Keresés

Részletes keresés

JasonX2 Creative Commons License 2023.02.24 -1 2 23681

https://nevtelenutazo.blog.hu/2023/02/24/2022_11_05_a_109-es_es_108-as_regi_nyomvonala

 

Déli soron a téglaépület, mellette bal oldalon a sorompókezelő őrhely helye

 

1984-ben még mindkét épület látható

 

Déli sor, itt haladt a pálya

 

Iparvágánymaradvány a Civis vetőmagnál

 

Szoboszlói úti sorompókezelő őrhely 1978-ban és most

 

Zelemér-Kürtös-Széchenyi utcai kereszteződés 1978-2022

 

Debrecen-Vásártér (Kisállomás) 1978-2022

 

Bartók utca 1978-2022

 

Csigekert utca, váltókezelő hely 1978-2022

 

108-as bal kanyar 

 

Debrecen-Marhavásártér 1965 (talán már akkor is megszűnt státuszban)-2022

 

A kerékpárút az egykori nyomvonal utolsó/első felszedett méterei, mellette a jelenlegi 108-as

 

Debrecen-Baromfivásártér/Kertváros 2022

 

A régi töltés eleje/vége a 109-es mellett

 

Adani12345 Creative Commons License 2023.01.05 0 1 23680

Szemeretelpenél a 100a felújításakor rakták be ott sztem marad, bár most ,hogy már hivatalosan is megszűnt a Burma Pestszentimre felsőig már lehet ,hogy kiszedik. Bár sztem ott nem lesz útban senkinek gondolom azért volt sürgős máshol, mert kerékpárút építése a vonal helyén újabb fázisba érkezett. Soroksártól a deltáig viszont még megmaradt mint vasút, 150-es átépítésekor még lehetséges ,hogy szükség lesz rá ezért ott nem engedték, az más kérdés, hogy 1.5 km-en kb. síneket kell pótolni hozzá.

Előzmény: talpfa (23679)
talpfa Creative Commons License 2023.01.05 0 0 23679

Soroksárnál már korábban kiszedték (ezt tudtam), egyébként a bejárati jelzőt is kiszedték.

Gondolom Szemeretelepen is kiszedik vagy már ki is szedték.

Előzmény: Adani12345 (23678)
Adani12345 Creative Commons License 2023.01.05 0 0 23678

Kettős Körös utcánál is eltűnt meg Soroksárnál is, gondolom Vecsés utcánál a kutyakiképzőnél lévő átjáróból is kiszedhették. Nagykőrösin macerásabb lenne ,mert be vannak kötve Pestszentimre felső szolgálati helyre

Előzmény: foxtrotyankee (23677)
foxtrotyankee Creative Commons License 2023.01.05 0 1 23677

Sajnos arra nem jártam most, de találtam egy nemrég feltöltött "bejárós" videót, ezen még működik a nagykőrősi úti fénysorompó, illetve 34:49-nél látszik, hogy a Túri István és a vecsés út találkozásánál lévő átjáróban is megvan még. https://youtu.be/XixMW82Hvmo?t=20 

Előzmény: talpfa (23676)
talpfa Creative Commons License 2023.01.05 0 0 23676

És a Nagykőrösi úton nem bontották el a fénysorompót, ha már a síneket korábban úgy is kiszedték az átjáróból???

 

Előzmény: foxtrotyankee (23674)
laci_52 Creative Commons License 2023.01.05 0 0 23675

Éppen ideje volt, legalább 15 éve nem ment arrafelé semmilyen vonat.

 

Előzmény: foxtrotyankee (23674)
foxtrotyankee Creative Commons License 2023.01.04 0 0 23674

A nagy-burma több átjárójából is leszerelték a fénysorompókat, a Cziffra György utcai, a Péterhalmi úti, Vecsés úti, és Száva utcai, átjáróban már csak Andráskereszt van.  

