Szemeretelpenél a 100a felújításakor rakták be ott sztem marad, bár most ,hogy már hivatalosan is megszűnt a Burma Pestszentimre felsőig már lehet ,hogy kiszedik. Bár sztem ott nem lesz útban senkinek gondolom azért volt sürgős máshol, mert kerékpárút építése a vonal helyén újabb fázisba érkezett. Soroksártól a deltáig viszont még megmaradt mint vasút, 150-es átépítésekor még lehetséges ,hogy szükség lesz rá ezért ott nem engedték, az más kérdés, hogy 1.5 km-en kb. síneket kell pótolni hozzá.
Kettős Körös utcánál is eltűnt meg Soroksárnál is, gondolom Vecsés utcánál a kutyakiképzőnél lévő átjáróból is kiszedhették. Nagykőrösin macerásabb lenne ,mert be vannak kötve Pestszentimre felső szolgálati helyre
Sajnos arra nem jártam most, de találtam egy nemrég feltöltött "bejárós" videót, ezen még működik a nagykőrősi úti fénysorompó, illetve 34:49-nél látszik, hogy a Túri István és a vecsés út találkozásánál lévő átjáróban is megvan még. https://youtu.be/XixMW82Hvmo?t=20
A nagy-burma több átjárójából is leszerelték a fénysorompókat, a Cziffra György utcai, a Péterhalmi úti, Vecsés úti, és Száva utcai, átjáróban már csak Andráskereszt van.
Ezt az egykori homokbányás vágányt pár napja találtam.
A helyszín a 115-ös MátészalkaNagykároly vasútvonal, Nyírcsaholy és Nagyecsed között. Az Arcanumon barangolva találtam egy cikket, az alapján kezdtem el keresgetni Nagyecsed körül. A cikk a 70-es szamosi árvízzel foglalkozik, gondolom a homokbányát is az árvízhez köthető munkálatokhoz használták (legalábbis ezen alkalommal).
A cikk érdemi része:"Mátészalkán Kovács Mihály műszaki intéző, a VI-os szakasz kezelő pályamestere azt tanácsolja: ne menjünk már ki a nagyecsedi homokbányához, ahol Reményiék egy új vágány bekötését végzik, mert lassan esteledik jönniök kell a teher-vágánygépkocsis anyagvonattal. (...) (...) A bányánál hamar végeztünk a két C-kitérővel magyarázta , így hát bementünk a vonalról Nagyecsed állomásra, és kiraktunk az emberekkel negyvenöt vagon követ az AKÖV-nek. (...) A cikk forrása: Magyar Vasutas 1970.08.01. szám.
1969-es fentrol.hu-s felvétel, amelyen szerepel a vágány, Nagyecsed felőli kiágazással
A légifotókon keresztben a Mátészalka-Ágerdőmajor vasútvonal, bal felől az említett vágány. A túloldalon szintén van egy kitermelés, ez nyílván korábban keletkezhetett, mindenesetre a 65-ös képeken is rajta van. Talán egykor oda is vezettek egy vágányt.
Esetleg hallott már erről a bányáról / vágányról valaki?
1) miskolcon egy régi felszedett villamos szárnyvonalat: Bulgárföld megálló után vált ki nyílegyenesen déli irányba (a Mónus utca maga volt a nyomvonal, van hídja is a Szinván, aztán felment a kisvasút mellé a Muhi utcához (ott is van egy kishídja), de nem ment át az úton, mint a kisvasút, hanem talán egy dupla vágányban végződött a DIGÉP bejáratánál. klasszikus munkásszállító volt. fentrol.hu-n is jól látható.
2) ugyanitt hiányzik a LÁEV keskenynyomtávú nyomvonal a mexikóvölgyben/tatárárok (nagyvasúti megvan) a Ládi fatelepről.
3) nem volt szárnyvonal a várhoz a Muhi/Szervezet utcában?
4) és sehol nem találtam Lillafüreden a Palotaszálló megépülte előtti nyomvonalat (szerintem alagutak sem voltak az elején, hanem kikerülte őket a vasút)
Én szeretek az utolsó centi sínhez is ragaszkodni de ez az a hely ahol nincs kinek és miért vasutat csinálni.
2012 környékén amikor a gysev terjeszkedni kezdett volt olyan pletyka hogy átvennék a 62-est, mégpedig a 17 alsó szakaszával illetve a 60-as murakeri-gyékényes-középrigóc szakaszával együtt, így lyukadnának ki az eszéki vonalra úgy hogy Pécs a MÁV kezén maradhatna. Ki tudja mi volt a tényleges terv, ha ez igaz ez volt az utolsó remény a Barcs-Sellye újraélesztésére.
Itt sem lesz már többet vasúti forgalom. Zádor és középrigóc között több helyen is beleloptak a pályába, hiányoznak sínek, Drávatamási és Középrigóc között szinte alig vannak hevederek és csavarok, Kastélyosdombó előtt több helyen ellopva a sín is. Kastélyosdombó és Zádor között is vannak lopások és több km-en át áthatolhatatlan dzsungel nőtt a sínekre. Kastélyosdombó előtt a pálya egy szakaszon vilanypásztorral elkerített területen megy. Zádor után sínhiányt nem láttam, dzsumbuj annál inkább. Szörénytől Kétújfaluig is van egy km-es szakasz, ami teljesne járhatatlan, Kétújfalu egykori szolgálati lakás előtti utolsó 50 méteren is hatalmas gaz, alig lehet átmenni rajta. Videóban tévesen hangzik el, hogy beértem az állomásra valójában az állomás a közút felé kicsivel arrébb van. Folytatás várható Drávafok állomásig.
Egyébként ifjú koromban sokáig nem jöttem rá arra, hogy mitől van az a kellemes mellékvonal hangulat...: hát egyrészt a sínek vékonyságától, másrészt hogy nincs töltés, a függönykarnisok sóderágyban vannak a földön.
Ami persze már egy fél halálos ítélet egy vonalnak, viszont tényleg ad neki egy adag romantikát...
Tervbe van véve, talán egy kis lehülés során sort kerítek rá, a tervek szerint Galambház-Fülöpháza teljesen vonalon járás lenne. Feltételezem és bízom benne, hogy semmilyen szerelvényre nem kell számítani a 150-es átépítése miatt.