Keresés

Részletes keresés

hantalo Creative Commons License 2003.09.16 0 0 41
Igazad van!
Ne add fel az almaidat. Ahogy en hallottam elmeletben nincs akadalya, nem is lehetne hogy legyen akar noi vadaszpilota is. Csak.....
Az egesz rendszer nem arra van kitalalva hogy holgyek is reszt vegyenek benne. Nem arrol van szo, hogy nem kepesek ra, meg nem eleg bartak, vgy nem eleg elhivatottak hanem a hadsereg reszerool eleg nagy a kockazat. Ugyanis normalis esetben mire kikepzel egy vadaszpilotat kb 26-28 eves lesz. Ez kb egybe esik vagy kicsit utana van az idealis gyermekvallalasi kornak. Arra sajnos nincs garancia, hogy egy (2,3...) gyermek utan ismet alkalmas lesz-e egeszsegielg. Mindezek mellett a GYES vagy GYED ideje alatt is kiesik a gyakorlatbol, a helyere nem lehet mast berakni. Mindezek utan mikor a kicsi betegeskedik az is sok kiesest jelentene a repulesbol. Azt meg nem lehet senkitol elvarni, hogy ne legyen gyereke. De ez csak egy dolog a sok kozul. Vannak olyan esetek mikor csak ferfi kozosseg dolgozik egyutt esetlegesen a hangnem illetve az ertekelesek stilusa nam feltetlenul elfogadhato egy holgy szamara. Aztan meg mindig vannak irigy emberek, ha jol megy a repules a holgynek azert bantjak mert "biztos mas mercevel merik" mint a ferfi kollegakat, megiscsak no, ha meg nem megy annyira akkor joparan ugy velekednek "csak azert nem rakjak ki mert no". Ha barmelyik eset elofordul akkor sajnalatos es szomoru a "kollegak" hozzaallasa. Aztan arrol meg nem is beszeltunk mi van a be nem kerult holgyekkel. Vagy egy masik kis pelda. Pl: nem feltetlenul egyszerubb az eleted ha pilota vagy. Vannak olyan szakteruletek (pl a hol a havi jarandosagokat szamolgatjak), hogy csak akkor tudsz meg lehetosegekrol amikor konkretan es direkt rakerdezel. Az nem elegendo hogy ha valaki mar utanajart es elintezte (kervegyezett, vart a valaszra 1,2....5 hetet, panaszkodott, fenyegetozott), attol meg a masik ugyaolyan problemaval kuszkodo ember is jarja vegig ugyanazt az utat.
Es a legjobb reszerol meg nem is beszeltem. Ha veletlenul igazi vadaszpilota akarsz lenni akkor mostanaban ezt egy gyonyoru eszak amerikai orszag kellos kozepen megtanulhatod. Csak akkor jol kell beosztani az energiaidat. Ugyaniis a 100% eroforrasokbol legalabb 50% azzal telik el hogy kuzdesz azokert a javakert ami a torveny szerint ugyan jarna,vagy lenne ra mod hogy megkapd, csak a sok kis apro kiegeszito rendelkezes es egyeb vegrehajtasi utasitas alapjan annyi amennyit neked igertek es amilyen feltetelekkel elvallaltad a kulfoldi kepezest az megsem jar.
Mindezek utan mar csak annak kell orulnod, hogy mindenki abban a hitben el, hogy neked mileyn jo ebben a meg nem nevezett orszagban, es te milyen jol elsz ott.
Hat egyszer talan majd ez is kialakul es majd akkor tenyleg jo lesz de addig maradnak a szurke hetkoznapok a "Nagy Dumas", a "Ferstappen apu", meg a "Fiatal ur" tarsasagaban. Es vagjal hozza jo kepet ha azert szivatnak amit senki nem mondott el, vagy a ravezeteses modszer vegen nem arra jottel ra ami a nagy konyvben le van irva.

Remelem megvigasztaltalak es meg mindig vonzo szamodra ez a szakma, es kesz vagy erte feladni mindent. ahogy azt sokan megtettek es meg is fogjak meg tenni.
Ha mas nem marad legalabb
"Merjunk nagyokat almodni."
Ahogyan az egy neves vezetonk emlitette.

