Keresés

Részletes keresés

tomey78 Creative Commons License 2008.10.04 0 0 3529
Még valami. A bevizsgálásra elküldött gépemre, amit szintén a Camera kft-hez küldtek vissza (ahol igaz már elismerték a CCD hibát, csak nem adtak róla semmiféle szakvéleményt) megint várhatok 3 hetet a válaszra, és azután befáradok megint a boltba beírok a vásárlók könyvébe, hogy mivel CCD hibás nem kérem a javítását, hanem a gép cseréjét kérem, és akkor fogok ott tartani, mint amit az előbb vázoltam.
tomey78 Creative Commons License 2008.10.04 0 0 3528
Az elején kezdve a dolgot.
Visszavittem a gépet a boltba ahol vettem, ott rögtön madárnak akartak nézni, még szerencse, hogy minden ki volt nyomtatva, mert ők azt mondták 2 év a szavatosság, én meg mondtam három,mert tartós fogyasztási cikk, de ha nem hajlandók bevenni akkor hívják ide nekem az ügyfélszolgálati vezetőt, erre nem került sor, inkább felhívták, és azt mondta igen vegyék be tőlem a gépet szakvéleményre.
A canon honlapjáról kinyomtattam, hogy elismerik a CCD hibát. Ezt is megmutattam nekik.
Ezek után, hogy hangsúlyt adj a dolognak beírsz a vásárlók könyvébe, hogy olvasatod szerint a géped CCD hibás, és mivel ez nem egy kis hiba kérheted hogy cseréljék ki, mivel tudjuk ezt a gépet már nem gyártják felajánlhatnak egy legalább olyan tudású gépet, amit te nem vagy köteles megindokolni, hogy mért nem fogadsz el, és akkor jön a következő szint:
"A szavatossági jogok érvényesítésének sorrendjében második helyre került az árleszállítás igénylésének a lehetõsége, illetõleg az elállás (azaz a vételár visszakövetelése), mely utóbbira akkor kerülhet sor, ha a jogosultnak sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, illetõleg ha a korábbi igények teljesítését a kötelezett nem vállalja vagy nem tudja teljesíteni. Fontos szabály ugyanakkor, hogy jelentéktelen hiba miatt nincs helye elállásnak. Elállás esetén a termék visszaszolgáltatásával visszajár a teljes kifizetett vételár, nem lehet levonni a rendeltetésszerû használat során bekövetkezett értékcsökkenésre semmit. A vételárat kell visszafizetni, nem lehet kötelezni a vevõt, hogy levásárolja. Az idevonatkozó jogszabályok sehol sem írnak levásárlásról, nem vagyunk kötelezhetõk levásárlásra!"
Na ha ezt mind elolvastátok akkor láthatjátok a dolog lényegét.nincs semmiféle amortizáció az eredeti vételár jár vissza.
kuff Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3527

Enis kivancsi leszek a story vegere!

 

"Tehát a régi gép ára kb 75.000, amit most felajánlottak az cirka 60.000, a kettő között azért van 15.000 forintnyi különbség"

 

Ez azert erosen santit. 75ezer volt, valamikor..  Nehogy mar az akkori uj arat vedd alapul most, 2008 oktoberben. Evekig tokeletesen mukodott es hasznaltad a gepet, ergo hasznalt lett. De ahogy kiraly.andras is irta es sajnos igaz is, egy elektronikai termek vasarlasakor a boltbol kijovet -10%-er a cuccod mar eleve, ha ki van bontva, ha nem.

 

kuf

czzs Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3526
holnap megyek a boltba, hogy érvényt szerezek szavatossági igényemnek.
Várjuk a beszámolót, hogy mekkora sikerrel jártál!
Előzmény: tomey78 (3523)
kiraly.andras Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3525
Az rendben, hogy a törvény szerint kimondott "a szavatossági időszakban a vevőnek kell bizonyítania, hogy a termék nem az ő hibájából vált használhatatlanná (az 1 éves jótállás alatt ez a bizonyítási kötelezettség az eladót terheli, ha nem akarja elismerni a hibát)" tényállás jelen esetben átugorható, és nincs mit bizonyítani, hiszen a Canon szakszervíz már elismerte, hogy gyári hibás a termék. De erről papírt nem adtak, és tulajdonképpen szóban sem közölték soha (velem legalábbis nem). Csak abból egyértelmű a tény, hogy számla nélkül, és ingyen cserélnék, ha neked megfelelne a csere.