JasonX2 Creative Commons License 2022.12.26 0 2 23673

https://nevtelenutazo.blog.hu/2022/12/26/2022_09_10_151a-961a_dunafoldvar-solt

 

A teherkocsi az egykori 151a vágányán Dunaföldváron.

 

Dunaföldvár felső helye.

 

1966-ban.

 

Solti Kisduna hídja.

 

Révbér helye.

 

1964-ben.

 

Újsolt 1966-ban.

 

Deltavágány 1963-ban.

 

Mindhárom nyomvonal látható 1966-ban.

 

Ahol összeér a 151 és a 151a.

M41 2175 Creative Commons License 2022.12.26 -1 0 23672

A 110 vasútvonal 1951 előtti Debreceni kiinduló vonalának a városban van-e valami nyoma még?

1983 előtt milyen vonatszámozási rendszer szerint közlekedtek a 110 vonal személy és gyors vonatai? Mert akkor a 63xx számrendszer hatvani volt.

Előzmény: Törölt nick (23671)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.25 0 3 23671

Ezt az egykori homokbányás vágányt pár napja találtam. 

 

A helyszín a 115-ös Mátészalka–Nagykároly vasútvonal, Nyírcsaholy és Nagyecsed között. Az Arcanumon barangolva találtam egy cikket, az alapján kezdtem el keresgetni Nagyecsed körül. A cikk a 70-es szamosi árvízzel foglalkozik, gondolom a homokbányát is az árvízhez köthető munkálatokhoz használták (legalábbis ezen alkalommal). 

 

A cikk érdemi része:"„Mátészalkán Kovács Mihály műszaki intéző, a VI-os szakasz kezelő pályamestere azt tanácsolja: ne menjünk már ki a nagyecsedi homokbányához, ahol Reményiék egy új vágány bekötését végzik, mert — lassan esteledik — jönniök kell a teher-vágánygépkocsis anyagvonattal. (...)— (...) A bányánál hamar végeztünk a két C-kitérővel — magyarázta —, így hát bementünk a vonalról Nagyecsed állomásra, és kiraktunk az emberekkel negyvenöt vagon követ az AKÖV-nek.” (...) A cikk forrása: Magyar Vasutas 1970.08.01. szám. 

 

1969-es fentrol.hu-s felvétel, amelyen szerepel a vágány, Nagyecsed felőli kiágazással

Forrás

 

 

1977, itt már el van bontva minden, de az látszik, hogy később a másik oldalán is bekötötték. 

Forrás

 

A légifotókon keresztben a Mátészalka-Ágerdőmajor vasútvonal, bal felől az említett vágány. A túloldalon szintén van egy kitermelés, ez nyílván korábban keletkezhetett, mindenesetre a 65-ös képeken is rajta van. Talán egykor oda is vezettek egy vágányt.  

 

 

Esetleg hallott már erről a bányáról / vágányról valaki? 

bodrostomi Creative Commons License 2022.12.21 0 0 23670

Dobosy László fotóalbumában lehet találni onnan is néhány képet.

Előzmény: M41 2175 (23669)
M41 2175 Creative Commons License 2022.12.21 -1 0 23669

Valakinek van képe vagy bármi Ózd külső állomásról?

Miskolc Tiszai régi vágányhálózata 1962 előtt?

M41 2175 Creative Commons License 2022.12.21 -1 0 23668

2005-ben középiskolásként a vágány maradványt sokat láttam akkor már nincs meg

Előzmény: trebront (23662)
f_k Creative Commons License 2022.12.19 0 4 23667

Konténerdelta ill. kiágazásának helye és a megmaradt vagányok ami becsatlakozott az egykori Kőbánya felső- Józsefváros vágányon...

f_k Creative Commons License 2022.12.14 0 0 23666
JasonX2 Creative Commons License 2022.12.13 0 3 23665

https://nevtelenutazo.blog.hu/2022/12/13/2022_09_09_152-es_vonal_fulopszallas-izsak

A 150-es vonal melletti kiágazás megbontva.

 

Deltavágány Kelebia felé.

 

Balra a 152-es, jobbra a deltavágány.

