja, hogy ha baja van :)
Elrontani nem tudod, bolondbiztosra van megcsinálva. Pl reteszeli a kábelt, amikor nem lenne jó kihúzni.
Ha appot töltenél, én javaslom a mobilitit. Szinte minden töltőt mutat (ha nézelődnél, hogy mi merre), az NKM-est, amiből a legtöbb van, indítja is (regisztráció és kártyaadatok kellenek).
Ha csak nézelődnél, akkor jó lehet a plugshare is.
Köszi a sok okosságot, megtanulom én ezt egyszer valahogy :-) (Muszáj lesz megtanulnom.)
Kétféle kábelt kapok hozzá.
Még egy kérdés: Ha éjszakára rádugom otthon konnektorra, reggel ki kell húznom és csak utána kapcsolhatok be bármit (pl állófűtés) vagy még bedugva lehet hagyni?
(Nem lesz sok időm átvenni-megtanulni, mert leadom az autóm szervízbe, megkapom ezt és záros határidőn belül be kell érnem az irodába. Aztán onnan már mehetek autózni :-))
- lesz hibrid üzemmódja, ami fokozatosan elhasználja az áramot, ebben nap végére ne marad. Lesz valamilyen megtartó üzemmódja, ami szinten tartja az áramot, illetve lesz EV módja, amikor csak azzal megy. Szerintem ez akkut tölteni nem fog tudni úgy, mint az Outlander, hogy kvázi aggregátorként használja a benzinmotort. Gondolom, ezeket majd szépen mind végigpróbálgatod, legalábbis én így használnám, ha tesztre kapnám egy napra.
- Jó eséllyel lesz hozzá konnektoros töltő. Azzal kb 5 óra lehet üresről telire, tehát ha délután tartasz otthon min. 2-3 óra szünetet, akkor lesz benne annyi delej, hogy este még kipróbálgassátok.
- Az utcai töltés ennél gyorsabb lehet 2-3 óra, nem tudom, hogy mennyit tud felvenni. Ehhez szükséged lesz elsősorban egy type2 kábelre, remélhetőleg adnak hozzá, de nem biztos. App is jó eséllyel fog kelleni, sőt, ha fizetős, akkor bankkártyát is be kell regisztrálni. Hogy melyik az ideális az attól függ, hogy milyen töltő van a közeledben. Ha van MOL Plugee, akkor ott tudsz a shopban fizetni és nem kell regisztrálni.
De szerintem ez az autó csak AC töltést tud, úgyhogy akkor tervezz rá egy 2 órás ücsörgést, vagy programot a közelben.
Ráadásul ez úgy van, hogy csak akkor összkerekes, ha megy a benzines rész is - ami az első kereket hajtja - meg az elektromos is, ami meg a hátsókat. Gondolom ez a legkevésbé gazdaságos felhasználás :-)
+400kg az akksik miatt a mostani Renegade-hez képest, lehet, hogy terepezni nem ez a legjobb :-) Feltöltve kapom meg reggel, kíváncsi vagyok, mire elég.
Töltsd fel mindenképp otthon, hogy meg tudd nézni, milyen teljesen elektromosan, meg meddig elég a kraft. Vmennyit a motor is tölt, ha úgy van állítva (nem tom ennél amúgy van e ilyen beállítás), de az nem fogja telenyomni, ha használod..
HA terepen is próbálnád (s most is itt a XVII környékén laksz), szólj, h menjek én is, kihúzlak, ha gond van. :-)
Hogyan jó ezt használni? Bízzam magam az automatikára és csinálja, ahogy akarja?
Vagy játsszak vele villanyautósat és töltsem? (24 órára kapom meg)
Szeretném este megmutatni juniornak az összes létező módot - sport, csak elektromos, csak benzines, stb. - ez esetben kell, hogy estig legyen benne áram. Azt csak akkor érem el, ha délután töltöm, vagy tölti magát menetközben, ha benzinmotorral használom? Hol tölt jobban ilyenkor? Autópályán vagy a városban (mert ugye elvben motorfékkel tölt vagy hogy, ezt nem egészen értem)?