De ez elegendő-e ahhoz, hogy a kereskedő előtt megfelelj a jogszabályi előírásnak? Azaz a vásárlás eredeti helyén (a boltban), csak szóbeli közlést tehetsz, hogy az eddigi lépéseket úgy értékeled, mint ami bizonyítja, hogy a termék nem a te hibádból vált működésképtelenné, hanem gyári hiba miatt.

Kíváncsi vagyok, mit fog szólni a boltban az eladó! Nagyon kíváncsi.
Előzmény: tomey78 (3523)
tomey78 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3524
Sőt azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy kifutó széria az S5IS is, és nincsen náluk már raktáron, csak a viszonteladóiknál, akiktől érthetetlen okok miatt nem rendelnek vissza csere céljából. Mivel magyarországra most fog érkezni az új SX1, és az SX10, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy aki mondjuk 2 hónap múlva viszi be a gépét CCD hibával az nem egy SX10 fog kapni
tomey78 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3523

Nem, már nem volt garanciállis, éppen benne vagyok még a szavatosságban (2 év 10 hónapja hogy a gépet vettem).

Ma megint bent voltam a Camera kft-nél és végre sikerült visszakapnom a gépemet, amivel holnap megyek a boltba, hogy érvényt szerezek szavatossági igényemnek.

Mivel két dolog közül lehet majd választani a csere, vagy a javítás, én biztossan a cserét fogom kérni. MIvel ilyen gépet már nem lehet kapni, fel fognak ajánlani egy másikat, amit indoklás nélkül elutasíthatok, ekkor jön a második lépcső

Kérhetek egy jobb gépnél árleszállítást, vagy a régi gépem vételárát.

Tehát a régi gép ára kb 75.000, amit most felajánlottak az cirka 60.000, a kettő között azért van 15.000 forintnyi különbség, és akkor már egy SX10-et vennék mondjuk 25.000-ért, mert annak az ára nagyából 100.000, és a fogyasztóvédelmet is fel lehet hívin, ahol teljessen korrektül elmondják mihez van jogod, azt hol kell érvényesítened, és hogyan kell csinálni, és ott nagyjából ezeket a dolgokat mondták nekem. Tartós fogyasztási cikkre a szavatossági idő 3 év, de ennek bárki utánanézhet, ahol az is le van írva, hogy te legalább ugyanolyan típusú gépet kell hogy kapjál csere esetén,vagy jobbat különben téged kár ér, és aztakkor nem tehetik meg, de ezeket a dolgokat már valaki előlrébb leírta, csak mindenki hülyének nézte. 

Előzmény: kuff (3521)
kiraly.andras Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3522
Ha 60.000 körül van új, akkor használtan csak 50.000 alatt fog elmenni, ha egyáltalán. De ez teljesen lutri, simán lehet, hogy több hónap lesz, mire vevőt talál. Nyilván indulhatna még alacsonyabb árral, és akkor hamarabb ugrana rá valaki, de akkor meg ugye már messze nem 6-7 ezer forintos többletről van csak szó (ami egyébként már önmagában is probléma lehet valakinek).
Előzmény: kuff (3521)
kuff Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3521

tomey78,

 

az s1-ed (vagy barátodé) amikor elromlott, még garanciális volt? (nem szavatosságról beszélek)

 

Szerintem nem olyan rossz kis gép az SX110-es, újonnan 60k körül kapható, az S5 pedig 66k körül.

 

Én értem az elvet, amiért hajtod a dolgot,de nem lenne gyorsabb és egyszerűbb elhozni az SX110-et, eladni, majd +5-7k-ért venni egy S5-öt? Most tényleg csak a kerekesszékes barátod érdekeit is szemelőtt tartva. Mostanra már talán kézben lehetne egy S5-öse, bár tény,hogy ehhez le kellene nyelni azt a békát,hogy van olyan is, aki egy-az-egyben S5-öt kapott cseregépnek.

 

Egyébként remélem, így vagy úgy, de sikerrel jársz.

 

kuf

 

