Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.12.13 0 0 10
Mi ez? Idöutazás? :)

Amúgy a rovarok életét újból kiadták. Park Kiadó

Előzmény: Törölt nick (9)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.13 0 0 9
egy soha vissza nem térő lehetőség: mégis nullázhatsz a Pelevin topikban :)
Előzmény: Törölt nick (4)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.13 0 0 8
tényleg, nem tudjátok, meg lehet valahol vásárolni a könyveit oroszul? (mármint Budapesten)

(az Astorian lévő Melódia idegen nyelvű könyvesboltam kerestem egyszer, ott nem volt (akkor))

Törölt nick Creative Commons License 2003.12.13 0 0 7
Nekem a GenP nagy kedvencem, az Agyag géppuska annyira nem jött be, A rovarok élete pedig megvan, de még sajnos nem olvastam (csak a Disney féle feldolgozást láttam) ;)
Jean Michel de Notre-Dame Creative Commons License 2003.12.13 0 0 6
Nos a Rovarok életét pedig pont nem ismerem.

Ami megvan még tőle az az Agyag géppuska, és a Kristályvilág címü novelláskötet.

Jók ezek is, bár a P Gen-t valahogy egyik sem éri utol.

Előzmény: Törölt nick (3)
Jean Michel de Notre-Dame Creative Commons License 2003.12.13 0 0 5
Helló itt is !

Egy kis bemutató.

"A világvége egyszerű tévéadás lesz"
- Che Guevara

"Egyszer tényleg volt Oroszországban egy gondtalan ifjú nemzedék, a nyár, a tenger, a nap szerelmesei, és ez a nemzedék a Pepsit választotta" indítja útjára különleges könyvét az orosz "posztmodern" új fenegyereke, Viktor Pelevin, majd hozzáteszi: tulajdonképpen választásuk sem volt, és a hetvenes évek gyermekei úgy választották a Pepsit, ahogy szüleik Brezsnyevet.

Viktor Pelevin regénye több szempontból különleges mű a magyar olvasók számára. Egyrészt a káeurópai rögvalóság számunkra nosztalgikussá fakult átkosbeli hangulatát, illetve az elmúlt rendszer után maradt, veszélyes hulladéknak is beillő maradványait ötvözi a fogyasztói társadalom legmodernebb PR és reklámvilágával. Részint a William Gibson fémjelezte cyberpunk jövőt villantja fel (holott semmi köze a _brand-name_-mé lett cyber és punk analógiához, sőt, Gibsont is inkább posztmodern íróként illene kezelni), részint a Sztrugackij-fivérek legkeményebb hatalom-rendszer-politika-társadalom eszmefuttatásainak örököse.

A történet hőse Babilen Tatarszkij (a rendszerben romantikusan hívő apja a "Bámulva Akszomovot és BIrtokolva a LENinizmust!" rövidítéséről nevezte el fiát), aki költőnek és fordítónak készül, majd a szovjet rendszer hirtelen összeomlásakor rá kell jönnie, hogy ebből a jelenből eltűnt az örökkévalóság és semmit sem tud az őt körülvevő világról. Trafikos lesz, majd belekerül az orosz reklámiparba, ahol - orosz termelés nem lévén - a külföldi termékekhez (brand-ek) kell megtalálnia a megfelelő szlogent, kitalálnia egy reklámfilmet. Pelevin bizarr posztkommunista világában Tatarszkij valóságba vetett hite újra meg újra megrendül, miközben fogást igyekszik találni a szinte apokaliptikus körülmények között. Először kábítószerekkel próbálkozik, majd kapcsolatba lép Che Guevara, a marxista forradalmár szellemével, aki lendületes, forradalmi kiáltványban vázolja fel a modern reklámpszichológia és marketing, valamint a fogyasztói társadalom absztrakt fogalmainak lényegét. Végül a szamárlétrán egyre följebb jutva (kihalásos alapon váltogatott munkahelyei között) eljut a valóságértelmezés olyan fokára, ahol már renderben és megahertzekben mérik a hatalmat és ezt a virtuális világot irányító legfőbb hatalmasságok felé tartván minduntalan kiderül, hogy a felső vezetői réteg fölött valószínűleg mások állnak, ám helyzetük olyan felfoghatatlan, hogy már senki sem törődik vele, ki is irányítja őket. Ehhez képest a világ tőzsdei mozgása egy kugligolyó mozgásának kiszámíthatóságával rendelkezik.

Pelevin szerint: "Oroszország nagyon fontos szerepet játszik a nemzetközi munkamegosztásban - egy szenvedõ világ képét nyújtja, amelyben elengedhetetlenül fontos nagyon sok ember számára, hogy a saját üres fogyasztói életét boldogságként élhesse meg."