 

1959-ben.

 

Őrház (Fülöpszállás kitérő?)

 

Uzovicstelep.

 

1967-ben, több épülettel, rakodóval.

 

Izsák vasútállomás

toto92 Creative Commons License 2022.12.04 0 7 23664

Volt már? Cegléd-Hantháza az utolsó napon:

 

https://www.youtube.com/watch?v=XsMBEJ7DA-g&t=7

JasonX2 Creative Commons License 2022.11.30 0 2 23663

https://nevtelenutazo.blog.hu/2022/11/30/2022_09_01_152-es_vasutvonal_galambhaztol_agardytelepig

 

Galambház megállóhely helye

 

Galambház 1961-ben

 

Ágasegyháza állomás

 

Ágasegyháza 1961-ben egy korábbi felvételi épülettel

 

Ágaegyháza váltókörzet 1961-ben, amikor a két kitérő vágány még egyforma hosszú volt.

 

A váltókörzet 1975-ben a meghosszabított harmadik vágánnyal

 

Alig látható Ágasegyházi tanyák

 

A megálló 1961-ben, rendezetten és talán egy másik megállóépülettel

 

Royalsekt Zrt

 

Agárdytelep mh.

 

A megálló 1975-ben

trebront Creative Commons License 2022.11.21 0 1 23662

igenigen.. egy ideig még megvolt az eleje, meccsek végére betároltak villamosokat, de már azt is felszedték.

Előzmény: M41 2175 (23661)
M41 2175 Creative Commons License 2022.11.15 -1 0 23661

4-es villamos tatárdombi leágazását mondod

Előzmény: trebront (23659)
f_k Creative Commons License 2022.11.13 0 7 23660

Dunapataj-Kalocsa-Baja

 

1918

1926

 

 

1956-ban 38 000 000 Ft volt a könyv szerinti értéke a félkész Dunapataj-Kalocsa-Baja vonalnak:

trebront Creative Commons License 2022.11.07 0 1 23659

https://www.openrailwaymap.org/ -on ha valaki tud és van kedve szerkeszteni, betehetné:

1) miskolcon egy régi felszedett villamos szárnyvonalat: Bulgárföld megálló után vált ki nyílegyenesen déli irányba (a Mónus utca maga volt a nyomvonal, van hídja is a Szinván, aztán felment a kisvasút mellé a Muhi utcához (ott is van egy kishídja), de nem ment át az úton, mint a kisvasút, hanem talán egy dupla vágányban végződött a DIGÉP bejáratánál. klasszikus munkásszállító volt. fentrol.hu-n is jól látható.

2) ugyanitt hiányzik a LÁEV keskenynyomtávú nyomvonal a mexikóvölgyben/tatárárok (nagyvasúti megvan) a Ládi fatelepről.

3) nem volt szárnyvonal a várhoz a Muhi/Szervezet utcában?

4) és sehol nem találtam Lillafüreden a Palotaszálló megépülte előtti nyomvonalat (szerintem alagutak sem voltak az elején, hanem kikerülte őket a vasút)

Lovrin Creative Commons License 2022.11.07 0 0 23658

"Itt sem lesz már többet vasúti forgalom."

Én szeretek az utolsó centi sínhez is ragaszkodni  de ez az a hely ahol nincs kinek és miért vasutat csinálni.

2012 környékén amikor a gysev terjeszkedni kezdett volt olyan pletyka hogy átvennék a 62-est, mégpedig a 17 alsó szakaszával illetve a 60-as murakeri-gyékényes-középrigóc szakaszával együtt, így lyukadnának ki az eszéki vonalra úgy hogy Pécs a MÁV kezén maradhatna. Ki tudja mi volt a tényleges terv, ha ez igaz ez volt az utolsó remény a Barcs-Sellye újraélesztésére. 