Előzmény: Beleg Cúthalion (37)
Albatros Creative Commons License 2003.09.15 0 0 40
Kecskemeten a repulo orvosi vizsgalatot tudtommal barkinek megcsinaljak, ha kifizeti. Pontos osszeget nem tudok, hivd fel oket szerintem.
Előzmény: Beleg Cúthalion (38)
Tibcsi(R) Creative Commons License 2003.09.15 0 0 39
Albatros,

Ha még vonalban vagy, add át az üdvözletem a Sebinek! Mikor jön haza?

Tibcsi voltam Nagykanizsáról... :)

Beleg Cúthalion Creative Commons License 2003.09.15 0 0 38
Hat erre kivancsi vagyok.
Mar nagyon regota szeretnek megcsinaltatni egy teljesen komplett fizikai allapotfelmerest, de ugy igazan reszletesen, melyrehatoan.
Akarhany orvost kertem hogy csinaljunk egy ilyet (beleertve a csaladorvost, meg sportorvosokat is), mindegyik elhessegette az otletet, hogy nincs arra szukseg. Beutalo nelkul meg ugye nem allhat oda az ember, hogy kerem szepen, terheleses EKG-t szeretnek csinaltatni, meg ilyesmi.
Vagy tudtok olyan helyet ahol en magam is odamehetek es kerhetek egy nagyon alapos reszletes kivizsgalast? (szemeszet, gerinc, tudo, stb stb).
A reporvosin mennyire mennek melyre a vizsgalatok?

Jo, tudom van ilyen topic is ott is megkerdezem, de ugy altalaban fenntartom a kerdest: tudtok olyan helyrol ahol adnak beutalot ilyen komoly vizsgalatokra, vagy beutalo nelkul csinalnak ilyeneket keresre? Mert nekem a "taccsa ki a szajat oszt' mongya hogy ÁÁÁ" szintu vizsgalat feler egy poennal.

Előzmény: Albatros (31)
Beleg Cúthalion Creative Commons License 2003.09.15 0 0 37
A kerdes nagyon jo :)
Hazudnek ha azt mondanam hogy amit irtal azok nincsenek az indokaim kozott. Nem tagadom, gyerekkori almom a dolog annak ellenere hogy lanybol vagyok.
Valahogy ram ragadt apamnak a termeszettudomanyok, a csillagaszat, fizika, repules iranti rajongasa, de mar egeszen ovodas koromtol kezdve. Sajnos eddig meg csak utaskent volt alkalmam repulni, de most a gyakorlati megvalositas utjara lepek.

Ez az erdeklodes otvozodik azzal, hogy szinten annak ellenere hogy lanybol vagyok, sokkal alkalmasabbnak erzem magam a vedelmi palyakra mint barmi mas, mondjuk irodista vagy ilyesmi munkara.
Ugy erzem igy tudnam igazan hasznossa tenni magam, es vetek lenne elpazarolni azt amit nyujtani tudnek az orszagnak, hiszen jelenleg a kapacitasom felet sem hasznalom.

Meghat ugye szeretnem is megtalalni a kepessegeim hatarat, hajt a kivancsisag is.
De leginkabb az elso ket indok otvozodese a valasz a merdesedre.

Előzmény: Echi (35)
hantalo Creative Commons License 2003.09.13 0 0 36
Jol latja Szomszed!
"I go down..... "

A tulterhelesekre visszaterve a G-ruha jo dolog, de kisseb tulterheleseknel (5g alatt) nem letfontossagu. Azt meg kis gyakorlattal eleg sokaig el lehet viselni.

Előzmény: Albatros (34)
Echi Creative Commons License 2003.09.13 0 0 35
Beleg, miért akarsz vadászpilóta lenni? Gondolom, mert szeretnél egy gyors, fordulékony repülőt vezetni, lehetőleg sisakban és oxigénmaszkban. Ha ez a helyzet, akkor erre számos más lehetőség van. És itt nem az orosz 20 ezer dolláros, fél órás Fulcrum repülésre gondolok. Itt németországban rengeteg civil pilóta repül volt katonai oktatógéppel (Alphajet, Pilatus, L-39, stb), méghozzá rendszeresen. Persze ez egy bizonyos anyagi hátteret is megkíván, de lehetséges.

A terheléskérdésre visszatérve: Rengeteg múlik az anti-g ruhán is. De ha az ember nem csinál túl nagy hülyeséget, akkor a terhelést is kordában lehet tartani.