Előzmény: tomey78 (3516)
eref Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3520
Valószínű, hogy eleinte minden S1-et javítani akartak, csak nem volt hozzá alkatrész v. szervizkapacitás. Szükségmegoldás volt a felajánlott cseregép. :) CSak éppen visszafele sült el az akció.
Előzmény: kiraly.andras (3517)
eref Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3519
Javított S1IS-emet (három és fél éves, kb. 15000 expozízió, az egyik sarkán kis karc, a javításra fél év garancia, az USB-kábel kivételével minden tartozék megvan) elcserélem egy új SX100-ra. Adok hozzá CF-kártyát is.
tomey78 Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3518
Gondolom azért, mert amit kicserélnek az majd ugyan annyiba kerül, mint az amit felajánlanak, de ennek is van némi hátulütője, mert a srác aki felhívott azt mondta erre már nem vállalnak garanciát (erről is más a törvénykezés). Viszont ami még probléma lehet az az ha elromlik rajta esetleg valami más, és ez gyaníthatóan attól romlott el, hogy régebben cserélve lett a CCD akkor azt megint neked kell bizonyítani (horror árért fognak neked erről szakvéleményt adni), hogy esetleg a régen kicserélt alkatrésznél valamit rosszul raktak vissza, és ezért keletkezett a hibád, mert ilyenkor megint csak ingyen kell javítaniuk a gépedet.
Viszont amit nem értek az az, hogy én felajánlottam, hogy számítsák be ezt a rossz S1-est egy jobb gépbe amire én még hajlandó is lennék ráfizetni, de erre sem hajlandóak.
Előzmény: kiraly.andras (3517)
kiraly.andras Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3517
Komolyan összefosom magamat. Miért akarnak másik gépet adni (bármilyet), ha meg tudják javítani az S1-et? Hol van ebben a ráció? Teljesen zavaros ez az egész akció, tök hülyén intézik az illetékesek. Az ismerősnek egy szóval sem mondták pár nappal ezelőtt, hogy javítható lenne az S1 (ő egyébként ezt szeretné a legjobban, mert megszokta a gépet, nem vágyik fejlettebb akármikre, viszont nagyon fontos neki a kihajtható LCD, és az EVF megléte), így ma postáztuk a levelet a Canon Hungáriának.

Elméletileg persze létezhet az, hogy bizonyos dolgok javíthatók, mások meg nem, de itt most érzésem szerint ugyanarról a hibáról van szó minden esetben, azaz a gyári hibás CCD-ről. Amit nem bontanak szét, komponenseit nem cserélik külön, csak egyben az egészet. Ha nem erről a beismert gyári hibáról lenne szó, nyilván nem vennék be a gépet bármiféle, vásárlást igazoló papír nélkül, és ajánlanának fel akármiféle cserét teljesen ingyen.
Előzmény: tomey78 (3516)
tomey78 Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3516
Akkor vázolnám a dolgokat:
Ma mielőtt bementem volna a Camera kft-hez felhívtam a fogyasztó védelmi felügyelőséget, és megkérdeztem az adott problémáról, és igazat adott a meglátásomban, csak nem a szervízben kell a szavatossági jogomat érvényesíteni, hanem ott ahol a gépemet vettem.
Ezek után be is mentem a gépért, nekem első körben egy sx100 akartak adni, amire rögtön mondtam, hogy ez azért egy alacsonyabb kategóriájú gép, mire a hölgy mondta, hogy most már meg is tudják csinálni az S1-met. Mondtam neki, hogy köszönöm nem kérném a javítást, inkább a régi gépem kérném vissza, hogy el tudjam vinni oda ahol vettem, és élhessek szavatossági jogommal, ahogyan azt a fogyasztóvédelmis tanácsolta. Mondta a hölgy, hogy most nem tudja visszaadni a gépemet, mert az út túl oldalán van a raktárban, jöjjek vissza érte holnap.
Ezek után délután felhívott egy úr aki már valóban sx110 ajánlott cserére, és azt mondta teljesen felesleges elvinnem ahol vásároltam, mert azt is ő fogja elbírálni.
Vázoltam neki is a kerekesszékes barátom problémáját, amit nagy nehezen harmadik nekifutásra sikerült megértenie, és adott egy nap gondolkodási időt, hogy eldöntsem mi legyen: elfogadom az sx110-est, vagy megjavítják nekem az S1-est, csak ugye a törvény az nem ezt mondja ki.
Itt tartunk most
ebe Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3515
Én megértem a problémádat. Viszont ott hiába fogsz panaszkodni, küldenek majd ide meg oda. Ha a cserét nem fogadod el csak várhatsz és idegeskedhetsz - ki tudja meddig - mert meg fogják magyarázni 1x , 2x, sokszor. És nekik lesz igazuk, megvan erre a 'módszerük'.
Egyébként : a futár az imént hozta meg az SX110-et az SX100 helyett. :)
Előzmény: tomey78 (3511)
kiraly.andras Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3514
Nem hiszem, hogy lányos zavarukban meggondolták volna magukat. Egyszerűen csak arról lehet szó, hogy a központban már elfogyott az S5. A kereskedőknél még van, de onnan nem fogják visszavenni. Jön (rendelhető) az utód (két utód) gép, ennek a gyártásával valószínűleg leálltak. Kicsit furcsá hangzik ez egy másfél éves gép kapcsán, de semmi mást nem tudok elképzelni. Ha lenne, akkor adnának, ahogy eddig is adtak. Hiszen elég durva igazságtalanság, hogy mostantól gyengébb gépet kap az, akinek eddig nem romlott el. És a sok ember, akinek viszont egy valóban értékarányos S5 van a kezében. Ezt is bele fogom írni a Canonnak címzett levélbe, ez is szempont, ez az egyenlőtlen bánásmód (mínusz előjelel, mert persze ha SX1-et adnának, akkor elméletileg azok sírhatnának, akik S5-öt kaptak, de ez nem lenne jogos, mert az ő cseréjük reális volt, és akkor viszont nem érdekes, hogy másnak pozitív irányban irreális, maximum szimpla irigység).
Előzmény: erba09 (3510)
kiraly.andras Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3513
Nem javították. Megkapta tegnap a sablonos SMS-t, aztán telefonon persze kiderült, hogy átvehetne egy SX110-et. Nem teszi, írjuk a levelet.
Előzmény: eref (3501)
kiraly.andras Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3512
Semmiképp sem bagatellizálva a kerekesszék problémakörét, egy teljesen egészséges ember számára is az ő kárára történne meg az SX100-ra való csere. Annak idején nekem kiemelten fontos szempont volt a forgatható LCD, volt olyan egyébként szimpatikus modell, ami ennek hiánya miatt esett ki. Olyan gépet sem vettem volna, amin nincs átnézeti kereső (jó, elektronikus, de akkor is az), mert nem tudok úgy fotózni, hogy az arcom elé tartom az egész gépet (meg baromi hülyén is néz ki).