Adani12345 Creative Commons License 2022.11.07 0 3 23657

62-es vonal Középrigóc és Kétújfalu között:

 

https://youtu.be/FXW6BrFqT7o

 

 

Itt sem lesz már többet vasúti forgalom. Zádor és középrigóc között több helyen is beleloptak a pályába, hiányoznak sínek, Drávatamási és Középrigóc között szinte alig vannak hevederek és csavarok, Kastélyosdombó előtt több helyen ellopva a sín is. Kastélyosdombó és Zádor között is vannak lopások és több km-en át áthatolhatatlan dzsungel nőtt a sínekre. Kastélyosdombó előtt a pálya egy szakaszon vilanypásztorral elkerített területen megy. Zádor után sínhiányt nem láttam, dzsumbuj annál inkább. Szörénytől Kétújfaluig is van egy km-es szakasz, ami teljesne járhatatlan, Kétújfalu egykori szolgálati lakás előtti utolsó 50 méteren is hatalmas gaz, alig lehet átmenni rajta. Videóban tévesen hangzik el, hogy beértem az állomásra valójában az állomás a közút felé kicsivel arrébb van.  Folytatás várható Drávafok állomásig.

JasonX2 Creative Commons License 2022.10.04 0 3 23654

A 105-ösön való trainspotting, őrházkereső, stb.

https://nevtelenutazo.blog.hu/2022/10/04/2022_07_19_a_105-os_vasutvonal_bejarasa_debrecen_es_vamospercs_kozott_epuletek_trainspotting

 

És a 4-es őrház, az egykori Debrecen-Újföld, ami valaha a vonal első megállója volt. Helyette nyílt meg 1927-ben Debrecen-Szabadságtelep.

JasonX2 Creative Commons License 2022.09.15 0 3 23653

https://nevtelenutazo.blog.hu/2022/09/15/2022_07_16_vonalbejaro_elvonas_eseten_hivja_a_112-t_nyiradony-nagykallo

Abapuszta 2022.07.16 felvételi épület nélkül...

 

pedig 1968-ban ott a lakóőrház, felvételi épület, melléképületek, rakodó és még egy vágány, azaz mrh. volt.

 

Lépcső az épület helyéhez, a fák helyén volt a megálló Cibak névtáblája.

 

1971-ben megvolt még az épület.

 

Balkány állomás egyre romló állapotban.

 

A kép alsó részén még látszik a váltókezelő hely épülete 1971-ben, raktárépület.

 

A tábla az épület helyén.

 

1971-ben még megvolt.

 

Biri kétvágányos állomás, az épület hátsó része lakott.

 

1971-ben nem sok mindennel volt itt több.

 

A 112-es és a 113-as vonal elágazása Nagykállón.

 

Jóval kevesebb fával 1960-ban, az elágazásnál megvan az őrhely (ez 2007-ben is megvolt még).

General Specific Creative Commons License 2022.08.09 0 3 23652

Helvécián is beragadt néhány teherkocsi, vagy azok mások?

https://m.blog.hu/ne/nevtelenutazo/image/152-1/20220627_23_helvecia_beretvastelep_fele.JPG

 

Egyébként ifjú koromban sokáig nem jöttem rá arra, hogy mitől van az a kellemes mellékvonal hangulat...: hát egyrészt a sínek vékonyságától, másrészt hogy nincs töltés, a függönykarnisok sóderágyban vannak a földön.

Ami persze már egy fél halálos ítélet egy vonalnak, viszont tényleg ad neki egy adag romantikát...

Előzmény: JasonX2 (23648)
Adani12345 Creative Commons License 2022.08.08 0 2 23651

Itt a bicikli nem sokat jelent előnyben, ezt jobb gyalog bejárni, két részletben megoldható, nekem sikerült.

Előzmény: JasonX2 (23650)
JasonX2 Creative Commons License 2022.08.08 0 0 23650

Tervbe van véve, talán egy kis lehülés során sort kerítek rá, a tervek szerint Galambház-Fülöpháza teljesen vonalon járás lenne. Feltételezem és bízom benne, hogy semmilyen szerelvényre nem kell számítani a 150-es átépítése miatt.

Előzmény: Adani12345 (23649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!