http://www33.brinkster.com/szert/karoly/953web.jpg
kb. 20x15 cm részlet egy 50x60 cm-es képből, webre butitva
2560x1920 – as felbontás azaz 5 megapixel, 344 kilobájt.
NNa! Remélem nem sértettem meg senkit, de a leírásodból itélve hasonló a technika. Szűrőfólia + polárszűrő. (Ha jólemlékszem akkor Szisti még említette is, hogy Pálvölgyitől szerezte be a fóliát.)
Ha Te raktad fel azokat a növényfotókat, ahol olyan szépen jött a mély zöld, akkor hiszek Neked. :))) Megnéztem a gobelinfotódat. Ez a minőség a biztosítónak már bőven jó. Olajfestményeknél az a probléma, hogy nem síma, hanem sokszor elég durva a festékréteg. Ezt természetes szórt fénynél fotózva mindíg jó volt az eredmény. 20-30 képből álló gyűjtemény fotózásánál egyszerű és célravezető, pláne, ha én választom meg az időpontot. Amikor ilyen megbízásaim voltak még nem volt digi gépem. Tutira kellett mennem. Látni akartam, hogy mi lesz a képen.
Szerintem elég jól meg lehet oldani a feladatot két oldalról vakuzva polárfólián keresztül és polárszűrővel fényképezni. A beállításra nagyon érzékeny, meg a nagyobb felületen nem feltétlenül egyenletes a hatás (nagylátó ugye kerülendő), de a természetes fény kiszámíthatatlansága sok borsot tud törni a fotós orra alá. Milyen anyagra, milyen géppel milyen felhasználásra?
Ez egy meglehetősen piszkos gobelin fényképe az előző módszerrel :
www.foto.webzona.hu/fotok/gobelin.jpg
Fresco:
Festményreprózásra szerintem a legrosszabb megoldás a vaku.
(Biztosító részére többször készítettem gyűjteményekről reprót.)
A helyedben nappal, de borongós időben, mikor eléggé szórt fény van, az ablakon bejövő fényben megkeresném a legjobb (lehetőleg nem csillogó) pozíciót, és állványra tett géppel természetes fénynél lefényképezném. Olajfestmények esetében jobbat nem tudok ajaánlani.
A probléma az üveg mögötti akvarellekkel van. Ezek mindenképpen csillognak. Az nehéz dió.
Azon töprengek, hogyan tudnék itthon szép reprodukciókat készíteni a festményeimről, milyen műtermi vakuzási okosságok vannak a számomra is megfizethető kategóriában!?