Már be is teltem vele. De úgy is mondhatnám, hogy a faxom kivan!......Bedöglött!!!!;-( Semmilyen lemezt nem hajlandó beolvasni. A lemez felpörög,a lézer világít és annyi. Pár másodperc,és leáll.Reggel még ment. Ilyenkor mi van??
Itt az egyik "gyermeked"!! A szignó szerint nem most volt a DIY :) Hm..8-) Ilyet még nem láttam,tiszta fém az egész. A mechanika egy brutális aluöntvény alapon nyugszik. Mint a képeken is látszik,jól megépített konstrukció - már alapban is. A hangja? Hááát, aki nem hallotta járjon utána;-)......Még fülelgetem egy ideig,aztán majd hívlak.
Minden technikai megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, nem kivétel ez alól a katódkövető sem. Az erösítők kimenete, illesztése nem egyszerű feladat, főleg akkor, ha nagyobb távolságra kell vezetni a jelet. A csöves erősítők kimenete is problémás a nagyob impedanciás jelerősités miatt - ezért kell a katódkövető. A jó "hangú" katódkövető titka a csőválasztás és a csőparaméterek ismerete.
Más jelszinten dolgozik egy phonó vagy előfok kimenet, és egészen más a dolga egy teljesitmény fokozatnak (tápegységnek)!
Megtalálni a feladathoz megfelelő csövet, munkapontot - az jó játék...
Visszatérve a T34-es kimenetén található ECC88-hoz, elmondható, hogy kisfeszültségen (+40volt) és kis munkaponti árammal (2,5ma) is jól müködik.
Természetesen a MULLARD cég gyármányát használom - nekem ez tetszett a legjobban. A többi gyártóét is megfüleltem (VALVÓ, SIEMENS, TFK, PHILIPS, TUNGSRAM, CCCP, TESLA), de végül a MULLARD maradt.
Itt az audiolandan is volt már téma, hogy a katódkövető sz@r. (Persze, aki későn jön ... :) Valamiért úgy rémlett Te sem favorizáltad. Komolyra: szerintem jól alkalmazva nem feltétlenül rossz, sőt.
A T34-es gépek továbbfejlesztése megtörtént, mert volt néhány napom amikor nem zaklattak állandóan...
Már régen volt egy ötletem a kimeneti I/U konverter op.amp. kigolyózására - mostanra ez sikerült is. A PHILIPS féle eredeti kapcsolást tuningolva elérkezett az lehetőségei határaihoz - spéci op.amp. audió alkatrészek, stb.
A terv lényegében a szokásos mezei elképzelés: a TDA-1540 kimenetére egy ellenállás a föld felé, meg egy elektroncső - aztán gyerünk! Végül kialakult a müködő verzió, ellenállás + ECC86-os cső, melynek a 12 voltos anódfeszültségét lehetett így beállitani. A második elektroncső egy ECC88, mely katódkövetőként müködik, kicsatoló kondenzátorral a kimeneti potencióméterre.
A régebbi modifikácíókból az alkatrészek nagy része felhasználható - ez tervezési szempont volt!
Az erösitő fokozat így NON NFB tipusú lett - ennek összes előnyével és hátrányával együtt..
A kapott hangzás a szokásos képet mutatja, mikor is kihagyunk a rendszerből egy op.amo.-ot::-))))
Még további lépése várhatók - jobb kapcsolási, technológiai, alkatrész kiválasztási és a kivitelezési területeken.
Azt hiszem sikerült arról lebeszélnetek, hogy a mechanikát szétszedjem, marad a komplett csere.
Vagy esetleg elképzelhető az, hogy elektronikus úton (potik) lehessen korrigálni a leolvasási képességet?
Én még nem nyúltam bele a gépbe, de nem vagyok benne biztos, hogy más sem. (Pl: a tálca hátulján lévő eredetileg rugós pöcök, ami bezárt állapotban megnyomja a végálláskapcsolót az nálam egy "preciziós" facsavarral van pótolva)
Hát azért ez nem egészen így van. Egy mai mechanikánál valóban nem találsz semmi állítási lehetőséget. Nagyon letisztultak, a szervó lektronikák igen fejlettek. Minden beáll ahova kell. Mivel pedig ez nagy darabszámnál olcsóbb mint a precíz mechanika (meg az üzlet fontosabb mint a hang) mára az egész audió szempontból gagyivá vált.
A CDM1-et még akkor tervezhették amikor a lézer magyar országon csak a tv delta című műsorában volt látható. Bizony több helyen is állítható, ahol az a tervezők indokoltnak tartották. A csavar amiről Arzachel beszélt arra szolgál, hogy a lézer fényére merőlegesre lehessen állítíni a fejben levő prizmát. Csak akkor nyúlj hozá, ha prizma nem merőleges és ezt nem gondolod, hanem ellenőrizni tudod. Szerintem erre a philipsnél egyetlen műszer lehetett. Semiképp nem arra való, hogy függőlegesen állítgasd a fejet és a lemez távolságát. Arra a lemezt pörgető motor alján levő csavar szolgál. Ezt is felesleges állítani, szélső helyzetben a lemez elérheti a tálcát. A fókusz szervó úgyis a megfelelő helyre állítja a lencsét.
Ha még nem tekergette el senki úgy jó ahogy van. Arzachelnek igaza van cserével javítható.