Keresés

Részletes keresés

NeomatiK Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1627

Valaki kitalálta, hogy kicsapódik a pára a fal és a hőszig határfelületén. Ezzel az a bökkenő, hogy oda nem jut nedvesség.

De nem akarok offolni, ez másik topik témája.

Előzmény: MZ/Y (1626)
MZ/Y Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1626

Igen. :)

 

Az a hülye helyzet, hogy minél jobb hőszigetelő az alap fal, annál vastagabb *cell kell. Kőzetgyapotra nem esküszöm meg, hogy van ilyen szabály.

Előzmény: lala1961 (1624)
zöldeskékeks Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1625

 Köszönöm, akkor beszerzek egy ilyent !

Előzmény: NeomatiK (1619)
lala1961 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1624

Üdv ! Nekem a 30-as ytongon 10 cm grafit reflex szigetelés van ,az Oké páratechnikailag !?:-)

Előzmény: MZ/Y (1623)
MZ/Y Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1623

Nálam is, ismerősnél is össze-vissza repedt. A kényesség nem onnan indul, hogy a falat jól kell rakni, de már az alapnak is atom stabilnak kell lennie. Ha valahol megsüllyed, akkor reped az Ytong, mert (főleg) a (vékonyágyazatú) ragasztó nem viseli el. Téglánál a vastag habarcs sokat segít. Ha hibázik a "mester" és nincs totál kitöltve a vízszintes "fuga", garantáltan reped a vakolat. A hálózás annyit segít, hogy ne látszódjon. Egyébként, emlékeim szerint, nem előírás a hálózás, akkor írják, ha nincs vakolás, csak glettelés.

 

Hőszigetelés: ha jól emlékszem, 37.5-es Ytong-nál 7 cm a minimum *cell, hogy a párakicsapódás ne a fa l és a *cell közt történjen. Mondjuk ez nem az Ytong "hibája", hanem a fal tulajdonsága (jó hőszigetelő) miatt van, ugyanez a helyzet a 44-es ph téglánál is.

 

Lőrés: főleg kis méretű ablakoknál feltűnő, mondjuk 60x60-asnál, hogy ránézésre egy kis lőrés, ahol nagyon mélyen van maga az ablak.

Előzmény: NeomatiK (1620)
lala1961 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1622

Üdv ! Nekem is Ytongból van a tetőtéri rész,de már másodszor írják/od ezt a "lőrés"effektust ,mi az !??:-)

Előzmény: NeomatiK (1620)
memorix Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1621

nálunk 6 cm kőzetgyapot van fent a 37,5 Ytongon és beépített redőnytokos. Teljesen jó.A 8 cm is vállalható...

Előzmény: MZ/Y (1618)
NeomatiK Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1620

Sokkal jobb dolgozni az ytonggal, mint az égetett téglával. Horonyvésésről, dugaljfészek kialakításról nem is beszélve. Lényegesen kevesebb habarcs is kell hozzá.

Én nem tartom egyáltalán kényesnek az ytongot. Pontosan kell rakni. Olyanoknak való, akik használják is a vízmértéket, nem csak a sarokba állítva gyönyörködnek benne. A beltéri hálózás a gyári útmutatóban is benne van, ha jól emlékszem. Vakolni sem kell, elég glettelni.

 

Ha rápattintasz a házra 7-8cm EPS-t, attól még nem lesz lőrés effektus, de még 10-12cm-től sem.

Előzmény: MZ/Y (1618)
NeomatiK Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1619

Van ytonghoz való fűrész, azzal vágjad. Ha nem beszerezhető - viszonylag sok helyen kapni -  akkor azzal vágjad, ami jól viszi. Valószínűleg a fémfűrész az apró fogai miatt nem fogja jól vinni.

Előzmény: zöldeskékeks (1616)
MZ/Y Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1618

Éppen ez a baj az Ytong-gal, hogy önmagában már a 37.5-es sem jó, ha meg úgyis szigetelés kell, miért választaná valaki a drágább, kényesebb anyagot? Nekünk 37.5-es van, jó lenne rá szigetelés, de technológiai okokból valami 7-8 cm a minimum*, akkor meg már előjön a lőrés effektus. Mivel beépített redőnytokos áthidalónk van, az ablakot sem lehet kijjebb tenni.

 

*Nyilván amúgy is gazdaságosabb vastagabb szigetelést tenni, fajlagosan olcsóbb, de nekem elég lenne 5 cm (kifizetni :) ), de annyit meg nem lehet.