De elég már az LCD téma is, ez önmagában akkora veszteség, ami nem fogadható el. Ezen nem lehet vitatkozni (illetve lehet, biztos, kíváncsian várom a Canon érveit).

A szervízben pedig teljesen felesleges bármit is kérdezned, semmi nem múlik rajtuk, hiszen csak egy átvételi és kiadási pont a Canon Magyarország rendszerében (mint hivatalos és egyedüli szakszervíz). Ezzel az erővel a falnak is beszélhetnél, ez már kiderült a korábbi beszámolókból, de teljesen logikusan ki is következtethető. Már odamenni is felesleges. Kérdezd meg telefonon, hogy tényleg *javítás* történt-e, vagy ez ismét csak az SMS sablon. Ha azt mondják, hogy SX100, akkor köszönj el, és tedd le a telefont, majd írj a Canon Magyarországnak. Ha nem akarsz huzakodni, akkor persze menj el, és vedd át a felajánlott alsóbb osztályú gépet. De akár csak egyetlen szót is vitatkozni a szervízzel, nos azt abszolút felesleges, neki ehhez *semmi* közük nincs.
Előzmény: tomey78 (3511)
tomey78 Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3511
Jogi procedúrákba én sem fogok belemenni, viszont azt azért nem szeretném ha a kerekesszékes barátomnak nem próbálnék meg egy lehetőséget, hogy írjak egy levelet az európai központnak, és vázoljam a helyzetet, mert az ismerősöm, egy konkurens fényképezőgépgyártó cégnél volt eladó, és mondta, hogy az azért nyomós indok, hogy egy kerekesszékesnek, aki éppen azért kapott forgathatós LCD-t hogy abban öröme legyen nem lehet megfosztani. Azt a magyar törvények is kimondják, hogy a vásárló kárára nem lehet a cserét eszközölni.
Amúgy én is megkaptam a hét elején az értesítő SMS, hogy a leadott gépem javítása elkészült, csak azt nem tudom mikor fogok tudni érte menni, de az biztos, hogy megfogok kérdezni pár dolgot, és ott is elmondom ezeket az aggályaimat.
Előzmény: ebe (3502)
erba09 Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3510
Éppen erről van szó. Gondolom senki sem háborgott volna, sőt mindenki nagyon boldog lett volna, ha most is ugyanez történne, azaz S5 IS-eket nyomnának az ember kezébe nem pedig SX 100-at. Nem tudom, hogy mi változott azóta.
Előzmény: Televana (3509)
Televana Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3509

Gyerekek... ahány ház...

