Nem az ár a lényeg ,hanem ,hogy papirozható-e.Hulladék alu számlával nehéz lesz forgalomba helyezni.Esetleg külföldön papirozni,aztán hazahozni.Azért azok a hajók jópár éve ott vannak.Gondolom sokan meg akarták venni,hiszen az utról láthatóak.Vajon mért vannak még meg? Vagy a cégtulajdonosnak vannak tervei vele?
Látod én meg vagy 20 éve őrizgetek épitőipari dizel blokkokat vizi csettegőnek.Végre 10 ló lett a határ ,akár mehetne is a dolog.Csakhogy közben megvénültem.Minek kezdjek bele 66 évesen? (:-))))
Jelen állás szerint (nem minősíteném a döntést...) nincs a világon gyártott dizel motor ami ma egy új hajóba beépíthetsz az EU-ban állítólag... de hazánkban biztosan. Közúti személyautó Euro 5-ös emissziós besorolásúnak kéne lennie, de a döntés meghozói minden bizonnyal nem voltak tisztában az Euro 5-ös szint hajóban történő megvalósíthatóságáról. Már az Euro4 is csak részecske szűrővel megoldható, hajóba meg nem rakunk részecskeszűrőt mert erősen tűzveszélyes. A vitorlás hajóknál meg általános a teljesen elektronika mentes befecskendezés, amivel max Euro 1 valósítható meg. Egy hajón de főleg egy vitorlásban a motor üzembiztonsága alapvető életbiztonsági kérdés, ami az elektronikával szerintem összeegyeztethetetlen. Nem véletlen, hogy a legnevesebb gyártók a mai napig gyártanak teljesen mechanikus befecskendező rendszerekkel szerelt motorokat. Múzeumszökevény motorokat nem építenék hajóba, még retró hajóba se igen. Problémás a szervizelésük, hangosak, nehezek.
Kérdéseidre a Hajózási Felügyelet szivesen megadja a választ.Kérjed emailben,és akkor kérésedre közlik az általuk elfogadott tervezők listáját.A testet megtervezik a motor meg szerintem a Csepel biztos hogy nem lesz jó.Ha meglévő hajóban cserélsz motort ,használtra is cserélhetsz ,de csak olyanra ami már lajstromban volt.(hajóban).Ujra meg csak a környezetvédelmi osztálybasoroló és származási papirokkal.Negyen kitartásod,időd,és pénzed:sok!