BTW: ha nincs letöltve semmilyen applikációm a telefonomra, akkor is tudom tölteni utcai töltőn? Ha muszáj valamelyiket letölteni, melyik legyen az?
Háát, millió kérdés, de itt annyi szaki van, hátha kapok segítséget :-)
Uhh, ha tanyán laknék ez kéne :-) De 2x annyiba kerül, mint egy Jeep. Meg nem is lakom tanyán.
Igazából nagyon nagy autóra nem vágyom, de egyszer-kétszer meghajtanék egy ilyet. Vezettem Nissan Titan-t, háát. Jó buli volt, de minden nap azzal járni?
Van állófűtés, ez biztos. Lesz nálam egy valószínűleg néhány napig - egy Renegade, mert csak azon van rendszám, a Compass-t rendszám nélkül próbálgattam csak a parkolóban - kipróbálom :-)
Csak tippelgetek, de a hybrid magasabb tömege, illetve a visszatöltéses fékezés szabályzása is lehet olyan dolog, ami miatt nem, vagy csak kevesebbet vontathat.
Ja, hogy kötélen. Oda egyáltalán nem érvényes a vonóhorgos adat, csak a Kresz-t kell nézni. Olyan rendelkezés van csak pl, h a vontató autó legalább fele olyan önsúlyú kell legyen, mint a vontatott (ha csak nem a fék romlott el, mert akkor legalább olyan súlyú kell, meg vonórúd).
E39-el utoljára hajót vontattam. :-) Nem volt az igazi, mert össze-vissza lockolgatta a váltó ki meg be az 5-öt, pedig tiptronicos.
itt a vontatást - a fiam kocsija esetén - úgy értettem, hogy vontatókötéllel elhúzom. Ha jól értelmezem, az új autóval ezt sem tehetem meg, hiszen E39....
Volt, hogy nagy (autókhoz is jó) utánfutón levontattunk 3 nagy dög motort Görögországba, ez a mostani Jeep-nek meg sem kottyant. Egy literrel többet evett, de ugyanúgy gyorsult, ment hegynek felfelé, mint vontatmány nélkül.
Lehet, hogy a váltó a gyenge hozzá? (Most 9 sebességes automata van, a 4Xe-ben csak hat sebességes.)
Szóval igazán nem értem ezt.
Akinek sima villanyautója van az pl. nem is húzhat el elakadt járművet?
Azt nem tom, h a hibrideknél ill. villanyautóknál miért korlátozzák így a vontatást (gondolom nem akarják túlterhelni a hajtásláncot). Viszont ha 1.5t-t vontathatsz a mostanival, akkor a fiad BMW-je max E30-as lehet, mert az fog beleférni a kb 1.1 tonnába. Ugye az ilyen futó is kb 400 kg. Ill. ezt B jogsival csak akkor, ha a Jeep össztömege nem lépi túl a 2 tonnát. Mert ha igen, akkor már nem húzhatod az 1.5 tonnás futót, csak E-vel.
Ez benzines is meg villanyos is kedve szerint, illetve tud egyszerre a kettő is lenni. Minden tetszik, egyet kivéve. Az egy dolog, hogy most még nincs is hozzá gyári vonóhorog, de ha lenne is, nem vontathatnék vele, csak alig valamit. (Max. 1000kg fékezettet)
Miért?
Hiszen lehetne benne olyan automatika, hogy ha rá van akasztva valami, akkor csak úgy működjön, hogy minden egyszerre. A mostani dízel Jeep is csak 140LE és 1500kg-ot vontathat.
De komolyan, eszerint a fiam BMW-jét sem húzhatnám haza, ha lerobban?
Megnéztem a RAV4 hibridek műszaki adatait, és azok is csak 1000kg-t vontathatnak, pedig 2500ccm-es 180 ló körüli benzinmotor is van bennük.
2-3 éve...és amúgy egész logikátlan is úgy villanyautót venni, hogy csak és kizárólag a nyilvános töltőállomásokon szeretnéd tölteni.
Az max azoknak lehet jó, akiknek rettenetesen sok szabadidejük van és semmi jobbat nem tudnak elképzelni, mint pár naponta valami telefonállomáson dekkolni, vagy rettenetesen keveset autóznak és kvázi mindegy.