Albatros Creative Commons License 2003.09.13 0 0 34
Ismeretlen ismeros?:) ("fizikai fajdalom":)
Előzmény: hantalo (33)
hantalo Creative Commons License 2003.09.13 0 0 33
Bocsanat ha kozbe vagok, de egy kis kiegeszites. Ha murepulni megy az ember erdemes nem boxer alsot felvenni, mert akkor nem csak a 8g-lesz "fizikai fajdalom" , hanem mar a 3 is. Komolyra forditva a szot a nagy tulterheleseknek, vannak kozvetlen (szuskelatas, beszukult latas stb) es kesobb esetleg evek mulva jeneltkezo jelei. Nem veletlen hogy egyes kis hazanktol nyugatabbra fekvo orszagokban 40-45 ev korul van limitalva a vadasz rgv korhatar. Mellesleg ez a modszer lenyegesen jobb, mint a kihalasos alapon zajlo botkormany orokles.
Előzmény: Albatros (31)
Bora11 Creative Commons License 2003.09.12 0 0 32
Mikor sűrű egymásutánban másodszor kaptam meg az 5g-t, már a látótér alja kezdett sötétedni. Mindemellett verhetetlenül király volt.
Előzmény: Albatros (31)
Albatros Creative Commons License 2003.09.12 0 0 31
Sok embernel hallottam, hogy csak a ROB-on derul ki csak pl. hogy nyitott csigolyaja van, amirol addig nem tudott, mert gyakorlatilag tunetei nincsenek, viszont kizaro ok...de lehet apro gericferdules is, nem vagyok orvos:))
A tulterhelesrol pedig: egyreszt gyakorlas kerdese, egy ido utan hozzaszokik a szervezet...masreszt fontos hogy mennyi ideig hat a terheles, peldaul 6 g-t tartosan nehezebb elviselni, mint akar nyolcat egy pillanat erejeig. De az igazi komoly kihivas a nyolc-kilenc g tartosan, erre nyugaton kulon felkeszitik a pilotakat egy spec. centrifugaban.
Előzmény: Beleg Cúthalion (27)
Albatros Creative Commons License 2003.09.12 0 0 30
Hat Te meg ki vagy, ha szabad kerdeznem?:)) Ugy ertem szinten hivatasos?
Előzmény: Törölt nick (25)
--Reaper-- Creative Commons License 2003.09.12 0 0 29
Ez így van, viszont a szerződés egy dolog, a másik viszont, hogy kell e pilóta...
Előzmény: Törölt nick (25)
Beleg Cúthalion Creative Commons License 2003.09.12 0 0 28
No ezt megaszondottam, de azert csak ertitek :)
Beleg Cúthalion Creative Commons License 2003.09.12 0 0 27
Telleg, Albatros, te ugyis szakavatott vagy, ha van idod legyszi meseld mar el nekem hogy ponotsan milyen hatasai van az ilyen durva gyorsulasnak meg sebessegnek a szervezetre vagy az egyes szervekre?
Beleg Cúthalion Creative Commons License 2003.09.12 0 0 26
Telleg, pl. gerincnel mi lehet a buktato?
Gondolom S kanyar meg gerincserv az kizaro. Azon kivul?Esetleg csontsuruseg vizsgalat?
Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.12 0 0 25
a jelen szerződések szerint még nagyon sokáig működik ez a kanadai program.
Előzmény: --Reaper-- (19)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.12 0 0 24
szerintem nincs elvi akadálya, hogy nők is jelentkezzenek.
Előzmény: Beleg Cúthalion (12)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.12 0 0 23
hohó, azt majd a doktor bácsi megmondja, hogy valóban jó-e a gerinced! hihetetlen, micsoda apróságokért kivágják az embert az orvosin!
Előzmény: Beleg Cúthalion (8)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.12 0 0 22
nem kerül mind a 4 Gripenre, csak max. 2, azt hiszem. Egyikükből helikopteres lesz, egy másikból pl. An 26-os hajózó.
Előzmény: x63782764 (7)
Albatros Creative Commons License 2003.09.12 0 0 21
Jaja, mi is ezen morfondiroztunk itt, de sokra nem jutottunk vegul. Majd az "okosok" kitalaljak. Az biztos, hogy a korlatozott oraszamok miatt a Gripenre nem lehet vegtelen sok embert beosztasba tenni.
Kell a sok helikopteres meg szallitopilota utanpotlas is.
Előzmény: --Reaper-- (20)
--Reaper-- Creative Commons License 2003.09.12 0 0 20
ahoz=ahhoz
Előzmény: --Reaper-- (19)
--Reaper-- Creative Commons License 2003.09.12 0 0 19
Jah ezt én is hallottam. De azé vicces a szöveg, hogy jelentkezz pilótának és a mostani csoport is már szolnokon végzett csak leszerelt pilótákból állt meg a jövő évi is... Továbbá szerinted meddig lesz képzés, ha egyszerűen nem kell a pilóta? Még jövő évben a most kimaradtak eltolják a bicajt Kanadába aztán szerintem bezár a bazár, mert most is sok a pilóta ahoz a létszámhoz amit terveznek, meg amit a gépek száma indokolna...Szal nem sok jövőt jósolok az egésznek és nem is sok értelme van.
Előzmény: Albatros (18)
Albatros Creative Commons License 2003.09.11 0 0 18
A gond talan azzal volt szamukra, hogy ok mar elso osztlyuak voltak egy teljesen mas rendszerben es itt elolrol kellett nekik is mindent kezdeni es ugy is kezeltek oket mint kezdoket, ami ertheto modon nem esik jol senkinek aki mar elert valamit.