Nekem márciusban krepált be az S1-em, éppen akkoriban már gondolkodtam egy új, jobb gépen (csak úgy elméleti síkon). Próba szerencse alapon szervizbe el... és kaptam egy vadiúj S5-öt. Lehet, szerencsém volt, igaz nem számítottam semmi jóra, így azóta is boldog vagyok az S5-öskémmel :))) Tény és való, hogy a sokféle megoldás között vannak jobbak és rosszabbak - ezek ismeretében igazságtalanságnak tűnhet egyik másik megoldás :(( 

kiraly.andras Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3508
És mi következik ebből? Éppen azt írtam, hogy az S1 vásárláskori ára nem lehet tárgyalási alap. Én ugyan nem arra gondoltam, hogy azért, mert különböző árakon vették az emberek, de a lényeg az, hogy nem ennek alapján kell megajánlani a cserét.
Előzmény: Pepin (3507)
Pepin Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3507
Azért itt elég nagy a szórás. Én pl. 78e-ért vettem az S1-esemet az Edigitalnál.
Előzmény: kiraly.andras (3505)
kiraly.andras Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3506
Az S1-re vehettél tele- és nagylátó objektívet (konvertert), rakhattál rá makrólencsét (Canon 500D). Ennél a két újabbnál az ismertető gyors átfutásakor nem láttam ezt a lehetőséget. Az első mondjuk nem is kell, mert a 20x-os zoomra csak teljesen őrült ember rakna fel bármit is (kíváncsi leszek az első képekre, melyek ebben az állásban készültek!), de az 500D az jó (és olcsó) játék volt az S1 mellé.
Előzmény: QnAdam (3503)
kiraly.andras Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3505
A Digitcamnél 91.320 az SX10, 132.340 az SX10 (mindkettő egyelőre csak rendelhető), az S5 pedig 73.900 (bruttó árakon), így ha az SX1 nem is reális (biztos, hogy nem az?), az SX10 szerintem bele kellene, hogy férjen. Kérdés, hogy mihez viszonyítanak ilyen esetben. Nem könnyű eset, mert nagyon sok irányból megközelíthető, és mindegyik mellett bőven lehet érvelni. Az S1 vásárláskori ára? A mostani értéke? A funkciói?

Az első talán túlzás, nekem akkor az SX1 sem lenne megfelelő csere :-) Mostani értéke az S1-nek gyakorlatilag nulla, így ez nem vehető tárgyalási alapnak. A funkcionalitás szerintem reális megközelítés, és itt az SX100, SX110 azonnal bukik. Ha viszont tényleg nincs már (de miért nincs?) S5, akkor nem sok lehetőség marad, hogy megfeleljen a cég a kihajtható LCD rajongóinak.
Előzmény: kuff (3504)
kuff Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3504

Az SX1 IS durván jobb, mint az SX10, pl full HD videót vesz fel, illetve 4fps sorozatképet tud. Összehasonlítás képp, az EOS 1d mark iii tud 5fps-t.

 

Itthon 150k körül lesz/van ez a gép, a kisebbik is 120 körül megy, bár jó lenne,de kötve hiszem,h valaki ezek közül kapna a hibás S1-ért cserébe.

Előzmény: kiraly.andras (3499)
QnAdam Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3503
hogy érted, hogy nem bővíthető?

egyébként a lényeges különbség az érzékelő.
Előzmény: kiraly.andras (3499)
ebe Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3502
Valaki említette, hogy rinyál az, aki SX100-at kap. Ez valahol érthető, ha ugye lúd, lehetne kövér is. Én mint írtam nem szeretnék belemenni az általad felvázolt jogaim és lehetőségeim érvényesítésébe, hiszen ez végeláthatatlan - akár jogi - procedúrát eredményezne. Megköszönöm szépen az SX-et és By. De arra még mindig kíváncsi lennék, miért pont egy ilyen kategóriájú/ árú gépet adnak. Mi alapján határozták meg?
Amúgy ma jött az sms, a gépet 'megjavították', befáradhatok érte. Mindjárt telefon, és hihetetlen módon egyszerre felvették, kérdem hogy is van ez a megjavították, hiszen cseregépet ígértek: az sms sablon, természetesen az SX-et kapom. A nem kis távolság említésére azonnal közölte a hölgy, hogy díjmentesen futár hozza akkor, cím egyeztetés és viszont hallásra.
Tehát ennyi a történet, majd írok ha megjött a gép. Cirka 1 hónapba tellett az egész.
Előzmény: tomey78 (3473)
eref Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3501
Javítani fogják neki.
Előzmény: kiraly.andras (3500)
kiraly.andras Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3500
Senkinek nem válaszolt még a Canon Hungária a csereként felajánlott SX110 elutasítása kapcsán? Izgatott vagyok, mert bár én megkaptam a magamét (S5), de egy ismerősöm gépe még benn van.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!