Előzmény: memorix (1617)
memorix Creative Commons License 2017.10.15 0 0 1617

Ha a mai viszonyokat nézzük akkor B30 olcsó téglát (nem okos téglát) kell venni és rádobni 20-25 cm hőszigetelést. A tégla szerepe a szerkezeti tartás és nem a hőszigetelés.  

 

Ha Ytongot választ valaki akkor pedig a sima 30 NF érdemes választani külső falazatnak + hőszigeteléssel. Azonban az picit drágább mint ha sima B30 és + vastagabb hőszigetelést választ valaki. 

 

Nálunk belül kívül dryvit hálózva van. Csak így garantálható Ytong esetében a repedés mentesség...

 

 

 

Előzmény: MZ/Y (1615)
zöldeskékeks Creative Commons License 2017.10.14 0 0 1616

Sziasztok ?

 

 Kérdésem, hogy az  Ytongot mivel lehet vágni ?

 Fém vagy fa fűrésszel  ?

MZ/Y Creative Commons License 2017.10.14 0 0 1615

Nálunk is raktak, mégis lerepedt némelyiknél. Jó anyag lenne*, de iszonyat érzékeny a legkisebb hibára is.

 

*A mai előírások mellett már nem az, ha jól rémlik, önmagában már nem felel meg az előírásnak a 37.5-es sem, ha meg már hőszigetelés kellene rá, nem nyerő.

Előzmény: memorix (1614)
memorix Creative Commons License 2017.10.14 0 0 1614

mi úgy csináltuk a parapetnél hogy az ablak alati sorba 2 db 10 -s vasat raktunk az ablak teltes hosszában "+15-20 cm. Nincs a parapetnél repedés...

Előzmény: bord30 (1612)
bord30 Creative Commons License 2017.10.14 0 0 1613

https://www.youtube.com/watch?v=sDLFtn6Kh7k

Azt hiszem  megkérdezem az ytongot is,kíváncsi vagyok mit mondanak :)))

Előzmény: bord30 (1612)
bord30 Creative Commons License 2017.10.14 0 0 1612

Nem tudom a rajta lévő ablak 3 rétegű üvegezéssel terhelésnek számít? Az ablak mellett erkélyajtó,ahhoz is fogatva lesz .Szerintem az erkélypanelhez fogatják és egyben rakják be,az ytong falon megtámasztják , rést purhabbal kitöltik. Az ablak a másik oldalon a betonba lesz fúrva.

 

Előzmény: memorix (1609)
NeomatiK Creative Commons License 2017.10.13 0 0 1611

Az a huzalmerevítés semmit sem ér. Én egy falhoz tettem hiltiszalagot, azt is csak egy sorba, kb a 6. sorba. A többi és ráadásul hosszabb falba nem tettem semmi erősítést, a falnak nincs semmi baja. Ez a merevítés a falra merőleges erők felvételére szolgál. Vagyis szolgálna, ha meg lehetne úgy feszíteni, hogy érjen is valamit és a habarcsrétegben maradjon. Ez gyakorlatilag megvalósíthatatlan. Akkor már inkább a Hilti-szalagot javaslom, ha mégsi valaki erősíteni akarja a falat.

Előzmény: memorix (1609)
memorix Creative Commons License 2017.10.13 0 0 1610

természetes jelenség ez... az ytongnál kivül belül vakolat erősitő háló kell... másként fogalmazva kivül belül dryvit hálózni kell Rigips és stukadur-t használj hozzá vakolat erősitő hálóval...bent...

Előzmény: prolo (1593)
memorix Creative Commons License 2017.10.13 0 0 1609

Nem jó hozzá. A vastag habarcsot nem lehet egyenletesen kenni. Ennek hatására a sor nem egyenletesen lesz kitöltve és az Ytong "könnyen elreped ha nem egyenletes a felület alatta". A 12,5 elem válaszfalazáshoz vagy lukak kitöltésére jó ha nincs terhelve. Azt tudni kell hogy válaszfalazásnál minden 2 . sort meg kell erősiteni huzal merevitéssel.

 

Valamint eltérő a hőtágulása az Ytongnak és a habarcsnak. Emiatt könnyen kirajzolodana utólag a tégla.. használd a gyári habarcsot hozzá...

Előzmény: bord30 (1605)
bord30 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 1608

MZ/Y ,Neomatik ,köszönöm a válaszokat.