Tudtommal semmi akadalya, hogy noket is felvegyenek, egyszeruen csak senki nem felel meg kozuluk az orvosin.

Reaper: A kepzes most formalodik, most epp ugy van asszem, hogy aki elvegzi otthon az egy evet az ki is jon Kanadaba, csak legfeljebb a kovetkezo evben. Legalabbis a most kimaradtak kijonnek jovore...

Előzmény: x63782764 (11)
Beleg Cúthalion Creative Commons License 2003.09.11 0 0 17
Igen, valahogy sejtettem, de nem mertem volna ra merget venni :) Azert ez jo :) Marminthogy van itt valaki aki autentikusnak szamit ez ugyben. Gratula ;)
Előzmény: --Reaper-- (16)
--Reaper-- Creative Commons License 2003.09.11 0 0 16
Hát mivel Albatros pilóta, így kinn repül. Mondjuk egyike azoknak a már meglévő fiatal pilótáinknak akik "továbbképzésen" tengődnek kinn Kanadában. Ő még itt végzett a Szolnoki fősulin.
Előzmény: Beleg Cúthalion (15)
Beleg Cúthalion Creative Commons License 2003.09.11 0 0 15
Hmmmm, te Albatros! Amugy mit csinallasz te ottan Kanadaban? :) Hmmm.... hmmmm.... :)
Beleg Cúthalion Creative Commons License 2003.09.11 0 0 14
Tehat nokent nincs eselyem amugy sem. Es ennyire silany a helyzet? Ez azert elszomorito ... :( Itt tartunk? :(

Nezzetek mit talaltam. Lattatok mar? Civileknek van kitalalva, de nem tudom komolyan gondolhatjak-e ezt. Mit gondoltok rola?

Ime az oldal

Előzmény: --Reaper-- (13)
--Reaper-- Creative Commons License 2003.09.11 0 0 13
Női pilóta/képzés nincs a magyar légierőlködésben. Amúgymeg édes-kevés ha túljut az ember az orvosin. Ha fel is veszik a földi előkészítés után is szűrik a gárdát és végül 8-10 ember kezdi meg a Yak-52-est. A Yak-52 alapképzés után pedig a 4-5 legjobb mehet Kanadába a többi meg megy a levesbe úgy, hogy közben feladta a munkahelyét, stb. Made in Hungary. Amúgy állítólag 35 pilóta marad Kecsón. Jelen pillanatban 60-70 pilóta van. Lehet akkor számolgatni, hogy milyen pilótáknak is lenne itt hely..."HUAF 2003"

Előzmény: Beleg Cúthalion (12)
Beleg Cúthalion Creative Commons License 2003.09.11 0 0 12
Na most osszetortem :(
Tutti-tutti??? Semmi mas megoldas nincs??

Egyaltalan, noknek mennyi eselye van ha mondjuk minden feltetelnek megfelelnek?

Ez van mikor a szulok gondoskonak rola hogy a gyerekuk fiatal koraban nehogy abba az iranyba tudjon tovabb tanulni ami esetleg "veszelyes" lehet. :(((

Előzmény: Albatros (9)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!