Amint beülök az autóba. Anélkül úgy érzem, mintha ki akarnék esni az ülésből. Ráadásul már kiskoromban hozzászoktam. Volt gyerekülésem is a Ladában, s mikor kinőttem, akkor lett 4 pontos automata övem hátul. Megszerettem. Most 30 vagyok, s nem értem azokat, akik nem kapcsolják be az övüket.
Én mindig bekötöm magam, kivéve persze amikor nagyon rövid utat teszek meg pl McDrive-ból a parkolóba. (mert amikor megérkezek ide akkor kotorászok a zsebemben lóvé után, és akkor kikötöm)
Az asszony egy ideig nem nagyon akarta magát beistrángozni, de hamar megtanitottam hogy is megy ez. Mondtam neki, hogy ok akkor ne kösse. Elindultunk és mehettünk vagy 20-al amikor léptem egy satut, ő meg kikötött a műszerfalon. Utána elmagyaráztam neki, hogy ez még csak 20 Km/h volt. Végül belátta. Volt akinél ez a trükk sem hatott, akkor ott ültünk addig amig be nem kötötte magát.
Van aki ezek miatt hülyének tart... de nem érdekel.
Én, mindig bekötöttem magam. Sokan cikinek tartják. Tartsák. Nekem fontosabb az az X. tesz, amit az autógyártók csináltak. Nemhiába.
Ráadásul mióta versenyautóban ülök (Lada 1.3, 2101, "A" III.), azóta mindig két kézzel fogom a kormányt:)
A "fekvő, egykezes, diszkós" pilóták meg menjenek a saját felelősségükre a halálba. Mindig kiröhögöm őket.
Én mindig bekötöm magam, ha van mivel, az UAZ-ban nem, mert ott legföljebb az üléshez kötözhetném magam egy hevederrel. :) De abban az ülés sincs fixen rögzítve, akkor meg minek? ;)
Én nem csak, hogy magamat bekötöm, de erre gyakorlatilag "rákényszerítem" az összes utasomat is. Anno szegény nagybátyám úgy halt meg egy baleset során, hogy - bár be volt kötve - a mögötte ülő fia előrerepült, s kitörte a nagybátyám nyakát. A fiú nem volt bekötve - sajnos ő is meghalt.
Az ellenkezőket sohasem a rendőri büntetéssel noszogtatom - mindig azzal jönnek, hogy majd ők fizetik - hanem azzal, hogy nem akarok egy nagyobb fékezés után szélvédőt cserélni, amit esetleg kifejelnek.