Habot én sem láttam leírásban viszont más meg ajánlotta. Stabilitás,és U érték javítás érdekében lehet elfér a 15cm ytong is (esetleg még  szigetelés). Igazából stadur  panel ára keserített el egy kicsit (kb 34e,1m*1m ) ,ezt próbálom helyettesíteni olcsóbb de megfelelő falazattal.

Előzmény: NeomatiK (1607)
NeomatiK Creative Commons License 2017.10.13 0 0 1607

Ha felhívod az Ytong alkalmazástechnológusát, akkor meg tudja mondani. De emlékeim szerint nincs az alkalmazási leírásban, hogy habba is rakható az ytong. A hozzávaló falazóhabarcs jó hozzá. Én nem kísérletezgetnék habbal.

Parapetfalnak is jó az ytong. De még valami hőszigetelés kéne rá. Önmagában a 12,5cm vastag fal nem elégséges hőszigetelő. Ebben a vastagságban Kb az ablakkal lehet egyenlő a hőátbocsátási tényezője. U= lambda/vastagság = 0,12/0,125=0,96 W/m2K. Kb az ablaknak is ilyen az U-értéke.

Előzmény: bord30 (1605)
MZ/Y Creative Commons License 2017.10.12 0 0 1606

Annyira gennyes (érzékeny) anyag az Ytong, hogy én megvenném hozzá a ragasztót és még így is nagyon oda kell figyelni, hogy ne repedezzen.

Előzmény: bord30 (1605)
bord30 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 1605

Tisztelt szakérértők!

Ytongot mennyire lehet ragasztani építőipari ragasztóhabbal?

Panel ablak alatti részt szeretném kiváltan (parapet lenne),természetesen a felette lévő ablak nem csak ezen lenne rögzítve, 12,5cm ytong parapet falra gondoltam.

 

stukov1 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 1604

Heló! Főleg tőled kérdezném, de más is írhat aki magára veszi:)

Lentebb írtad (jó régen), hogy a tetőtérben Ytongból vannak a válaszfalak.

Én is így tervezem, és érdeklődnék, hogy mire figyeljek oda.

 

Tehát: vasbeton aljzat, parapetfal, nyeregtető. A tervezésbe bevontam tervezőt is...

Kb 70m2-nyi válaszfal, kb 620db Ytong... ráhagyással.

 

10cm vagy 12,5cm legyen? Inkább a helyfoglalás miatt kérdéses, mert ki vannak centizve a helységek. Árban kb 60-70ezer lenne a különbség + a plusz habarcs. Hangszigetelés sokkal több?

 

Sima oldalú vagy nút- féderes? 

 

Vastagabb, vagy vékony habarcs? A vastagnál több az igazítási lehetőség?

Tényleg csak az NF- hez használható a vékony?

 

2szál 2mm-es drót soronként vagy hiltiszalag vagy 4-6mm vaspálca?

 

Burkolásnak üvegfátyol+ glettelés lenne.Vakolat semmiképpen.

 

A plafonhoz hogy csatlakozik a fal?

 

Köszönöm a válaszokat előre is!

 

 

Előzmény: szenyor Lopez (85)
ostyascukor Creative Commons License 2015.11.11 0 0 1603

ehh, nyuszi vagyok, inkább gipszkarton lesz a ytong fal helyett, arra meg könnyen  találok embert aki megcsinálja.

köszönöm a hasznos infókat, legalább látom hogy azért az nem olyan egyszerü hogy egymásra rakosgatom a téglákat :)

MZ/Y Creative Commons License 2015.11.10 0 0 1602

Van az Ytong honlapján valahol technológiai leírás, azt megnézheted.

Viszont én lamináltra biztos nem tenném, ha viszont a betonra teszed, nem tudom, mennyire lesz hangszigetelő. Az Ytong - saját tapasztalatom alapján - remekül viszi a hangot. (Tudom, sok új építésűt úgy hirdettek, hogy Ytong válaszfal, jó hangszigetelés - én mást tapasztaltam.) Hogy Ytong+gipszkarton hogy szigetelhet, arról lövésem sincs.

 

Egyébként az a gipszfal rendesen meg van csinálva? (Keret, mindenfelé rögzítve?) Mert ha nincs, akkor egy jóval súlyosabb Ytong fal elránthatja azt is, ha valaki nekirohan. :) Legalábbis - szerintem - azért kell a főfalba kötés, hogy ki ne borulhasson a válaszfal. Ami ugye miért borulna, oszt mégis biztosabb, ha rögzítve van a főfalhoz, nem csak a ragasztóval.