Pelevin posztmodern valóságának varázsereje egyrészt abban rejlik, hogy mi, itt, Magyarországon elég közel voltunk a Szovjetúnióhoz, hogy ismerősnek és kellően hitelesnek tűnjön ez az érzés (ez egyfajta nosztalgikus szolidaritást ébreszt az emberben), olyannyira, hogy nehezünkre is esne szétválogatni, hol sző fiktív elemeket az író az ő orosz valóságába. Egy gyökereitől megfosztott nemzedék útkeresése érződik a könyvből, melynek kellemes sajátossága, hogy nem csupán az orosz ifjúságról (és az író által az orosz irodalomról) elmélkedik, hanem legalábbis a Kelet-Európai országok fiatalsága is magára ismerhet benne. "Nem hiszem, hogy a számítógépek vadonatúj világot hoznak létre. Nem hoznak létre mást, csak új világmárkákat. Nem lesz 'brand new world', csak 'new world brands'" vallja az író regénye apokaliptikus tartalmáról, amely általában a cyberpunk irányzat egyik kedvelt stílusa (és ezért sokan, tévesen, Pelevint is igyekeznek ebbe a skatulyába gyömöszölni)

Emellett Pelevin úgy játszik a valósággal, mint macska a gombolyaggal: a moszkvai élet ismerősnek tűnő valósága és a kábítószeres hallucinációk, majd a valóságot mozgató erők bizarr kavalkádja folyamatosan az addig olvasottak átértékelésére, végiggondolására készteti az olvasót, egészen az utolsó két fejezetig, ahol végül teljesen az olvasóra bízza, mi maradt meg (avagy mit tart meg magának) a valóságból.

A könyv végén a regény fordítója, Bratka László kimerítő és értékes tanulmánya olvasható Pelevinről és munkásságáról.

Meg még egy cím:

http://www.hetivalasz.hu/cikk.php?id=1285

Előzmény: e_dora (1)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.13 0 0 4
francba, késtem
ha nem nézek utána hogy bogarak vagy rovarok élete, én nullázok
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.13 0 0 3
A rovarok életét olvastam (jó), de a Generation "P" sajnos 0.x volt bent a könyvtárban.

Egyébként 4 vagy 5 könyve jelent meg magyarul.

Előzmény: Jean Michel de Notre-Dame (0)
e_dora Creative Commons License 2003.12.13 0 0 2
tehát még 0 könyvét olvastam.. tegyük hozzá :)
e_dora Creative Commons License 2003.12.13 0 0 1
nekem az agyagizés van meg de még nem olvastam csak volt rola egy jo recenzio valahol, azért..
félek, hogy tul fáraszto.. meg lusta vagyok :)
mit lehet tudni a szerzőről?
Jean Michel de Notre-Dame Creative Commons License 2003.12.13 0 0 0


Helló újra, egy kedvenc író és kedvenc könyvei.

Viktor Pelevint véletlenül fedeztem fel, vagy három évvel ezelött. A P generáció című nagyszerű műve volt az első ami kezembe került. Amikor az eladó szeliden figyelmzettett hogy már fél órája olvasom, akkor egyből mentem a kasszához, ez a Könyv kell nekem!!
Nagyon súlyos volt olvasni, többszöri nekifutásra jutottam túl egy egy fejezetén, mire megértettem.
A Che Guevara megidézése még most sem feldolgozott... :-)

Bár nem kedvelem a tudatmódosítós, trancendentális, lélekvándorlós dolgokat, Pelevin stílusa volt az ami inkább megfogott.

Talán a poszt-szovjet hangulat ami nekünk is ismerős lehet, bár nem ilyen mértékben?

Jean Michel de Notre-Dame Creative Commons License 2003.12.13 0 0 topiknyitó

Helló újra, egy kedvenc író és kedvenc könyvei.

Viktor Pelevint véletlenül fedeztem fel, vagy három évvel ezelött. A P generáció című nagyszerű műve volt az első ami kezembe került. Amikor az eladó szeliden figyelmzettett hogy már fél órája olvasom, akkor egyből mentem a kasszához, ez a Könyv kell nekem!!
Nagyon súlyos volt olvasni, többszöri nekifutásra jutottam túl egy egy fejezetén, mire megértettem.
A Che Guevara megidézése még most sem feldolgozott... :-)

Bár nem kedvelem a tudatmódosítós, trancendentális, lélekvándorlós dolgokat, Pelevin stílusa volt az ami inkább megfogott.

Talán a poszt-szovjet hangulat ami nekünk is ismerős lehet, bár nem ilyen mértékben?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!