 

De tényleg a technológiai leírást nézd meg!

 

És a hálót semmiképpen ne hagyd ki, akárki akármit mond! Főleg, ha egy mester. :)

Előzmény: ostyascukor (1601)
ostyascukor Creative Commons License 2015.11.10 -1 0 1601

ez gipszkarton falra "megy rá", majdnem úgy mintha egy burkolat lenne (5 centis tégla az nem túl vastag) magyarul nem magát tartja a fal, hanem a gipszkarton falra lesz "felragaszta" (meg persze egymáshoz is a téglák).

a hálós dolgot jónak tűnik, azzal futok még egy kört akkor

 

köszönöm szépen a gyors választ

 

MZ/Y Creative Commons License 2015.11.10 0 0 1600

Nem értek hozzá, csak felhasználó vagyok, de:

Ytongot lamináltra? Az Ytongnak eleve stabil alapra kell rakni, a lamináltat, meg alatt az alátétet biztos nem mondanám annak. Másrészt a lamináltat eleve úgy kell lerakni, hogy legyen körben hézag a hőtágulás miatt, ezt is agyonvágnád. Ráadásul erősítenéd az amúgy is erős repedési hajlamát.

 

Technológiai szempontból válaszfalnál előírás a 2 soronként huzal, amit be kellene kötni a főfalba - túlzásnak tűnhet, de csak előírják. Bár, lehet, vékony előtétfalnál nem kell.

 

Ha megcsinálod, én vakolás/glettelés/akármi előtt biztosan behálóznám, szvsz idő kérdése, hogy elkezdjen repedni.

Előzmény: ostyascukor (1599)
ostyascukor Creative Commons License 2015.11.09 0 0 1599

Tisztelt Fórumozók

 

1 darab falépítésre adnám a fejem, de tartok tőle hogy nem olyan egyszerü mint ahogy azt elképzelem. totál amatőr vagyok, ez ki is fog derülni a következő sorokból :D

 

a feladat: van egy kb 3x3 méteres falfelületem, amin gipszkarton fut, ez elé akarok előfalazó ytong-ot rakni 600x200x50 mm (http://www.teglashop.hu/termekek/1/6#26)

 

az én naiv elképzelésem hogy fogom a téglákat, adok nekik ragasztóanyagot (vékonyágyazatú ragasztó) elkezdem rápakolni a padlóra (laminált parketta) a téglákat, és szép sorban felépítem a falat a plafonig (téglák soronként ugye eltolva)

aztán ha kész a fal akkor glettelem (glettelés mehet ugyanazzal az anyaggal mint a téglák ragasztása?), csiszolom és lefestem. a falnak statikai szerepe ugye nincs, igazánól alig több mint egy téglafelület a gipszkarton "elött". hang meg hőszigetelés az elsődleges célja a falnak.

 

na most ez így túl egyszerüen hangzik, és kérnék megerősítést hogy ha van téglám, meg olyan anyagom amivel össze tudok ragasztani a téglákat, akkor az elég a fal létrehozásához, vagy kell valami keret amibe elkezdem a falat beleépíteni, vagy bármi más trükk

a fal egyenességét ilyen méreteknék (3x3 méter) elég ha szemre belövöm, vagy indokolt valami egyenességet mérő szerkezet, bár ugye ott a gipszkarton fal referenciának, úgyis ahoz lesz rögzítve, meg persze a téglák egymáshoz ragasztva

az hogy aztán hogy lesz szépen lefestve, glettelve az már nem para, mert ha elrontom, akkor visszacsiszolom, visszavésem, és kezdem előről. csak nem akarnék olyan falat csinálni, ami aztán szétcsúszik, bereped stb

 

segítségüket előre is köszönöm

 

Zizmó_XY Creative Commons License 2015.08.03 0 0 1598

Kedves Ildi!

 

Az Ytongnak van kézi horonyhúzója, amivel könnyedén ki lehet vésni a kilincs helyét, de ha még építés közben van, akkor egyszerűen ki kell fűrészelni az elemből egy darabot és úgy beépíteni.

http://eshop.ytong.hu/kezi-horonyhuzo/16-kezi-horonyhuzo.html

Előzmény: Fógel Ildi (1597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!